GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
YENİ KAMU MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİ (5018 S. K
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
Ödeneklerin Kullanılması
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
5018 KAMU MALİYE YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Kamu Harcama Süreci.
 ÖN ÖDEME (AVANS KREDİ) -Harcama yetkilisinin uygun görmesi -Karşılığı ödeneğin saklı tutulması kaydıyla; 1-İlgili kanunlarda öngörülen haller ile.
(Mali Hizmetler Uzmanı)
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
MUHASEBE EĞİTİMİ.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
1050 SAYILI KANUNA GÖRE HARCAMA SÜRECİNDE YER ALAN GÖREVLİLER
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Ödenek üstü harcama MADDE 70.- Kamu zararı oluşturmamakla birlikte bütçelere, ayrıntılı harcama programlarına, serbest bırakma oranlarına aykırı.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
BÜTÇE UYGULAMA SÜREÇLERİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
ŞERAFETTİN AYDEMİR KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI ŞUBE MÜDÜRÜ TEL
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
AMAÇ-KAPSAM Amaç Kalkınma planları ve programlarda yer alan politika ve hedefler doğrultusunda; Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde.
MERKEZİ YÖNETİM HARCAMA BELGELERİ YÖNETMELİĞİ. Dayanak 5018/33 Giderin gerçekleştirilmesi Bütçelerden bir giderin yapılabilmesi için gerçekleştirme belgelerinin.
1 BÜTÇE Hazırlık Uygulama ve Sonuçları Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı Bütçe ve Kesin Hesap Daire Başkanı V. Yalova, 02 Haziran 2008.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2009 BÜTÇE HAREKETLERİ.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2010 BÜTÇE HAREKETLERİ.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
BÜTÇE VE PERFORMANS ŞUBESİ
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
BÜTÇE UYGULAMALARI VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
MERKEZİ YÖNETİM HARCAMA BELGELERİ YÖNETMELİĞİ. Dayanak 5018/33 Giderin gerçekleştirilmesi Bütçelerden bir giderin yapılabilmesi için gerçekleştirme belgelerinin.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MALİ HUKUK DERS NOTLARI
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU Kabul Tarihi    : 10/12/2003 Yayımlandığı R.Gazete    Tarih :24/12/2003  
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı

Ödeneklerin kullanılması       5018 Sayılı Kamu Malî Yönetimi  Ve Kontrol Kanunu 20. maddesinde Bütçe ödeneklerinin kullanılması ile ilgili esaslara yer verilmiştir. 2015 TEBLİĞ 4 NOLU.pdf   

Kamu idareleri, Bütçe ödeneklerini, Maliye Bakanlığınca vize edilen ayrıntılı harcama programları ve serbest bırakma oranlarına göre kullanır. 2015 serbest oranları.pdf 2015 AHP VİZELİ.pdf Bütçe ödenekleri üzerinde harcama yapamaz. Bütçe ödenekleri, - tahsis edildikleri amaçlar doğrultusunda - yılı içinde yaptırılan iş, - satın alınan mal ve hizmetler ile - diğer giderlerin karşılanmasında kullanılır.

Malî yılda ödenemeyen geçen yıllar borçları ile ilama bağlı borçlar, kamu idaresinin cari yıl bütçesinden ödenir. İlgili mevzuatına göre, yıl içinde Maliye Bakanlığınca kamu idarelerinin bütçelerinde yeni tertipler, gelir kodları ve finansman kodları açılabilir. Cari yılda kullanılmayan ödenekler yıl sonunda iptal edilir.

Ödenek aktarmaları (5018 21.md) Kamu idarelerinin bütçeleri (kurumlar arası) arasındaki ödenek aktarmaları kanunla yapılır. Kamu idareleri, aktarma yapılacak tertipteki ödeneğin, yüzde beşine (Bütçe Kanunu %20) kadar kendi bütçeleri içinde ödenek aktarması yapabilirler. Personel giderleri tertiplerinden, aktarma yapılmış tertiplerden ve yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden, diğer tertiplere aktarma yapılamaz.

(5018 22.md) Merkez dışı birimlere ödenek gönderme Kamu idarelerinin merkez teşkilatı harcama yetkilileri, merkez dışı birimlere, ihtiyaçlarında kullanılmak üzere Ödenek Gönderme Belgesi düzenlemek suretiyle ödenek gönderirler. Ödenek gönderilmesine ilişkin usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanı yetkilidir. ÖDENEK GÖNDERME.doc

Bütçe kanununda belirtilen hizmet ve amaçları gerçekleştirmek,   (5018 23.md) Yedek ödenek Bütçe kanununda belirtilen hizmet ve amaçları gerçekleştirmek, ödenek yetersizliğini gidermek, bütçelerde öngörülmeyen hizmetler için Maliye Bakanlığı bütçesine yedek ödenek konulabilir. Bu ödenekten aktarma yapmaya Maliye Bakanı yetkilidir.

(5018 25.md) Kamu yatırım projeleri   (5018 25.md) Kamu yatırım projeleri Kamu yatırım projeleri ile ilgili tertipler arası ödenek aktarması işlemlerinin tamamı 5018 SK 21. md 3.fıkrasında yer alan sınırlamalara tabi olmaksızın idarelerce yapılır.

(5018 26.md) Yüklenmeye girişilmesi Yüklenme, usulüne uygun olarak düzenlenmiş sözleşme esaslarına veya kanun hükmüne dayanılarak iş yaptırılması, mal veya hizmet alınması karşılığında geleceğe yönelik bir ödeme yükümlülüğüne girilmesidir. Bütçede yeterli ödeneği bulunmayan işler için yüklenmeye girişilemez. Yüklenme süresi malî yılla sınırlıdır. Harcama yetkilileri, tahsis edilen ödenekler dahilinde yüklenmeye girebilirler. Yüklenmeye girişilen tutara ait ödenekler saklı tutulur; başka iş yaptırılması, mal veya hizmet alınması için kullanılamaz.

(5018 27.md) Ertesi yıla geçen yüklenme Aşağıdaki iş ve hizmetler için; her iş itibarıyla, bütçelerinde öngörülen ödeneklerin yüzde ellisini, izleyen yılın Haziran ayını geçmemek ve yüklenme süresi on iki ayı aşmamak üzere, ilgili üst yöneticinin onayıyla ertesi yıla geçen yüklenmelere girişilebilir: Yiyecek, yakacak, akaryakıt ve madeni yağ ihtiyaçları, Temini ve korunması güç olan ilaç, aşı, serum ve tıbbi sarf malzemeleri,

Süreli yayın alımı, taşıma, koruma ve güvenlik, temizlik ve yemek hizmetleri, Taşıtların malî sorumluluk sigortası, Makine-teçhizat, yol ve otoyol, bilgisayar ve haberleşme sistemlerinin bakım işleri, Her türlü onarım işleri, Elektronik bilgi erişim hizmetleri.

Yılı bütçesinde ödeneği bulunması, (5018 28.md) Gelecek yıllara yaygın yüklenmeler Kamu idareleri, bir malî yıl içinde tamamlanması mümkün olmayan yatırım projeleri için gelecek yıllara yaygın yüklenmeye girişebilir. Yılı bütçesinde ödeneği bulunması, Maliye Bakanlığının uygun görüşünün alınması kaydıyla, Satın alma suretiyle edinilmesi ekonomik olmayan her türlü makine-teçhizat, cihazlar ve taşıt kiralaması …. Yemek … ilaç, tıbbi cihaz, aşı ve anti-serum alımı için; süresi üç yılı geçmemek,

Finansal kiralama suretiyle temin edileceklerde Dört yıl olmak üzere (5018 28.md) Gelecek yıllara yaygın yüklenmeler Finansal kiralama suretiyle temin edileceklerde Dört yıl olmak üzere Üst yöneticinin onayıyla Gelecek yıllara yaygın yüklenmeye girişilebilir. GELECEK YILLARA YAYGIN YÜKLENME_Ustyazi.pdf

(5018 30.md) Bütçe politikası, gelir ve giderlerin izlenmesi Genel yönetim kapsamındaki idareler bütçelerinin ilk altı aylık uygulama sonuçları, ikinci altı aya ilişkin beklentiler ve hedefler ile faaliyetlerini kapsayan malî durumunu temmuz ayı içinde kamuoyuna açıklar. 2015 YILI MALİ DUDUM VE BEKLENTİLER RAPORU.pdf

Harcama yetkisi ve yetkilisi 5018 SK 31.Maddesi Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir. … Harcama yetkilileri bütçede öngörülen ödenekleri kadar, ödenek gönderme belgesiyle kendisine ödenek verilen harcama yetkilileri ise tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapabilir.     

  Bütçelerden harcama yapılabilmesi, harcama yetkilisinin harcama talimatı vermesiyle mümkündür. Harcama talimatlarında hizmet gerekçesi, yapılacak işin konusu ve tutarı, süresi, kullanılabilir ödeneği, gerçekleştirme usulü ile gerçekleştirmeyle görevli olanlara ilişkin bilgiler yer alır.       

  (5018 40.md) Bağış ve yardımlar Kamu yararına kullanılmak üzere kamu idarelerine yapılan şartlı bağış ve yardımlar hizmeti yapacak idarenin üst yöneticisi tarafından uygun görülmesi halinde, bütçede açılacak bir tertibe gelir ve şart kılındığı amaca harcanmak üzere açılacak bir tertibe ödenek kaydedilir. Bu ödenekten amaç dışında başka bir tertibe aktarma yapılamaz.

Ödenek üstü harcama   5018 SK 70.maddesi Kamu zararı oluşturmamakla birlikte bütçelere, ayrıntılı harcama programlarına, serbest bırakma oranlarına aykırı olarak veya ödenek gönderme belgelerindeki ödenek miktarını aşan harcama talimatı veren harcama yetkililerine, her türlü aylık, ödenek, zam ve tazminat dahil yapılan bir aylık net ödemeler toplamının iki katı tutarına kadar para cezası verilir.

İSTİSNALAR 50l8 sayılı Kanunda ödenek üstü yapılabilecek harcama türlerine ilişkin düzenleme yapılmamıştır. Ancak çeşitli mevzuat hükümlerine göre ödeneği olmadan yapılabilecek ödemeler şunlardır.

Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun; 7. maddesinin 1. bendinde; “Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerine konulan ödeneklerin yetmeyeceği anlaşıldığı takdirde, … “Personel Giderleri” ve “Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri” ... tertiplere, Maliye Bakanlığı bütçesinin 12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.1 tertibinde yer alan ödenekten aktarma yapmaya, … Maliye Bakanı yetkilidir.” hükmüne yer verilmiş,

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun; 62’nci maddesinde; “Yer değiştirme suretiyle yapılan atamalarda memurlara atama emirleri tebliğ edilince yollukları, ödeme emri aranmaksızın, saymanlıklarca derhal ödenir…” 208’inci maddesinde; “…Ölüm yardımı ödeneği, hiçbir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın ve ödeme emri aranmaksızın saymanlarca derhal ödenir…” 657 SAYILI KANUN.pdf

Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerinin “03.4.2.01-Beyiye Aidatları” ile “03.4.2.04-Mahkeme Harç ve Giderleri” ekonomik kodlarından yapılması gereken giderler, ödenek gönderme belgesi aranmaksızın muhasebe yetkilileri tarafından ödenir ve gerekli ödenek ilgili kurum tarafından Maliye Bakanlığından talep edilir. (E Cetveli)

2014 ANALATİK BÜTÇE REHBERİ KULLANILAN TERTİPLER.doc Bütçe Ödenekleri Analitik Bütçe Sınıflandırmasına İlişkin Rehberde yer alan ekonomik kodlara göre yapılmaktadır. 2014 ANALATİK BÜTÇE REHBERİ KULLANILAN TERTİPLER.doc

TERTİP 2015 HARCAMA 15.75.00.62-07.3.1.00-1-03.2.5.02 Spor Malzemeleri Alımları 24.588 15.75.00.62-07.3.1.00-1-03.2.5.03 Tören Malzemeleri Alımları 2.592 15.75.00.62-07.3.1.00-1-03.2.7.11 Güvenlik ve Savunmaya Yönelik Makine-Teçhizat Alımları 43.228 15.75.00.62-07.3.1.00-1-03.2.7.12 Güvenlik ve Savunmaya Yönelik Makine-Teçhizat Büyük Onarımları 2.177 15.75.00.62-07.3.1.00-1-03.2.9.01 Bahçe Malzemesi Alımları ile Yapım ve Bakım Giderleri 625 15.75.00.62-07.3.1.00-1-03.5.1.01 Etüt-Proje Bilirkişi Ekspertiz Giderleri 18.349 15.75.00.62-07.3.1.00-1-06.1.1.03 Okul Mefruşatı Alımları 9.714,99 15.75.00.62-07.3.1.00-1-06.1.1.05 Sosyal Tesis Mefruşatı Alımları 1.049.180,07 15.75.00.62-07.3.1.00-1-06.1.7.02 Tablo-Heykel Yapım, Alım ve Onarımları 17.728,22 15.75.00.62-07.3.1.00-1-06.1.7.90 Diğer Kültür Varlığı Yapım, Alım ve Korunması Giderleri 9.972,71 15.75.00.62-07.3.1.00-1-06.7.7.03 Lojmanlar 196.403,42

  TEŞEKKÜRLER…