YENİFAKILI MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU BİLGİ YARIŞMASI YARI FİNAL 8C(GRUP 1. Sİ ) – 8A( GRUP 3. SÜ) 16.04.2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

İNSANI HAM MADDE OLARAK ELE ALMAK
İlk 100 Hayır!
- Hz. Muhammed Çalışmayı Severdi
Hazırlayan: Bekir Salih KORKMAZ
5.SINIFLAR 1.GRUP BİLGİ KÜLTÜR YARIŞMASI. KURAN-I KERİM Aşağıdakilerden hangisi Kur’an’da kıssası anlatılan peygamberlerden biri değildir? A) Hz İbrahim.
BİLGİ KÜLTÜR YARIŞMASI
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
KURBAN.
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Ders: Siyer Sınıf: 10.sınıf Süre: Bir ders saati
CÜMLEDE ANLAM.
CÜMLEDE ANLAM.
Cümlede Anlam.
1) “Meydanda telefon kulübesini göremiyor, ama, yine de arıyordu

2. Ünite: İslam’da İman Esasları
- Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı
1. Müzik( ) sanatların en zevklisidir( ) ama bir şey öğretmez( ) Buna karşılık şiir( ) hem ruhun gıdası hem de iyi bir öğretmendir. Yukarıdaki cümlede.
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Merhametli - Hoşgörülü ve Affediciydi
Malların Zekât Miktarları Kimlere Zekât Verilmez?
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
3. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
YENİFAKILI MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU BİLGİ YARIŞMASI 8A – 8D
YENİFAKILI MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU BİLGİ YARIŞMASI 8C – 8D
ORUÇ İBADETİ.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
Hz. Muhammed Merhametli, Hoşgörülü ve Affediciydi
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
Kur'an Doğru Bilgiye Önem Verir
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
Namaz Nedir ve Niçin Kılınır?
HAC VE UMRE.
2. İnanca Bağlılığı.
2.DÖNEM BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ. BAŞARILAR DİLERİM.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
İbrahim hakkı i.ö.o. Hazırlayan:abdulkadir otlaca.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
KİMLER KURBAN KESMEKLE YÜKÜMLÜDÜR?
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 5.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
Hz. Muhammed.
  1. Hayatta güç olan üç şey vardır ( ) Bir sırrı saklamak ( ) bir yarayı unutmak ( ) boş zamanı kullanmak ( )  Yukarıda parantezlerle belirtilen yerlere.
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
1. ÜNİTE – HZ.MUHAMMED (SAV)’İN ÖRNEK AHLAKI
Bugün neler öğreneceğiz?
PEYGAMBERİMİZİN SÜNNETİNE UYMANIN ÖNEMİ
{ HZ.Muhammed’in hayatından örnek davranışlar Hz.Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi.
Kur'an-ı Kerîm'in üçüncü suresi. Sure, Medine'de nazil olmuştur. Surenin 33. ayetinde Musa (a.s.)'in babası İmrân'dan bahsedildiği için İmrân Âilesi anlamına.
KÜLTÜRÜMÜZDE H.Z MUHHAMMED SEVGİSİ. Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi: Bir çocuğa bir ad, çocuğun o adin manasını yasaması veya o ada sahip bir şahsin.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
PEYGAMBER EFENDİMİZİN İSTİŞAREYE ÖNEM VERMESİ. İstişare (danışma); bir iş için bilgi veya yol-yöntem sormak, danışmak, görüş almak, fikir alışverişinde.
HAC İBADETİ.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
Sunum transkripti:

YENİFAKILI MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU BİLGİ YARIŞMASI YARI FİNAL 8C(GRUP 1. Sİ ) – 8A( GRUP 3. SÜ)

SORU 1

CEVAP B

SORU 2 Bir torbada bulunan 12 mavi ve 6 kırmızı bilyeden, 1 mavi ve 1 kırmızı bilye kaç farklı biçimde seçilebilir? A) 72 B) 64 C) 48 D) 18

CEVAP A

SORU 3

CEVAP B

SORU 4

CEVAP A

SORU Konya’dan bugün bir ibadet treni kalkacaktır. Bu trendeki zekât vagonuna binmek isteyen bir yolcu; 1. “Onların işleri, aralarında istişare iledir.” (Şûrâ suresi, 38. ayet) 2. “Sorumluluklarının bilincinde olanlar, bollukta da darlıkta da Allah için infak ederler (harcarlar).” (Âl-i İmran suresi, 134. ayet) 3. “Ey Muhammed) Allah yolunda cihat et! Sen ancak kendi yaptığından sorumlusun. Müminleri de cihada teşvik et.” (Nisa suresi, 4. ayet) 4. “Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Fakat O’na sizin takvanız (Allah’a karşı gelmekten sakınmanız) ulaşır.” (Hac suresi, 37. ayet) ayetlerini dikkate aldığında kaç numaralı vagona binmelidir? A) 1B) 2C) 3D) 4

CEVAP B

SORU 6 I- Bedir Savaşı’nın en kızgın anında Müslümanların Peygamberimize sığınmaları II- Dininden dönmesi halinde O’nu Mekke’nin en zengini yapacakları sözünü veren müşriklere "Güneşi sağ elime, Ay'ı da sol elime koysalar yine de yolumdan dönmem." demesi III- Çocuklarla (özellikle yetim çocuklarıyla) ilgilenmesi, şakalaşması, başlarını okşayıp onlara hediyeler vermesi IV- Oğlu İbrahim’i ölünce “Göz yaşarır, yürek sızlar. Ancak biz Rabbimizin hoşuna gitmeyen bir söz söylemeyiz.” buyurması Hz. Muhammed (s.a.v.) ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğrudur? Sabırlı ve cesaretli olmasıMerhametli olması A)I, II ve IVIII ve IV B)I ve IIIYalnız IV C)Yalnız IIII ve III D)II, III ve IVI ve II

CEVAP A

SORU 7 Dinler kendi içinde …….. ve …….. şeklinde ikiye ayrılır. Verilen bilgide boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangileri getirilmelidir? III A)yerelevrensel B)vahye dayalıvahye dayalı olmayan C)tek tanrılıçok tanrılı D)resmîözel

CEVAP B

SORU 8

CEVAP C

SORU 9 Sanatçı yoluna çıkan her şeyi bir sanat malzemesi olarak görecek kadar kendini sanatına verebilmelidir. Aksi halde onun başarılı olması beklenemez. Çünkü hayâllerin oluşumu gerçek hayatın algılarına bağlıdır. Yaşamın kilometre taşlarına dikkat etme­yen bir sanatçının hayâl dünyasının zenginliğinden söz edemeyiz. Böyle bir sanatçı bir süre sonra kısır döngüye düşme tehlikesiyle karşı karşıyadır. Yukarıdaki parçada aşı] anlatılmak istenen aşa­ğıdakilerden hangisidir? A) Sanatçı gerçek hayattaki olayları olduğu gibi eserlerine yansıtmalıdır. B) Gerçek hayatı işleyen sanatçılar başarılı olur. C) Sanatçı, hayallerini oluştururken gerçek hayatı dikkate almalıdır. D) Sanatçılar önemli olaylara mutlaka dikkat etmelidir.

CEVAP C

SORU 10 ”Senin için yaş döken bendim.” cümlesinin öğe dizilişi aşağıdakilerden hangisidir? A)Zarf tümleci/belirtisiz nesne/özne B) Özne/Yüklem C) Zarf tümleci/özne/yüklem D)Özne/belirtisiz nesne/yüklem.

CEVAP B

SORU 11 Yazar, kolay okunurluğu ve anlaşılırlığı şiirin ilkesel değerlerinden sayıyor. Oysa Türk şiirinin bugün ulaştığı noktada gündelik dilinin kolay anlaşılır ol­ması düzlemine bağlı kalınamaz. Bir süre, değeri kalmayacak eserler veriliyor olabilir; ama bu olgu Türk şiirinin kuşatıcılığına gölge düşürmez. Yukarıdaki parçada hangi anlatım tekniği kullanılmıştır? A) Öyküleme B) Tartışma C) Açıklama D) Karşılaştırma

CEVAP B

SORU 12

CEVAP C

SORU 13 Learning a new language ………………………… A)is not an an achieveable task B)takes time and effort C)improves your native language D)means learning deceptive skills

CEVAP B

SORU 14 In a detective story,although all the evidence show one person,……………………… A)you mustn’t consider all the possibilities B)You can find the real criminal in a small detail C)real criminal can be a suspected person D)you can understant the whole Picture before finishing it

CEVAP B

SORU 15

CEVAP A

SORU 16

CEVAP C

SORU 17

CEVAP A

SORU 18

cevap D

SORU 19

cevap B

SORU 20

CEVAP A

SORU Yedek 1

CEVAP B

YEDEK SORU 2

CEVAP C

SORU Yedek 3

CEVAP B