Nazilli Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Advertisements

REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BANDIRMA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan: Kemal GÜLLÜ Çağlayan Ortaokulu.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
ÖZEL EĞİTİMDE MEVZUAT VE İŞLEYİŞ
2012/07 özel eğitim yönetmeliği değişiklikleri
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ   Devlet Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığından: tarih ve sayılı Resmî Gazete (Değişiklik:  
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
Yöneltme/Yerleştirme
VAN TUŞBA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME VE TANILAMA SÜRECİ
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları Kursu
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
HOŞGELDİNİZ E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M YILI B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Nazilli Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE SINAV UYGULAMA KLAVUZU 1.
TANILAMA.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
BİRECİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR Öğretmenleri Sene Başı Toplantısı Eğitim Öğretim Yılı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
… Sınıf Öğretmeni.
BE BEP NEDİR ?.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
HOŞGELDİNİZ İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Sunum transkripti:

Nazilli Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik Hizmetleri ve Özel Eğitim Hizmetleri Bilgilendirme Semineri Nazilli Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Rehberlik Hizmetlerine Yönelik Çalışmalar

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu Komisyon ders yılının birinci ve ikinci döneminin başladığı ilk ay ile ders yılının tamamlandığı son ay içerisinde olmak üzere yılda en az üç defa ve gerektiğinde toplanır. Okul Müdürünün Başkanlığında , Müdür Yardımcısı, Rehberlik Öğretmeni, Sınıf Rehber Öğretmenlerinden her sınıf seviyesinden seçilecek en az birer temsilci, Disiplin Kurulundan, Okul-Aile Birliğinden ve Okul Öğrenci Meclisinden birer temsilci

Okul Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Hizmetleri Programı Rehberlik Araştırma Merkezi tarafından ortak çerçeve program hazırlanır. Her okulun çerçeve programı olması gerekir. Okul kendi ihtiyaçları doğrultusunda ortak çerçeve planı yapılandırarak plan hazırlar. Eylül ayı sonuna kadar RAM’a gönderir. Haziran ayında yapılan faaliyetler RAM Modülüne girilir.

Okul Psikososyal Müdahale Ekibi(2002/11Genelge) Müdür ya da müdür yardımcısı başkanlığında, Rehberlik Öğretmeni (varsa), Öğretmen Temsilcisi, Veli Temsilcisi, Öğrenci Temsilcisi Travma öncesi bilgilendirme çalışması, travma sonrası normalleşme sürecini kapsayan yıllık çalışma planı hazırlanır. (Eylül Ayı) Okul psikoeğitim çalışmaları yılsonu raporu hazırlanır ve RAM’ a gönderilir. (Haziran Ayı)

Şiddet Eylem Planının Hazırlanması (2006/26) Okul Çalışma Ekibinin Oluşturulması (Müdür Yardımcısı, Rehberlik Öğretmeni (varsa), Öğretmen Temsilcisi, Okul Aile Birliği Temsilcisi, Öğrenci Temsilcisi) İl Eylem Planı doğrultusunda okulunda, şiddet, saldırganlık ve zorbalık oluşmasına neden olabilecek risk faktörlerini ve çevre özelliklerini dikkate alarak okul eylem planını hazırlamak (Eylül Ayı) Ara rapor (Aralık Ayı) Yıl sonu raporunun gönderilmesi. (Haziran Ayı)

Bağımlılıkla Mücadele (2014/20) Uyuşturucu Kullanımı ve Bağımlılık ile Mücadele Genelgesi kapsamında hazırlanan eylem planına yönelik çalışmalar okulda yürütülür. Tütün ürünlerinin engellenmesi Öğrenci devamsızlığının azaltılması Ev ziyaretlerinin yapılması Sağlıklı beslenme Güvenli okul politikaları Sosyal Etkinlikler TBM Çalışmaları

Cinsel İstismara Uğrayan Öğrencilere Yönelik Yapılacak Çalışmalar İlk Müdahale okul krize müdahale ekibinden Okul yönetimi tarafından il/ilçe MEM’lere “GİZLİDİR” ibaresi kullanılarak bilgi yazısı elden ulaştırılır.

İhmal Edilen Öğrencilere Yönelik Hizmetler İhmal edilen öğrenci hakkında rehberlik servisine ayrıntılı bilgi verilir ve sürece dâhil olunur. Rehberlik servisi tarafından ihmalin sebepleri doğrultusunda öğrenciyi sağlık kuruluşlarına ve gerektiğinde Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı il/ ilçe müdürlüklerine yönlendirilir.

Şiddete Maruz Kalan ve Şiddet Uygulayan Öğrenciler İle Karşılaşıldığında Yapılması Gerekenler Fiziksel ve psikolojik değişiklikler gözlenen öğrenciler hakkında rehberlik servisine ayrıntılı bilgi verilir. Çocuğa yönelik şiddetin veli tarafından uygulanması halinde adli ve kolluk birimleri ile ASPB’ ye (il/ilçe müdürlükleri, ALO 183 telefon hattı vb.) rehberlik servisiyle iş birliği halinde bildirimde bulunulur. Şiddet uygulayan öğrenci hakkında ayrıntılı bilgi ve destek vermek amacıyla rehberlik servisi ile işbirliğine gidilir.

Adli Makamlarca Danışmanlık ve Eğitim Tedbir Kararı Verilen Öğrenciler İle Yürütülecek Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Rehberlik servisinin veliye ulaşamadığı hallerde okul müdürlükleri tarafından resmi yazı ile muhtarlıklara, muhtarlıkların ulaşamadığı durumlarda ise il/ilçe MEM kanalıyla nüfus müdürlüklerinden en son ikamet edilen adres tespit edilerek aileye ulaşılır. Veliye hiçbir şekilde ulaşılamaması (posta, telefon ve muhtarlık) halinde, adrese bağlı muhtarlıkla beraber tutanak altına alınır. İlgili mahkemeye gönderilmek üzere okul yönetimince İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne resmi yazı ile en geç on gün içinde gönderilir

Rehberlik ve Araştırma Merkezi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Bölümüne Öğrenci Yönlendirme Rehberlik Öğretmeni olmayan okullar öğrencileri yönlendirebilir. Rehberlik Öğretmeni olan okullar okulda yapılan çalışma sonrasında yönlendirme yapabilir. RAM Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölüm Başkanlığından randevu alınır. Rehberlik Öğretmeni, Şube veya Sınıf Öğretmeni ile okul yönetimi tarafından Gönderme Öncesi Bilgi Formu doldurulur ve randevu günü getirilir.

Özel Eğitim Hizmetlerine Yönelik Çalışmalar

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Birey Özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine sınırlı düzeyde ihtiyaç duyan birey. Resmi Tedbir; Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi, özel eğitim sınıfı, özel eğitim okulu Ortak sınavlarda sınav tedbiri Yabancı Dil dersinden isteğe bağlı olarak muaf olabilirler.

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI Orta ve Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Birey Temel akademik, günlük yaşam ve iş becerilerinin kazanılmasında özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine yoğun şekilde ihtiyaç duyan birey. Resmi Tedbir; Özel eğitim sınıfı, özel eğitim okulu Ortak sınavlara girmezler.

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan birey Aşırı hareketlilik, hiperaktivite belirtilerini en az iki ortamda, altı ay süreyle gösteren ve özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine yoğun şekilde ihtiyaç duyan birey. Resmi Tedbir; Tam zamanlı kaynaştırma Ortak sınavlarda sınav tedbiri alınır.

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI Dil ve konuşma güçlüğü olan birey Dili kullanma, konuşmayı edinme ve iletişimdeki güçlük nedeniyle özel eğitime ihtiyacı olan birey, Resmi Tedbir; Tam zamanlı kaynaştırma Ortak sınavlarda sınav tedbiri alınır.

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI Görme yetersizliği olan birey Görme gücünün kaybından dolayı özel eğitim ve destek eğitim hizmetine ihtiyacı olan birey Resmi Tedbir; Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi, özel eğitim sınıfı, özel eğitim okulu Ortak sınavlarda sınav tedbiri alınır.

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI İşitme yetersizliği olan birey İşitme duyarlılığının kaybından dolayı konuşmayı edinmede, dili kullanma ve iletişimde yaşadığı güçlükler nedeniyle özel eğitime ihtiyacı olan birey Resmi Tedbir; Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi, özel eğitim sınıfı, özel eğitim okulu Ortak sınavlarda sınav tedbiri alınır. Yabancı Dil dersinden isteğe bağlı olarak muaf olabilirler.

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI Ortopedik (Bedensel) yetersizliği olan birey Kas, iskelet ve eklemlerin işlevlerini yerine getirememesi sonucunda meydana gelen yetersizlikler nedeniyle özel eğitime ihtiyacı olan birey Resmi Tedbir; Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi Ortak sınavlarda sınav tedbiri alınır. Kaba ve ince motor gerektiren derslerden isteğe bağlı olarak muaf olabilirler.

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI Otistik birey Sosyal etkileşim, sözel ve sözel olmayan iletişim, ilgi ve etkinliklerdeki sınırlılığı nedeniyle özel eğitime ihtiyacı olan birey Resmi Tedbir; Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi, özel eğitim sınıfı, özel eğitim okulu Ortak sınavlarda sınav tedbiri alınır.

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI Özel öğrenme güçlüğü olan birey Öğrenmede bazı alanlarda yaşadığı sınırlılık nedeniyle özel eğitime ihtiyacı olan birey Resmi Tedbir; Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi, Ortak sınavlarda sınav tedbiri alınır.

YETERSİZLİK SINIFLAMALARI Süreğen hastalığı olan birey Sürekli ya da uzun süreli bakım ve tedavi gerektiren hastalığı nedeniyle özel eğitime ihtiyacı olan birey Resmi Tedbir; Evde eğitim, Ortak sınavlarda sınav tedbiri alınır.

Kaynaştırma Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini, destek eğitim hizmetleri de sağlanarak yetersizliği olmayan akranları ile birlikte okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri Tam Zamanlı Kaynaştırma Yarı Zamanlı Kaynaştırma (Özel Eğitim Sınıfı) Tersine Kaynaştırma

Özel Eğitim Sınıfı Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde açılabilir. Hafif Düzey Zihinsel Engelliler Özel Eğitim Sınıfı Orta ve Ağır Düzey Zihinsel Engelliler Özel Eğitim Sınıfı Otizm (Hafif Düzey) Özel Eğitim Sınıfı Otizm (Orta-Ağır Düzey) Özel Eğitim Sınıfı Görme Engelliler Özel Eğitim Sınıfı İşitme Engelliler Özel Eğitim Sınıfı

Tanılama Süreci Veli, okul başvurusu Özel Eğitim Bölümünden telefonla randevu alınması, veli ile birlikte ilk kez tanılama yapılacaklar için eğitsel değerlendirme isteği formu hazırlanıp kapalı zarf içinde RAM’a gönderilmesi Daha sonraki rapor yenilemelerinde ise bireysel gelişim raporu hazırlanıp aynı yöntemlerle RAM’a gönderilir. Eğitsel değerlendirme ve tanılama raporunun hazırlanması

Tanılama Süreci Rapor resmi tedbir içeriyorsa Nazilli İlçe Özel Eğitim Hizmetleri Kuruluna yönlendirilir. RAM yönlendirme kararı doğrultusunda kurul tarafından yerleştirme kararının verilmesi ve ilgili okula gönderilmesi Raporla ilgili veri girişinin e-okuldan yapılması Resmi tedbir kademeler arası geçişlerde, destek eğitim raporu her yıl yenilenir.

Sınav Tedbiri Okul tarafından genel eğitim programını takip eden kaynaştırma öğrencileri için sınav tedbiri konusunda RAM’a yönlendirme yapılır. Başvuruyu öğrenci velisi yapabilir. Başvuru esnasında öğrenci belgesi, özürlü sağlık kurulu raporu (özürlü kimlik kartı) veya ilçe özel eğitim hizmetleri kurulu kararı istenecektir. Yetersizliğine uygun sınav tedbiri RAM tarafından alınır ve sistemden alınan çıktı öğrenci velisine verilir.

Kaynaştırma Uygulamaları Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler için zorunlu öğrenim okul öncesi eğitim döneminde başlayıp ortaöğretim süresini de kapsayan eğitim ve öğretim sürecidir. Öğrencilerin sınıflara eşit şekilde dağıtılması Okulda BEPG Birimi kurulması BEPG Birimi; kaynaştırma öğrencileri için her yıl program hazırlar.

Kaynaştırma Uygulamaları BEPG birimi; müdür yardımcısı başkanlığında, özel eğitim öğretmeni (varsa), rehberlik öğretmeni (varsa) sınıf veya alan öğretmeni, veli ve öğrenci Ders programları ve yetersizlikleri dikkate alınarak öğrencinin seviyesine uygun olarak BEP planı hazırlanır ve her öğrenci için BEP Dosyası tutulur.

Başarının Değerlendirilmesi Bulunduğu okulun eğitim programını izleyen öğrencilerin başarıları, devam ettikleri okulun sınıf geçme ve sınavlarla ilgili hükümlerine göre değerlendirilir. Ancak, değerlendirmelerde öğrencilerin BEP’leri dikkate alınır. Yöntem, teknik, ölçme araçları ve değerlendirme süresi, değerlendirme zamanı, değerlendirme aralıkları, değerlendirmeden sorumlu kişiler ve değerlendirmenin yapılacağı ortam, BEP geliştirme biriminin görüş ve önerileri doğrultusunda belirlenir.

Başarının Değerlendirilmesi Yazma güçlüğü olan öğrencilerin değerlendirilmesi sözlü, sözlü ifadede güçlük yaşayan öğrencilerin değerlendirilmesi ise yazılı olarak yapılır. Yazılı ve sözlü ifade etme becerilerinde yetersizliği olan bireyler ise davranışlarının gözlemlenmesi yoluyla değerlendirilir. Sınavlar kısa cevaplı ve az sorulu olarak düzenlenir. Sınavlarda refakat etmek üzere bir öğretmen görevlendirilir

Başarının Değerlendirilmesi Görme yetersizliği olan öğrenciler, çizimli ve şekilli sorulardan muaf tutulurlar. Az gören öğrenciler için sınav soruları kalın ve büyük puntolu hazırlanır. İşitme ve hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ilköğretim ve ortaöğretimde, istekleri doğrultusunda yabancı dil programlarındaki bazı bilgi ve becerilerin öğretiminden veya dersin tamamından muaf tutulurlar.” Zihinsel yetersizliği olan öğrenciler; dikkat, bellekte tutma ve hatırlama güçlükleri dikkate alınarak daha sık aralıklarla değerlendirilirler.

Başarının Değerlendirilmesi Otistik bireyler ile duygusal ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin değerlendirilmesi, iletişim özellikleri ile sosyal-duygusal hazır bulunuşlukları dikkate alınarak yapılır. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrencilerin değerlendirilmesi, bu öğrencilerin özellikleri dikkate alınarak daha sık aralıklarla ve kısa süreli sınavlarla yapılır. Bedensel yetersizliği olan öğrenciler motor beceri gerektiren derslerin uygulamalı bölümlerinden istekleri doğrultusunda muaf olabilir.

Destek Eğitim Odası Kaynaştırma Öğrencilerinin tümü faydalanabilir. 2015/15 nolu genelge açılması zorunludur. Laboratuvar, resim atölyesi, müzik odası bu amaç için kullanılabilir. Okulun ders saatlerinde yapılması esas olup, veli izni ile okulun çalışma saatlerinde planlanabilir. Öncelikle okulun öğretmenleri, özel eğitim öğretmeni, sınıf öğretmeni ve alan öğretmenleri görevlendirilir.

Destek Eğitim Odası Özel eğitim hizmetleri kurulunun önerisi doğrultusunda millî eğitim müdürlükleri tarafından açılır. Okulda birden fazla destek eğitim odası açılabilir. Bireysel eğitim yapılır. Grup eğitimi de yapılabilir Destek eğitim odasında alacağı haftalık ders saati, haftalık toplam ders saatinin %40’ını aşmayacak şekilde planlanır. Genel başarı değerlendirmesinde, destek eğitim odasında yapılan değerlendirme sonuçları da dikkate alınır

Destek Eğitim Odası BEP geliştirme biriminin önerileri doğrultusunda rehberlik ve danışma hizmetleri yürütme komisyonunca öğrencinin ihtiyaç duyduğu her derslerden bu odadan faydalanabilir. Öğretmen ders ücretini % 25 fazla alır. Öğrenci beden eğitimi, serbest etkinlik, görsel sanatlar gibi derslerden alınıp destek eğitim odasına alınmamalıdır.

Teşekkürler