Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü Yetişkin Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Yetişkin Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı Yetişkin Eğitimi Doktora Programı Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü
Bölüm Sekreteri : İlyas AKSOY Öğretim Elemanları Prof.Dr. Meral UYSAL (ABD Başkanı) Prof.Dr. Rıfat MİSER Doç.Dr. Hayat BOZ Doç.Dr. Ahmet YILDIZ Öğr.Gör.Dr. Fevziye SAYILAN Araş.Gör. Nuray TÜRKMEN Arş.Gör. Nevzat Samet BAYKAL Bölüm Sekreteri : İlyas AKSOY Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü
Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü 1980 öncesinde Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi bünyesinde kurulan, lisans ve lisansüstü düzeyde halk eğitimcisi yetiştiren Halk Eğitimi Bölümünün, 1980’de lisans programları kapatılmış ve anabilim dalı haline dönüştürülmüştür. 1989 yılında yeniden bölüm olan Halk Eğitimi, lisans ve lisansüstü düzeyde çalışmalarını 1997 yılına kadar sürdürmüştür. 1998 yılından itibaren ise tezli-tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarının sürdürüldüğü Halk Eğitimi Bölümünün ismi yakın zamanda Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi olarak değiştirilmiştir. Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü
Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü bünyesinde sürdürülen lisansüstü programların içeriği ve kazandırmak istedikleri, bölümün yaşamın her alanındaki işlevselliği nedeniyle çok boyutludur. Program öğrencilerinden öncelikle yetişkin eğitiminin temel kavramlarını bilmesi, yetişkinlerin öğrenme özelliklerini kavraması, yetişkin eğitiminin gerekliliği ve genel olarak yetişkinler özel olarak ise dezavantajlı kesimler açısından eğitim ihtiyaçları bağlamında farkındalık yaratma konularında bilgi sahibi olması beklenmektedir.
Yetişkin Eğitiminin/ Halk Eğitiminin Tarihsel Kökleri ve Gelişimi, Yetişkin Eğitiminin İşlevleri ve Gelişimini Etkileyen Gelişmeler (Küreselleşme, Avrupa Birliği ve Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları), Eğitimdeki toplumsal cinsiyet asimetrisinin empirik görünümleri (eşitsizlik, ayrımcılık, cinsiyetçilik ), Eğitim Hakkı ve YBÖ ilişkisi, Kitle İletişim Araçlarıyla Yetişkin Eğitimi, Toplumsal Hareketler ve Yetişkin Eğitimi, Yetişkin Öğrenmesine kuramsal yaklaşımlar, Yetişkin Eğitiminde Program Planlama , Eğitimdeki neoliberal politikalar, Yaşamboyu öğrenme ve AB eğitim politikaları arasındaki ilişki, Yeni Sağ-küreselleşme ve eğitim politikaları ilişkisi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü programlarının yönelimini belirleyen diğer bazı başlıklardır. Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü