Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Lojistik Yönetimi Ders – V
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
360° Beyin Avı 27 Mayıs ° BEYİNAVI 27 Mayıs 2003 Doç. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
ERK İSG&İK –
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
OPERASYONEL SÜREÇLER YÖNETİM ve DESTEK SÜREÇLER
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL 2012
Gelişmemizi nasıl ölçebiliriz ? Başarı ölçütleri: Sürekli iyileştirmeye ve hesap verebilirliliğe yönelik olarak performans ölçütlerinin saptanması.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
ÖZET İstatistiksel proses kontrol çizelgeleri, süreci etkileyen özel nedenlerin varlığına işaret eden kontrol-dışı sinyalleri saptamayı amaçlar. Böyle.
PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ. Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere.
12. Stratejik yönetim.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Süreç Yönetimi.
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Toplam Kalite Yönetimi
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PROJE YÖNETİMİ. Şirket veya kurumların stratejik veya operasyonel hedeflerini gerçekleştirmek üzere tasarlayıp yürüttükleri faaliyetler bütünüdür. Proje.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
STRATEJİK PLANLAMA.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
ISO
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi

İçindekiler Stratejik Planlama Süreci Kritik Başarı Faktörleri Kritik Başarı Ölçütleri Kritik Süreçler Kritik Süreçlerin Tespiti

Bu derste öğrenecekleriniz… Analiz için seçimi yapılacak kritik sürecin nasıl belirlendiğini göreceğiz

Misyon MİSYON - Bir kuruluşun misyonu kuruluşun neden var olduğunu ve amacının ne olduğunu açıklar. - Amaç, sürekli olan bir şey ve elde etmek için uğraşılması gereken bir şey olmalıdır. - Amacın en büyük özelliği gerçekliğidir – Gerçek olmalıdır, gösteriş değil. - İnsanlar misyonu olan bir kuruluş değil, misyona doğru koşan bir kuruluş arayışındadırlar.

Vizyon VİZYON - Vizyon, peşinde gittiğimiz misyon ile şirketin 10 yıl sonra ne hale geleceğini gösteren gerçekçi bir resmi oluşturmakta size yardımcı olacaktır. - Şirketinizin 10 yıl sonra NE olmasını istiyorsunuz? - Şirketinizde 10 yıl sonra NELER olmasını istiyorsunuz? - Şirketinizin 10 yıl sonra NELER YAPMASINI istiyorsunuz?

Toyota Vizyonumuz, müşterilerini en çok memnun eden ve ilk tercih edilen lider marka olmak. Misyonumuz, Türkiye otomobil pazarında 1 numaraya yükselmek ve tüm paydaşlarımıza değer yaratmak (www.toyotasa.com.tr).

Ford Vizyonumuz Otomotiv ürün ve hizmetlerinde Türkiye’nin lider tüketici odaklı şirketi olmak. Misyonumuz Müşteri ihtiyaç ve beklentilerine en uygun otomotiv ürün ve hizmetlerini sunarak Türkiye otomotiv pazarının lideri olmak ve Ford Avrupa’nın üretim merkezi olmak (www.ford.com.tr).

Kritik Başarı Faktörleri Kuruluşu müşteri gözünde rakiplerinden farklı kılacak Pazarda rakibe göre üstün olmasına imkan sağlayacak Güçlendirmesi ve odaklanması gereken yönleridir. ÖRNEK : A. Müşterilerin Memnuniyeti B. Çalışan Tatmini C. Disiplin E. Fiziki Ortamın İyileştirilmesi

Fakülte Başarı Ölçüleri Çalışan memnuniyeti (puan) Laboratuar imkanları ($ demirbaş) Gelen öğrenci niteliği (ÖSS puanı) Döner Sermaye gelirleri (TL, $/öğr. Üye) Araştırma gelirleri (TL, $, %) Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı Bilgisayar başına düşen öğrenci sayısı Öğretim üyesi başına akademik yayın

Kritik Başarı Ölçüleri Nasıl Belirlenir? KBÖ’lerini belirlerken şu tür bilgiler / kaynaklar gerekir: Müşterinin sesi (odak grupları, anketler, ...), Çalışanların sesi, Ürün ve hizmet kalitesi, Finansal ve operasyonel performans bilgileri, Hizmet / süreç kıyaslama bilgileri, Yönetim ve uzmanların görüş ve tecrübeleri, Ekonomik / toplumsal / siyasi çevre araştırmaları Benimsenen bir toplam kalite yönetim modeli (Baldrige, EFQM, ISO-9000/2000 gibi…)

Kritik Süreçler - I Kurumun başarısını en çok etkileyen ve iyileştirmeye en fazla açık olan süreçler. Mevcut performansı ile beklenen performansı arasında büyük fark olan ve bu yüzden de: Kurumun başarısına çok etki eden (yani büyük para veya prestij kaybına, vatandaş/müşteri memnuniyetsizliğine yol açan) süreçler, İnsan sağlığı, hayatı veya çevre için tehlike arzeden süreçler,

Kritik Süreçler - II Kritik başarı ölçüleri üzerine etkisi büyük ve iyileştirme ihtiyacı yüksek olan süreçlerdir. Kritik süreçlerin öncelikle ele alınması ve iyileştirilmesi gerekir, Kritik süreçlerin, tüm temel süreçler içindeki yüzdesi düşük olmalı, Kritik süreçler, dönemsel olarak kritik kalmalı; iyileştirme çalışmalarından sonra kritik olmaktan çıkarılmalı.

Kritik Süreçler Nasıl Belirlenir? Süreçlerin kritik başarı ölçüleri üzerindeki toplam etkisini ve iyileştirme ihtiyacını belirlemek için takımlar halinde çalışılabilir. İyileştirme İhtiyacı: Temel süreçlerin mevcut durumları hedeflenen durumlarıyla karşılaştırılır. Etki Analizi: Temel süreçlerin kritik başarı ölçüleri üzerindeki etkisi belirlenir. İyileştirme İhtiyacı 10: Çok şey yapmak gerekir 3 : Epeyce bir şeyler yapılmalı 1 : Yapacak pek az şey var 0 : Bir şey yapmaya gerek yok Etki Analizi 10: Çok fazla etkili 3 : Epeyce etkili 1 : Pek az etkisi var 0 : Hiç etkisi yok

KRİTİK SÜREÇLERİN TESPİTİ 1. ETKİ MATRİKSİ 2. GELİŞME İHTİYACI MATRİSİ 3. KARAR MATRİSİ

ETKİ MATRİSİ A. Müşteri Memnuniyeti B. Çalışan Tatmini KRİTİK BAŞARI FAKTÖRLERİ TOPLAM TEMEL SÜREÇ A B C D E ETKİ 1. Faturalama 4 0 2 3 4 13 2…. 3…. A. Müşteri Memnuniyeti B. Çalışan Tatmini C. Rekabetçi Maliyet D. Pazar Payı E. Hızlı ve Çeşitli Ürün Geliştirme 0: Etkisi yok 1: Etkisi az 2: Orta etkili 3: Etkili 4: Çok etkili

GELİŞME İHTİYACI MATRİSİ TEMEL SÜREÇ MEVCUT SEVİYE HEDEF FARK 0 1 2 3 4 4 1. Faturalam. X 3 0: Sağlıksız 1: Yetersiz 2: İyilşt.ye açık 3: Başarılı 4: Örnek Süreç

KARAR MATRİSİ

MÜMF Kritik Süreç Tespiti Çalışması Sonuçları

MÜMF Kritik Süreçleri

Bir Hastane İçin Kritik Süreç Tespiti Çalışması Sonuçları

Bir Hastane İçin Kritik Süreç Tespiti Çalışması Sonuçları

Hastane Kritik Süreçleri Acil Poliklinik Bilgi işlem

Kritik süreçlerin belirlenmesi Kritik süreçlerin belirlenmesinde bazı çalışmalar etki, gereken çaba ve risk unsurunu kullanmaktadır.

Kritik süreçlerin belirlenmesi Etki Gelir artışı Maliyet düşüşü Stratejik amaçlar Kalite zamanıda teslim Teslim süresi Müşteri memnuniyeti

Kritik süreçlerin belirlenmesi Gereken çaba İnsan kaynağı sermaye Proje süresi risk Teknik risk Veriye ulaşım Süreçle ilgili bilginin derinliği Yönetim riski Amaçlarla uyum

üretim (M) veya Yönetim süreç bilgisi etki   çaba risk # üretim (M) veya Yönetim süreç tanımı gelir büyümesi maliyet azaltımı sermaye azaltımı ana firma amaçları zamanında teslim teslim süresi kalite müşteri memnuniyeti toplam etki insan sermaye tamamlama süresi toplam çaba teknik risk yönetim riski toplam risk puan=etki/risk*çaba sıralama ağırlık 20% 15% 10% 5% 100% 50% 30% 40% 60% 1 A faturalama 2 4 5 2,4 3 2,1 2,8 0,41 6 M garanti 1,1 4,3 0,09 9 tedarikçi teslim performansı 2,2 1,6 0,84 2,9 0,47 işe alma ve alıkoyma 1,3 3,1 0,15 8 yeni ürün geliştirme 3,6 4,6 5,0 0,16 7 bakım 1,2 1,0 0,75 iş sıralama 0,7 0,64 planlama 4,1 1,5 1,4 1,95