ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL BÜRO YÖNETİMİ-2.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Gelişen global ortamda işletmeler yeni global stratejiler geliştirmek ve uygulamak zorunda kalmaktadırlar. Bilgi ve iletişim teknolojisinin çok hızlı.
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Yönetimi Süreci
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall Bir organizasyonda karar vermeye ve kontrole destek olmak amacıyla ham verileri girdi olarak alan ve birbiri ile bağlantılı.
ENFORMASYON SİSTEMLERİ, ÖRGÜTLER VE STRATEJİ
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
3.1 © 2003 by Prentice Hall Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar, Yönetim, ve Strateji.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bölüm 8: KKP Proje Yönetimi Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Evren’le Bütünleşin Metin Sancarbarlaz
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Sunum transkripti:

ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Orhan TORKUL Dersin Yardımcıları: Arş. Gör. İhsan Hakan SELVİ Arş. Gör. Mehmet TAŞ 3. Hafta Ders Notu

Öğrenme Çıktıları Yöneticilerin bilişim sistemlerini başarılı bir şekilde kurması ve kullanmaları için bilmeleri gereken önemli faktörleri tanımlamak Bilişim sistemlerinin organizasyonlar üzerindeki etkilerini değerlendirmek Bilişim sistemlerinin stratejik önemini kavramak Bilişim sistemlerinin rekabet avantajı stratejilerini nasıl desteklediğini analiz etmek

BÖLÜM 3 Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji

Giriş İçinde bulunduğumuz bilgi toplumunda, bilginin hızlı, doğru ve uygun bir şekilde ihtiyaç duyulan yer ve zamanda kullanılması, diğer işletmelerle rekabet edebilmek için gerekli hale gelmektedir. Bu durumda en iyi, bilgi teknolojileri; buna paralel gelişen bilgi sistemleriyle ile mümkün hale gelmektedir. İşletmeler, rekabet stratejilerini ve bilgi sistemlerini meydana gelen teknolojik gelişmeler doğrultusunda belirlemelidir.

Organizasyonlar ve Bilişim Teknolojisi Aracı Faktörler Çevre Kültür Yapı İş Süreçleri Politika Yönetim Kararları Bilişim Teknolojisi

Organizasyonlar ve Bilişim Sistemleri Bilişim sistemlerini verimli olarak kullanmak organizasyon, yönetim ve bilişim teknolojisi anlayışı gerektirir. Bilişim sistemi tasarlamak ve kullanmak için; Çevreyi, yapıyı, süreçleri, kurum kültürü ve politikasını anlamak, Yönetimin ve yönetsel karar sürecinin rolünü anlamak, Çözüm sağlayacak güncel bilişim teknolojisinin kapasite ve fırsatlarını incelemek gerekmektedir. Yöneticiler kendi organizasyonlarını anlamadan mevcut sistemleri anlayamaz ve başarılı bir şekilde yeni sistemler tasarlayamaz.

Bilişim Sistemlerinin Organizasyonlar Üzerindeki Etkileri Ekonomik Etkiler: Bilişim sistemleri teknolojisi sermaye ve işgücü gibi bir üretim faktörü olarak görülebilir. Bilgiyi elde etme ve bilgiyi analiz etme maliyetini düşürür. İşlem maliyetlerini düşürür. Organizasyon içi yönetim maliyetlerini düşürür. Organizasyonel ve Davranışsal Etkiler: Organizasyon yapılarını hale getirir, düzleştirir. Postmodern organizasyonlar ve sanal organizasyonlar Daha esnek, daha çevik, pazardaki değişimlere daha duyarlı, daha çabuk tepki verebilen, esnek imalat yapabilen, rekabette ayakta durabilen organizasyonlar

Stratejik Bilişim Sistemleri Bilişim sistemleri özellikle uzun vadede başarılı olma ve organizasyonun yaşamını devam ettirebilmesi için önemli bir rol oynamaktadır. Rekabette önderlik etmeyi sağlayan, güçlü araçları olan bu sistemler stratejik bilişim sistemleri olarak adlandırılır. Stratejik bilişim sistemleri (SBS), rakiplere üstünlük elde etmeye yardımcı olmak için organizasyonların amaçlarını, işlemlerini, ürünlerini, hizmetlerini ve çevreyle olan ilişkilerini değiştirir. SBS, üst yönetim bilgi sistemi ile karıştırılmamalıdır. SBS, bütün örgütsel kademelerde kullanılabilir.

Bugünün Stratejik Modeli Teknolojiyi değer zincirinde kaldıraç olarak kullanmak Rakiplerin yaptıkları işler Müşteri değer zincirini daha iyi anlamak Rakiplerden daha hızlı ve derinlemesine öğrenmek Yeni pazar boşlukları araştırmak, saptamak ve bu pazarları elde etmeye ağırlık vermek

Rekabet Avantajı Olarak Bilişim Sistemleri İşletmeler, üç farklı strateji düzeyinde bilişim teknolojisi kullanır: İş düzeyi stratejisi İşletme düzeyi stratejisi Sektör düzeyi stratejisi Farklı strateji düzeylerinde işleyen birkaç sistem bulunmaktadır. Her bir strateji düzeyi için sistemlerin stratejik kullanımları ve analiz için kullanılan uygun bir modelleri vardır.

Rekabet Avantajı Olarak Bilişim Sistemleri İş Düzeyi Stratejisi Bu strateji düzeyinde değer zinciri analizi yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Değer zinciri analizi, bilgi teknolojilerini, işletmelerin rekabet pozisyonunu geliştirmek için en verimli şekilde kullanabileceği belirli, kritik seviye noktalarını saptar. “Ürün değerini nerede arttırabiliriz?” “Maliyetleri nerede azaltabiliriz?” “Stratejik sistemlerden en büyük faydayı nereden sağlayabiliriz?” “Müşteri ve tedarikçileri bağlamak için nasıl bir sistem geliştirebiliriz?

Rekabet Avantajı Olarak Bilişim Sistemleri İşletme Düzeyi Stratejisi İşletme genellikle, stratejik işletme bölümleri topluluğu olarak düzenlenir. İşletmelere dönüşümler, doğrudan stratejik işletme bölümünün performansına bağlıdır. “Bütün olarak bu işletme bölümlerinin performansı nasıl başarıya ulaşacaktır?” “Bilgi teknolojisi buna nasıl katkı sağlayacaktır?”

Rekabet Avantajı Olarak Bilişim Sistemleri Sektör Düzeyi Stratejisi İşletmeler otomotiv sektörü, beyaz eşya sektörü gibi hep birlikte bir sektör içerisinde yer alır. Bilişim sistemlerinin nerede rekabet avantajı sağlayacağını belirlemek için önce işletmeyi çevreleyen ilişkilerin iyi anlaşılması gerekir. Bilgi ortaklığı: bilgiyi paylaş, güçlerini birleştir İş Ekosistemi: eBay üzerinde 400.000 satıcı Ağ Ekonomisi: internet