TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Advertisements

Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
BAKIRKÖY KARTALTEPE MESLEKİ Ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
YOZGAT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
ÇORUM İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yöneltme/Yerleştirme
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
ÇAYIROVA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TANILAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
YAYGIN EĞİTİM.
Karşılaştırmalı Eğitim
… Sınıf Öğretmeni.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI’NIN TARİHSEL GELİŞİMİNE GENEL BİR BAKIŞ
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
REHBERLİK TÜRLERİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI Ebru ALTIN 070126031

Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi Genel Yapısı Özel Eğitim ve Rehberlik Yaygın Eğitim Genel ve Yapısal Sorunları, Çözüm Önerileri Bakanlık Merkez Örgütünün Sorunları Eğitimin Temel Sistemlerinin Sorunları

Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Devleti: -- Osmanlı Devleti: Medrese, Sıbyan Mektepleri, Enderun Meclis-i Vala Tanzimat Fermanı 1839- Rüştiye Okulu Rüştiye Okulu Bakanlığı

1846- Genel Eğitim Kurulu (Meclis-i Maarif-i Umumiye) Milli Eğitim işlerinden doğrudan sorumlu, Hükümet başkanına bağlı Rüştiye Okulları Bakanlığı Genel Okullar Bakanlığı 1857-Genel Eğitim Bakanlığı “Bakanlık” 1869-Genel Eğitim Tüzüğü Genel okullar - özel okullar Bütün okulların öğrenim sürelerini ve derecelerini belirlemiş

3 Mart 1924 Tevhid-i Tedrisat Maarif Vekaleti Meşrutiyet; Bakanlık; İlköğretim, Ortaöğretim, Yüksek Öğretim, Özel Okullar, Yazı, Muhasebe , Sicil, İstatistik, Donatım, Evrak birimlerinden oluşmaktadır. Kurtuluş Savaşı; Osmanlı : Maarif Nezareti TBMM : Maarif Vekaleti 3 Mart 1924 Tevhid-i Tedrisat Maarif Vekaleti

Cumhuriyet: 1923-1935: Maarif Vekaleti 1935-1941: Kültür Bakanlığı 1941-1946: Maarif Vekilliği 1946- Milli Eğitim Bakanlığı 1950- Maarif Vekaleti 1061- Milli Eğitim Bakanlığı 1983- Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı 1992- Milli Eğitim Bakanlığı

Özel Eğitim Özel Eğitim Yönetmeliğindeki temel ilkeler: İlgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda Eğitime erken başlanması Bireylere kendi sosyal ve fiziksel çevrelerinde Eğitsel performansları dikkate alınarak diğer bireylerle birlikte eğitim Bireyselleştirilmiş eğitim

Özel Eğitim Kaynaştırma Eğitimi Evde eğitim hizmeti Hastane bünyesinde bakanlığa bağlı ilköğretim okulları Resmi ve özel iş okulları Resmi ve özel yaygın eğitim kurumları

Özel Eğitim Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin uygun okullara yerleştirilmesi İl ve ilçe düzeyindeki özel eğitim hizmetlerini planlama Okullarda özel eğitim sınıfı ve destek eğitim odası açma Özel eğitim hizmetlerine yönelik derslik, araç-gereç gibi ihtiyaçların karşılanması

Rehberlik nedir? “Rehberlik, bireye kendini anlaması, çevredeki olanakları tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştirebilmesi için yapılan sistematik ve profesyonel yardım sürecidir” (Kuzgun, 1992)

Rehberlik Hizmetleri Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği Amacı öğrencilerin: Kendini gerçekleştirme Eğitim sürecinden en üst düzeyde yararlanmalarını Gizilgüçlerini kullanmalarını ve geliştirmelerini sağlamak

Rehberlik Türleri: Eğitsel Rehberlik Mesleki Rehberlik Bireysel Rehberlik

İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Rehberlik Örgütlenmesi Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri il danışma komisyonu Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Okul müdürlükleri Milli Eğitim Müdür yardımcısı/Şube müdürü

Okul Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi Okul Müdürü Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu Koordinatör psikolojik danışman Diğer öğretmenler Okul Müdür Yardımcısı Psikolojik danışman Sınıf rehber öğretmeni

Yaygın Eğitim Örgün eğitimin yanında veya dışında düzenlenen formal eğitim faaliyetlerinin tümü Çıraklık ve Yaygın Yğitim Genel Müdürlüğü Halk Eğitim Merkezleri Mesleki Eğitim Merkezleri

Amaçları: Eksik eğitimleri tamamlamak, okuma yazma öğretmek vb. Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etmelerine olanak sağlamak, bilgisayar kursları vb. Toplu yaşama, dayanışma birlikte çalışma alışkanlıklarını kazandırmak, Boş zamanları verimli bir şekilde değerlendirmeye olanak sağlamak Hizmet içi eğitim ile meslekler hakkında bilgi vermek

Türk Eğitim Sisteminin Genel ve Yapısal Sorunları Bakanlık Merkez Örgütünün Sorunları Eğitimin Temel Sistemlerinin Sorunları Okul öncesi eğitimin sorunları İlköğretimin sorunları Ortaöğretimin sorunları Yüksek Öğretimin sorunları Yaygın Eğitimin sorunları

Bakanlık Merkez Örgütünün Sorunları Bakanlık merkez örgütünün aşırı büyümesi Bakanlık örgütünün bürokratik bir yapıda olması ve katılımcılığa yer vermemesi Eğitim sistemindeki finansman yetersizliği

Eğitimin Temel Sistemlerinin Sorunları 1 Eğitimin Temel Sistemlerinin Sorunları 1. Okul Öncesi Eğitimin Sorunları Okullaşma oranının yetersizliği Bina, derslik, araç ve gereç yetersizliği İşgörenlerin niteliği Finansman yetersizliği Okul öncesi eğitim hizmetlerinin sunumunda yaşanan dağınıklık

2. İlköğretimin Sorunları Okullaşma oranında istenilen düzeye ulaşılamamış olması Okulu terk etme oranlarının yüksekliği Zorunlu eğitim yaşının düşüklüğü İlköğretimde kalite sorunu Finansman yetersizliği

3. Ortaöğretimin Sorunları Okullaşma oranının yetersizliği Finansman sorunu Ortaöğretimde okul türlerinin fazla oluşu ve nitelik sorunu Yükseköğretime geçişte yaşanan sorunlar

4. Yüksek Öğretimin Sorunları Kapasitenin ve buna bağlı olarak okullaşma oranının yetersiz oluşu Finansman yetersizliği Öğretim kadrosunda ve öğretimin niteliğindeki yetersizlikler Yönetim sorunları

5. Yaygın Eğitimin Sorunları Örgün eğitim ile yaygın eğitimin bütünleştirilememesi Eşgüdüm sorunu İşgören sorunu Finansman sorunu Etkinliklerin niteliği sorunu

Sonuç olarak, 1992- Milli Eğitim Bakanlığı Özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi sayesinde her birey eğitimden yararlanma hakkına sahiptir Rehberlik hizmetleri okullarda ihtiyaç duyulan faydalı bir hizmettir Yaygın eğitim örgün öğretimle bütünleştirilirse çok daha yararlı olacaktır Eğitimdeki sorunların çoğu finansman yetersizliğine dayandığından buna yönelik çözümler üretilmelidir

Teşekkürler 