1+1 > 2 Niçin Olmasın? Ekim 2015© Copyright SMUH®, 20151.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM VE ETİK DEĞERLER
Advertisements

STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
May 15, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH, 2007® 1 Her fazladan söz, bir diğerini bozar!
Gösterip Yaptırma Yöntemi
MANTIK Mantığın Konusu.
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Sep / Rev. 1© Copyright Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı, Öğrenmeyi Öğrenme’nin kritik parçası: Her sorun bir öğrenme yetersizliğidir.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Küreselleşme ve Çözüm Kabiliyeti Rev 2 – Temmuz 2014 ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®
Tavşanın yarış hikayesi
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
“Kök Sorunlar” ve “Hayalet Sorunlar”.
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
TÜKETİCİ HAKLARI BİZİM AFACAN ile UZMAN ÖĞRT.Erdoğan GÜL
Tüketici / Medya Açısından Bilişim Suçları Kanun Tasarısı Füsun Sarp Nebil Bilgi Üniversitesi – Bilişim Suçları Konferansı 10 Şubat 2007.
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Her alandaki “doğru”lar insanlık tarihinin birikimi olarak biliniyor. Ama bunlar, neyin nasıl yapılacağını söylemiyor.
Eleştirel eğitim felsefesi
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
VERİ TABANI VE VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ
Sorun Stok Etkisi Rev Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir,
Sorun Çözme  Karmaşıklık  Enerji İhtiyacı  Parçalanma.
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri Rev
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
Sorun Stok Etkisi. Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir, 2. Gücünüz azalacağı.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
SENDİKALARIN ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİYE KATKISI VE SENDİKA İÇİ DEMOKRASİ
STRATEJİK PLANLAMA.
Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Mesajların Netleştirilmesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
BİLGİ FELSEFESİ EPİSTEMOLOJİ.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
1- YEREL ALAN AĞI - LAN 2-GENİŞ ALAN AĞI - WAN
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
PROJE NEDİR ? Mehmet ŞAHİN ÇORUM. BU BİR PROJE MİDİR ?
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
(E)Tuğg.Doç.Dr. Oktay Bingöl
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
STRATEJİK PLANLAMA.
Yüksek Katma Değerli Düşünce
Tanıtım Çalışma Grubu
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
. DERS.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Yüksek Katma Değerli Düşünce
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ZAMAN YÖNETİMİ VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

1+1 > 2 Niçin Olmasın? Ekim 2015© Copyright SMUH®, 20151

Az çoktur! (Less is More) Bir amaca yönelik kişilerin, önündeki olası önemli engeller nelerdir? – Ancak erişebildikleri ile (çevremizdekilerle) yetinmek, – Farklı diller (kavram dağarcıkları farkı), – “Nereye varılmak istendiği” (vizyon) ve “Oraya niçin varılmak istendiği” (misyon) belirsizliği, – Aralarındaki iletişim için çok az kanal kullanmaları, – Nedensel (rasyonel) ve eleştirel (kritik) düşünme farklılıkları, – Doğru soru / sorgulama / değer iletişimi / ortak akıl teknikleri yetmezlikleri, – Diğer Ekim 2015© Copyright SMUH®, 20152

Ancak erişebildikleri ile yetinmek, Kişiler arasında, bu nedenleri aşacak önlemler yoluyla oluşturulan bir ağ (network), o ağdaki kişilerin tek tek yapabileceklerinden daha fazlasını yapacaktır. Ekim 2015© Copyright SMUH®, 20153

Farklı diller (birkaç örnek) Aydın, çevresini “onların farkında olmadıklarını göstererek” aydınlatan; bunu “söz söyleyerek”, “yazı yazarak”, “sanat eserleri üreterek”, ama en iyisi “örnek olarak” yapan kişidir. Çevresindekilere daha doğruyu, daha iyiyi ve daha güzeli bizzat örnek olarak göstermek, aydın olmanın bir ölçütüdür. Bir diğer ölçüt ise, aydınlatma işlevini bir toplumsal sorumluluk olarak duyumsayarak özellikle de bunu uygun sayılmayabilecek koşullarda yerine getirmektir. Kişiliğinin tüm yönleriyle olmasa da bazı yönleriyle çevresindekilere örnek olabilmek, daha gerçekçi bir beklenti olup, o kişiye Aydın Tavır Sahibi denilebilir. Hemen herkesin en az bir konuda Aydın Tavrının olabileceği unutulmamalıdır. Ekim 2015© Copyright SMUH®, 20154

Farklı diller (birkaç örnek) Egemenlik Egemenlik konusundaki iki önemli soru: 1.bir toplumu oluşturan kişilerin yaşam tercihleri’nin (nasıl giyineceği, ne yiyip içeceği, ne öğreneceği, hangi dine inanacağı, inanıp inanmayacağı vb. konulardaki kararlardır) kim tarafından yapılacağı, 2.egemenliğin kim tarafından kullanılacağıdır.. Cumhuriyet idaresinde bu tercihler yani egemenlik cumhur’a (halk) aittir Cumhuriyet ve Demokrasi Cumhuriyet, egemenliğin kime ait olduğunu; Demokrasi ise egemenliği halkın (bireylerin) kullanacağını belirtir. Ekim 2015© Copyright SMUH®, 20155

Farklı diller (birkaç örnek) Çıkar Çelişkisi Profesyonel bir yargı veya eyleme ilişkin birincil bir çıkarın, ikincil bir çıkar tarafından haddinden fazla etkilemesi riski yaratabilecek koşullardır. (Örnek: Bir soruşturmanın layıkı ile yapılmasından sorumlu bir kişinin, o soruşturmayı etkileyebilecek konumda bulunması. Gelişkin demokrasiylerde bu durumdaki bir kişinin istifa etmesinin nedeni ÇÇ’nden kendini koruması içindir) Ekim 2015© Copyright SMUH®, 20156

Vizyon ve misyon Çoğu kuruluşun vizyonu ve misyonu ya belli değildir ya da işlevsel değildir. V/M bir yönetim aracı olarak kullanılmıyor. Cumhuriyetin 100.yıl vizyonu: 500 milyar $ ihracat. Ekim 2015© Copyright SMUH®, 20157

Jan-23-06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Her şeye karşın boş alan Geleneksel toplantılar Telefon görüşmeleri e-posta Twitter, FBook Paydaşların kendi aralarındaki toplantılar Süper-kısa (5 dak) toplantılar Peryodik yemekler Ad-hoc yemekler İnternet aracılığı ile konferans görüşme Toplantı tutanaklarının dağıtımı mektup Soru konferansı Newsletter (bülten) Kurum gazetesi Teke-tek görüşmeler GDrive Ağı oluşturacak kişiler arası iletişim kanallarının azlığı

Hayvana eziyet yaygınlığı Yaygın şiddetH’a eziyet özendirilir Örgütsüz Hsever TV’ler şiddeti özendirir H’a eziyet normal görülür İnsan doğasında şiddet Örgütsüz toplum Zedelenen adalet duygusu “seyirci böyle istiyor” İns/H ortak yanının canlı olduğu anlaşılmamış Şiddet filmleri ucuzdur Mevzuat / uygulama caydırıcı Haksızlık yaygınlığı Mevcut örgütler etkisiz Eksik sorumluluk duygusu Çocuklukta H ile tanışmamışlık Kâr amacının egemenliği Hak ve özgürlük, sorumlulukla dengelenmemiş “çok şapka” kavramı anlaşılmamış Kolay yönetme isteği Bir “hayalet” sorun Nedensel ve Eleştirel Düşünme yetmezliği

Doğru soru / sorgulama / değer iletişimi / ortak akıl teknikleri yetmezlikleri, Doğru soru’nun olmazsa olmaz 3 özelliği: Tekil, Belirli, Net Sorgulama (ayrı gösterilecek) Değer iletişimi: Söz veya yazıyla iletişimde bulunan tarafların kullandıkları her bir ifadenin, karşı tarafa mutlaka “o tarafın işine yarayacak bir değer” sunması. Ortak akıl: (ayrı gösterilecek) Ekim 2015© Copyright SMUH®,

Sonuç Bu olmazsa olmazları dikkate alan bir ağ, çok kalabalık olmasa da kayda değer etkiler sağlar. Son söz: No free lunch! Ekim 2015© Copyright SMUH®,

Teşekkürler Ekim 2015© Copyright SMUH®,