Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk 17 -18 EYLÜL 2015 ANKARA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 Etik Değerler ve İş Ahlakı Bülent Şenver
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Eğitim-Öğrenim-Öğretim
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
AVRUPA BİRLİĞİ VE EĞİTİM POLİTİKASI
Comenius Programı Onur AYDEMİR
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
TÜBİTAK Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
Sendikaların İşlevleri
Türk Üniversitelerinde AKTS deneyimi -Arka Planı ve Geleceğe Bakış- Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
INOVASYON VE TEKNOLOJI YONETİMİ
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 19 Kasım AB % BAŞ DEĞİŞİMİ ÜRETİM BOĞA BAŞ ÖKÜZ İNEK DÜVE BUZAĞI GENÇ SIĞIR Büyükbaş Hayvan Eti.
TÜRKİYE’NİN YENİLİKÇİLİK PERFORMANSINA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER.
TÜBİTAK. TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU(TÜBİTAK) Üniversite, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarınca yürütülen ar-ge faaliyetlerine destek.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ Türkiye’de Hareketlilik ve Erasmus 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR Pırıl AKIN YÖK AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
SUZAN MEHMET GÖNÇ TİCARET MESLEK LİSESİ 02/09/2013.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Sendikaların İşlevleri
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRKİYE İSTİHDAM VERİLERİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA

Bologna Süreci Bologna süreci 1988 yılında başlarken, Avrupa temel rakip kabul ettiği ABD ve Japonya’yı yakalayabilmede iki göstergeyi esas almıştı. Bunlardan birincisi alınan patent sayısı, diğeri de Avrupa yüksek eğitim alanını bir çekim merkezine dönüştürmekti. Zamanla bu değişkenlere kalite güvencesi mezun öğrencilerinin istihdamı ve öğrenci hareketliliği gibi unsurlar eklendi.

GÖZLEMLER Kabul edilmeli ki, Bologna süreci Avrupa ve Dünyada büyük sükse yaptı. AB üyesi veya aday olamayan birçok ülke süreci benimsedi. Türkiye sürece 19 mayıs 2001 de dahil oldu yılında başlayan ulusal yeterlilikler çerçevesi ile en son şeklini aldı. Süreç 2010 yılında tamamlandı ancak folllow- up lar devam ediyor

SUNUŞ AMACI Bologna sürecini başlangıç hedefleri bağlamında test etmektir. Analiz istatistiki nedenselliği araştırmaktan çok bir durum tespiti yapmayı amaçlamaktadır. Sunumun sonunda ise, geleceğe yönelik öneriler yapılmaya çalışılacaktır.

ÜLKELER AB 17 TOPLAM ERKEK KADIN AB 27 TOPLAM ERKEK KADIN OECD TOPLAM ERKEK KADIN TÜRKİYE ERKEK KADIN ABD ERKEK KADIN JAPONYA ERKEK KADIN GÜNEY KORE ERKEK KADIN GENÇ KESİM İŞSİZLİĞİ

ÜLKELER ABD AB TR SIRA ACADEMİC RANKİNG OF WORLD UNİVERSİTİES (İLK 100 ÜNİVERSİTE) Academic Ranking Of World Universities

ÜLKELER 2006 % 2007 % 2008 % 2009 % 2010 % ABD AB TÜRKİYE GİRİŞİMCİ YARATMA YÜZDESİ The Global Entrepreneurship Monitor (GEM)

BÜYÜME AB TÜRKİYE YENİLİK YARATMA ENDEKSİ Innovation Union Scoreboard 2014

Öncelikler Eğitim ve araştırmanın özendirilmesi (otonomi, araştırma olanakları, mali koşullar, fırsat eşitliği içinde rekabet Güncel ve yenilikçi eğitim programları Eğitim kurumlarına özgü araştırma öncelikleri Kalite ve şeffaflığın ödüllendirilmesi Uluslararasılaşma nın özendirilmesi Öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde kalitenin öne çıkarılması Her aşamada paydaşlığı öne çıkarma

SORULAR ?