l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik
Sanal dünya ve katkıları Duygusal ve bili ş sel geli ş im İ lgi alanlarına uygun sayfalar Bilgiye ula ş ım Beceri odaklı e ğ itim Sosyal ili ş kiler Di ğ erleriyle ba ğ lantı kurma- bilgi alma Olumlu benlik geli ş imi
Ö ğ renciler sosyal medyayı iyor Okullar tehdit edici algılıyor
Ö ğ rencilerin %90’ı sosyal a ğ ları aktif ş ekilde kullanıyor (Stutzman, 2006) ya ş arası gençler günde 6.5 saat internet ba ş ında (Roberts, Foehr ve Rideout, 2005). Çocukların %75’i ki ş isel bilgilerini tanımadıkları ki ş ilerle payla ş maktadır.
Türkiye’de kullanım süresi 4.5 saat (Meclis komisyon raporu, 2012). E ğ itim düzeyi arttıkça internet kullanım oranı artıyor. E ğ itim seviyesi dü ş tükçe kadın ve erkeklerin kullanım oranı de ğ i ş iyor.
Çocuklarda ve gençlerde, Sosyal payla ş ım amaçlı kullanım Bilgi elde etmek için kullanım
İ li ş ki kurmada güçlük, sanal kimlikler üzerinden ileti ş im Sosyalle ş me sürecinde azalma Gerçek ben- ideal ben- sanal ben Yalnızla ş ma Güvenlik zafiyeti Bilgi kirlili ğ i Akademik ba ş arıda dü ş ü ş Fizyolojik rahatsızlıklar (göz bozuklukları, yeme bozuklukları, hareketsizlik) Siber zorbalık Ya ş larla uyumsuz görüntü ve içeriklere maruz kalma Cinsel istismar Oyunların yıkıcı etkisi
Ve İ nternet ba ğ ımlılı ğ ı
Ebeveynlerin rolü Ebeveynlerin internet kullanım oranı çocuklara oranla daha dü ş ük İ mkan ve riskleri bilmemeleri Riskli durumlarla ba ş edememe
Okul psikolojik danı ş manlarının rolü İ nternette bilgi payla ş ımı ve sınırlandırmalar hakkında bilgilendirme Siber zorbalı ğ ın yasal boyutları hakkında bilgilendirme
Sa ğ lıklı geli ş im içerisinde internet ve sosyal medya kullanımı konusunda bilinçlendirme Nitelikli sosyalle ş me ortamları, sa ğ lıklı ileti ş im, ileti ş im engelleri konularında bilgilendirme Süre kontrolünü sa ğ lama
Çevrimiçi kaynaklardan elde edilen bilgilerin güvenli ğ i Farkındalık arttırmak için kamu spotlarının hazırlanması Sosyal medya ve internet kullanımı konularına odaklı yayınlar ve konferanslar
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik