Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
T.C. NİĞDE VALİLİĞİ STRATEJİK PLAN EĞİTİM SEMİNERİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
HUDUT VE SAHİLLER SAĞLIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NDE (HSSGM) STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI Volkan Erkan 12 Ocak 2005.
Biyosidal Ürünlerin İmalat Yerleri Hakkında Taslak Yönetmelik
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
E-OKUL ÜZERİNDEN GÜNCELLENMESİ GEREKEN VERİ EKRANLARI
MEVCUT DURUM ANALİZİ-1 İlçe MEM SP Üst Kurul Üyeleri İlçe Mem Müdürü
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MALİYETLENDİRME / BÜTÇE MAYIS MALİYETLENDİRME - BÜTÇELEME  Kuruluşun amaç ve hedeflerine yönelik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek.
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Stratejik Planlama Nedir?
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİK PLANI
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi 07/10/2015.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
HARCAMA.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü 2015-2019 Stratejik Plan Hazırlık Süreci İle İlgili Önemli Notlar

KURUM İÇİ VE KURUM DIŞI ANALİZ DURUM ANALİZİ TARİHİ GELİŞİM YASAL YÜKÜMLÜLÜKLER VE MEVZUAT ANALİZİ(uzun olacaksa eke atılabilir) FAALİYET ALANLARI, ÜRÜN VE HİZMETLER PAYDAŞ ANALİZİ KURUM İÇİ VE DIŞI ANALİZ Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Paydaş analizi Bazı planlarda alanımıza ilişkin tüm mevzuatın listelendiği görülmektedir. Listelere Stratejik Plan içerisinde değil ayrı olarak yayınlanacak olan Durum Analizi Kitabınızda veya stratejik plan kitabının ekinde yer verilebilir. Dolayısıyla stratejik plan içerisinde paydaş listesi verilmemesi, paydaşların müşteri – tedarikçi gibi sıfatlarla tanımlanmaması gerekmektedir. Paydaş listelerinin durum analiz Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Kurum İçi Dışı Analiz Kurumsal Yapı, Beşeri Yapı, Mali Yapı!!!, Teknolojik Yapı ve Kurum Kültürü faktörlerinde inceleme yapılır. Amaç genel fotoğrafı yansıtabilmektir dolayısıyla bu fotoğrafa ilişkin bilgiler bu faktörler altında bildirilir. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Kurum Dışı Analiz Genel olarak Politik, Ekonomik, Teknolojik, Sosyolojik, Ekolojik ve Legal (PESTLE) faktörlerde dış çevrenin incelenmesidir Okul ve kurumların mahalle-belde, ilçe ve en fazla il ile sınırlaması beklenmektedir. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü

GZFT Analizi GZ kurum içi, FT kurum dışını belirtmektedir Ayrımın yanı sıra ikinci önemli hususta GZFT analizinde yapılan tespitlerin net olarak kaleme alınması alan olarak değil ifade olarak verilmesi beklenmektedir. Örneğin: Güçlü Yön-İlimiz Bütçesi değil, İlimiz Yatırım Ödeneklerinin Çok Etkin Kullanılması Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

Politika Belgeleri Analizi: Kurum çalışmalarını doğrudan-dolaylı etkileyen ve/veya çalışmaları için amir hükümler içeren ve/veya belirli bir alanı düzenlemek için çıkarılmış belgelerde dâhil olmak üzere temel olarak politika belirleme çalışmalarında ele alınması gereken makro belgelerin incelendiği bölümdür Sektör ve çevre belirlemesinin ardından, üst politika belgeleri için sınırlar çizilmeli ve incelenmemiş ve incelenmesi beklenmeyen belgelere liste olarak yer verilmemesi gerekir. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

MİSYON, VİZYON, TEMEL DEĞERLER Okul ve kurumlarla bazı il ve İlçe MEM’lerin planlarında yer alan vizyon ifadelerinin rekabetçi vizyon ifadeleri olmaması gerekiyor. Sadece misyon ve vizyon için değil planının hiçbir bölümünde iller arasında (veya İlçeler arasında, okullar arasında) rekabeti çağrıştıracak öğelere yer verilmesi istenmemektedir. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

HEDEFLER VE HEDEF SAYISI İlimiz SP’de 3 Tema, 3 Amaç ve 7 Hedef bulunmaktadır. Dolayısıyla ilçe ve okulların da planlarında 3 tema 3 amaç bulunması gerekir. Ancak çok önemli bir husus bulunması ve diğer hedeflerle çelişmemesi durumunda 1 hedef eklemesi yapılarak planlarında en fazla 8 hedefe yer verebilirler Yani hedeflerin ölçülmesi başta olmak üzere şartları taşıması gerekmektedir. (Ancak burada bahsedilen hedef ifadesi değil hedeflerin gösterge tabloları da dâhil olmak üzere bütünüdür. )Dolayısıyla planlarda Hedef –Gösterge Tablosu bütünlüğü bozulmamalıdır. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

GÖSTERGELER VE GÖSTERGE TABLOSU (YILLIK HEDEFLER VB) Okullardaki planlamalarda yer alan göstergeler ilçe planında yer alan göst. Aynı olmayabilir. Bununla birlikte sayısal olarak çok fazla gösterge yer almamalı ve göstergelerin çıktı-sonuç odaklı olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir. Gösterge tablolarında önceki 2 ya da 3 yıllık gerçekleşme durumları ile plan dönemi sonu hedefi yazılmalıdır. Ara yıllara ilişkin hedefler planda yer almamalıdır. SP Kılavuzunda da belirtildiği üzere Stratejik Hedefler YILLIK olamazlar. Dolayısıyla gösterge tablonuzda geçmiş iki veya üç yıl bilgisinden sonra Plan dönemi sonu olan 2019 hedefi verilmeli ara yılların hedefleri verilmemelidir. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

STRATEJİLER Bakanlık SP’de 147 strateji yer almaktadır ve tedbirler kaleme alınırken TOWS matrisi gibi yöntemler kullanılmalı ve içsel-dışsal faktörlere dikkat edilmelidir NOT: Tedbir kelimesi kullanılmamakta, strateji kel. Kullanılmaktadır. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

STRATEJİK PLAN YAPISINA İLİŞKİN HUSUSLAR Ancak Z kitap, Bütünleştirici eğitim gibi eğitim ile ilgili kavramların tanımlanmasında da Bakanlık yayınlarından veya tanımlarından yararlanılması zorunluluktur STRATEJİK PLAN KİTABI SAYFA SAYISI: Okul SP’lerinin de ortalama en fazla 100 sayfa olması beklenmektedir. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

ÜST KURUL VE EKİP İLE SORUMLULUK TABLOSU Planlarda ekip üyelerinin belirtilmesi istenmekle birlikte, Üst Kurul Üyelerinin ismen belirtilmesi gerekmemekte ancak oluşumundan bahsedilmesinde yarar görülmektedir. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLAR Birleştirilmiş sınıflı okulların ayrı stratejik plan hazırlamaları yapı itibarıyla mümkün görülmediğinden bu okullara ilişkin hedeflenen gelişmelerin ilgili ilçe MEM stratejik planında yer alması sağlanmalıdır. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

AYNI BİNADA EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETİ YÜRÜTEN OKULLAR Aynı binada eğitim-öğretim faaliyetine devam eden ve yakın bir tarihte ayrılması beklenmeyen ve tek bir yönetici tarafından yönetilen okullarımızın tek plan yapması beklenmektedir. Çünkü stratejik planlar bir anlamda yönetim planıdır ve yönetimin tek olduğu yerde ayrı ayrı plan yapılması sağlıklı sonuçlar vermeyecektir. Bu okul ve kurumların ayrılması durumunda YAPISAL DEĞİŞİKLİK nedeni ile planların YENİLENMESİNDE bir mahsur bulunmamaktadır. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü

ÖĞRETMENEVLERİ gibi rekabet koşullarının kısmen geçerli olduğu kurumlarımızda memnuniyet ve müşteri algısı üzerine planlama yapılmasında mahsur görülmemekle birlikte yapılacak planların piyasada hüküm süren bir işletmenin planı değil öğretmenlere yönelik hizmet götürmek üzere kurulan bir kurumun planı olduğu unutulmamalıdır. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

Okul ve kurumlarımızın taslak planları Stratejik Plan Sürecine İlişkin Açıklamalar doğrultusunda okul ve kurumlar tarafından düzenlendikten sonra İlçe millî eğitim müdürlüklerine gönderilecek ve ilçeler tarafından yapılacak incelemeler neticesinde okullara geri bildirimde bulunulacaktır. İncelemelerin ardından son hali verilecek planların Öğretmenler Kurulu ve Okul Aile Birliği’nde de görüşülmesi ve onaylanması gerekmektedir. Öğretmenler Kurulu ve Okul Aile Birliği tarafından uygun görülmüş planlar Okul Müdürünün imzası ve İlçe Millî Eğitim Müdürünün Onayı ile yürürlüğe girecektir Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

Stratejik Plan Üst Kurulları; Okul/ Kurum Düzeyinde: Okul Müdürünün Başkanlığında, bir Okul Müdür Yardımcısı, bir öğretmen ve Okul/Aile Birliği Başkanı ile bir yönetim kurulu üyesi olmak üzere 5 kişiden oluşan üst kurul kurulur Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

Stratejik Plan Ekipleri Okul Düzeyinde: Okul müdürü tarafından görevlendirilen ve üst kurul üyesi olmayan müdür yardımcısı başkanlığında, belirlenen öğretmenler ve gönüllü velilerden oluşur. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi

SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ… Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi