YENİ GÜÇBİRLİĞİ KONUT YAPI KOOPERATİFİ OLAĞAN GENEL KURUL TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PLN.4444 Mesleki Uygulama Esasları
Advertisements

METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
İMAR HAREKETLERİ VE KENTSEL DÖNÜŞÜM
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
OSB’LERİN BELEDİYE VERGİLERİ KARŞISINDAKİ DURUMU
Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNE SAĞLANAN DESTEK UNSURLARI
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
MEKÂNSAL PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İmar Planlama Dairesi Başkanlığı
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE VE DOĞAL KAYNAKLAR EKONOMİSİ
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ATAŞEHİR FİNANS MERKEZİ
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERS NOTLARI – IX
Kamusal Mal ve Hizmet Nedir?
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Kentleşme, Konut ve Afet Yasal Düzenlemeler ve Uygulamalarla
KOCAELİ ARSLANBEY ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ 2013 YILI İŞ PROGRAMI.
KENTSEL TOPRAK.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Hazırlayan ve Sunan Ela Nur ÖZKAR TÜRKİYE’DE BULUNDUĞU YER ( ANKARA )
KAMU HARCAMALARI ve GELİRLERİ
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSKÜDAR BELEDİYESİ YAPI KONTROL MÜDÜRLÜĞÜ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
İMAR VE PLANLAMADAN SORUMLU ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Cam Vakıf Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş. Ve İştirakleri Sosyal Güvenlik ve Bilimsel Araştırma Vakfı Temsilciler Meclisi Olağan Genel Kurul Toplantısı.
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİLECİK ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBESİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
1 Ziraat Hayat ve Emeklilik A.Ş BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ 18 yaşın üstündeki her gönüllü sisteme dahil olabilir. Katılımcı.
KADASTRO
TARIM ARAZİLERİNİN KAMULAŞTIRMA BEDELLERİNİN TESPİTİ
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
7020 SAYILI BAZI ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASINA DAİR KANUN
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
7020 SAYILI BAZI ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASINA DAİR KANUN
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Cam Vakıf Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş. Ve İştirakleri
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ 2018 YILI ŞUBAT AYI TOPLANTISI
ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ EMLAK VE İSTİMLAK DAİRESİ BAŞKANLIĞI Taşınmazlar Şube Müdürlüğü 2011 – Brifing.
YEREL YÖNETİMLER PAYLAR
Takdim Planı * Derneğin Kuruluş Aşaması * Derneğin Yaptığı Yardımlar
ÜRETİM VE İSTİHDAM DESTEK LEASİNG PROTOKOL TANITIMI
12. Hafta Ders İçeriğinin Başlıkları
Sunum transkripti:

YENİ GÜÇBİRLİĞİ KONUT YAPI KOOPERATİFİ OLAĞAN GENEL KURUL TOPLANTISI 13 HAZİRAN 2015

BİZLER KİMLERİZ * Bizler Türk Silahlı Kuvvetleri’ndeki çalışma arkadaşlarımız ile yakınları başta olmak üzere, diğer kamu kurum ve kuruluşlarında (Maliye Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Ankara Büyükşehir Belediyesi v.b.) çalışan arkadaşlarımızla bir araya gelerek sadece yaptığımız bu yatırımla, ilave para ödemeden konut sahibi olmayı hedefleyen, ticari bir kaygı gütmeden, bir arada olduğumuz insanların küçük birikimlerini büyütmek ve bu küçük birikimlerden azami faydayı sağlamak için büyüme ve gelişme hedefleri olan, kendiliğinden bir araya gelmiş insanların oluşturduğu nitelikli bir gurubuz.

AMACIMIZ * 5403 Sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu’nu iptal eden ve tarım arazilerinin bölünmesini engelleyen 6537 Sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu’nda Değişiklik Yapılması Hakkındaki Kanun’dan sonra yayımlanan 26 Mayıs 2104 tarihli ve ‘’Tarım Arazilerinde Devir’’ konulu Genelgeden etkilenmeksizin ANKARA’da şehirleşme ve yapılaşmanın hızlı bir şekilde geliştiği Eskişehir Karayolu istikametinde arkadaşlarımızın küçük birikimleri ile 500-1000 m2 gibi küçük payları alabilmesini temin edebilmek amacıyla arsalar temin edip, başka ödeme yapmadan orta vadede her üyemizi en az (1) bir konut sahibi olmasını sağlamaktır.

AMACIMAZA ULAŞIRKEN KULLANACAĞIMIZ YÖNTEMLER NELERDİR * Ekonomik imkânları kısıtlı kişilerin konut sahibi olması, tarla vasfından çıkarak imar işlemleri tamamlanmış ve inşaata hazır alanlardaki yüksek arazi fiyatları nedeniyle mümkün olamamaktadır. Bu nedenle birinci aşamada “Ortalama 5-7 Yıl içinde Değerini Katlayacak ve İmar İşlemleri Tamamlanarak Konut Yapımı İçin Uygun Hale Gelecek Arazi” temin edilecek, ikinci aşamada “Bizlere Yakışır Bir Müteahhitlik Firması ile Kat Karşılığı Konutlar” yapılacaktır.

AMACIMAZA ULAŞIRKEN KULLANACAĞIMIZ YÖNTEMLER NELERDİR * Almış olduğunuz bir hisse (500 m2) gelecekte; 500 m2 arsa ortalama %40 belediye imar kesintisi ile 300 m2 kalıyor. 300 m 2x1.2=360 m2 imarlı arsa kalıyor. 360 m2 arsa %35 kat karşılığı verilirse 120 m2 daire alabiliyorsun… Bu hesap, her şeyin en düşük ve en kötü olasılıktan hesabıyla bile bir dairenin ilave para vermeksizin alınabileceğini gösteriyor.

DİĞER KOOPERATİFLERDEN FARKIMIZ NEDİR * Özetle: kooperatifimiz üyelerinden; Muhasebeci, Zorunlu Resmi Harçlar ve Kırtasiye Giderleri dışında her ne ad altında olursa olsun hiçbir aidat talep etmeyecektir. Yukarıda zikredilen giderler için üyelerden 2015 yılı içerisinde talep edilen aidat tutarı sadece 200.00 (İki yüz) TL. olup, 10 Ocak 2015 tarihinde yapılan Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı ile Aralık 2015 ayı sonuna kadar ödenmesi karar altına alınmıştır.

KOOPERATİFİN AVANTAJLARI NELERDİR * Kooperatiflerde vergi, resim ve harçlardan muafiyetler söz konusudur. (Kurumlar vergisi ve KDV gibi). * Aynı mülki hudutlar içerisinde bulunmak şartıyla, değişik ada parsel içerisindeki taşınmazların kooperatifin Tüzel Kişiliği sayesinde imar aşamasında tek bir parça halinde kalabilme imkânı bulunmaktadır. Aynı haklar gerçek kişilere tanınmamaktadır. * Tüzel kişilik sayesinde Ortaklığın Giderilmesi (İzale-i Şuyu) ve Şufa (Ön alım hakkı) davalarına konu olma riski yok denecek kadar azdır. * Kooperatif sayesinde genel uygulamalara göre en az %10 fazla inşaat alanı kazan imkânı bulunmaktadır. * Genel olarak büyük imar parsellerine, plan notları ile aynı sayıda fakat daha büyük daire yapılması imkânı sağlanmaktadır. * Büyük inşaat firmaları ile tek bir ses olarak masaya oturmak ve nitelikli, yeşil alanı bol ve modern yapılar inşa ettirmek için en uygun yöntemlerden biri kooperatiftir. * Yapılacak imar çalışmaları sırasında hakları en fazla korunan guruplar kooperatiflerdir. * Oluşturulacak yasal organlar aracılı ile yapılacak her türlü faaliyetlerin denetimi mümkün olmaktadır.

NEDEN TOPRAĞA YATIRIM * Bizce hele ülkemizde en önemli yatırım aracı topraktır ve gayrimenkul orta ve uzun vadede en fazla getiriye sahip yatırım aracıdır. Zira; teknoloji gelişmekte, her şey üretilmekte ancak toprak üretilememektedir. Dünyada üretilemeyen ve kopyalanamayan tek şey topraktır. İster fabrika, ister konut, ister sosyal yaşam alanı, her ne yaparsanız yapın neticede toprak üzerine yapmak zorundasınız. Nüfus çoğaldıkça ve insanların ihtiyaçları arttıkça insanların toprak ihtiyacı da o nispette artmaktadır. Dolayısıyla geleceğin en iyi yatırımı toprağa yapılan yatırımdır ve hiçbir zaman değerini kaybetmeyeceği kanaatindeyiz. Bu sebeple atalarımız da yatırımlarını topraktan yana kullanmışlardır. Hele bu toprak ülkemizin ikinci büyük nüfusuna sahip, çok hızlı büyüyen ve başkent Ankara geleceğinizin yatırımını ne kadar doğru bir yerde yapmış olduğunuzu görmüş olursunuz.

NEDEN SİNCAN İLÇESİ, NEDEN ESENLER BÖLGESİ * Ankara’nın “2023 BAŞKENT ANKARA NAZIM İMAR PLANI” incelendiğinde; Büyükşehir Belediyesinin yeni sınırlarının, 1. Merkez Planlama Bölgesi, 2. Batı Planlama Bölgesi, 3. Güneybatı Planlama Bölgesi, 4. Güney Planlama Bölgesi, 5. Doğu Planlama Bölgesi, 6. Kuzey Planlama Bölgesi olmak üzere 6 temel planlama bölgesine ayrıldığı görülecektir

NEDEN SİNCAN İLÇESİ, NEDEN ESENLER BÖLGESİ * Batı Planlama Bölgesi: Yenimahalle, Etimesgut, Sincan ilçeleri olarak tanımlanan “Batı Koridoru” üzerine oturmakta, Batıkent, Eryaman, Sincan G.Ö.B ve O.S.B. alanları ile bunlara eklenen Kazan Koridoru ve Ayaş ilçesini kapsamaktadır. * Güneybatı Planlama Bölgesi: Kentin 1980’li yılların sonundan itibaren en fazla speküle edilen ve en önemli kentsel gelişmelerin yaşandığı alanı tanımlamaktadır. Eskişehir Yolunun temel omurga olduğu, Çankaya, Yenimahalle ve Gölbaşı ilçelerinin bir bölümünün kaldığı bölge, daha önce otoyol içi ve dışı olmak üzere ele alınmış, bölgeyi Temelli ile birleştiren farklı ölçeklerde plan onamaları gerçekleştirilmiştir.

NEDEN SİNCAN İLÇESİ, NEDEN ESENLER BÖLGESİ * Güneybatı planlama bölgesi içinde henüz doygunluğa ulaşmamış yerleşim dokusuna karşın onaylı planlarla oluşturulmuş kapasiteler çok yüksek bir nüfus gelişimine işaret etmektedir. Bölge içinde Temelli Odağındaki nüfus ataması hariç tutulduğunda 2.000.000’u aşan nüfus ataması, Temelli ile 2.800.000 düzeyine ulaşmaktadır. Diğer planlama bölgelerinden farklı olarak gecekondu içermeyen ve ıslah planı olmayan bir alandır. Bu nedenle, 2023 Başkent Ankara Nazım İmar Planı, bölgede onaylanmış planların abartılı, aşırı yaygın ve gerçekdışı nüfus atamalarını kontrol altına alarak, çalışma alanları ile bütünleşen, karma kullanımlara sahip, gerekli yoğunlaşmaları sağlayacak, saçılmaya izin vermeyen bir niteliğe getirmeyi hedeflemektedir. (Bknz. 2023 Başkent Ankara Nazım İmar Planı Sayfa 575)

ANADOLU OTO YOLU GÜZERGAHI