IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Advertisements

SINO 314 Topluma Hizmet Uygulamaları
Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
Acikogretimx.com Açıköğretim sistemi hakkında temel bilgiler 2009.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR
PISA (Programme for International Student Assessment)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Hazırlayan: Serkan Aslan
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
BİLG 223 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ I
BİLG 223 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ 1
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
BBY606: Araştırma Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
BBY 252 Araştırma Yöntemleri 2016 Bahar Ders Hakkında Bilgi.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLGİ FELSEFESİ  BİLGİNİN OLUŞUM SÜRECİ  BİLGİ TÜRLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
MATURA Bettina Pakoy.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Öğretimin Planlanması
İnternet Programcılığı II
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitim Bölgesi ve Sınavsız Mahalli Yerleştirme
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri HOŞGELDİNİZ-2. Hafta Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD

Bugün Tanışma (20 Dakika) Dersin amacı, içeriği, kaynaklar (10 dakika) Ders izlencesi (20 dakika) Bilimsel bilgi (30 dakika)

Tanışma A4 kağıdının yarısına Kendinizle ilgili 3 tane bilgi yazın Örneğin kaç kardeş olduğunuz vs

Bilimsel araştırma yöntemleri dersi Öncelikle kurallar Facebook’tan yazışmak YOK Bak bi daha söylüyorum NO FACEBOOK Mail adresim: bahadir.namdar@erdogan.edu.tr Ödevler zamanında teslim edilecek Her türlü soru için www.bahadir.yolasite.com/RTEU Ve dersin izlencesini takip ediyorsunuz

Veeee en çok sorulan soru Devamsızlıktan bırakıyor musunuz?

Derste okutulacak kitap Bu ders için hazırlanmış olan Ppt sunularında Büyüköztürk vd (2014) kitabı Kaynak olarak kullanılmıştır. Sunulardaki tüm bilgiler öğrencilerin öğrenmesine yönelik ve dersin bir Outline ı Olup hiçbir ticari ve akademik çıkar gözetilmemektedir.

Ders materyalleri http://bahadir.yolasite.com/rteu.php

Bu derste ne öğreneceksiniz

Peki ben ne öğrenirim?

Puanlama Sınav/Ödev Yüzdesi Özetler 10 Dosya Ara Sınav (2-3-4-5-6-7. Haftalarda işlenen konular) Sınav Süresi: 45dk –Çoktan seçmeli 25 soru 20 Final (Ünite projesi ile ilgili sorular final notunun %50sini, ara sınav sonrası işlenen konular %30unu, ara sınav öncesi işlenen konular ise %20sini oluşturur.) Sınav Süresi: 60dk Çoktan seçmeli 20 soru ve 2 adet açık uçlu soru 60

Sorusu olan?

Bilim ve işlevi Bilim ? Bilim? Bilimin temel işlevi? Nesnel sağlamlığı olan bilgi bütünü Neden sonuç ilişkilerinin ifade edildiği sistematik bilgiler birikimi İnsanoğlunun biriktirdiği, sistematik bilgi Bilim? Her türlü düzenden yoksun duyu verileri (algılar) ile mantıksal olarak düzenli düşünme arasında uygunluk sağlama çabasıdır. (Albert Einstein) Bilimin temel işlevi? Anlama, Açıklama Kontrol

Bazı kavramlar Bilgi: Bilen ile bilinen arasında kurulan her türlü bağ Bilgi: Özne ile nesne arasında bağ kurma süreci ve bu sürecin sonunda ortaya çıkan üründür. Bağ kurma algılama, anlama ve açıkama şeklinde olabilir.

Bilimsel bilgi Gerçeğin bir parçasıyla, kanıtlamaya dayalı bağ kurma süreci ve bu sürecin sonunda elde edilen bilgi Burada bilgi bilimsel yöntemlerle elde edilir.

Yalnız unutmayın ki bilimin doğası Bilimsel bilgi şu an için güvenilirdir ve değişkendir. Bilgi yeni verilerya da daha önceki verilerin yeniden kavramsallaştırmasıyla değitirebilir ya da tamamen terkedilir. Belirli adımları izleyen tek bir bilimsel metoddan sözedilemez. Yaratıcılık önemlidir. Bireysellik de Doğaüstü elementlerin kullanımı ile bilimsel bilgi üretilemez Kanun ve teorilerin üretimi esastır Dünyanın heryerinden insanın katkısıyla gerçekleşir Gelişimsel ve değişimseldir. Pratik sonuçlarla değil daha çok doğanın anlaşılması için

Gözlem vs Çıkarım