PERFORMANS DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
ERK İSG&İK –
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
Örgütsel Güven ve Adalet
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ERK İSG&İK – –
ERK İSG&İK – –
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
PERFORMANS DEĞERLEME ve 360 DERECE GERİ BİLDİRİM
ERK İSG&İK – –
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Performans değerlendirme
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İGEP Performans Yönetimi
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans Değerlendirme
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
İş Analizi ve İş Dizaynı
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
İ Ş DE Ğ ERLEME İ ş De ğ erleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki de ğ er farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
Ücret yönetimi 1. 2 İ Ş ANAL İ Z İ NED İ R ? İ ş analizi belirli bir işin en küçük parçalarıyla ayrıntılı olarak tanımlanıp incelenmesi sürecidir. 3.
İnsan Kaynakları Yönetimi
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Performans Değerlendirme
Performans değerlendirme
Dereceleme Ölçekleri, Kontrol Listeleri ve Envanterler
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
1. içindekiler DUYGUSAL ZEKA DUYGUSAL ZEKANIN NİTELİKLERİ DUYGUSAL ZEKANIN ETKİLERİ DUYGUSAL ZEKAYI NASIL YÜKSELTEBİLİRİZ DUYGUSAL ZEKANIN YÜKSEK OLMASI.
İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
MERİTOKRASİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PERFORMANS DEĞERLENDİRME

PERFORMANS NEDIR? Performans belirlenen koşullara göre bir işin yerine getirilme düzeyidir.

PERFORMANS DEĞERLEMESİ NEDİR? Bir işletmede çalışanların belirli bir dönem içinde, çalışmalarının ve yetkinliklerinin önceden belirlenmiş ölçütlere göre sistemli olarak değerlendirilmesi, gelişme potansiyellerinin ortaya çıkması performans değerlemesidir.

Performans değerlendirme, insan kaynakları yönetiminin en önemli işlevlerindendir. Bu kavram, çalışan kişinin yaptığı işteki başarısını ve çabasını gösterir. Ayrıca bu performans değerlemesini ölçmek çok zor bir iştir. Bunun başlıca nedeni ise söz konusu olan değerlendirmenin insana yönelik olmasıdır. Ama buna rağmen insan kaynaklarının en önemli parçasıdır.

Genel anlamda performans değerlendirme, işgörenin yeteneklerini potansiyelini, iş alışkanlıklarını, davranışlarını ve benzer niteliklerini diğerleriyle karşılaştırarak yapılan sistematik bir ölçümdür.

PERFORMANS DEĞERLENDİRMENİN TARİHÇESİ: Performans değerlendirme; 1800’lü yılların sonuna doğru, bireylerin fiziksel ve beyinsel özelliklerini, kişiliklerini, davranışlarını ve yeteneklerinin ölçülmesini kapsamaktadır. 1950’lerin sonuna doğru performans ve meslek amaçları arasında bir ilişki kurmuş olup, 1960’larda davranışa bağlı kriter ölçekleri daha başarılı olmuştur.

1970’li yıllardan günümüze kadar uzmanlarca, üstlerin kontrolünde ki değerlendirmelere için çok yönlü kriterlerden oluşan değerlendirme yönetemleri oluşturuldu.

Ülkemizde ise ilk defa 1948 yılında Karabük Demir Çelik Fabrikalarında ve daha sonra Sümerbank, Makine ve Kimya Endüstirisi ile Devlet Demir Yolları vb. kamu kuruluşlarında kullanılmıştır. 1960 yılından itibaren de bazı özel sektör kuruluşlarında uygulama alanı bulunmuştur.

PERFORMANS DEĞERLENDİRMENİN AMAÇLARI: Ücret standartlarını saptamak ve başarıyı ödüllendirmek, Rütbe yüksekliği için kaliteli eleman seçmek, İşgücü planlaması için personel envanterini hazırlamak, İşgörenin eğitim gereksinimlerini saptamak, Ekip çalışmasını arttırmak,

Ayrıca performans değerlendirme sistemi; adil, geliştirici, güvenilir, sürekli ve kapsamlı olmalıdır. Performans değerlenme modelinde iletişim, eğitim, ölçe ve araştırmayı teşvik olmak üzeere dört temel unsur vardır. Çalışanın iş hakkında ilgi duyduğu alanları saptamak, Çalışanın yaptığı işte ne ölçüye kadar başarılı olduğunu konusunda uyarmak

Performans değerlemesi aşağıdaki koşullar altında sürekli iyileştirilmeyi destekleyebilir: Performans değerleme, ücretleme sisteminden ayırt edilmelidir. Performans değerlemenin amacı, iletişim sayesinde performansı iyileştirmektedir. Performans değerleme gözlemlenebilir, ölçülebilir, nesnel davranışlara ve nesnel sonuçlara dayandırılmalıdır.

Performans değerleme uygun zamanda geri bildirim kapsamalıdır. Performans değerleme işgören katılımını teşvik etmelidir.

DOLAYLI YARARLAR: Hizmet biriminde örgüt hedeflerini anlatmaya imkan verir, Değerlendirme sonucu, düzeltici önlemlerinin alınmasına yardımcı olur, İşgören tutumlarına ilişkin daha geçerli bilgi kaynağıdır, Örgütün karlılığını ve verimliliğinin artmasını sağlar, Hizmet kalitesinin yükselmesine yol açar, Ücret skalalarını planlamada yardımcı olur.

POTASİYEL SAKINCALARI: Adil bir performans değerlememesi olmaması çalışanın motivasyonunu bozar, İşgören geçmişte iyi planlanmamış sistemlerle kötü bir deneyim var ise, şüphe duyabilir. Değerleme yapan kişiler, çoğu kez kötü puan vermekten kaçınmakta ve bu da önemli bir sorun yaratmaktadır. Değerleme programlarının uygulanması hem vakit hem de çok pahalıya mal olmaktadır.

PERFORMANS DEĞERLEMEDE OLUŞABİLECEK BAŞARISIZLIK NEDENLERİ: Üst yönetiminin davranışlarıyla da performans değerlendirmeyi desteklemeleri gerekir, Orta kademe yöneticilerinin bu değerlendirmeye tabi tutulması, Yönetici ve çalışanlarına sürekli eğitimi ve rehberliğin sağlanmaması, Uygulama sonuçlarına göre sistemin tekniğinin ölçülmemesi ve güncelleştirilememesi.

PERFORMANS DEĞERLEME YÖNTEMLERİ: Grafik Ölçüm Yöntemleri: En eski ve en çok kullanılan yöntemdir. Bütün kriterlere 1’den 5’e kadar puan vererek sıralama yapmaya çalışır. Kritik Olay Yönetimi: Yöneticiler, çalışanların yaptığı işte aşırıya kaçan olumlu ya da olumsuz davranışlarını tespit eder ve bu gözlemlenen olaylara kritik olay yönetimi denir.

Zorunlu Seçim Yönetimi: Grafik ölçüm yönetiminde ki olumlu değerleme eğiliminin engellenmesi için değerlendiriciye hangisinin yüksek puana sahip olduğunu kolay kolay kestirilemeyecek bazı ifadeler sunulur ve bunlardan birini seçmesini ister. Tanımlayıcı Metin Tipi Değerlemeler: Değerlendirici, çalışanın güçlü ve zayıf yönlerini yazarak tespit eder.

Kıyaslama Yöntemleri: Çalışanlar birbirleri ile kıyaslanarak sonuç elde edilir. Sıralama Yöntemi: Çalışanlar en başarılıdan en başarısıza doğru sıralanır. Alternatif Sıralama Yöntemi: Bu yöntemde değerlendirmeci, çalışanları önce başarılı sonra başarısız diye sıralar, sonra ikinci en başarılı en başarısız diye sıralayarak bu şekilde devam eder.

Adam Adama Kıyaslama Yöntemi: Bu yöntemde liderlik, girişimcilik gibi kavramlara bakıralarak sıralama yapılır. 360 Derece Değerleme Yöntemi: Karma değerlemenin yapıldığı aşamadır. Çok sayıda insan ve ölçütün kullanılmasıdır. Bu değerlendirmede yöneticilerin performansları da çalışanlar tarafından değerlendirilir.

SONUÇ OLARAK: Kullanılan yeteneklerin geliştiği, kullanılmayanların ise köreldiği gözönüne alınırsa performans değerlendirmesinin çok önemli bir olgu olduğunu söyleyebilir.