Sosyal bilgiler tarihi Sosyal bilgiler kavramı ilk kez Amerika Birleşik Devletlerinde, 1916 yılında toplanan Millî Eğitim Konseyi tarafından ele alınmıştır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Advertisements

KAZANIMLAR 5. Bir Türk vatandaşı olarak cumhuriyetin Türk milletine kazandırdığı vatandaşlık temel hak ve sorumlulukları bilincini kazanır.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK Eğitim Sistemi.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Kültür.
REHBERLİK.
ATATÜRK İLKELERİ.
Karşılaştırmalı Tarih Eğitimi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
İyi ve etkili bir vatandaş yetiştirmektir.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
TÜRK Eğitim Sistemi.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
ATATÜRKÇÜLÜK.
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Örgütsel bilgi kullanımı
Sosyal bilgiler tarihi Sosyal bilgiler kavramı ilk kez Amerika Birleşik Devletlerinde, 1916 yılında toplanan Millî Eğitim Konseyi tarafından ele alınmıştır.
Özgür GÜVERCİN. KISA KISA BAŞARI ANAHTARLARI - Konu eksiğiniz olmasın. - Mutlaka düzenli tekrar yapın. - Günlük 100 soru ile başlayıp toplamda 200 soruya.
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
DİN EĞİTİMİ BİLİMİNİN ARAŞTIRMA METODLARI ve DİLİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
TÜRK Eğitim Sistemi.
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
SOSYAL BİLİMLER SOSYAL BİLGİLER.
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı İncelenmesi
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Sosyal bilgiler tarihi Sosyal bilgiler kavramı ilk kez Amerika Birleşik Devletlerinde, 1916 yılında toplanan Millî Eğitim Konseyi tarafından ele alınmıştır. Bu konsey milli toplum anlayışını oluşturmak üzere Sosyal Bilgiler dersini düzenlemiştir. Sosyal Bilgiler dersinin programı; tarih, coğrafya ve yurttaşlık bilgisi derslerinden oluşturulmuş ve toplumun gereksinimlerine göre içerik yeniden yapılandırılmıştır.

Sosyal Bilgiler dersi, 1952’de yapılan 5. Milli Eğitim Şurası’nda ilk ve orta dereceli okullarda okutulması kararlaştırılmıştır yılı ilköğretim taslak programında “ Toplum ve Ülke İncelemeleri” adı ile programda yer almış 1968 programında “Sosyal Bilgiler” olarak ilk kez ilköğretim programına girmiştir

Bu tarihten itibaren günümüzde de içerikte çeşitli değişiklikler olmasına rağmen sosyal bilgiler, programda yerini almaya devam etmektedir.

Talim ve Terbiye Kurulunun 1985 tarih ve 64 sayılı kararı ile sosyal bilgiler dersi ortaokullardan kaldırılmış ve bu tarihten itibaren “Milli Tarih”, “Milli Coğrafya” ve “Vatandaşlık Bilgileri” olmak üzere üçe ayrılmıştır. 1997–1998 öğretim yılından itibaren ilköğretim okullarının 6. ve 7. sınıflarında tekrar sosyal bilgiler dersi uygulamasına geri dönülmüştür

Günümüzde yılında pilot uygulaması yapılarak öğretim yılında tüm yurt genelinde uygulamaya konulan yeni sosyal bilgiler öğretimi programı yürürlüktedir

YENİ SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ VİZYONU 21. yüzyılın çağdaş, Atatürk ilkeleri ve inkılâplarını benimsemiş, Türk tarihini ve kültürünü kavramış,temel demokratik değerlerle donanmış insan haklarına saygılı,yaşadığı çevreye duyarlı,

bilgiyi deneyimlerine göre yorumlayıp sosyal ve kültürel bağlam içinde oluşturan, kullanan ve düzenleyen (eleştirel düşünen, yaratıcı, doğru karar veren), sosyal katılım becerileri gelişmiş,

sosyal bilimcilerin bilimsel bilgiyi üretirken kullandıkları yöntemleri kazanmış, sosyal yaşamda etkin, üretken, haklarını ve sorumluluklarını bilen, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını yetiştirmektir

BU PROGRAMIN GENEL AMAÇLARI 1. Özgür bir birey olarak fiziksel, duygusal özelliklerinin; ilgi, istek ve yeteneklerinin farkına varır. 2. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak, vatanını ve milletini seven, haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren, ulusal bilince sahip bir vatandaş olarak yetişir.

3. Atatürk İlke ve İnkılâplarının, Türkiye Cumhuriyetinin sosyal, kültürel ve ekonomik kalkınmasındaki yerini kavrar; lâik, demokratik, ulusal ve çağdaş değerleri yaşatmaya istekli olur. 4. Hukuk kurallarının herkes için bağlayıcı olduğunu, tüm kişi ve kuruluşların yasalar önünde eşit olduğunu gerekçeleriyle bilir.

5. Türk kültürünü ve tarihini oluşturan temel öge ve süreçleri kavrayarak, milli bilincin oluşmasını sağlayan kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesi gerektiğini kabul eder. 6. Yaşadığı çevrenin ve dünyanın coğrafî özelliklerini tanıyarak, insanlar ile doğal çevre arasındaki etkileşimi açıklar.

7. Bilgiyi uygun ve çeşitli biçimlerde (harita, grafik, tablo, küre, diyagram, zaman şeridi vb.) kullanır, düzenler ve geliştirir. 8. Ekonominin temel kavramlarını anlayarak, kalkınmada ve uluslar arası ekonomik ilişkilerde ulusal ekonominin yerini kavrar.

9. Meslekleri tanır, çalışmanın toplumsal yaşamdaki önemine ve her mesleğin gerekli olduğuna inanır. 10. Farklı dönem ve mekânlara ait tarihsel kanıtları sorgulayarak insanlar, nesneler, olaylar ve olgular arasındaki benzerlik ve farklılıkları belirler, değişim ve sürekliliği algılar.

11. Bilim ve teknolojinin gelişim sürecini ve toplumsal yaşam üzerindeki etkilerini kavrayarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 12. Bilimsel düşünmeyi temel alarak bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretmede bilimsel ahlakı gözetir.

13. Birey, toplum ve devlet arasındaki ilişkileri açıklarken, sosyal bilimlerin temel kavramlarından yararlanır. 14. Katılımın önemine inanır, kişisel ve toplumsal sorunların çözümü için kendine özgü görüşler ileri sürer.

15. İnsan hakları, ulusal egemenlik, demokrasi, lâiklik, cumhuriyet kavramlarının tarihsel süreçleri ve günümüz Türkiye’si üzerindeki etkilerini kavrayarak, yaşamını demokratik kurallara göre düzenler. 16. Farklı dönem ve mekânlardaki toplumlararası siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik etkileşimi analiz eder. 17. İnsanlığın bir parçası olduğu bilincini taşıyarak, ülkesini ve dünyayı ilgilendiren konulara duyarlılık gösterir

ÖZETLE SOSYAL BİLGİLERİN AMACI SOSYALLEŞEBİLENÇAĞIN GEREKLERİNE AYAK UYDURABİLENPROBLEMLERİNİ ÇÖZEBİLEN ETKİN VE ÜRETKEN İYİ BİR VATANDAŞ YETİŞTİRMEKTİR.

SOSYAL BİLGİLERİN ÖNEMİ Bireyi Yaşamında Karşısına Çıkabilen Sorunları Çözecek Şekilde Hayata Hazırlar Olaylardan Nasıl Ders Alması Gerektiği Konusunda Eğitir Toplumla Barışık Olmayı, Empati Kurmayı Öğretir. Nerede Ne Zaman Nasıl Davranması Gerektiğini Öğretir

Sosyal bilgilerde metodoloji

Metin 1: Termodinamiğin Birinci Yasası İnsanlar, tarih boyunca kendiliğinden çalışan, bir başka ifade ile enerji harca­madan iş üreten makineler yapmaya çalışmışlardır. Fakat bütün uğraşılar ve denemeler boşa çıkmıştır. Bütün bu uğraşıların boşa çıkması ile termodina­miğin birinci yasası kabul edilmiştir. Termodinamiğin birinci yasasına göre enerji yoktan var edilmez ve var olan bir enerji de yok edilemez. Mekanik ve elektriksel enerjinin kullanılması sırasında, bu enerjiler kolaylıkla ısı enerjisine dönüşür. Yine aynı şekilde, ısı enerjisi de iş enerjisine dö­nüşebilir. Yalnız arada şu fark görülür: Mekanik ve elektriksel enerji kolayca ısı enerjisine dönüştüğü halde, ısı enerjisi mekanik enerjiye ya da elektriksel enerjiye o kadar kolay dönüşmez. Bununla birlikte, birbirine dönüşen enerji miktarı daima birbirine eşittir. O halde termodinamiğin birinci yasası yalı­tılmış bir sistem için şu şekilde tanımlanabilir. Yalıtılmış bir sistemin toplam enerjisi sabittir. Bir sistemin toplam enerjisi, iç enerji (E), potansiyel enerji (PE) ve kinetik enerjilerinin (EK) toplamına eşittir. Bir sistemin iç enerjisi, sistemi oluşturan atomlar, moleküller, iyonlar ve atom altı parçacıklar arasındaki itme ve çekme enerjileri yanında, tüm bu parçacıkların kinetik enerjilerinin toplamına eşittir.

Metin 2: İngiliz ve Cesaretin Anlamı "İngiliz'in zaten mevcut olan cesaretine, Hıristiyan dini ayrı bir kuvvet katmıştı. Hayatta kalmakla ölmek arasında önemli bir fark yoktu. Esas olan savaştı. Çünkü savaş insanları maddi ve manevi rahata kavuşturan tek yoldu. İngiliz ordusu daima savaşa hazırdı. Yorulmak bilmezdi. Müslümanların üç günde aldıkları bir yolu, bir gecede alırdı. Sessiz ve hızlı hareket, savaş gereklerinin en önemlilerinden biri olarak kabul edilirdi. Yüz Müslüman'ın on bin İngiliz'den daha fazla gürültü yaptığını Doğulu yazarlar bildirmektedir. İngiliz askerlerinin cesareti her türlü takdirin üzerinde idi.

Türk'ün zaten mevcut olan cesaretine, İslam dini ayrı bir kuvvet kat­mıştı. Hayatta kalmakla, ölmek arasında önemli bir fark yoktu. Esas olan savaştı. Çünkü savaş insanları maddi ve manevi rahata kavuşturan tek yoldu. Türk ordusu daima savaşa hazırdı. Yorulmak bilmezdi. Hıristiyanların üç günde aldıkları bir yolu, bir gecede alırdı. Sessiz ve hızlı hareket, savaş gereklerinin en önemlilerinden biri olarak kabul edilirdi. Yüz Hıristiyan'ın on bin Osmanlıdan daha fazla gürültü yaptığını Batılı yazarlar bildirmektedir Asıl metin (bir Türk tarih kitabından alınmıştır)

Fen bilimlerinde Bilim adamının duygu, düşünce ve ideoloji, değer yargısı gibi öğeleri ekleyebilmesi mümkün değildir. Fen bilimlerinde ortaya çıkan bilginin/sonuçların, ölçülebilir, gözlenebilir ve tekrarlanabilir olmasından dolayı geçerliliği ve güvenirliği yüksektir.

Sosyal bilimlerde ise Araştırmacının duygu, düşünce, ideoloji ve değer yargıları fen bilimleriyle karşılaştırıldığında daha üst düzeydedir. Bu yüzden objektif olma çabası sosyal bilimler yönteminin en önemli çabasıdır. Sosyal bilimlerde yapılan araştırmanın değeri araştırmacının objektifliği ile doğru orantılıdır.

Sosyal bilimlerde Sosyal bilimlerde mutlak doğru olanaksızdır. Zaman ve mekan boyutunda değişim kaçınılmazdır Zaman ve mekan boyutunda ortak bir doğru tanımı yapmak olanaksızıdır.