Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM
Girişimcilik.
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
(c) Copyright 1 KURUMSAL KAYNAK YÖNETİMİ VE İŞ İSTİHBARATI STRATEJIK VE İŞLEVSEL PLANLAMA TEKNOLOJİSİ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Yrd. Doç. Dr. Serkan TERZİ, SMMM
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İşletmeyi neden kurarız ?
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
GİRİŞİMCİLİK ve İŞ KURMA SÜREÇLERİ
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Strategic Business Planning for Commercial Producers
E-TİCARET. E NFORMASYON VE G ELIŞIMI Julius Reuter 28 Nisan 1850’de bilgi aracılığı mesleğini 45 posta güvercini ile başlamıştır. Reuter, ulaştırılması.
Girişimcilik.
Girişimcilik.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Temel Bilgi Teknolojileri
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Şirket Adı İş planı sunusu.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 1. DERS : TANIMLAR
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

 Yeni ekonomik düzeni tanımlayan ‘bilgi ekonomisi’kavramı Amerikalı sosyal bilimci Peter Ferdinand Drucker 1969 yılında ilk defa literatüre kazandırmıştır.  Bilgi ekonomisi kavramı özellikle üretimdeki verimi artırması sebebiyle ön plana çıkmıştır. Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

 Bilgi Ekonomisi: ekonomi aktörlerinin startejik kapasitelerini belirgin olarak ulaşabilecekleri ve kullanabilecekleri bilginin öne çıktığı ekonomi olarak görülmektedir.  Bilgi Tabanlı Ekonomi: doğrudan bilginin üretimi, dağıtımı ve kullanımına dayanan ekonomiler olarak tanımlanmaktadır. Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

Literatürde bilgi ekonomisine yönelik farklı perspektifler içeren tanımlara erişebilmek mümkündür;  Entellektüel Sermaye  Bilgi Ekonomisi  Bilgiye Tabanlı Ekonomi  Bilgi Teknolojisi Devrimi  Dijital Ekonomi Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

Avrupa Merkez Bankasının yayınladığı rapora göre; enformasyon ve bilgi teknolojileri yeni ekonomik sistemin temel aktörleridir. Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

1. AR-GE için fon bulabilen piyasa işleyişi vardır. 2. Yeni ekonomide piyasa giriş engeli yoktur. 3. Girişimcilik öne çıkar. 4. Yeniliklere açıktır. 5. Müşteri odaklı bir üretim süreci vardır. 6. Bilgi işçileri öne çıkar. 7. Şirketlerin değeri organizasyonun entellektüel birikimi, bigi işçisine verdiği önem ile ölçülür. Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

 Bilgi enformasyonun en zor türüdür.  Kişiye ve duruma özgüdür.  Yalnızca teknik değil kurumsal ve organizasyonel know-how gibi kısımları da içerir.  Bilgi, enformasynun ve verinin işletmeler için ekonomik büyümeyi sağlayacak yararlı uygulamalara dönüştürülmesi şeklinde ifade edilmektedir.  Bilgi, strateji ve pazardan elde edilen enformasyonu kullanabilme kapasitesi olarak tanımlanmaktadır. Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

1. Bilgi: ‘veri’ en alt basamak, işlenmemiş ham bili anlamındadır. 2. Enformasyon: orta düzeyde yer alan ve herhangi bir biçimde işlenmiş veriler anlamına gelmektedir 3. Üst Bilgi: akıl süzgecinden geçmiş, kişisel algı, duygu, sezgi, deneyim, gözlem ve değerler ile birleştirilmiş, iş süreçlerinde kullanılmaya hazır’bilgiden’ bahseder. Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

1. Açık Bilgi: Kelimeler ve rakamlardan meydana gelmektedir. Toplanan depolanan, dağıtılan, birincil olarak elektronik yada kağıt dökümanlar halinde paylaşılan bilgidir. 2. Örtük Bilgi: Erişilmesi mümkün olmayan daha özel bir bilgidir. Paylaşılması zordur. Örtük bilgi bilinçaltında kavranmakta ve uygulanmaktadır. Açıkça ifade edilmesi zordur. Teknik Bilgi(ustalık, beceri vs...) ve Bilişsel Bilgi(inançlar, idealler ve değerler) olarak ikiye ayrılır. Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

 Bilgi dinamik bir sreçtir, değişime ve gelişime açıktır.  Bilginin ölçeğe göre artan getiri özelliği vardır  Bilgi kapsamlıdır  Bilginin satın alınması güçtür.  Erişilebilir, nitelikli ve güvenilir olması gerekir Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

Rekabe edebilmek için bilginin elde edilmesi, öğrenilmesi ve arttırılması ile ilgili strateji ve yötemlerdir Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

Bilgi yönetimi; bilgi faktörünü üretken hale getirerek kurumları hedeflerine ulaştıran bir yönetim olarak tanımlanmaktadır. Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

 Örgütün çevresinde meydana gelen bilimsel ve teknolojik yeniliklerile kavramsal gelişmelerden zamanında haberdar olmasıdır.  Kruma artı değer kazandırmaktadır.  Örgütün değişen koşullara uymasına ve yeteneklerini artırmasına olanak sağlayacak bilgi kaynaklarından en üst düzeyde yararlanmasını sağlamaktadır.  Hizmet kalitesini, bilgi kullanımını ve kaynaklara erişmeyi artırır  Rekabet avantajı elde etmeyi amaçlar Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

 Bilginin ortaya çıkarılmsı  Toplanması  Düzenlenmesi  Değerlendirilmesi  Çalışanlarla paylaşılması  Paylaşılan bilginin verimli kullanılması  Verimlilikten doğan bilginin yeniden bilgi havuzunda toplanması  oluşturulan sistemin değerlendirilmesi Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

‘Bilginin yönetilmesi, gelecek vaat eden fırsatların oluşturulması, ele geçirimesi ve mevcut kurumsal performansın zenginleştirilmesi için şarttır ’ Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi

 Bilgi ekonomisinde işe yarayan mal bilgi’dir.  Üretim; geleneksel faktörler olan; toprak, işgücü, sermaye ve girişimcilik ‘ten ayrı bilgi üretimiyle şekillenmeye başlamıştır. Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi