ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

Gözlem Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
ROL OYNAMA.
ANAOKULU ÖĞRENCİSİ DEĞERLENDİRME FORMU
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
SINIF KURALLARIMIZ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Erken çocuklukta gelişim
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
4 yaşındaki çocukta otizm belirtilerinin araştırılması
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
AKRAN İLİŞKİLERİ.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
DİĞER TUTUMLAR.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
SINIF KURALLARIMIZ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Gözleme Dayalı Teknikler I
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI Grup Adı: BOHEM Grup Üyeleri: RABİA BÜYÜKŞAHİN DİLARA UÇURAN Problem Cümlesi: Çalışan anne ve çalışmayan annelerin çocukları arasındaki iletişim farkları Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı çalışan anne ve çalışmayan annelerin çocukları arasındaki iletişim farklarının incelenmesidir.

YÖNTEM • Örneklem Fatma Mustafa Hasçalık anaokulu bölümündeki Esra Özbek adlı öğretmenin sınıfından 3 erkek 3 kız toplam 6 öğrenciye sınıflarında doğal gözlem yoluyla yarım gün içerisinde çocuklar doğal ortamlarında iletişim kurma şekillerine bakılmıştır. Araştırma Modeli Doğal Gözlem

Hipotezler Annesi çalışan çocukların iletişim becerileri nasıldır? Annesi çalışmayan çocukların iletişim becerileri nasıldır? Annesi çalışan ve çalışmayan çocuklar arasındaki iletişim farkları nelerdir?

•Veri Toplama Süreci 2 tane gözlem formu geliştirildi. e.k1 gözlem formu ve e.k2 gözlem formu. e.k1 gözlem yapacak kişiler için 27 sorudan oluşan yüksek normal düşük gibi derecelendirme maddeleri bulunan gözlem formu geliştirildi. e.k2 de ise öğretmeninde öğrenciyi değerlendirebilmesi için öğretmen gözlem formu geliştirildi ve aynı şekilde 27 sorudan oluşuyor. Daha sonra sınıf öğretmeninden izin alınarak, 1 hafta süreyle, yarım gün içerisinde çocuklar sınıflarında oynarken ,etkinlik yaparken çocuklara rahatsızlık verilmeyecek şekilde gözlendi ve gözlem formlarındaki çocuklara uyan maddeler işaretlendi.

•Veri Toplama Aracı e.k 1 gözlem formu gözlemcinin değerlendirmesi için geliştirilmiş bir gözlem formudur. İçeriğinde ise; adı soyadı ,yaşı cinsiyeti, annesi çalışıyor –çalışmıyor ,öğretmenin adı, okul adı,gözlem süresi maddeleri vardır. 27 sorudan oluşmaktadır.yüksek –normal-düşük gibi derecelendirme maddeleri bulunmaktadır. E.k 2 gözlem formuda sınıf öğretmeninin öğrencileri değerlendirmesi için oluşturulmuştur. İçeriği e.k 1 gibidir.

• Geliştirme Evresi Gözlem formunu bazı kaynaklardan yararlanarak kendimiz oluşturduk. Gözlem formu ve geliştirmek için aşağıdaki linkten yararlanılmıştır 80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/eay/eay/.../yulusoy.doc İletişim farklarını göze alarak çocukların davranışlarını anlatabilecek şekilde formumuzu sıraladık.

Gözlem için hazırladığımız formda hiçbir çıkarma veya ekleme yapmadan 27 madde halinde , anaokuluna giderek gözlem işlemimizi gerçekleştirdik.

Sonuçlar 27 maddelik gözlem formunda bazı maddeler , bazı maddeleri kapsadığı için 9 tane madde üzerinden değerlendirme ve yorumlandırma yapacağız. Öğretmen gözlem formu ve gözlemcinin gözlem formuna bakarak;

1.Karşı tarafı dinleme; Öğretmen hikaye okurken çalışan annenin çocuğunda dinleme konusunda olumsuz davranışlar gözlemlenmiştir. Çalışmayan annenin çocukları karşı tarafı dinlerken normal düzeydedir.

2. Kendi duygularını başkalarıyla paylaşır; Çalışan ve çalışmayan annenin çocukları kendi duygularını paylaşma derecesi her iki taraf içinde normal olarak gözlemlenmiştir.

3.Saldırgandır; Çalışan annenin çocuğu etrafa karşı saldırgan olurken, çalışmayan annenin çocuğu saldırgan olmayabilir. Gözlemlerimiz sonucu çalışan annenin çocuğu tepki verirken daha saldırgan davranışlar sergilemiştir.

4.Empati yeteneği; Örnek verecek olursak; Çocuklar oyun oynarken oyuncak paylaşma konusunda hem çalışan- hem çalışmayan anne çocukları aynı düzeydedir. Yani normaldir.

5. Dışa dönüktür; Çalışan annenin çocukları, diğer çocuklara göre daha atılgan ve yeni tanıştıkları biri ile daha rahat iletişim kurabilirler.

6. Dil gelişimi; Çalışan ve çalışmayan annelerin çocuklarının dil gelişimi normal düzeydedir.

7.İşbirliği içinde oynamak; Çalışmayan annelerin çocukları diğer çocuklara göre işbirliği içinde oyun oynamıyor, daha çok bireyselliği tercih ediyorlar.

8.Duygularını paylaşma; Çalışmayan annelerin çocukları duygularını ifade etme konusunda daha çok içedönüktür.

9.Kendine güveni vardır; Çalışan annenin çocukları kendini ifade etme konusunda ve kendine güvenin olduğu davranışlar sergilemesi diğerlerine göre daha yüksek düzeydedir.

Sınıf Ortamına İlişkin; Sınıf düzeni çocukların birbirleri arasındaki iletişime açık bir ortamdır.

Çocuklar sorumluluk ve yardımlaşma konusunda öğretmenlerinden görev alıyorlar.

Yapılan faaliyet sonunda çocuklar bulundukları gruptaki masayı işbirliği içinde toplarlar. Öğrenciler arasındaki iletişim birbirine yardım odaklıdır.

Gözlemin Avantaj ve Dezavantajları Geçerlilik ve güvenirlik bulunmaz. Gözlemci yanlılığı istenmese de olabilir. Gözlenen şey gözlemciden gözlemciye farklı şekilde yorumlanabilir. Doğal çevrenin yakalanabilmesi.

Sonuç ve Bulgular Annesi çalışan çocuklar; Daha dışa dönük, daha iletişimi iyi kuran, kendine daha fazla güvenen, daha çok paylaşımda bulunabilen, birlikte işbirliği içinde faaliyetleri sağlıklı bir şekilde yapabilir.

Annesi çalışmayan çocuklar; Daha çok içe dönüktür, insanlarla iletişim kurar ama çok fazla içli-dışlı bir faaliyet gerçekleştirmekten kaçınırlar. Bir işi kendi başlarına, yalnız yapmaktan zevk alıyorlar. Arkadaşlarının faaliyetlerine katılmasını istemiyorlar. Biraz daha sessizler. iletişim konusunda biraz daha bireysellikten yana.

Öneriler Gözlem süresi daha uzun olabilirdi. Çok daha iyi bir gözlem formu geliştirilebilirdi. Daha fazla çocukla gözlem yapılabilirdi. Daha az gözlem yanlılığı yapılabilirdi. Bir çok okulda gözlem yapılabilirdi. Onlar arasındaki farklara bakılabilirdi.

TEŞEKKÜRLER...