HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Advertisements

ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Eleştirel Düşünme Bilmediklerini ve bildiklerini ayırt etme.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
TEMEL BECERİLER-3.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Kişisel Rehberlik.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Programdan Sorular.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ

Beceri öğrencilerde, öğrenme süreci içerisinde kazanılması, geliştirilmesi ve yaşama aktarılması tasarlanan kabiliyetlerdir.

Sosyal Bilgilere özgü 6 beceriyi kazandırmayı da amaçlamaktadır. Hayat bilgisi ve Sosyal Bilgiler Programı, ilköğretim 1 - 7. sınıf düzeyinde diğer derslerle birlikte diğer derslerle de ortak 9 beceriyi kazandırmanın yanında, Hayat Bilgisine özgü 4 Sosyal Bilgilere özgü 6 beceriyi kazandırmayı da amaçlamaktadır. Bu becerilerin bazılarına ya da aşamalarına, tema ve üniteler göz önünde bulundurularak, doğrudan verilecek beceri olarak programda yer verilmektedir.

ORTAK BECERİLER 1-Eleştirel Düşünme Becerisi 2-Yaratıcı Düşünme Becerisi 3-İletişim Becerisi 4-Araştırma Becerisi 5-Problem Çözme Becerisi 6-Karar Verme Becerisi 7-Bilgi Teknolojilerini Kullanma Becerisi 8-Girişimcilik Becerisi 9-Türkçeyi Doğru, Güzel ve Etkili Kullanma Becerisi

HAYAT BİLGİSİNE ÖZGÜ BECERİLER 1-Kaynakları etkili kullanma 2-Güvenlik ve korunmayı sağlama 3-Öz yönetim 4-Bilimin temel kavramlarını tanıma

SOSYAL BİLGİLERE ÖZGÜ BECERİLER 1-Gözlem Becerisi 2-Mekânı Algılama Becerisi 3-Zaman ve Kronolojiyi Algılama Becerisi 4-Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerisi 5-Sosyal Katılım Becerisi 6-Empati Becerisi

ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİ

Bir kanıtı kullanma ya da referansa dayanma Sebep-sonuç ilişkisini belirleme İlkeleri türetme Genelleme yapma Farklı bakış açılarını açıklama Kararları sorgulama Sınıflama yapma Değerlendirme (ölçüt belirleme) Karşılaştırma yapma İlgili ve ilgisiz bilgiyi ayırt etme Kalıp yargıları fark etme Çıkarımda bulunma

YARATICI DÜŞÜNME BECERİSİ

Esnek ve orijinal olma İmgeleme (?) Analiz, sentez, değerlendirme yapma Sıra dışı bağlantılar kurma

İmgeleme Düşünülen durum ya da olayın imgesinin (hayalinin – görüntüsünün) zihinde canlandırılmasıdır. Örneğin, çalışma odanızı düzenlemeyi düşündüğünüzde çalışma masanızın, kitaplığınızın önce nerede daha iyi duracağını gözünüzün önüne getirir, sonra yerlerini değiştirirsiniz.

İLETİŞİM BECERİSİ

Dinleme Sözlü ya da yazılı olarak kendini ifade etme Tartışma Bağlantı kurma Farklı perspektiften bakma Açık fikirli olma Başkalarının düşünce ve duygularını anlama Farklılıklara saygı duyma Görüşlerini gerekçelendirme Ortak bir amaç çevresinde toplanma

ARAŞTIRMA BECERİSİ

1. Okuduğunu Anlama Ana fikri çıkarmak için okuma Okuduğunu yorumlama Kelime anlamına ulaşmak için uygun kaynakları kullanma Olgu ve fikirleri ayırma, propagandayı tanıma Yazarın yargısını tanıma Metni anlamak için resimlerdeki ipuçlarını ve açıklamaları kullanma. Değişik amaçlar için okuma (eleştirel, analitik, soru cevaplamak için, fikir oluşturmak için…) Değişik şekillerde basılmış materyalleri okuma ( kitap, gazete, dergi…)

2. Bilgiyi Bulma, Kullanılabilir Biçimde Planlama ve Yazma Kütüphane kullanma (Bilgisayarda katalog tarama, kitap fiş katalogu kullanma) Basılı ve görsel kaynaklardaki bilgilere ulaşma Anahtar sözcükleri, indeksi ve referansları kullanma Kaynak olarak toplumu kullanma ve bireylerle görüşmeler yapma (sözlü tarih çalışmaları) Bilgiyi kullanılabilir biçimlerde planlama ve yazma ( ana fikri çıkarma, özetleme,vs). Yararlandığı kaynakları “Kaynakça”da titizlikle gösterme.

PROBLEM ÇÖZME

Problem Çözme Problemi fark etme Problemin kime ait olduğunu belirleme Problemi aydınlatmak için uygun sorular oluşturma Problemi tanımlama ve açıklama Probleme özgü bilgi kaynaklarını tanıma Probleme çözüm seçenekleri belirleme (Hipotez =?) Her çözüm yolunun muhtemel sonuçlarını düşünme En uygun yolu seçme Problemin çözümünde, yardıma gereksinim olup olmadığını belirleme Uygun çözüm yolunu uygulama

hipotez (Varsayım) Varsayım (Hipotez) : Gözlem ve ön araştırma sonuçlarına dayanarak oluşan yargıyı geçici bir iddia olarak ileri sürmektir. Özcan hoca ile ders yapan öğrenciler meslek hayatlarında daha başarılı olurlar. Beyin temelli öğrenme yoluyla ders işleyen deney grubu öğrencileri geleneksel yöntemle ders işleyen kontrol grubuna göre sosyal bilgiler dersinde daha yüksek akademik başarısı elde ederler.

KARAR VERME BECERİSİ

Karar Verme Hangi konuda karar vereceğini belirleme Karar alternatifleri üretme Verilebilecek kararların sonuçlarını düşünme Değerleri betimleme En uygun kararı verme Kararı uygulama Çözümü değerlendirme Verdiği kararın ve sonuçlarının sorumluluğunu üstlenme

BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMA BECERİSİ

Teknolojik alet kullanımı Farklı kaynaklardan toplanmış bilgiyi kaydetme, biçimlendirme, tekrar kullanma Bilgiyi organize edip sunma Metin, grafik, renk ve ses efektleri kullanarak çoklu ortamda rapor hazırlama İnternet, telefon ve televizyon ağlarını kullanarak bilgiye ulaşma yeteneği kazanma Günlük hayatta ulaşabildiği teknolojik ürünleri amacına uygun olarak kullanma

GİRİŞİMCİLİK

Grubun henüz fark edilmeyen ortak ihtiyaçlarına duyarlı olma Risk alma Yeni fikirlere, bilgi ve becerilere açık olma Kendini olası eleştirilere ve başarısızlıklara açık tutma Kaybetmeyi göze alarak yenilikleri deneme cesareti gösterme ve bundan zevk alma

TÜRKÇEYİ DOĞRU, GÜZEL VE ETKİLİ KULLANMA

Dinleme Konuşma Okuma Yazma Görsel Okuma/Sunu