Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/0327.03-01/001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Advertisements

Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
TW TR 2008-IB-EN-02 Emisyon Kontrolünün Geliştirilmesi - Bileşen 2 © Thomas Seegers – Fotolia Katarina Mareckova, Ankara.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
Gönülsüz Yeniden Yerleşim 0P 4.12: Finansal Aracılar ve Yeniden Yerleşim Planlama Araçları.
Yeniden Yerleşim Planlaması
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Yüzme Suyu Uygulamalarında Yeni Direktifle Gelen Değişiklikler
Proje Teknik Toplantısı 9 Ocak 2013 KASTAMONU
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü - ÇEM UNCCD 10 YILLIK STRATEJİSİ VE UEP UYUMLAŞTIRILMASI Erdoğan Özevren Çölleşme ile Mücadele Daire Başkanı.
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Yüksek Koruma Değerine Sahip Akdeniz Ormanlarında Çok Yönlü Çevresel Fayda Yaratan Entegre Yönetim Projesi.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kaliteli PPP Projeleri Yapmak Martin Darcy "İmtiyazlar ve.
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
AVRUPA BİRLİĞİ VE KAMU SAĞLIĞI. YASAL ÇERÇEVE Roma Antlaşması’nın 3. ve 152. maddelerine göre kamu sağlığı politikalarının genel amacı: Roma Antlaşması’nın.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
PPP ÜLKE RAPORU DANİMARKA
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
T.C. OSMANİYE VALİLİĞİ TEMİZ HAVA EYLEM PLANI ARALIK 2012 ARALIK 2012OSMANİYE.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Enerji Verimliliği ve Uygulamaları İlhan AYDIN Kocaeli İl Müdürü
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya Bu proje Avrupa Birliği ve.
İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ- PART II. İKY PLANLAMSI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
S U Ç ERÇEVE D IREKTIFI KAPSAMINDA ÇEVRESEL HEDEFLER VE ÖNLEMLER PROGRAMI Özge Hande SAHTİYANCI ÖZDEMİR Uluslararası 3. Su Kongresi Havza Yönetimi.
SU KAYNAKLARININ MODELLENMESİ
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
SAHA GÜVENLİK BELGELENDİRMESİ Dr. Gökhan ŞENGÜL.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
Arazi Tahribatının Dengelenmesi (ATD) Ulusal Hedeflerinin Oluşturulması 1.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
GÜRÜLTÜNÜN ÇEVREYLE İLİŞKİSİ
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
Afetlerde Sağlık Hizmetleri ve Yönetimi Açısından Sendai Çerçeve Eylem Planının ( ) Getirdikleri Arş. Gör. Hüseyin KOÇAK ÇOMÜ Sağlık Yüksekokulu.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Sunum transkripti:

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım Projesi Technical Assistance for Implementation Capacity for the Environmental Noise Directive Eylem Planlamasına İlk Yaklaşım Volker Irmer, Takım Lideri

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya İÇERİK Genel konsept Gürültü eylem planlaması çalışmasının yapısı –Veri toplama –Sıcak noktaların belirlenmesi (Gürültü Yönetimine Aday Alanlar) –Olası gürültü azaltım önlemlerinin seçilmesi –“Gürültü Yönetimi Alanlarının” seçilmesi –Maruziyet azaltımının değerlendirilmesi –Gürültü eylem planlarının hazırlanması –(halkın katılımı) Avrupa’dan deneyimler

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya GENEL KONSEPT Avrupa Gürültü Direktifi’nin (END) amacı: –Gürültü haritalaması vasıtasıyla çevresel gürültü maruziyetinin tanımlanması –Halkın çevresel gürültü konusunda bilgilendirilmesi –Gürültü haritalaması sonuçlarına dayanarak, gerekli olan hallerde çevresel gürültünün önlenmesi ve azaltılması, maruziyet seviyelerinin insan sağlığı üzerinde zararlı etkileri olabileceği seviyelerde bulunması durumunda ve çevresel gürültü kalitesinin iyi olduğu hallerde mevcut durumun korunması amacıyla eylem planlarının uyarlanması Çalışmaları ile çevresel gürültü kaynaklı ortaya çıkan zararlı etkileri, rahatsızlıklar da dahil olmak üzere, önceliklendirmek suretiyle, engellemek, önlemek ya da azaltmak üzere ortak bir yaklaşım belirlemektir.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya GENEL KONSEPT Dolayısıyla END üye devletlerin (Madde 8.1): “…yetkili mercilerin, mücavir alanları içerisinde gürültü ile ilgili hususları ve etkileri, gerekli olduğu hallerde gürültü azaltımı da dahil olmak üzere, yönetme amacıyla eylem planlarını oluşturmalarını güvence altına alınız.”

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya GENEL KONSEPT Eylem planları için asgari şartlar (END Ek V) İncelenen alanın bir tanımı, Sorumlu mercii, Yasal çerçeve, Uygulanmakta olan herhangi sınır değerler, Gürültü haritalaması sonuçlarının bir özeti, Gürültüye maruz kalan kişi sayısının değerlendirilmesi, iyileştirilmesi gereken problemlerin ve durumların belirlenmesi, Organize edilmiş halkın katılımı faaliyetinin bir kaydı, Halihazırda yürürlükte olan herhangi gürültü azaltım önlemleri ve hazırlanmakta olan herhangi projeler, Sessiz alanların korunması da dahil olmak üzere yetkili makamların yapmayı planladıkları faaliyetler, Uzun vadeli strateji, Mali bilgiler: bütçeler, maliyet-verimlilik değerlendirmesi, fayda – maliyet değerlendirmesi, Eylem planlamasının sonuçlarını ve uygulanmasını değerlendirilmek için tasarlanmış hükümler, Etkilenen kişi sayısının ne kadar azaldığını gösterir bir hesaplama (rahatsız, uykusu rahatsız,veya diğerleri)

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya EYLEM PLANLAMASI PROSESİNİN YAPISI Veri toplama –Aşağıdakileri içeren gürültü haritalaması Coğrafi veriler Emisyon verileri Gürültü seviyeleri (tam değerler ve aşımlar) Bina verileri (sakinler de dahil) Etkilenen kişi sayısı –Saha ziyaretleri –Gürültü azaltım önlemlerinin kataloğu Önlemler koleksiyonu (kaynakta, dağılım yolu, operasyonel, planlama, sosyo ekonomik, v.b.) fizibilite maliyetler

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya EYLEM PLANLAMASI ÇALIŞMASININ YAPISI Sıcak noktaların belirlenmesi –Aşağıdakileri gözönünde bulundurarak GIS ortamında (Gürültü yönetimine aday alanlar) tanımlama: Etkilenen kişi sayısı Kesin gürültü seviyeleri (Lgag) Aşımlar (arazi kullanımına bağlı gürültü sınır değerleri) –Sahada gürültü probleminin değerlendirilmesi

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya EYLEM PLANLAMASI ÇALIŞMASININ YAPISI Olası gürültü azaltım önlemleri –Gürültü azaltım önlemleri kataloğu Kaynakta (emisyon) Operasyonel önlemler Dağılım yolu üzerinde Alıcıda Planlama Sosyo ekonomik önlemler Fizibilite (nitel) maliyet hesaplaması

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya EYLEM PLANLAMASI ÇALIŞMASININ YAPISI “Gürültü Yönetimi Alanlarının” seçilmesi –Saha ziyaretleri –Aşağıdakiler gözönünde bulundurulmalı Olası gürültü azaltım önlemleri (“teknik” öneriler) Maliyetler/bütçe Süre (ne zaman, ne kadar süreyle) Mevcut planlar Estetik hususlar Kamunun onayı Politik arka plan

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya EYLEM PLANLAMASI ÇALIŞMASININ YAPISI Gürültü azaltım önlemleri –Gürültü azaltım önlemleri kataloğu – detaylı değerlendirme Kaynakta (emisyon) Operasyonel önlemler Dağılım yolunda Alıcıda Planlama Sosyo ekonomik önlemler Fizibilite (Nitel) maliyet hesaplaması

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya EYLEM PLANLAMASI ÇALIŞMASININ YAPISI CadnaA/GIS kullanarak maruziyet azalmasının değerlendirilmesi –Gürültü yönetimi alanları için gürültü haritalarının yeniden hesaplanması –Gürültü yönetimi alanlarında maruz kalan kişi sayısının yeniden hesaplanması

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya EYLEM PLANLAMASI ÇALIŞMASININ YAPISI Eylem planlaması çalışması interaktif bir süreçtir Süren işlemler esnasında alınan bilgiler sebebiyle işlemin gözden geçirilmesi ve bazı adımların tekrarlanması gerekebilir Mevcut bir eylem planı bir “plandır” ve mevcut durum ya da gelişmeler sebebiyle gerekli olduğu takdirde değişikliklere uğrayabilir

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya EYLEM PLANLAMASI ÇALIŞMASININ YAPISI END – Ek V’in şartlarını yerine getiren gürültü eylem planının hazırlanması Eylem planlaması çalışmasının çeşitli adımlarında ve eylem planının kendisinde şablonlar kullanılmak üzere sürecin tamamı kolaylaştırılabilir

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya HALKIN KATILIMI END – Madde 8.7’de öngörülmüştür END’de geçen tanım “halk, bir veya daha fazla özel veya tüzel kişi…bunların birlikleri, kuruluşları veya grupları” –Sürece dahil olan kurumlar –Sakinler –Meslek gruplarının temsilcileri –STKlar –Gürültü uzmanları –V.b. Zaman alan süreç Eylem planında değişikliklere sebep olabilir Proje esnasında yerine getirilmemiştir

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya AVRUPA’DAN DENEYİMLER Önceliklerin nasıl belirleneceğine ilişkin Avrupa çapında kullanılan herhangi ortak bir yöntem yoktur (“sıcak noktalar”) (“zararlı etkileri önceliklendirilmiş bir zeminde önleyin, engelleyin veya azaltın”) Aglomerasyonların (> sakin) %40’ı eylem planlarını, END’nin gerektirdiği gibi AÇA’na ibraz etmiştir (Ağustos 2013) There is no information on the coverage concerning major roads, railways and airports

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya AVRUPA’DAN DENEYİMLER Aglomerasyonlarda alınan esas önlemler şunlardır (> nüfus) : –Arazi kullanımı ve şehir planlama (23%) –Trafik yönetimi (20%) –“diğer” (17%) aşağıdakiler de dahil olmak üzere: Halkın farkındalığının arttırılması İlave trafiğin engellenmesi Toplu taşımanın düzenlenmesi Bisiklet ve yürümenin teşvik edilmesi

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya AVRUPA’DAN DENEYİMLER Başlıca karayolları için temel önlemler (>3 Milyon araç/yıl) şunlardır: –Dağılım yolu üzerinde alınan önlemler (32%) –Alıcıda alınan önlemler (23%) –Trafik yönetimi (22%) –Arazi kullanımı ve şehir planlama (12%)

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya AVRUPA’DAN DENEYİMLER Başlıca demiryolları için alınan temel önlemler (> tren/yıl) şunlardır: –Dağılım yolu üzerinde alınan önlemler (22%) –Arazi kullanımı ve şehir planlama (22%) –Demiryolu yönetimi (rayların iyileştirilmesi) (17%) –Alıcıda alınan önlemler (15%)

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya AVRUPA’DAN DENEYİMLER Başlıca hava limanları için alınan temel önlemler (> uçuş/yıl) şunlardır: –Operasyonel önlemler (27%) –Alıcıda alınan önlemler (19%)

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya AVRUPA’DAN DENEYİMLER Eylem planlamasında uygulanmış olan önlemler Dağılım yolu üzerinde alınan önlemler Alıcıda alınan önlemler Trafik yönetimi Yönetim Arazi kullanımı ve şehir planlama Diğer Kaynağa yönelik önlemler İşletme koşullarında meydana gelen değişikliklerle ilgili önlemler Sosyo-ekonomik önlemler Pasif önlemler Operasyonel önlemler Gürültü azaltım prosedürleri Planlama önlemleri Finansal programlar

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım (EuropeAid/131352/D/SER/TR) Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya Dikkatiniz ve sabrınız için teşekkür ederim!