Basitçe söylemek gerekirse, insanlar bir spora katılmaya yada bir spor etkinliğini izlemeye eğilimlidir/motive olmuştur çünkü; davranışın belli cezbedici.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Advertisements

DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
İŞLETME YÖNETİMİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Problem Çözme Süreci.
MOTİVASYON.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İKTİSADA GİRİŞ-I.
ÖRGÜTSEL STRES VE STRESLE BAŞETME YOLLARI
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Bilgi Gereksinimi BBY 254-3
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Yönetim Fonksiyonları
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Pazarlama ve Temel Kavramlar
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
MOTİVASYON.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Ders:Sosyal Bilgiler Konu:Üretimde Tüketim. Üretim Nedir Üretim Nedir Üretim, insan ihtiyaçlarını karşılama özelliği olan malların çoğaltılması yani üretilmesidir.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
REKREASYON FAALİYETLERİNİN SPORTİF UYGULAMALAR YÖNÜNDEN ÖNEMİ
KARİYER GELİŞTİRME.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
STRES YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
Motivasyon Dürtüler Güdüler
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
MOTİVASYON VE ÖĞRENME.
Spor hareketleri dönemi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Basitçe söylemek gerekirse, insanlar bir spora katılmaya yada bir spor etkinliğini izlemeye eğilimlidir/motive olmuştur çünkü; davranışın belli cezbedici sonuçları vardır. Motivasyon uyandıran ve hedefe yönelik davranışı tetikleyen bir iç faktördür. Temel düzeyde, sporda tüketici motivasyonu bir iç ihtiyacı karşılamak ya da satın alma yoluyla fayda sağlamak için arzuları yansıtır. Bu motivasyon süreci 5 temel aşamayı içerir: Bunlar…

ihtiyaç tanıma Motivasyon süreci, bireysel bir ihtiyaç olduğunda, ihtiyaç tanıma asaması ile baslar. Bireyin şimdiki durumu ile bazı ideal durumlar arasında tutarsızlık olduğunda ‘ihtiyaç’ ortaya çıkar. Bireylerin tanıma aşamasını başlatmasını sağlayan (iç ve dış) biyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar vardır. Herhangi bir ihtiyaç karşılanmaması tutarsızlık oluşturur ve gerginlik yaratır.

Tension Reduction Mevcut durum ile olması gereken durum arasındaki tutarsızlık gerginlik hissi yaratır. ihtiyaç karşılanmadığında gerginlik hoş olmayan bir durum yada histir. Bireyler hayatlarındaki gerilimi mal yada hizmet tüketimi ile azaltmaya yada ortadan kaldırmaya çalışmaktadır. Gerginlik birçok türden ihtiyaç sonucu oluşabilir ve gerilimin büyüklüğü ya da seviyesi durumun devamındaki aciliyeti belirler.

Drive State-GÜDÜ-DÜRTÜ DURUMU Kişi dengeyi sağlamak ve hoş olmayan durumu azaltmak ya da ortadan kaldırmak için uğraştıgında ortaya çıkar. Şu ifadeyi bir düşünün: ne kadar motivelisin? Güdü durumu biyolojik yada bilişsel ihtiyaçlardan gelişebilir ya da ikisinin birleşiminden oluşabilir. Denge sağlamak için birey üzerinde oluşturulan baskı derecesi itme oluşturur ve motivasyonun gücünü yansıtır. Güdü durumu içindeki motivasyonun gücü bireyi dengeyi sağlamaya yeterli olabilecek çeşitli yollar düşünmeye iter.

Want Pathway –TALEP YOLU Talep aşaması bireyin gerilimi azaltmayı seçtiği tüketimin özel bir formuna doğru olan yolu temsil eder. Bir ihtiyaç tatmin edilebilir ya da çeşitli şekillerde yarar sağlanır. Bir kişinin seçtiği özel yol sosyo-kültürel yetişme tarzı, istenen faydalar, kişilik gibi benzersiz bir dizi deneyimden gelir. Seçimler listesi oldukça uzundur. Sonuç olarak,talep aşaması dengeyi sağlamak ve arzulanan sonuçlara ulaşmak için kişiyi fırsatlar sunan ürün yada servislere çeken itme yi temsil eder. Basitçe söylemek gerekirse, gerilimi-heyecanı azaltmak kişiyi ileri iter ve dengeyi sağlamak için daha olumlu faydalar sunan yol kişiyi özel tüketim aktivitesine çeker.

Goal Behaviour-HEDEF DAVRANIŞ Hedef davranış motivasyon surecinde son noktayı temsil eder. Burada önemli nokta edinim/kazançtır. Hedef kazanımı–hedefe ulaşım gerilimi azaltan ve ihtiyacı karşılayan tüketim aktivitesi yoluyla olur. Amacı dengeyi sağlamak ve hedefe ulaşmak için en iyi yolu sunan deneyimi ya da çeşitli araçlarla tüketicilerle iletişim kurmak olan spor pazarlaması için bu süreç önemlidir. Bu yüzden spor pazarlamacıları tüketiciyi özel bir yola yönlendiren ya da çeken ürünlerin olumlu özelliklerinin iletişimiyle meşgul olurlar.

SportWay Motivasyon sonucunun daha iyi anlaşılmasıyla, istenen sonuçların elde edilmesine yardımcı olacak potansiyel yolların incelemesi aşağıdaki gibidir. Bu inceleme, sekil 2 deki spor yolu girişiyle, spor motivasyon sürecinin, talep yolu aşaması oluşumu üzerinde durmaktadır.

SportWay: Seeking Sport and Event Experiences SPOR VE ETKiNLiK DENEYiMLERi ARAYIŞI Sportway içinde, sayısız yollar vardır. Örneğin; bir kışı basketbol,futbol golf oynayabilir ya da izleyebilir ya da koşabilir. Bu sportway yolları eninde sonunda bireylerin spor tüketim aktivitelerine yol açan yarar ve ihtiyaçları arayıp bulmalarına imkan verir. SportWay represents want pathways through which individuals seek out sport and event experiences that provide opportunities to achieve desirable outcomes.

SportWay toward Consumption TüKETiME DOGRU SPORTWAY Aktif ya da pasif spor katılımı, hedefe yonelık davranışlar yoluyla ıhtıyaçları karsılamak ve fayda saglamak için fırsatlar arayan bıreylere sayısız yollar yaratır. Bu yollar, fiziksel, sosyal ve kişisel ihtiyaçları yerine getirmek için spor ya da spor etkinliklerini araştırıp ya da tecrübe ederek iç arzuları motive eder.

SportWay Motives in Consumer Behaviour Tüketici davranışlarındaki sportway motivleri Socialisation: Socialisation: Sosyalleştirme sosyal etkileşim için bir istek temsil eder. Diğer izleyici, katılımcı, arkadaş ve aile ile dış etkileşim yoluyla insan ilişkilerini arttırmak için yarattığı fırsatlardan dolayı, insanlar bir spor etkinliği deneyimi aramaya motive olurlar.

SportWay Motives in Consumer Behaviour Tüketici davranışlarındaki sportway motivleri Performance: Performans estetik ve fiziksel zevk için bir istek temsil eder. İnsanlar; atletik hareket ve fizyolojik hareket sanatı, zarafet ve becerinin tadını çıkarmak için sunduğu fırsatlar nedeniyle, bir spor etkinliği deneyimi aramaya motive olurlar.

SportWay Motives in Consumer Behaviour Excitement: Heyecan entelektüel uyarım için bir istek temsil eder. Bireyler, katılım ve rekabetin belirsizliği ve ilişkili faaliyetler tarafından yaratılan atmosfer koşullarından kaynaklanan zihinsel eylem ve keşif için yaratılan fırsatlar nedeniyle bir spor etkinliği deneyimi aramaya motive olurlar.

SportWay Motives in Consumer Behaviour Esteem: Saygı yeterlilik için bir istek temsil eder. Bireyler, üstatlık hissi, bir anlamda kişisel ve kolektif özsaygı duygusunu arttırma hissi yaratan başarı ve meydan okuma için sunduğu fırsatlar nedeniyle bir spor olayı deneyimi aramaya motive olurlar.

SportWay Motives in Consumer Behaviour Diversion: Yönlendirme ruhsal esenlik için bir istek temsil eder. Bireyler stres yaratan ve günlük çalışma ve yaşam rutinlerinden kaçmak ve kendilerini arındırmak için fırsatlar yaratan bir spor olayı deneyimi aramaya motive olurlar.