PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Değerler Eğitimi Özgüven.
Advertisements

2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME HEDEFLİ EĞİTİM SİSTEMİ
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Natüralist eğitim felsefesi
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Deneyim; Eğitimin Araç ve Amacı
YANSITICI DÜŞÜNME.
Pragmatizm, natüralizmin sanayileşme sonrası Amerikan ruhunu yansıtan versiyonudur.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Öğretim İlke ve Yöntemleri
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri.
Yapılandırmacılık = Constructivism
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
SINIF YÖNETİMİ.
ÖĞRETİM PROGRAMI VE KAZANIMLAR Derslerin, ö ğ retim programındaki amaç ve kazanımların ne ölçüde gerçekle ş tirildi ğ i, hedeflenen amaçlara/kazanımlara.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİTEL ARAŞTIRMA MODELLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla, Öğrenmekten keyif alan, Kendisiyle, toplumsal çevresiyle ve doğa ile barışık, Kendini, milletini, vatanını ve doğayı tanıyan, koruyan ve geliştiren, Gündelik yaşamda gereksinim duyulan temel bilgilere, yaşam becerilerine ve çağın gerektirdiği donanıma sahip, Değişikliklere dinamik bir biçimde uyum sağlayabilecek kadar esnek, Mutlu bireyler yetiştirmektir.

Yeni Anlayış YAPILANDIRMACILIK

Yapılandırmacılık: Öğretmeye değil, öğrenmeye önem verir.Öğrenen, özerkliğini ve inisiyatifini destekler ve kabul eder.Öğrenenleri, irade ve amaç sahibi varlıklar olarak görür.Öğrenmeyi süreç olarak düşünür.Öğrenenin araştırmasını destekler.Öğrenmede deneyimin kritik rolünü onaylar.Öğrenenlerin doğal merakını destekler.Öğrenenlerin zihinsel modelini hesaba katar.

Performansı ve öğreneni değerlendirirken anlayışı vurgular. Kendini bilişsel teorinin ilkeleri içinde görür. Öngör, yarat ve analiz et gibi bilişsel terminolojiden yararlanır. Öğrenenin “nasıl” öğrendiğini dikkate alır. Öğrenenin, diğer öğrenenlerle ve öğretmenle iletişim içerisinde olmasını destekler. Birlikte öğrenmeyi destekler. Yapılandırmacılık:

Öğrenenlere yeni bilgi oluşturma ve gerçek deneyimlerden anlam çıkarma fırsatını sağlar. Öğrenenin inançları ve tutumlarını göz önünde bulundurur. Öğrenmenin gerçekleştiği bağlama önem verir. Öğrenenleri gerçek dünya durumlarına katar.