Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME HEDEFLİ EĞİTİM SİSTEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
21. Yüzyıl becerileri.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
SANAT EĞİTİMİ.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Programdan Sorular.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi

24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Gündem Bilgi Çağında İnsan Profili Vizyon2023 Eğitim Vizyonu Vizyon 2023 çerçevesinde Avrupa Birliği sürecinde öğretmen 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen

24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Bilgi Çağında İnsan Profili1 Yıldırım, 2001 Etkili İletişim Becerileri (Okuma, Yazma, Konuşma, Dinleme) Bağımsız Öğrenme Yeteneği Sosyal Beceriler (Sorumluluk, olumlu yaklaşım, etik) Takım Çalışması Becerisi Düşünme Becerileri (Problem çözme, kritik düşünme) Bilgi Gezginliği (Bilgiye nasıl ulaşacağını ve kullanacağını bilme) Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri 1 The Conference Board of Canada (1991). 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen

24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Bilişim Teknolojileri ve Bilgi Çağında İnsan Yıldırım, 2001 Altyapı olarak BT Ürün olarak BT Süreç olarak BT Görsel Donanım İşitsel Donanım Bilgisayar Çoklu-ortam uygulamaları Internet Öğrenici merkezli öğrenme ortamı Yaparak öğrenme Öğrenmeyi öğrenme Aktif katılım Sorgulayarak öğrenme Kubaşık öğrenme Etkin iletişim Paylaşım Teknoloji okur-yazarlığı Kritik düşünme becerisi Problem çözme becerisi Strateji geliştirme becerisi Takım çalışması Bilgi ustalığı İletişim becerileri Yaşam boyu öğrenme 21. Yüzyıl İnsan Profili 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen

24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Nasıl Bir Avrupalı? Stockholm European Council, 2001 -Yaratıcı -Yenilik yapabilen -Esnek -Takım çalışması yapabilen -Entellektüel merak sahibi Temel tutum ve beceriler: Bilgiye erişimde eleştirel bakış ve problem çözme Bilgiyi kullanmada yaratıcılık Bilgiyi paylaşmada sosyal beceriler ve yansıtıcı düşünme 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen

24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Nasıl Bir Türkiye? Vizyon 2023 Türkiye Vizyonu Özgürlükçü, eşitlikçi, bireyin yaratıcılık ve hayal gücünü geliştiren; bireysel farklılıkları gözeterek ve değerlendirerek her bireyin özellikleri doğrultusunda en üst düzeyde kendini geliştirebildiği; zaman ve mekan kısıtlarından arınmış, kendi özgün öğrenme teknolojilerini yaratmış ve değişim esnekliğiyle kendini yenileme gücüne sahip; öğrenme ve insan odaklı demokratik bir eğitim sistemi olan ve tüm insan kaynaklarını liyakata dayalı olarak değerlendiren bir Türkiye 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen

24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Nasıl Bir Birey? Vizyon 2023 Birey Vizyonu -Kendisinin, ülkesinin ve dünyasının geleceğinde söz ve karar sahibi, yaratıcı, girişimci, yenilikçi, -Özgüveni yüksek, karşılıklı sevgi ve saygıyı benimsemiş, insana, değerlere, çevresine ve doğaya duyarlı, -Toplumsal süreç ve mekanizmalara katılan, özgür düşünen ve bağımsız karar verebilen, - Yaşama olumlu bakan, barışçı, -Problem çözme, kritik düşünme, iletişim ve işbirliği yeteneği gelişmiş, -Bilim, sanat ve teknoloji üretebilen BİR İNSAN 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen

24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Nasıl Bir Öğretmen/Eğitici? O’Hair & Odell (1995) -İnsanı ve değerleri tanıyan, -Bilişim teknolojilerinde olduğu kadar duyuşsal alanda da ileri düzeyde olan, -İşbirliği içinde problem çözmeyi ve düşünmeyi amaçlayan bir sosyal çevre oluşturabilen ve duyuşsal ihtiyaçlara, insana dönük bir ortam yaratabilen, -Motivasyonun artan önemine inanan -Kültürel farklılıklara hazırlıklı, -Eğitimi yaşamboyu bir uğraş olarak gören, -Değişimi tanıyan ve ona yön veren -Geleceğe dönük -Yansıtıcı düşünmeyi benimsemiş bir uygulayıcı -Öğrenme yaşantılarını yönetebilen REHBER+KARAR VERİCİ+LİDER+PROFESYONEL+ORTAM VE İLİŞKİ UZMANI ve SÜREKLİ ÖĞRENEN... 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen

24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Nasıl Bir Öğretmen/Eğitici? OECD, 2004 Temel sorumluluklar: -Öğrenciyi çok yönlü tanıyarak sürekli değerlendirme ve ona rehberlik etme -Farklı kültürlere dönük olma -Yurttaşlık becerilerini ve sosyal becerileri geliştirme -Farklı ihtiyaçları olan öğrencileri kaynaştırma -Ana-babalara profesyonel rehberlik yapma -Ekiple planlama ve calışma -Öğrenen bir grubun üyesi olma -Gelişmeyi sürekli olarak planlama ve sürekli değerlendirme -Yönetim ve paylaşımcı liderlik 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen

24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen I TOUCH THE FUTURE. I TEACH. Christa McAuliffe GELECEĞE UMUTLA VE GÜVENLE BAKARAK ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN! TEŞEKKÜRLER 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen