Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Microsoft Access Bu program Microsoft program paketinin içerisinde yer alan; çok büyük miktarlardaki verilerin depolanabileceği veritabanı oluşturmamıza.
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
Sistem Analizi ve Planlama
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Öğretim İhtiyacını Belirleme
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
HATA TİPLERİ Karar H0 Doğru H1 Doğru H0 Kabul Doğru Karar (1 - )
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama Araştırması
Bölüm 5 Satış Süreci.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.
STRATEJİK PLANLAMA.
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
Sistem Analizi Sistem Analisti
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
BÖLÜM 1 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ. BÖLÜM 1 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ.
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
KENT GÜNLÜĞÜ 2016 Sia Insight & Conento Ortak Projesi Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın. Bu şehir arkandan gelecektir. Konstantinos.
DERS 10: Birincil Kaynaklardan Veri Toplama (Data Collection – Primary Sources Akın Şahin.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
Sistem Analizi ve Tasarımı
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
Araştırma Sürecinin Aşamaları
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra bu süreçteki üç aşamaya odaklanılmaktadır:

1)Pazarlama araştırması, 2)Gerçekleştirme kararı 3)Karar alternatifleri 4)Araştırma amaçlarının geliştirilmesi

Pazarlama Araştırması Süreci 11 Aşamalı Süreç Aşağıda 11 aşamalı süreç kademeli sıra olarak verilmiştir.

1. Aşama: Pazarlama araştırması ihtiyacını ortaya koyma 2. Aşama: Problemi tanımlama 3. Aşama: Araştırma amaçlarını ortaya koyma 4. Aşama: Araştırma tasarımını belirleme

5. Aşama: Bilgi türlerini ve kaynaklarını tespit etme 6. Aşama: Veriye ulaşma yöntemlerini belirleme 7. Aşama: Veri toplama formlarını tasarlama 8. Aşama: Örnekleme planı ve hacmini belirleme

9. Aşama: Veri toplama 10. Aşama: Veri analizi 11. Aşama: Araştırma sonuç raporunu hazırlama ve sunma

Her bölümün başında Bölüm 4’ten başlayarak yer alan “Neredeyiz” sunuşu, 11 aşamalı pazarlama araştırması sürecini listelemekte ve her bölümde sunulan aşamayı vurgulamaktadır. « NEREDEYİZ »

1. AŞAMA: PAZARLAMA ARAŞTIRMASI İHTİYACINI ORTAYA KOYMA Pazarlama araştırmasına ihtiyaç yöneticilerin karar vermeleri gerektiği halde yeterli bilgiye sahip olmadıklarında ortaya çıkar.

2. AŞAMA: PROBLEMİ TANIMLAMA Bir firma pazarlama araştırması yapmaya karar verirse, ikinci aşama problemin tanımlanmasıdır.

3. AŞAMA: ARAŞTIRMA AMAÇLARINI ORTAYA KOYMA Araştırma amaçları, araştırmacıya karar alternatifleri arasında seçim yapmayı sağlayacak gerekli bilgiyi elde edebilmek için tam olarak ne yapması gerektiğini söyler.

4. AŞAMA: ARAŞTIRMA TASARIMINI BELİRLEME Araştırma tasarımı ile kastedilen araştırma amaçlarını karşılamak için ele alınan araştırma yöntemidir. Geniş kabul görmüş üç araştırma tasarımı keşifsel, tanımsal ve nedensel araştırma tasarımlarıdır.

5. AŞAMA: BİLGİ TÜRLERİNİ VE KAYNAKLARINI TESPİT ETMEK Birincil (spesifik olarak eldeki problemi çözmek için toplanan bilgi) ve ikincil (halihazırda toplanmış bilgi) olmak üzere iki tür bilgi vardır.

6. AŞAMA: VERİYE ULAŞMA YÖNTEMLERİNİ BELİRLEME Veriye ulaşmanın en tercih edilen şekli çevrim içi anketlerdir. Veri toplamanın telefonla, postayla ve yüzyüze görüşmeler gibi geleneksel yolları da halen pazarlama araştırmasında yer bulmaktadır.

7. AŞAMA: VERİ TOPLAMA FORMLARINI TASARLAMA Bu aşama veri toplamada kullanılan formun tasarlanmasını içermektedir. Eğer veri toplanırken katılımcılarla iletişime geçiliyor, onlara sorular yöneltiliyorsa, kullanılan formun adı anket formu olur.

8. AŞAMA: ÖRNEKLEME PLANINI VE HACMİNİ BELİRLEME Pazarlama araştırması çalışmaları pek çok durumda bir anakütle hakkında öğrenmek istediklerini o popülasyondan çekilen örneklemden sağlar.

9. AŞAMA: VERİ TOPLAMA Veri toplamada uzmanlaşmış şirketlere saha hizmetleri firmaları denilir.

10. AŞAMA: VERİ ANALİZİ Pazarlama araştırmacıları, verileri veri toplama formlarından veriyi analiz etmede kullanılan paket programlara geçirirler.

11. AŞAMA: ARAŞTIRMA SONUÇ RAPORUNU HAZIRLAMA VE SUNMA Araştırma sürecinin son aşaması pazarlama araştırması raporunun hazırlanması ve sunulmasıdır.

Problemi Tanımlamak “PROBLEM” VE “ARAŞTIRMA AMACI” NEDİR? Problemler yöneticilerin alternatifler arasından karar vermelerini gerektiren durumlardır.

Araştırma amaçları spesifik olarak yöneticinin problemi çözmek için doğru alternatifi bulmasını sağlayacak araştırmanın hangi bilgiyi üretmesi gerektiğini belirtir.

PROBLEMİ DOĞRU TANIMLAMANIN ÖNEMİ Bir problem yanlış tanımlandığında araştırma sürecinde bu hatanın üstesinden gelmeyi sağlamak için yapılabilecek hiçbir şey yoktur. Bu da problemi ve araştırma amaçlarını tanımlamayı pazarlama araştırma sürecinin en önemli aşaması haline getirir.

Bir Problemi ve Araştırma Amaçlarını Tanımlama Süreci

Problemin iki kaynağı vardır: Amaçları Fırsatları karşılamada başarısızlık Problem Kaynakları

Problemin Farkına Varma Bir problemin farkına varmanın önemini abartmak çok zordur. Problemlerin farkına varmayan yöneticiler uzun süre yönetimde kalamazlar. Bu nedenle yöneticilerin problemi belirlemelerine yardımcı olmak için iki sistemi göz önünde bulundurulmalıdır.

KONTROL SİSTEMİ FIRSAT BELİRLEME SİSTEMİ PROBLEMİN FARKINA VARMADA BELİRTİLERİN ROLÜ

Problemin Tanımı – Karar Alternatiflerinin Tanımlanması Yöneticiler problemi kendi kendilerine tanımlayabilir veya problemi tanımlamada pazarlama araştırmasından yardım alabilirler. Her iki durumda da pazarlama araştırmacısı önemli bir rol oynar.

PROBLEMİ TANIMLAMADA ARAŞTIRMACININ ROLÜ Bu bölümde ele alacağımız 7 ana başlık yer alır. Bunları sırasıyla işleyelim. Alt Başlıklar

DURUM ANALİZİ UYGULAMASI PROBLEMİN BELİRTİLERİNİN DOĞRULANMASI SEMPTOMUN OLASI NEDENLERİNİN ORTAYA KONMASI

KARARIN BELİRLENMESİ BELİRTİLERİ HAFİFLETECEK KARAR ALTERNATİFLERİNİN BELİRLENMESİ ALTERNATİFLERİN SONUÇLARI

Araştırma Amaçları ARAŞTIRMA AMAÇLARININ TANIMLANMASI Hangi bilginin, kimden ve hangi yöntemle toplanacağını tanımlamada araştırma amacının belirlenmesi büyük önem taşır. Araştırma amacı ile ilgili sorulması gereken kilit soru: Eğer bilgi araştırma amacında yer aldığı haliyle elde edilebilirse seçilecek karar alternatifi olabilir mi?

SÜRECİN TAMAMLANMASI Araştırma amaçları araştırmacının bilgi boşluğunu kapatmak için tam olarak toplaması gereken bilginin ne olduğunu belirler. Bu bilgi bir kez sağlandığında, yönetici karar alternatifleri arasından seçim yapabilir hale gelir.

Aksiyon Standartları Aksiyon standardı, önceden belirlenmiş bir olayın gerçekleşmesi için ulaşılması gereken bir araştırma amacının ölçülmüş özellik ve karakteristiklerinin bir miktarının önceden tayin edilmesidir. Aksiyon standardının hedefi, hangi aksiyonun araştırma bulgularının sonuçlarına göre gerçekleştirileceğini tanımlamaktır.

Problem Tanımlama Engelleri Pazarlama araştırması süreci genelde yavaş ve meşakkatlidir. Yöneticiler sıkça talep edilen davranış değişikliğinin farkında değildir ve bu gerçek problemi tanımlamada zorluğa sebep olur.

Pazarlama Araştırması Teklifinin Elemanları Pazarlama araştırması teklifi, tipik olarak ücret gibi müşterilerin göz önünde bulundurması gereken bazı konuları belgelendirerek bir anlaşmanın temelini oluşturmaya hizmet eder.

ETİK KONULAR VE ARAŞTIRMA TEKLİFİ Pazarlama araştırması teklifi süreci müşteri ve araştırmacıların etik konulara duyarlılık göstermesi gereken bir alandır.

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.