İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLANMA DA İZLEME DEĞERLENDİRME
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart Okul Öncesi.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Nisan 2015
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
İKS OKUL RAPORLARI NASIL ALINIR?
24 TEMMUZ 2015 KOORDİNASYON TOPLANTISI TALİMATLARINA DAİR GELİŞMELER Kurum İsmi.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM–ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi 07/10/2015.
Destek Eğitim Odaları.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
… Sınıf Öğretmeni.
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Sunum transkripti:

İKS AR-GE İLİŞKİSİ

İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri

1-Hazırlık Sürecinde; AR-GE Birimi; Okul ziyaretleri esnasında okul yönetimi ve OGYE üyelerine yardımcı olarak öğretmenlere ve okulun talebi doğrultusunda örneklem listesinde çıkan velilere/çocuklara İKS’ nin önemi ve sürecin işleyişi ile ilgili bilgi verir.

Okul yöneticisi ile OGYE üyelerine istekleri doğrultusunda İKS’nin sistem üzerinden nasıl işlediğini uygulamalı olarak gösterir. *Listelerin oluşturulması *Güncellemelerin yapılması *Onaylanması…gibi. Sistem üzerinde, okullar tarafından veri girişi için yapılması gereken işlemleri yapıp yapmadığını kontrol eder. Gereken önlemlerin alınması konusunda okullara geri bildirim verir.

Birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında görev yapan ücretli müdür yetkili öğretmenlerle birebir iletişime geçerek, gerekli çalışmaların yapılması konusunda yönlendirme yapar.

2-Veri Toplama Sürecinde; Okulların veri toplama sürecinin herhangi bir aşamasında saptanan sorunlara cevap verir ve onları yönlendirir. *Velinin/çocuğun/öğretmenin/yöneticinin giriş yapamaması durumunda, *Mevcut durum ve künye bilgilerinde girilen yanlış bilgilerin düzeltilmesi konusunda yardımcı olur.

Sistem üzerinde tüm okulların veri girişlerinin sağlıklı şekilde girilip girilmediğini kontrol ederek, takibini yapar. Bakanlığın öngördüğü tarihler arasında veri girişi yapamayan okullarla iletişime geçer ve veri girişlerinin zamanında yapılması konusunda gerekli tedbirleri alır.

İlçelerde AR-GE’ lerin bulunmaması durumunda ilçelerde bulunan okulların takibini il ARGE yapar.

3-Verilerin Değerlendirilmesi ve Okul Gelişim Sürecinde; Okul standart raporların yorumlanmasında okullara yardımcı olur. Okulların gelişime açık alanların tespit edilmesi sonucunda, alınabilecek önlemler ve yapılabilecek çalışmalar ile ilgili OGYE’lere önerilerde bulunur. Lokal çözümler için uygun projeler hazırlar ve bu konuda okulların yönlendirilmesini sağlar.

İKS standart raporlarına göre okullara özel projelerin kurallarına uygun AR-GE’ler tarafından yazılması.

Stratejik planlarda yer alan faaliyet ve eylem planlarının, İKS standart raporlarına göre revize edilmesinde, uygulanmasında, izlenmesinde, raporlanmasında, değerlendirilmesinde OGYE’leri yönlendirir.

4-İl/İlçe Standart Raporların Değerlendirilmesi Doğrultusunda; İl/İlçe standart raporlarını alması, il/ilçelerin mevcut durumunu ve ihtiyaçlarını belirlemesi, önceliklendirmesi konusunda ilgili şube müdürlerine bilgi verir.

Milli eğitim müdürlüğünün stratejik planı ve faaliyet raporunun hazırlanmasında il standart raporlarından yararlanır. İl milli eğitim müdürlüğü şubelerinin yaptıkları iş ve işlemleri İKS standart raporlarına göre takip eder, rehberlik eder.

Faaliyet raporlarını hazırlarken İKS raporlarını ve izleme sonuçlarını dikkate alır. İl/İlçe düzeyinde ilgili birim ve sorumlulara, araştırma, ihtiyaç belirleme, planlama, kaynak tahsisi, izleme-değerlendirme teftiş ve benzeri konular ile ilgili veri ve bilgi sunar.

İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe MEM’lerin görevleri

İl/İlçe milli eğitim müdürlüğü şubeleri, il/ilçe standart raporları doğrultusunda AR- GE’lerden gelen bildirimler ile il/ilçenin iyileştirmeye açık alanları ile ilgili ihtiyaçları belirlemesi, önceliklendirmesi, planlaması, kaynakları bu ihtiyaçlara göre yönlendirmesi. İhtiyaca yönelik projeler üretilmesini sağlaması. İl bazında yapılan planlama ve çalışmaları izleyerek değerlendirmesi; bir yıl sonra çıkacak standart raporlar ile sürecin gelişimi ile ilgili net bir bilgiye sahip olması.

İKS sonuçlarından yararlanarak ve il eğitim denetmenleri başkanlığından gelen raporlar ve önerileri de dikkate alarak, kuruma ait strateji plan ve faaliyet raporlarının hazırlanmasını sağlaması. Genel Müdürlüğe iletilmek üzere ilde gerçekleştirilen İKS çalışmaları ile ilgili bilgi ve raporları AR-GE biriminden istemesi.