ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMA KONUSU VE SORUNUN SEÇİMİ
Advertisements

Öğretim İhtiyacını Belirleme
Öğretmenin Adı, Soyadı Hakan Bozkurt.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
Yazılım Proje Yönetimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
ETKİLİ OKUMA.
Pazarlama Araştırması
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE İSTATİSTİK
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
BTO423 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Nicel Araştırma Yöntemleri
Yerleştirme Sistemindeki
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
Özet (50 pt) Problem (50 pt) Konu Araştırması (50 pt) PROJE ADI (70 pt) Kullanılan Materyeller (50 pt) Uygulanan Prosedür (50 pt) Analiz Sonuçları (50.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
25.1 GİRİŞ Bu ünite, alanında bir lider olan Lewin’in değişim teorisini sunarak başlayacaktır. Bölüm 25.3 ve 25.4, davranış değişikliği üzerine.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
5.1 GİRİŞ Doğayla ilişkide olmanın sağlıklı olduğu fikri sezgisel olarak o kadar geçerlidir ki, uzunca bir süre insanlar doğanın sağlığa katkılarını.
27.1 GİRİŞ Bu ünitenin amacı, gelişmekte olan ülkelerde gerçekleştirilmiş başarılı teorik, kavramsal ve metodik çevre psikolojisi uygulamalarını.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ARAŞTIRMA TASARIMI Öğr. Gör. Funda Veren.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
İş Planı Tasarımı: İş Fikri.
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MADDE VE YAPISI SORU BANKASI
Adınız | Öğretmen adı | Okul
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Hikaye tahtası.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
NİTEL ARAŞTIRMA MODELLERİ
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Nitel Araştırmalar I.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
TEST.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.

Keşifsel araştırma tasarımının araştırmacıya altyapı hakkında bilgi vererek, hipotezler önererek ve araştırma amaçlarının öncelik sıralarını belirleyerek araştırmacının problem hakkında fikir sahibi olmasını sağlamak konusunda nasıl yardımcı olduğu öğrenmek.

Tanımlayıcı araştırmayı ve tanımlayıcı araştırmanın farklı türleri tarafından ele alınan temel soruları öğrenmek. Nedensel araştırma ile ne kastedildiğini açıklamak ve deneysel araştırma tasarımı türlerini tanımlamak. Test pazarlamanın farklı türlerini ve pazar testi şehirlerinin nasıl seçileceğini bilmek.

« NEREDEYİZ » Aşama 4 » Araştırma tasarımına karar verilmesi

Araştırma Tasarımı Bilgisi Araştırmacının Araçlarının Bir Parçasıdır Bu bölüm bitirildiğinde, araştırma tasarımları konusunda oldukça iyi bilgi sahibi olunacaktır. Bu bölümde üç temel araştırma tasarımı türü açıklanacak ve hangisinin ne zaman kullanılabileceği bilgisi sunulacaktır.

Araştırma Tasarımı Araştırma tasarımı, ihtiyaç duyulan bilgiyi toplamak ve analiz etmek için gerekli yöntemleri ve prosedürleri gösteren ana planı oluşturacak ileri düzey kararlardır.

ARAŞTIRMA TASARIMI BİLGİSİ NEDEN ÖNEMLİDİR? Araştırma sürecinde çok erken bir dönemde problem ve araştırma amaçları şekillendirildiğinden araştırmacılar en uygun araştırma tasarımının hangisi olduğunu anlamaya başlayabilirler. Araştırmacının amacı temel araştırma tasarımlarıyla eldeki araştırma problemi ve amaçlarını eşleştirmektir.

Araştırma Tasarımlarının Üç Türü Araştırma tasarımları üç geleneksel kategoriye ayrılmaktadır: keşifsel, tanımlayıcı ve nedensel. En uygun tasarımın seçimi ağırlıklı olarak araştırmanın amacına dayanmaktadır.

ARAŞTIRMA TASARIMI: BİR UYARI Alt Başlıklar KEŞİFSEL ARAŞTIRMA TANIMLAYICI ARAŞTIRMA

NEDENSEL ARAŞTIRMA Alt Başlıklar

Test Pazarlama Test pazarlama saha ortamında uygulanan bir deney, çalışma veya testi tanımlamak için kullanılmaktadır. Test Pazarlamada ele alacağımız 3 alt başlık vardır.

Alt Başlıklar TEST PAZARLARININ TÜRLERİ TEST PAZARI ŞEHİRLERİNİN SEÇİMİ TEST PAZARLAMANIN ARTILARI VE EKSİLERİ

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.