Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HACETTEPE MALİYE TOPLULUĞU
Advertisements

ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİME İLİŞKİN SORUN VE ÖNERİLER
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
İSİG Politikası ve Güvenlik Kültürü
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
SAĞLIK ETKİ DEĞERLENDİRMESİ (SED) NEDİR?
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
KADRO TALEP FORMU DOLDURULMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMA
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
Türk-İslam Arkeolojisi
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
BESLENME VE DİYETETİKTE TEMEL KAVRAMLAR II
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Acil Yardım ve Afet Yöneticileri Derneği
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Engellilik Araştırmaları Tezli Yüksek Lisans Programı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
TÜRK DİLİ VE EdebİyatI bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YAYGIN EĞİTİM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme Dersi içeriği paylaşımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ TOPLULUĞU
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikaları
SHB-114 SOSYAL HİZMETTE EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK EŞİTLİK, ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
Başvuran ve Kayıt Yaptıran Öğrenciler
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
EKONOMİ DERS NOTLARI Prof. Dr. Ahmet ÖZÇELİK Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü.
CEDAW Her iki cinsten birinin aşağılığı veya üstünlüğü fikrine veya kadın ile erkeğin kalıplaşmış rollerine dayalı ön yargıların, geleneksel ve diğer.
Prof. Dr. Rıfat Miser YETİŞKİN EĞİTİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARı Prof. Dr
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü Yetişkin Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Yetişkin Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı Yetişkin Eğitimi Doktora Programı Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü

Bölüm Sekreteri : İlyas AKSOY Öğretim Elemanları Prof.Dr. Meral UYSAL (ABD Başkanı) Prof.Dr. Rıfat MİSER Doç.Dr. Hayat BOZ Doç.Dr. Ahmet YILDIZ Öğr.Gör.Dr. Fevziye SAYILAN Araş.Gör. Nuray TÜRKMEN Arş.Gör. Nevzat Samet BAYKAL Bölüm Sekreteri : İlyas AKSOY Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü

Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü 1980 öncesinde Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi bünyesinde kurulan, lisans ve lisansüstü düzeyde halk eğitimcisi yetiştiren Halk Eğitimi Bölümünün, 1980’de lisans programları kapatılmış ve anabilim dalı haline dönüştürülmüştür. 1989 yılında yeniden bölüm olan Halk Eğitimi, lisans ve lisansüstü düzeyde çalışmalarını 1997 yılına kadar sürdürmüştür. 1998 yılından itibaren ise tezli-tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarının sürdürüldüğü Halk Eğitimi Bölümünün ismi yakın zamanda Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi olarak değiştirilmiştir. Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü

Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü bünyesinde sürdürülen lisansüstü programların içeriği ve kazandırmak istedikleri, bölümün yaşamın her alanındaki işlevselliği nedeniyle çok boyutludur. Program öğrencilerinden öncelikle yetişkin eğitiminin temel kavramlarını bilmesi, yetişkinlerin öğrenme özelliklerini kavraması, yetişkin eğitiminin gerekliliği ve genel olarak yetişkinler özel olarak ise dezavantajlı kesimler açısından eğitim ihtiyaçları bağlamında farkındalık yaratma konularında bilgi sahibi olması beklenmektedir.

Yetişkin Eğitiminin/ Halk Eğitiminin Tarihsel Kökleri ve Gelişimi, Yetişkin Eğitiminin İşlevleri ve Gelişimini Etkileyen Gelişmeler (Küreselleşme, Avrupa Birliği ve Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları), Eğitimdeki toplumsal cinsiyet asimetrisinin empirik görünümleri (eşitsizlik, ayrımcılık, cinsiyetçilik ), Eğitim Hakkı ve YBÖ ilişkisi, Kitle İletişim Araçlarıyla Yetişkin Eğitimi, Toplumsal Hareketler ve Yetişkin Eğitimi, Yetişkin Öğrenmesine kuramsal yaklaşımlar, Yetişkin Eğitiminde Program Planlama , Eğitimdeki neoliberal politikalar, Yaşamboyu öğrenme ve AB eğitim politikaları arasındaki ilişki, Yeni Sağ-küreselleşme ve eğitim politikaları ilişkisi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü programlarının yönelimini belirleyen diğer bazı başlıklardır. Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü