İletişim Çalışmaları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
Advertisements

Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
Dumansız Hava Sahası uygulaması ile basında olumlu ve olumsuz haber akış ilişkisinin değerlendirilmesi Elif Dağlı, Murat Güner, Efza Evrengil, SSUK.
PRIME AJANS m.
BASKI GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLER
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Türkiye’nin ilk ve en etkili WOMM Ajansı. Hangisine daha çok güvenirsiniz? Basın ilanlarına mı? TV - Radyo reklamlarına mı? Ünlülerin mesajlarına mı?
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
İçerik Analizi.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
KAMU YÖNETİMİNDE BAŞARININ TEMELLERİ AHMET ERTÜRK TMSF BAŞKANI.
Siyaset Bilimine Giriş
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE SAĞLIK İLETİŞİMİ Esra Kazancıbaşı Öztekin.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
MESLEKLER Hazırlayan: musa bayraktar. MESLEKLER AVUKAT GAZETECİ HALKLA İLİŞKIİLER.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Sponsorluk 1.
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Stratejik Yönetim.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Gündem Oluşturma Kuramı
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
SEÇİL ARICAN 1977 doğumlu. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Ve Halkla İlişkiler mezunu. Üniversite 2. sınıfta hocası olan Betül Mardin’in.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KURUMSAL HAYIRSEVERLİĞİN SAĞLADIĞI REKABET AVANTAJLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İlkeleri.
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
GURBET DUYMUŞ FİİLLER (EYLEMLER).
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
(E)Tuğg.Doç.Dr. Oktay Bingöl
Strateji ve Öncelikler
MEDYA VE ÇOCUK
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
İletişim ve Algı Yönetimi
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
Halkla İlişkilerden Ne Anlıyoruz?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PROJE SERGİSİ VE YARIŞMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİLLER.
Sunum transkripti:

İletişim Çalışmaları

Bienal Organizasyon açısından Bienal Tanıtımı Gazetelere yansıması Daha önceden duydunuz mu? İnterneti tarayarak çıkan haberler ve bunların kime ne kadar ulaştığı?

Daha etkili bir iletişim çalışması yapılabilir miydi? Nasıl? Siz olsanız nasıl tanıtırdınız?

Bienal Hakkında Essay Bienal nedir? Medya görünürlüğü İletişim stratejisi hakkında Basına yansıması Webe yansıması Nasıl daha iyi duyurulabilirdi? Siz olsanız neleri farklı yapardınız? Word,Times New Roman 12 punto 1,5 aralık Ortalanmış ve 750 kelimelik essay

Wag the Dog Spin Doctor Signifcant Progress in the News”, Türkçe karşılığıyla “haberde belirgin seyir” kelimelerinin baş harferinden oluşan spin terimi fil olarak “döndürmek, çevirmek, eğ irmek, bükmek, uydurmak, masal okumak” anlamlarına gelmektedir. İlk olarak 1984’de William Safre’in Political Dictationary adlı kitabında yer alan spin doctor kavramı, medyanın gücünün farkında olan liderler ve gazetecilerin ötesinde zeki ve bilgili bir ara sınıfı ifade etmektedir.

Halkla ilişkiler faaliyetlerinde olduğu gibi bilgi vermek temeline dayanmayan kavram, medya ve kamuoyunu manipüle etmeyi amaçlamaktadır. Kavramı daha iyi yorumlamak adına spin ve doctor kelimeleri ayrı ayrı ele alınacaktır.

Spin Doctor taktikleri Spin doctor, temsil ettiği kişi ya da kurum hakkında hedef kitleye erişebilecek olumsuz eleştirileri önlemeye çalışan, ancak önleyememişse de bu olumsuzlukları lehine döndürmeye çalışandır. Spin doctors, gazetecilerin nasıl haber seçtiklerini, her gün gazetecileri yeni bir hikaye ile nasıl besleyeceklerini bilirler. Şaşırtıcı taktikler kullanarak bir hikayeden çok iyi yararlanırlar.

Spin Doctor ve uygulama alanları Spin uygulamaları İngiltere Hükümet Başkanları’ndan Peter Mendelson’un “görevimiz gerçeği yeniden kurmaktır” retoriği ile örnekleyebileceğ imiz politik spinden, Halkla ilişkilerin öncülerinden PT. Barnum’un faaliyetlerine, reklamcıların yayın ile reklam arasındaki farkı en aza indirmelerinden, medya mensuplarının gündemi belirleme güçlerine, kurumların kriz anlarında tüm olumsuzluklardan sıyrılmak adına sürdürdükleri bütün politikalara kadar uzanmaktadır.

Halkla ilişkiler medya ve Spin Halkla ilişkiler, bireylerin ve kuruluşların basında yer almalarını sağlama çabalarından gelişerek bugün tüm iletişim araçlarını kullanan bir faaliyetler bütünü haline gelmiştir. Bir kişi ya da kuruluş ile hedef kitlesi arasındaki stratejik temellere dayalı iletişim yönetimi şeklinde tanımlayabileceğimiz halkla ilişkiler, nihai amacı olan “kaynağın itibarına olumlu katkıda bulunma”yı medya aracılığıyla çok daha kolay bir şekilde gerçekleştirmektedir.

Medya, bir konuyu göze çarpıcı biçimde ileterek etkileme gücünü elinde bulundurur. Olaylar, medya tarafından belirli bir çerçeveye alınır ve özel hale getirilir. Halkla ilişkiler uygulayıcıları temsil ettiği kişi ya da grubun medyada yer alması adına kimi zaman özel taktikler kullanmakta, temsillerinin hedeferine ulaşmasında etkin bir rol oynamaktadır ve bu kimi zaman spin’e dönüşmektedir

Barnum Bailey Sirki Propaganda amaçlı bir halkla ilişkiler modeli olan Basın Ajansı modelinin en önemli uygulayıcısı Barnum Bailey Sirki’ni kurduktan sonra sirkine müşteri çekebilmek için uydurduğu Jumbo Fil karakteri, vücudu balık, başı ve elleri maymun şeklindeki deniz kızının yanı sıra George Washington’un zenci Hizmetkarı Heath’in 160 yaşında olduğu yalanını kamuoyuna yayarak, bu kadını görmek isteyenlerden hafada 1500 dolar kazanmıştır. Penny Press adı verilen, ucuz ve haber değeri olmayan basın da bu uydurma haberlere geniş yer vermiştir. London Times P.T. Barnum’a Zararsız Hilekar sıfatını layık görürken, Eric Goldman “kamuoyunu kandırmıştır” demiştir