Türk Üniversitelerinde AKTS deneyimi -Arka Planı ve Geleceğe Bakış- Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tanınma / AKTS ve DE 7 Mayıs 2012 Prof. Dr. Lerzan.
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
Uluslararası Ticaret ve Finansman 25 Eylül 2014
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Üniversite Sanayi işbirliği ile başarmak Prof. Aytül Erçil Sabancı University
e-Sertifika Programları
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
TÜRK CUMHURİYETLERİ İLE TÜRK VE AKRABA TOPLULUKLARI SINAVI (TCS)
1 REKABETÇİ BiR İŞGÜCÜ PİYASASINI HUKUK İÇİNDE SAĞLAMAK: OECD DENEYİMLERİ VE TÜRKİYE Turkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu Sosyal Politika Gündemi.
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
MESLEK ANALİZİ İLE İLGİLİ BAZI HATIRLATMALAR Görev Meslek elemanın tarafından icra edilen işin en büyük / ana bölümüdür. Bir sorumluluk alanı altındaki.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Türkiye’de Öğrenci Maliyetleri
Panel Tabloları Üstün Ergüder. Şekil 1: Okulda Geçen Yıllar ve Kişi Başı GSMH GDP Per Capita Kaynak: World Bank Education Statistics.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN AMACI
INOVASYON VE TEKNOLOJI YONETİMİ
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Kamu Okulları ve Özel Okullar:
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Türkiye Sağlık İnsangücü (13) SKY 204. Epidemiyoloji Dersi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
Karşılaştırmalı Eğitim
TÜRKİYE İSTİHDAM VERİLERİ
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SAVUNMA SANAYİİNE YAPILAN TEŞVİKLER
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Tanınma / AKTS ve DE Prof. Dr. Lerzan ÖZKALE Bologna Uzmanı
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

Türk Üniversitelerinde AKTS deneyimi -Arka Planı ve Geleceğe Bakış- Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi Eylül 2015 Hacettepe Üniversitesi, Ankara

Bazı veriler Öğrenci başına harcamalar, 2011* (Satın Alma Gücü Paritesine göre, ABD doları cinsinden) Okul öncesi eğitim Türkiye: 2412 $ (OECD ort $) İlköğretim Türkiye: 2218 $ (OECD ort $) Lise Türkiye: 2736 $ (OECD ort $) Yükseköğretim Türkiye: 8193 $ (OECD ort $) Türkiye’nin nüfus artış oranı: % 1,33 Yükseköğretim kurumları sayısı: 2015’de 193 (2005’de 111) Öğretim elemanı başına öğrenci sayısı: 2013’de 21 (2005’de 17) (OECD Ort. 14) * OECD Education at a Glance 2014

PISA 2012 Turkey Türkiye’den katılan öğrencilerin interaktifliği ölçen sorulardaki başarısı beklenenden düşük: Interaktiflik tanımı: Sorunlu konuyu inceleyerek yararlı bilgiyi bulmak ve kendisi tarafından yapılacak değişikliğin etkileri konusunda geri besleme derleyebilmek. İnteraktiflik yeniliğe açık olmayı, kuşku ve belirsizliğe katlanabilmeyi, çözüm için içgüdülerine güvenmeyi gerektiriyor. Bilgi edinmeye yönelik görevlerdeki başarı düzeyleri de çok düşük: Düşünme ve kendi öğrenmesini yönlendirebilme becerilerine bağlı. Öğrenci Performansı (15 yaş) MatematikOkumaFen Ort. puan Düşük Başarı Gösterenlerin Oranı En Yüksek Başarı Gösterenlerin OranıOECD Ort. OECD TÜRKİYE448 (44) (42)463 (43)

İleri teknoloji ihracatı (imalat sanayi ihracatı içindeki % pay) Avrupa Birliği Güney Kore Orta gelir grubu ülkeleri ortalaması OECD ort TÜRKİYE