2015-2016 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS SEÇİM İŞLEMİ VE KAYIT YENİLEME HAKKINDA AÇIKLAYICI BİLGİLER ISPARTA-2015
KİMLERİ KAPSAR? Ders seçim ve kayıt yenileme işlemi ara sınıf öğrencilerini (2,3,4,5,6. sınıflar) kapsamaktadır. Birinci sınıf öğrencilerinin ders seçim işlemi yapmalarına gerek yoktur, bu durumdaki öğrencilerin dersleri bilgi sistemi tarafından otomatik olarak atanacaktır.
http://obs.sdu.edu.tr adresinden Öğrenci Numaranızı ve Şifrenizi girerek Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapınız.
Sisteme giriş yaptıktan sonra Kayıt Yenileme menüsüne tıklayınız.
Ders seçimi esnasında öncelikle alt yarıyıllardan başarısız, devamsız olduğunuz ya da hiç almadığınız dersleri seçiniz. Alt yarıyıllardan almanız gerekli olan dersler kırmızı başlık altında listelenmiştir. Bu dersleri mutlaka seçmeniz gerekmektedir. Almanız gereken dönem dersleriniz ise turuncu başlık altında listelenmiştir. Genel not ortalamanız 1,80’in altındaysa seçebileceğiniz dersler 30 AKTS’yi geçemez. Genel not ortalamanız 1,80 ve üzerindeyse dönem ders yükünün 1,5 katını aşmayacak şekilde ders seçebilirsiniz.
Ders seçimi için almak istediğiniz derslerin yanındaki kutucukları işaretlemeniz gerekmektedir.
Almak istediğiniz derslerin yanındaki kutucukları işaretledikten sonra sayfanın alt kısmında yer alan “Seçili Dersleri Ekle” butonuna basınız.
Seçmiş olduğunuz tüm dersler dersler mavi başlık altında listelenmiştir. Seçmiş olduğunuz derslerin toplam AKTS’si mavi başlıklı listenin altında belirtilmiştir.
Seçtiğiniz dersleri kontrol ettikten sonra “Ders Kaydını Tamamla” butonuna basmanız gerekmektedir.
“Ders Kaydını Tamamla” butonuna tıklandıktan sonra Rapor Al butonu tıklanmalıdır.
Açılan raporda belirtilen ödenmesi gereken toplam borç miktarı yer almakta olup,KAYIT YENİLEME İŞLEMİNİN TAMAMLANMASI İÇİN bu miktarın MUTLAKA her hangi bir Halk Bankası şubesine yatırılması gerekmektedir. Öğrenim ücreti/ katkı payını yatırmayan öğrencinin ismi DERS YOKLAMA LİSTELERİNDE çıkmaz. Rapordan iki nüsha çıktı alınarak bir nüshasının öğrenci tarafından saklanması (Dönem içerisinde herhangi bir problem çıktığında DERS KAYIT RAPORU delil niteliği taşıyacaktır.), diğer nüshasının 02 Ekim 2015 tarihi mesai bitimine kadar birim öğrenci işlerine teslim edilmesi gerekmektedir. Ders seçim işlemlerinde ÖĞRENCİ ders seçim işlemlerinin tümünden kendisi SORUMLUDUR.