“İNOVASYON VE AR-GE“
İÇERİK İnovasyon Ar-Ge ve İnovasyon ile ilgili klavuzlar Oslo Klavuzu Frascati Klavuzu Canberra Klavuzu
TEMEL KAVRAMLAR Yenilik-Novelty İcat-Invention İnovasyon-Innovation
İNOVASYON "Radyonun geleceği yok" Lord Kelvin - İskoçyalı fizik alimi "Artık yeni hiçbir şey yok. İcat edilebilecek her şey icat edildi." Charles H. Duell - Amerikan Patent Dairesi Başkanı 1899 "Denizaltıların savaşta ne işe yarayabileceğini anlayamadım.En fazlasından mürettebatın boğularak ölmesine sebep olabilir." H.G.Wells - yazar 1901 "Atlar her zaman kullanılacaktır. Otomobil ise ancak geçici bir moda olabilir." Henry Ford'un kredi talebi üzerine otomotiv sektörünün geleceği konusunda ekspertiz veren bir banka müdürü 1903 "Uçaklar hoş oyuncaklar.Ama askeri bir değerleri yok." Mareşal Ferdinand Foch, I.Dünya Savaşı'nda Fransız Orduları Başkomutanı, 1911 "Artistlerin konuşmalarını kim duymak ister ki?" Harry M. Warner, film endüstrisi yöneticisi.O sıralarda yeni icat edilen sesli film hakkında 1927
İNOVASYON "Televizyon en geç altı ay içinde piyasadan silinecektir.İnsanlar her aksam böyle bir kutuya bakmak istemez." Daryik F. Zanuck - Twenty Century Fox'un başkanı 1944 "Bilgisayarlar gelecekte belki sadece 1,5 ton ağırlığında olacaklar." Popular Mechanics Dergisi - 1949 "Sound'larını beğenmedim,ayrıca gitar gruplarının modası gecti." Decca Record Plak Firmasinin bir yoneticisi. Beatles'lar hakkinda - 1962 "İnsanların büyük çoğunluğu için tütün tüketimi gayet sıhhi bir şeydir." Doktor Ian G. McDonald, Operator - 1963 "İnsanların evlerinde bilgisayar bulundurmaları için herhangi bir neden göremiyorum." Kenneth Olsen, Digital Equipment Corp.'un (bir bilgisayar firması) Başkanı - 1977
ÖNEMLİ BULUŞLAR 1840, Telgraf. 1906, Verem Aşısı 1870, Telefon. 1894, Radyo Guglielmo Marconi. 1886, Coca Cola John Pemberton 1886, İlk sarı sayfalar. 1989, Eiffel Tower. 1891, Difteri ve tetanus aşısı 1899, Ataş Johan Vaaler. 1908, Ford seri otomobil üretimi 1901, İlk Espresso makinası Luigi Bezzera. 1906, Verem Aşısı 1930, TV 1950, McDonald's :Kalite, hizmet, temizlik, değer 1950, Bic Ballpoint Pen 1951, Kredi kartı 1953, İlk hızlı yazıcı Remington-Rand. 1971, Soft lens 1973, SRS 1974, Betamax Sony. 1980 Cep telefonu 1981, Post-it Note 1987, Zidovudine (AIDS’e karşı ilk antiviral). 1996, Klonlama “Dolly”
IT İLE İLGİLİ ÖNEMLİ BULUŞLAR 1898, Elektron Erken 1930´lar Yarı iletken malzemeler (Silicon, Germanium…) 1947, İlk Transistor 1958, Entegre devreler. 1972, 8080 Mikroişlemci 1981, İlk IBM PC. 1981, DOS 1980, Internet ,American Ministry of Defense thought DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency). 1983, TCP/IP 1985, Microsoft Windows 1989, WWW HTTP & HTML. 1992, Netscape. 1995, Yahoo 1997, ADSL 2000, Google 2002, (WiFi).2004, RFID (Radio Frequency Identification).
HİKAYE
İNOVASYON İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek, yeni kazanç kanalları oluşturarak kuruluşa katma değer katan değişiklikler yapılması faaliyetidir.
İNOVASYON AB ve OECD literatürüne göre, "Bir fikri pazarlanabilir bir ürün ya da hizmete, yeni ya da geliştirilmiş bir imalât ya da dağıtım yöntemine, ya da yeni bir toplumsal hizmet yöntemine dönüştürmeyi" ifade eder. Aynı sözcük, bu dönüştürme süreci sonunda ortaya konan, "pazarlanabilir, yeni ya da geliştirilmiş ürün, yöntem ya da hizmeti" de anlatır.
İNOVASYON Yaratılan yenilik artımsal olabileceği gibi (birbirini izleyen küçük adımlar hâlindeki yenilikler); Köklü değişikliklerde olabilir.
İNOVASYON her iki durumda da koşul elde edilen yeniliğin pazarlanabilir olmasıdır.
İNOVASYON Yakın gelecekte kuruluşların inovasyon yetenekleri rekabet gücünü belirleyen en önemli unsur olacaktır.
ABD REKABET KONSEYİNİN REKABET EDEBİLİRLİK İÇİN HAYATİ STRATEJİSİ (2004) Çözüm: 21. yüzyılda Amerika’nın başarısı için tek önemli faktör inovasyondur. Amerika’nın Rolü: Amerika’nın gelecek nesillere bırakacağı mirasın büyüklüğü Amerika’nın içeride ve dışarıda refahı öngören bir çağ oluşturma konusundaki yaratıcılığı ve kararlılığına bağlıdır.
ABD REKABET KONSEYİNİN REKABET EDEBİLİRLİK İÇİN HAYATİ STRATEJİSİ (2004) Amerika’nın meydan okuyucu gücü: Inovasyon yeteneğini üretkenliği ve yaşam standardını iyileştirmek ve global piyasalarda rekabet etmek için kullanmasıdır. Mikroekonomik baskılar ve finansal kısıtların geçmiş dönemlere göre inovasyona dayalı büyümeyi daha çok zorunlu kıldığı günümüzde, Amerikan hükümeti, iş çevreleri, işçiler ve üniversiteler kısa vadeli sonuçlar elde etmeyi gerektiren şartlar, geleceğini inovasyona dayalı olarak arayan ülkelerin çetin rekabeti ve çok hızlı bir global değişimle karşı karşıya kalacaktır.