TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Advertisements

Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Mustafa SEVER Temel Eğitim Sempozyumu
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Pazarlama Araştırması
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
Normal Dağılımlılık EKK tahmincilerinin ihtimal dağılımları u i ’nin ihtimal dağılımı hakkında yapılan varsayıma bağlıdır.  tahminleri için uygulanan.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
FONKSİYONEL GIDA TÜKETİMİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
  Pazarlama Anlayışındaki Değişimler Açısından Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Müşteri Tatmini Ve Müşteri Sadakatiyle İlişkisi Üzerine Bir Araştırma Ş. GİZEM.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Yrd. Doç. Dr. HALİL SEMİH KİMZAN
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
Burçak Başak Öğr. Gör. Aykut Yılmaz SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
FİRMANIN YAPMIŞ OLDUĞU REKLAMLARA YÖNELİK TUTUM İLE TÜKETİCİ GÜVENİ DEĞİŞKENLERİ ARASINDA KURUMSAL İTİBARIN ARACI ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Fatih KOÇ Balıkesir.
Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
Satış Elemanının Etik Davranışı: Tüketici Algısının Güven, Memnuniyet ve Tekrar Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi Yrd. Doç. Dr. Banu KÜLTER.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
ÇEVRE DUYARLILIĞI ve GELİRİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DUYARLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Arş. Gör. Emre YILDIRIM Arş. Gör. Merve TÜRKMEN Sakarya ÜNİVERSİTESİ
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
Uluslararası Örgütler
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
ALGILANAN RİSK VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZM EĞİLİMİNİN YERLİ MARKA CEP TELEFONLARINA KARŞI TUTUM ÜZERİNDE ETKİSİ Mustafa Bilgehan Kutlu, Cumhuriyet Üniversitesi.
Ömer Sezai AYKAÇ Öğr. Gör. Aykut YILMAZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
Marka Aşkının Değerlendirilmesi: Beyaz Eşya Markası Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma 21.PAZARLAMA KONGRESİ Dijital Dünyada Pazarlama Yrd.Doç.Dr.
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU
Araş. Gör. Emine ŞENBABAOĞLU Doç. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN 2016
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
PSİKOLOJİK TESTLER.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Nihai Tüketicilerin Satın Alma Davranışları
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ Ramazan YILMAZ Sakarya Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Esentepe Kampüsü,
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ Dr. Ramazan NACAR, Yalova Üniversitesi Prof. Dr. Nimet URAY, İstanbul Teknik Üniversitesi 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Giriş Globalleşme Homojenleşme ve Heterojenleşme: Eşanlı yaşanıyor Tüketimin küreselleşmesi, yerelleşmesi, karma olması Askeri, politik ve ekonomik Yeni küresel ekonomi karmaşık ve çelişkili Kültürel etkenler Tüketici kimliği

Küresel Tüketim Eğilimi Modern tüketiciler Küresel ve yerel ürünler Küresel tüketim davranışı ??? Neden tüketilmediğine odaklanılmış Küresel tüketici kültürü ve küresel tüketici Küresel ürünleri tercih etme nedenleri Küresel tüketim eğilimi (Alden, Steenkamp ve Batra, 2006) Yerel tüketim  Karma tüketim  Küresel tüketim

Küresel Marka Tutumu ve Kimlik Küresel markalar vs. kültürel kimlik Tüketicilerin tüketimle birlikte kendi kimliklerini vurgulama eğilimi Tüketim kimlik ve kültür güdümlü bir davranış Tüketici öz kimliği Küresel tüketici kimliği Yerel tüketici kimliği

Tüketici Kimliği Benlik ve öz kimlik kavramı daha çok psikolojik çalışmalarda Küreselleşmenin kimlikleri aktive edici ve güçlendirici rolü Kimlik, kültürel etkilerin merkezindeki psikolojik etkilerin temelindeki şekillendirici güç Küresel/yerel tüketim tüketicilerin küresel/yerel kimliğinden etkilenmekte Küreselleşmeyle birlikte güçlenen küresel kimlik, ancak varlığını yaygın biçimde sürdüren yerel kimlik

Model

Yöntem 40 öntest İstanbul’da 619 tüketici, kolayda örneklem Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi Tüm faktör yükleri ,5 ve tüm güvenilirlik katsayıları ,7 üzeri YEM’de tüm uyum indeksleri istenilen aralıklarda

Demografi Cinsiyet % Eğitim Kadın 49,8 İlköğretim 38,0 Erkek 50,2 Lise 38,1 Yaş Ön Lisans 9,7 18-24 20,8 Lisans ve Lisansüstü 14,2 25-34 23,6 Gelir 35-44 22,5 3.000 TL’den az 63,5 45-54 20,0 3.001-5.000 TL arası 24,1 54+ 13,1 5.000 TL’den fazla 12,4

Yol (path) katsayısı (β) SMC (Açıklanan varyans) Hipotez Testi   Yol (path) katsayısı (β) SMC (Açıklanan varyans) KK  KTE ,011 %29,6 YK  KTE -,292* KMT  KTE ,469* KK  KMT -,007 %0,01 YK  KMT ,036 KTE  KMSAN ,097* %57,9 KMT  KMSAN ,711* KK: Küresel kimlik; YK: Yerel kimlik; KTE: Küresel tüketim eğilimi; KMT: Küresel marka tutumu; KMSAN: Küresel marka satın alma niyeti * Katsayılar p: ,01 düzeyinde anlamlıdır.

Sonuç ve Öneriler Farklı kültürler ve farklı ülkelerde uygulanabilirliği yüksek model ve değişkenler Küresel tüketici kültürü ortamında tüketici kimliğiyle küresel tüketimi anlamak Kimlik tüketimin en öz ve ana dinamiği Küresel kimliğin etkisi yok, yerel kimlik daha etkili Kimlik  Küresel tüketim  Küresel marka satın alma