PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla, Öğrenmekten keyif alan, Kendisiyle, toplumsal çevresiyle ve doğa ile barışık, Kendini, milletini, vatanını ve doğayı tanıyan, koruyan ve geliştiren, Gündelik yaşamda gereksinim duyulan temel bilgilere, yaşam becerilerine ve çağın gerektirdiği donanıma sahip, Değişikliklere dinamik bir biçimde uyum sağlayabilecek kadar esnek, Mutlu bireyler yetiştirmektir.
Yeni Anlayış YAPILANDIRMACILIK
Yapılandırmacılık: Öğretmeye değil, öğrenmeye önem verir.Öğrenen, özerkliğini ve inisiyatifini destekler ve kabul eder.Öğrenenleri, irade ve amaç sahibi varlıklar olarak görür.Öğrenmeyi süreç olarak düşünür.Öğrenenin araştırmasını destekler.Öğrenmede deneyimin kritik rolünü onaylar.Öğrenenlerin doğal merakını destekler.Öğrenenlerin zihinsel modelini hesaba katar.
Performansı ve öğreneni değerlendirirken anlayışı vurgular. Kendini bilişsel teorinin ilkeleri içinde görür. Öngör, yarat ve analiz et gibi bilişsel terminolojiden yararlanır. Öğrenenin “nasıl” öğrendiğini dikkate alır. Öğrenenin, diğer öğrenenlerle ve öğretmenle iletişim içerisinde olmasını destekler. Birlikte öğrenmeyi destekler. Yapılandırmacılık:
Öğrenenlere yeni bilgi oluşturma ve gerçek deneyimlerden anlam çıkarma fırsatını sağlar. Öğrenenin inançları ve tutumlarını göz önünde bulundurur. Öğrenmenin gerçekleştiği bağlama önem verir. Öğrenenleri gerçek dünya durumlarına katar.