HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Sınav ve Sınav Kaygısı ZEHRA AKÇA Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI
MEHMET TEKİNALP ANADOLU LİSESİ 11/E SINIFI
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
TAKIM RUHU NEDİR? 12-h.
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
Mentör Öğretmenlik.
Sınav ve Sınav Kaygısı Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri nelerdir?
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Sınav ve Sınav Kaygısı Gökan ARSLAN Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sahne Işıkları Ve Yanılsama Benlik Kavramı: Ben Kimim? Özsaygı Algılanan Öz Denetim Kendine Hizmet Eden Yanlılık.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri. BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri.
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
DİĞER TUTUMLAR.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Uyma Nedir? Klasik Uyma Ve İtaat Araştırmaları Nelerdir? Uymayı Neler Yordar? Neden Uyarız? Kimler Uyar? Farklı.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Görgü Tanığı İfadesi Ne Kadar Güvenilirdir? Jüri Üyelerinin Kararlarını Etkileyen Diğer Faktörler Nelerdir? Bireysel Jüri Üyesini Neler Etkiler?Grup.
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
SINIF YÖNETİMİ.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
MOTİVASYON.
Sınav Kaygısı.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
GRUP İLETİŞİMİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı Az Çaba Harcarlar? Kimlik Yitimi: İnsanlar Grup İçinde Benlik Duygularını Ne Zaman Kaybederler? Grup Kutuplaşması: Gruplar Fikirlerimizi Güçlendirir Mi? Grupdüşün: Gruplar İyi Kararları Engeller Mi Yoksa Destekler Mi? Azınlık Etkisi: Bireyler Grubu Nasıl Etkiler? Grup Nedir?

Grup Birkaç dakikadan fazla etkileşime giren, birbirlerini etkileyen ve kendilerini “biz” olarak algılayan iki veya daha fazla kişi.

Sosyal psikolojinin en temel sorusunu keşfedelim: Başkalarının salt varlığından bile etkilenir miyiz?

Başkalarının salt varlığı, bir kişinin koşuşunu, yemek yiyişini, yazı yazışını ya da sınav performansını etkiler mi? Eş-aktörler Rekabetçi olmayan bir etkinlikte bireysel olarak çalışan eş-katılımcılar.

Sosyal Kolaylaştırma (1) Orijinal anlamı: İnsanların, basit veya iyi öğrenilmiş görevleri diğerlerinin varlığında daha iyi gerçekleştirme eğilimi. (2) Bugünkü anlamı: Baskın (yaygın, olası) tepkilerin diğerlerinin varlığında güçlenmesi.

Değerlendirilme Kaygısı Başkalarının bizi nasıl değerlendirdikleri hakkında duyulan endişe.

Takımlarla oynanan bir halat çekme oyununda, bir taraftaki sekiz kişi, bireysel olarak halat çektiklerinde sergileyecekleri en iyi performanslarının toplamı kadar çok kuvvet sarf edecekler midir?

Eğer etmeyeceklerse, neden Eğer etmeyeceklerse, neden? Çalışma grubu üyelerinden ne düzeyde bireysel çaba bekleyebiliriz?

Grup üyeleri bu tür “toplamsal işler”de çoğunlukla daha az çalışırlar Grup üyeleri bu tür “toplamsal işler”de çoğunlukla daha az çalışırlar. Bu bulgu, dağıtılmış sorumluluğun, grup üyelerini grup çabasından beleş geçinme konusunda ayarttığı günlük durumlarla paraleldir.

Yine de hedefler önemli, ödüller anlamlı ve gruplar takım ruhu taşıyor olduğunda, insanlar grupları için daha çok çaba bile harcayabilirler.

Sosyal Kaytarma İnsanların, çabalarını ortak bir hedefe doğru birleştirdiği durumlarda, kendi çabalarından bireysel olarak sorumlu oldukları durumlara göre daha az çaba sarf etme eğilimi.

Grup içinde olmak, insanların özfarkındalıklarının ve denetimlerinin azalmasına neden olabilir. Hangi koşullar bu “kimlik yitimi”ni tetikler?

Kimlik Yitimi Özfarkındalığın ve değerlendirilme kaygısının yitimi. Grup normlarına, iyi ya da kötü uyumu güçlendiren grup durumlarında oluşur.

Yüksek seviyede sosyal uyarılma, dağılmış sorumlulukla birleştiğinde, insanlar kendilerine hâkim olmayı bir kenara bırakabilir ve bireyselliklerini yitirebilirler.

Kimlik yitimi sonucunda azalan özfarkındalık ve öz kısıtlama, insanların, olumlu ya da olumsuz olsun, içinde bulundukları durumlara karşı hassasiyetlerini artırma eğilimi gösterir.

Pek çok anlaşmazlık, her iki taraftaki kişilerin, çoğunlukla kendileriyle aynı fikirde olan diğer kişilerle konuşmasıyla büyür. Aynı fikirde olan kişiler arasındaki etkileşim önceden var olan tutumları güçlendirir mi? Eğer öyleyse, neden?

Grup Kutuplaşması Grubun etkisiyle üyelerin var olan eğilimlerinin güçlenmesi; üyelerin ortalama eğilimlerinin kuvvetlenmesi, grup-içi bölünmelerin olmaması.

Sosyal Karşılaştırma Kendini diğerleriyle karşılaştırarak, görüşlerini ve yeteneklerini değerlendirme. Çoğulcu Cehalet Diğerlerinin nasıl hissettiği ya da düşündüğü ya da nasıl tepki göstereceğiyle ilgili yanlış izlenimler.

Deneysel çalışmalarda iki tür grup etkisi saptanmıştır: bilgisel ve normatif.

Grup etkileri ne zaman iyi kararları engeller Grup etkileri ne zaman iyi kararları engeller? Gruplar ne zaman iyi kararları destekler ve grupların en uygun kararları almaları nasıl sağlanır?

Grupdüşün “Mutabakat arayışının, alternatif eylem planlarının gerçekçi değerlendirmelerini baskılayacak derecede önem kazandığı sargın iç-gruplardaki düşünce biçimi.

Grupta sorun çözme üzerine yapılan araştırmalar, grupların bireylerinkinden daha doğru kararlar verebileceğini belirtmektedir;

Gruplar bireyi etkilemektedir Gruplar bireyi etkilemektedir. Fakat bireyler gruplarını ne zaman ve nasıl etkiler? Bazı bireyleri etkili kılan nedir?

Bazı grup üyelerinin grubu yönlendirdiği ve motive ettiği süreç. Liderlik Bazı grup üyelerinin grubu yönlendirdiği ve motive ettiği süreç. Görev Odaklı Liderlik İşi organize eden, standartları belirleyen ve amaca odaklanan liderlik. Sosyal Liderlik Takım çalışmasını oluşturan, anlaşmazlıklarda arabuluculuk eden ve destek sunan liderlik.

Dönüşümcü Liderlik Bir liderin, vizyonu ve ilham vericiliği sayesinde önemli bir etkileme sürecini gerçekleştirdiği liderlik.

Deneylerde azınlıklar en çok, tutarlı ve kararlı bir şekilde görüşlerini savunduklarında, özgüvenli hareketler sergilediklerinde ve başkalarının çoğunluktan ayrılmasına sebep olmaya başladıktan sonra etkili olurlar.