Türk Üniversitelerinde AKTS deneyimi -Arka Planı ve Geleceğe Bakış- Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi Eylül 2015 Hacettepe Üniversitesi, Ankara
Bazı veriler Öğrenci başına harcamalar, 2011* (Satın Alma Gücü Paritesine göre, ABD doları cinsinden) Okul öncesi eğitim Türkiye: 2412 $ (OECD ort $) İlköğretim Türkiye: 2218 $ (OECD ort $) Lise Türkiye: 2736 $ (OECD ort $) Yükseköğretim Türkiye: 8193 $ (OECD ort $) Türkiye’nin nüfus artış oranı: % 1,33 Yükseköğretim kurumları sayısı: 2015’de 193 (2005’de 111) Öğretim elemanı başına öğrenci sayısı: 2013’de 21 (2005’de 17) (OECD Ort. 14) * OECD Education at a Glance 2014
PISA 2012 Turkey Türkiye’den katılan öğrencilerin interaktifliği ölçen sorulardaki başarısı beklenenden düşük: Interaktiflik tanımı: Sorunlu konuyu inceleyerek yararlı bilgiyi bulmak ve kendisi tarafından yapılacak değişikliğin etkileri konusunda geri besleme derleyebilmek. İnteraktiflik yeniliğe açık olmayı, kuşku ve belirsizliğe katlanabilmeyi, çözüm için içgüdülerine güvenmeyi gerektiriyor. Bilgi edinmeye yönelik görevlerdeki başarı düzeyleri de çok düşük: Düşünme ve kendi öğrenmesini yönlendirebilme becerilerine bağlı. Öğrenci Performansı (15 yaş) MatematikOkumaFen Ort. puan Düşük Başarı Gösterenlerin Oranı En Yüksek Başarı Gösterenlerin OranıOECD Ort. OECD TÜRKİYE448 (44) (42)463 (43)
İleri teknoloji ihracatı (imalat sanayi ihracatı içindeki % pay) Avrupa Birliği Güney Kore Orta gelir grubu ülkeleri ortalaması OECD ort TÜRKİYE