Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Spor Pedagojisi.
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
Genel Öğretim İlkeleri
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Temel Kavramlar ve İlkeler
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Öğretim İlkeleri.
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
Öğrenme Stilleri.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MERHABA.
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Etkili Öğretim Modeli.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
7th International Congress of Research in Education
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim Tasarımı Analiz.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,

Hayat bilgisi dersi bağlamında öğrencilerin öğrenme stillerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretmenin üstleneceği görevleri ve dikkate alması gereken ilkeleri açıklayabilme.

GİRİŞ Bu bölümde öncelikle hayat bilgisi dersinde öğrenci özellikleri incelenecektir.

Daha sonra hayat bilgisi öğretiminde öğrenme stilleri üzerinde durulacak; öğretme-öğrenme sürecinde öğretmenin göz önünde bulundurması gereken ilkeler ve üstleneceği görevler açıklanacaktır.

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİ Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin değişen toplum yaşamına hazırlanmaları, toplumun bir parçası olarak diğer bireylerle uyum içinde yaşama konusunda gerekli becerileri, ulusal ve evrensel değerleri kazanmaları beklenmektedir

Hayat bilgisi dersinin işlevlerini yerine getirmesinde öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyinin bilinmesinin önemini tartışınız.

Öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyi dersin kapsamını etkileyen en önemli unsurlardan biridir. Hazırbulunuşluk üçe ayrılır : Bilişsel Hazırbulunuşluk: Duyuşsal Hazırbulunuşluk: Devinişsel Hazırbulunuşluk:

hayat bilgisi dersi bağlamında değerlendiriniz. Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencinin gelişim özelliklerini dikkate almanın önemini hayat bilgisi dersi bağlamında değerlendiriniz.

Öğrencinin Gelişim Özellikleri Bilişsel gelişim özellikleri: Bedensel ve Devinsel Gelişim: Kişilik Gelişimi:

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ÖĞRENME STİLLERİ Öğrenme stilleri farklı boyutlarda “Nasıl öğreniriz?” sorusunu yanıtlamaya çalışmaktadır.

bakımından bütünsel ve analitik olmak üzere ikiye ayrılmakta; Bilgiyi algılama ve işleme tercihine göre öğrenme stilleri, bilgilerin algılanması bakımından bütünsel ve analitik olmak üzere ikiye ayrılmakta; bilginin belleğe kodlanması bakımından da derin ve yüzeysel öğrenme biçiminde iki grupta incelenmektedir.

Doğuştan gelen kişilik özelliklerine göre öğrenme stilleri : Bilgiyi alma tercihine göre öğrenme stilleri ise görsel, işitsel ve kinestetik biçimindedir. Doğuştan gelen kişilik özelliklerine göre öğrenme stilleri : performansa yatkın, Üretime yatkın, keşfetmeye yatkın,

düşünme ve yaratıcılığa yatkın olmak üzere beş kategoriye ayrılır. etkileşime yatkın düşünme ve yaratıcılığa yatkın olmak üzere beş kategoriye ayrılır. Öğrencilerin yeteneklerine göre öğrenme stilleri öğrencilerin yetenek alanlarına göre farklı alanlarda sınıflanabilir.

Son olarak öğrencilerin tercih ettikleri çalışma koşullarına göre öğrenme stilleri öğrencinin öğrenme çevresinde tercih ettikleri fiziksel koşullardan etkilenmektedir.

HAYAT BİLGİSİ DERSİ VE ÖĞRETMEN Öğretmen, eğitim ortamının en önemli unsurlarından biridir. Öğretmenin eğitim ortamındaki tutum ve davranışları öğrenci başarısı üzerinde etkiye sahiptir.

Yapılandırmacı yaklaşıma göre düzenlenen hayat bilgisi dersinde öğretmen rollerini tartışınız.

Öğretim sürecinde öğretmene rehberlik edecek ilkeler şöyle sıralanabilir : Çocuğa Görelik: Somuttan Soyuta: Yakından Uzağa: Bilinenden Bilinmeyene: Kolaydan Zora: Yaşamsallık: Güncellik: