ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Advertisements

Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Simülasyonların Kullanımı
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Yeni Pazarlama Teknikleri
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Bilişim sistemlerinin türleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
4 Pazarlama Araştırmasının Yürütülmesi 1. Bölüm Soruları  İyi bir pazarlama araştırmasını oluşturan unsurlar nelerdir?  Pazarlama verimliliğini ölçmek.
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
Bölüm 4 : VERİ MADENCİLİĞİ
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
MAKALE YAZIM AŞAMALARI
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Tanıtım Çalışma Grubu
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi öğrenmek. İkincil verilerin avantajları ve dezavantajlarını anlamak. İkincil verilerin nasıl değerlendirileceğini öğrenmek

Amerikan Nüfus Sayım Bürosu’nun yeni Amerikan Toplumu Araştırmasının nasıl kullanılacağını öğrenmek. Paketlenmiş hazır bilgilerin ne olduğunu ve özel amaçlı veriler ile paketlenmiş hizmetler arasındaki farkların ne olduğunu öğrenmek. Paketlenmiş hazır bilgi ve uygulamalarının avantaj ve dezavantajlarının neler olduğunu anlamak.

« NEREDEYİZ » Aşama 5 » Bilgi türlerinin ve kaynaklarının tanımlanması

İkincil Verinin Gelişimi Bu bölüm ikincil verilerin nasıl kullanıldığını, 1 farklı bilgi türlerinin nasıl sınıflandırıldığını, bu bilgi kaynaklarının ne tür avantajlar ve dezavantajlara sahip olduğunu ve pazarlama araştırmacılarının önemli ikincil veri kaynaklarını nereden bulabileceklerini araştırmaktadır. Bu konulara ek olarak kullanıma paketlenmiş hazır bilgi olarak adlandırılan diğer bilgi türüne giriş yapılacak ve bu bilgilerle yapılan pazarlama araştırması uygulamaları incelenecektir.

İkincil Veri BİRİNCİL VERİYE KARŞI İKİNCİL VERİ Birincil veri özellikle araştırmacı tarafından mevcut bir proje için geliştirilen ya da toplanan bilgileri ifade eder.   İkincil veri, araştırmacı dışında bir başkası tarafından daha önceden ve/veya eldeki araştırma projesinden daha farklı bir amaç için toplanmaktadır.

İKİNCİL VERİ KULLANIMI İkincil veri uygulamaları, bir kültürün “yaşam tarzın” daki değişimleri tahminlemeden, yeni bir oto yıkama açmak için yer bulma gibi özel bir uygulamaya kadar çeşitlilik gösterir.

Şekil 5.1 Nüfus Verileri Bir Pazarın Yaş Dağılım Gruplarındaki Değişimleri Değerlendirmede Kullanılabilir.

İKİNCİL VERİ SINIFLANDIRMASI Veri tabanı pazarlaması müşteri ile temasa geçmek ve ilişki kurmak için müşteri (içsel) veri tabanlarını ve diğer (dışsal) veri tabanlarını (ürünler, tedarikçiler ve aracılar) oluşturma, sürdürme, ve kullanma sürecidir.

Dışsal İkincil Veriler Basılı kaynaklar Dışsal ikincil veriler, firma dışından elde edilen verilerdir. Bunlar üç başlıkta sınıflandırılır:

Basılı kaynaklar Özel amaçlı hizmetler (ticari hizmetler) Veri tabanları

İKİNCİL VERİLERİN AVANTAJLARI Dışsal ikincil veriler konumuzda yer alan 6 alt başlığı detaylarıyla ele alınız. Alt Başlıklar İKİNCİL VERİLERİN AVANTAJLARI İKİNCİL VERİLERİN DEZAVANTAJLARI Raporlama Birimlerindeki Farklılık Ölçülen Birimlerin Uyumsuzluğu Veri Sınıflarının Kullanılabilir Olmaması Verilerin Güncelliğini Yitirmesi

İKİNCİL VERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Alt Başlıklar İKİNCİL VERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Çalışmanın Amacı Nedir? Bilgiyi Kim Toplamıştır? Toplanan Bilgi Nedir? Bilgi Nasıl Elde Edildi? Bilgi Diğer Bilgilerle Tutarlı mıdır?

PAZARLAMACILAR İÇİN ÖNEMLİ İKİNCİL VERİ KAYNAKLARI Alt Başlıklar PAZARLAMACILAR İÇİN ÖNEMLİ İKİNCİL VERİ KAYNAKLARI AMERİKAN TOPLUM ARAŞTIRMASI ACS’nin Nasıl Kullanıldığını Öğrenme

İKİNCİL BİLGİ ÜZERİNE SON SÖZLER Alt Başlıklar İKİNCİL BİLGİ ÜZERİNE SON SÖZLER Bilginin nerede olduğunu bilmek çalışma hayatında oldukça değerli bir beceridir.

Paketlenmiş Hazır Bilgi Nedir? Paketlenmiş hazır bilgi, toplanmış veri ve/veya veri toplama sürecindeki tüm kullanıcılar için önceden hazırlanmış ikincil bir veri türüdür. Hazır veri; özel amaçlı veriler ve paketlenmiş hizmetler olarak iki ana sınıfa ayrılır.

KULLANIMA HAZIR BİLGİNİN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI Paketlenmiş Hazır Bilgi konusunda işleyeceğimiz alt bölümler şunlardır. Alt Başlıklar KULLANIMA HAZIR BİLGİNİN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI Özel Amaçlı Veriler Paketlenmiş Hizmetler Paketlenmiş Hazır Bilgi Uygulamaları

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.