INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sözleşmelerde Damga Vergisi
Advertisements

Zinde İSG Etiği DRUZ.
NAKLİYAT SİGORTALARI.
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
“Balıkçı Teknelerinin Emniyeti ve Uluslararası Kurallar.”
SAĞLIK BAKANLIĞINA BAĞLI KURULUŞLAR.  Bu kuruluşların kendi özel para kaynakları vardır.  Danışma ve yardımcı birimler bulunmaktadır.
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
YABANCI UÇAKLARDA GÜVENLİK DEĞERLENDİRİLMESİ
Doktor Doktor öncelikle insanların sağlığını koruma, meydana gelmiş hastalıkların ve sakatlıkların tedavi edilmesini sağlamak, sağlık durumunun geliştirilmesini.
BASIN AÇIKLAMASI – CAN VE MAL GÜVENLİĞİNİ SAĞLAMAK AMACIYLA HAZIRLANAN “BİNALARIN YANGINDAN KORUNMASI HAKKINDA YÖNETMELİK” YENİ HALİYLE BİR.
olarak tanımlanmıştır.
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
TAŞIMA SİSTEMLERİ ve YÜK GÜVENLİĞİ
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
ULUSLARARASI VE ULUSAL KURULUŞLAR VE SÖZLEŞMELER
ADLİ BİLİMLER Diğer bilimler tarafından geliştirilen teknoloji ve bilginin adli olaylara uygulanmasını içerir.
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
DOLAYSIZ VERGİLER OTOKONTROL ARAÇLARI 07 HAZİRAN HAZİRAN 2003.
Bülent DURAN Ocak İçerik Kapama Donanımları Havalanadırma,Hava Firar, İskandil ve Taşıntı Sistemleri Tekne Boşaltım Ağızları-Açıklıklar Dümen ve.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
ANAYASA'NIN İLGİLİ HÜKÜMLERİ ANAYASA'NIN İLGİLİ HÜKÜMLERİ KANUNLAR 5176 Sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması.
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Lozan’dan Möntrö’ye Türk Boğazları
İŞ HUKUKUNA GİRİŞ İş Hukuku Kavramı
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 2- AB’ye Uyum. Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde Bilişim suçları ve güvenliği ile ilgili Türkiye’yi bağlayan bir başka.
INCOTERMS 2. ) DELIVERED AT PLACE ( DAP ) a
INCOTERMS 2.) CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO (CIP ) a.) Satıcının Yükümlülükleri b.) Alıcının Yükümlülükleri c.) Taşıma Sözleşmesi d.) Sigorta Sözleşmesi.
INCOTERMS 4.) COST, INSURANCE AND FREIGHT ( CIF ) a.) Satıcının Yükümlülükleri b.) Alıcının Yükümlülükleri c.) Taşıma Sözleşmesi d.) Sigorta Sözleşmesi.
İMEAK DENİZ TİCARET ODASI GİZEM MATARACI
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
ÇAKIL SU KIRLI ANIL CAN AKKAYA SENA ÖNDER ÇAĞRI KUÇAT CEREN ERGİN DORUK ERTÜRK.
Standardizasyon.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
ÇATMA.
Devlet Muhasebe Standartları
YOLCU GEMİLERİ KALABALIK YÖNETİM VE TEDBİRLER
Can Kurtarma Araç, Donanım ve Teçhizatları
Hipnozla ZAYIFLAMA KOÇLUĞU UZMANLIK EĞİTİMİ
Hızlı Can Kurtarma Botu Motorunun Çalıştırılması
SOLAS SAFETY OF LİFE AT SEA
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
GMDSS GİRİŞ.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ KATILIM BELGESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
DENİZ HUKUKU ISPS GÜVENLİK TEHDİTLERİ VE GÜVENLİK RİSKLERİ
Denizde Trafiği Düzenlemek Seyir Güvenliğini sağlamak.
Y A N G I N G Ü V E N L İ Ğ İ ve T A H L İ Y E.
IATA VE ICAO.
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
Sigorta Sektöründe Meslek Grupları
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ MEVZUATI
e-Fatura Uygulaması ile Pratik Hayatta Gelen Değişiklikler
www. mersis. gumrukticaret. gov
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEHLİKE ve RİSK LABORATUVAR ÇALIŞANLARI İÇİN BİYOLOJİK TEHLİKELERE KARŞI TEMEL BİYOGÜVENLİK KURALLARI Keep Lab Safety Keep You Healthy ( TR01-KA )
Sunum transkripti:

INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974 ULUSLARARASI DENİZDE CAN EMNİYETİ KONVANSİYONU,1974

Eğitim başlıkları Konvansiyonun Tanımı ve Tarihçesi Düzeltme / Değiştirme Usulü Teknik Değerlendirme

Konvansiyonun Tanımı ve Tarihçesi: Uluslararası sefer yapan ticari amaçlı gemilerin can ve mal emniyetinin sağlanmasına yönelik teknik kurallar koyan ve gerekli tedbirleri belirleyen uluslararası sözleşmedir. IMO üyesi ülkeler tarafından imza altına alınan yasal bir dökümandır.

İlk versiyonu 1914’de, Titanic faciasının akabinde Londra’da 13 ülkenin katılımıyla yayınlandı. 2. versiyonu 1929’da 18 ülkenin katılımıyla ilk versiyonuyla yaklaşık olarak aynı içerikte yayınlandı. 3. Versiyonu1948 de yayınlandı.Aynı yıl IMCO(IMO) kuruldu. 4. Versiyonu IMO tarafından düzenlenen konferansla yayınlanan Solas’60.1965’te yürürlüğe girdi.

Solas’60 değişim/düzeltmeler metnine göre yeni bir düzenleme:Konvansiyona taraf idarelerin 2/3 sinin kabulünden 1 sene sonra uygulanabiliyordu.Artan üye sayısıyla birlikte uygulamaya yönelik düzeltmelerin kabulündeki gecikmeler, birçok acı tecrübenin yaşanmasına sebep oldu. Solas’74 yeni ve değiştirilmeyecek temel konvansiyon metni olarak yayınlandı.Solas’60 ın düzenlenmesi yerine tamamen yenilenerek yayınlanmasında ki en önemli etken:Yeni Düzeltme/Değişim Uygulaması oldu.Konvansiyon 25 Mayıs 1980’de yürürlüğe girdi.

Solas’74 de belirlenen haliyle: Konvansiyonun Bölüm 1 dışındaki teknik koşullarını içeren bölümleri ile ilgili düzeltmeler 2 yıl içinde yada belirlenen diğer sürede(eğer belirlenen sürede Taraf idarelerin 1/3 yada dünyadaki Gros Tonajın %50 sınden fazlasına sahip Taraf İdarelerin itirazı bulunmuyorsa) uygulanmaya başlar. 1991 yılında IMO bünyesinde alınan kararla, konvansiyon teknik koşulları ile ilgili düzeltmelerin her 4 senede bir 1 Temmuz itibariyle yürürlüğe girmesi kararlaştırıldı.İstisnai durumlarda IMO konvansiyona ilişkin düzeltmelerle ilgili daha kısa zaman aralığında uygulama tarihi belirleyebilir.

Solas’74 Sözleşmesi metni 12 bölümden oluşan ek içerir. Bölüm I:Genel Hükümler BÖLÜM II-1:İnşaat bölmeleme,stabilite,makine ve elektrik donanımları BÖLÜM II-2:İnşaat Yangından Korunma,Yangın İhbar ve Söndürme

Bölüm III:Can Kurtarma Araçları ve Donanımları Bölüm IV:Telsiz Haberleşmesi Bölüm V:Seyir Güvenliği Bölüm VI:Yüklerin Taşınması Bölüm VII:Tehlikeli Yüklerin Taşınması Bölüm VIII:Nükleer Gemiler

Bölüm IX:Gemilerin Güvenli Yönetimi Bölüm X:Yüksek Süratli Teknelerin Güvenlik Önlemleri Bölüm XI-1:Deniz Emniyeti Özel Önlemleri Bölüm XI-2:Deniz Güvenliği Özel önlemleri Bölüm XII: Dökme Yük Gemileri İlave Güvenlik önlemleri