KURUMSAL HAYIRSEVERLİĞİN SAĞLADIĞI REKABET AVANTAJLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ÇEVRE VE DOĞAL KAYNAKLAR EKONOMİSİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Girişimcilik.
Sermaye Yapısı Sermaye Yapısı Fon sağlamak üzere firmanın kullanmayı düşündüğü borç, imtiyazlı hisse senedi ve hisse senedi bileşimi Sermaye yapısını etkileyen.
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
-NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
İNOVASYON.
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Pazarlama İlkeleri.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
STRATEJİK PLANLAMA.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Sunum transkripti:

KURUMSAL HAYIRSEVERLİĞİN SAĞLADIĞI REKABET AVANTAJLARI

Hayırseverlik söz konusu olduğunda , yöneticiler kendilerini gittikçe artan bir biçimde ‘’şirketin toplumsal sorumluluğu’’ konusunda daha yüksek bir düzeye talep eden eleştirmenler ile kısa dönem karlarına çoğaltmaları için baskı yapan yatırımcılar arasında sıkışmış hissediyorlar. Buna tepki olarak birçok şirket yaptığı bağışları daha stratejik hale getirdi fakat stratejik olmadığı gibi hayırseverlik bakımından da etkili olmamıştır.

İktisatçı Milton Friedman onlarca yıl önce , New York Times Magazine ‘nin 1970 yılında yazdığı makalesinde kesin bir dille ‘İşletmenin sosyal sorumluluğunun ‘ ‘karlarını arttırmaktan ibaret olduğunu’ yazmıştı. Friedman’ın anlatmak isteği ‘hayır amaçlı harcama yapılacaksa , bu tür harcamalar şirket tarafından değil hissedarlar ya da daha geniş anlamda , çalışanlar tarafından bireysel olarak yapılmalıdır. Friedman’ın argümanının her zaman geçerli midir sorusuna 2örtük varsayım bulunmaktadır. Bunlardan; Birincisi sosyal ve ekonomik amaçların farklı ve ayrı olduğu dolayısıyla bir şirketin sosyal harcamalarının elde ettiği ekonomik sonuçları olumsuz yönde etkilediği varsayımıdır İkincisi ise şirketlerin sosyal amaçlara katkıda bulunarak insanların bireysel olarak yaptığı yardımlardan daha fazla bir yarar sağlamadığıdır.

Nereye odaklanmalı ? Kurumsal hayırseverlik ile hissedar çıkarlarının yakınlaşması ancak şirket harcamalarının aynı anda hep toplumsal hem de ekonomik kazançlar ürettiği durumlarda mümkün olur. bu olgu ‘çıkarlarının yakınlaşması’ başlıklı şekilde gösterilmektedir. Hayırseverliğin gerçekten stratejik olduğu nokta budur.

Bir şirketin rekabet bağlamı, potansiyel üretkenliği biçimlendiren yerel iş ortamının karşılıklı ilişki içinde olan dört öğesinden oluşur; Faktör koşullar ya da erişilebilir üretim girdileri Talep koşulları Stratejik ve rekabet bakımından bağlam İlişki ve destekleyici sektörler

Hayırseverlik rekabet bağlamını geliştirmek için çoğu durumda maliyetler bakımından en verimli yol olabilir. Şirketlere yalnızca kendi kaynaklarını değil, aynı zamanda kar amaçsız kuruluşların ve diğer kurumların mevcut çabalarını ve altyapılarını kaldıraç olarak kullanma olanağı da sağlar.

Bedavacılık sorunu Kurumsal hayırseverlik rekabet bağlamını ilerlettikçe , kümede ya da bölgedeki doğrudan rakipler de dahil olmak üzere diğer şirketler çoğu kez üretilen yararları paylaşırlar. Bağışta bulunan şirketin kendisine sağladığı yararlar beş nedene bağlıdır. Bağlamı iyileştirmek, belli bir bölgede kurulmuş şirketlere yarar sağlar. Kurumsal hayırseverlik kolektif faaliyet için uygundur. Önde gelen şirketler önemli miktarlarda bağışlar yapıp karşılığında üretilen yararlardan en iyi biçimde kullanılır.

4.Bütün bağlamsal avantajlar tüm rakipler için eşit değere sahip değildir. 5.Belli bir alanda şirket hayırseverliğini uygulayan bir işletme, elde ettiği üstün itibar ve inşa ettiği ilişkiler sayesinde çoğu kez yaptığı harcamalarla orantısız yarar sağlarlar.

Diğer Fon Sağlayıcılara Sinyal Verilmesi Bir bağışçı en etkin kar amaçsız kuruluşları kamuoyuna tanıtabilir ve onları diğer bağışçılara örnek gösterebilir, böylece daha fazla fon yaratılmasını ve toplam hayırseverlik harcamalarının daha etkin sağlayabilir. Şirketler bu görev için eşsiz değerdeki varlıklarından yararlanırlar. Birincisi, şirketlerin sahip olduğu itibar bağış alıcıların gözünde saygı yaratır ve güvenilirlik için yazılı bir belge işlevi görür. İkincisi, çoğu durumda müşteriler tedarikçiler ve diğer partnerlede dahi olmak üzere kendi kümelerinde yer alan geniş bir örgütler şebekesini etkileme güüne sahiptir. Üçüncüsü, formasyonun diğer bağışçılara geniş, hızlı ve ikna edici bir şekilde dağtılması için yararlanabilecekleri birçok iletişim kanalına sahiplerdir.

Bağış Alıcıların Performansının İlerletilmesi Şirketler kar amaçsız kuruluşların etkinliğini arttırarak harcanan her dolar karşılığında gerçekleştirilen sosyal etkiyi güçlendirebilir ve toplum için değer yaratabilir. Doğru bağış alıcının seçilmesi toplumun tek bir bağış karşılığında kazandığı getiriyi ilerletirken ve diğer fon sağlayıcılarına sinyal verilmesi çoklu katkıların getirisini yükseltirken, bağış alıcıların performansının yükseltilmesi onların toplam bütçelerindeki gelirleri arttırabilir.

Bilgi ve Uygulama Düzeyinin Arttırılması Yenilik, üretkenliği ticari sektörde olduğu kadar kar amaçsız kuruluşlar sektöründe de arttırır. En büyük ilerlemeler verimlilikteki tedrici iyileşmeler yoluyla değil, yeni ve daha iyi yaklaşımlarla sağlanabilir. Dolayısıyla toplumsal değer yaratmanın en güçlü yolu, toplumsal sorunlara çözümler bulmak için yeni araçlar geliştirmekten ve yaygın biçimde uygulamaktan geçer. Şirketler yaratılan etki yerine bağışlarının halkla ilişkiler kapsamındaki yararına odaklanmayı sürdürdükleri sürece toplumsal değer yaratma fırsatını kaçıracaklardır.

Yepyeni bir yaklaşım Yeni süreç 5 adımda incelenir. Şirketin önemli coğrafi merkezlerinin her birinden rekabet bağlamının incelenmesi. Bu yeni paradigmaya ne kadar uygun olduğunu anlamak için mevcut hayırseverlik portföyünün gözden geçirilmesi Mevcut ve potansiyel şirket bağış inisiyatiflerinin dört ‘değer yaratma’ biçimiyle karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi Bir küme içinde ve diğer partnerlerle kolektif faaliyet fırsatlarının aranması Sonuçların sıkı biçimde takip edilmesi ve değerlendirilmesi.