Neden Fotoğraf Çekeriz ???

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

FOTOĞRAFÇILIK.
FOTOGRAF MAKİNELERİNİN DİĞER ELEMANLARI
POZLAMA Pozlama; kullandığınız film üzerinde istediğiniz görüntüyü elde edebilmek için ışığın hangi miktarda geçeceğini(diyafram açıklığı) ve hangi süre.
Sensörler Yrd.Doç.Dr. İlker ÜNAL.
Sensörler Öğr. Gör. Erol KINA.
3. EGITIM CNY 70 SHARP SENSÖRLER ULTRASONİK SENSÖRLER LDR.
Sensörler Transduserler
FOTOĞRAFÇILIĞIN TARİHİ
FOTOĞRAF Gözde Özendi.
Işığa duyarlı malzemenin, ışığa karşı gösterdiği tepkimeye veya herhangi bir yöntemle görüntü oluşmasına pozlama denir.
Diyafram. Diyafram Diyafram nedir Objektifin içinden geçen ışığın miktarını ayarlayan kontrol mekanizmasına diyafram diyoruz.
KAMERALAR.
Fotoğraf Çekerken Dikkat Edelim Yanlışlar ve Doğrular
Panaromik Fotoğraf.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
ZONE SISTEM Ansel Adams Dr. Şükrücan Baytan
Pozlandırma ve Değişkenler
DEĞİŞKENLER ARASI İLİŞKİ
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Görüntü Kayıt Formatları:
Çerez(Cookie) Kullanımı Oturum Yönetimi
KAPASİTÖRLER Bir malzemenin birim volt başına yük depolama özelliğine onun kapasitesi adı verilir ve bu büyüklük şeklinde tanımlanır. Burada Q birimi coulomb.
Obtüratör (Enstantane)
Portre Fotğrafları.
(sesli).
Bölüm6:Diferansiyel Denklemler: Başlangıç Değer Problemleri
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
Görüntü İşleme Cihazları
AŞIRI AKIM RÖLELERİ.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Objektifler.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Fotoğraf Makineleri.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
FEN ve TEKNOLOJİ / SES SESİN YAYILMA HIZI.
Fotoğrafın Teknik Tarihçesi
Foto Manipülasyon (5. Hafta çalışması).
Movie Maker.
Temel Fotoğraf Eğitimi-2
PROJEKSİYON KULLANIMI KILAVUZU
FOTOĞRAFÇILIK M. Kemal GÜLLÜ.
Işık Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır.
"Doğru pozlandırma" Pozlandırmayı üç etken belirler: filmin ışığı olan duyarlılığı ya da "hızı" (Uluslararası Standartlar Organizasyonu [ISO] tarafından.
ARDUINO DİJİTAL PİN KONTROLÜ
GEOMETRİK OPTİK GÖZ VE OPTİK AYGITLAR.
Makinelerin Başlıca Öğeleri
Fotoğraf Makinesi Çeşitleri
Diyafram Işığın yoğunluğunu ve kontrol edilmesini sağlayan büyüytülebilen ya da küçültülübilen bir delikten ibarettir. Işık yoğunluğunu ve net alan derinliğini.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
Temel Fotoraf Bilgileri, Siyah Beyaz Karanlık Oda ve İleri Fotoraf Teorileri ders notları Filtreler Ders notları Tülin Çoruhlu.
FOTOĞRAF MAKİNESİ AYARLARI
FOTOĞRAF FİLMLERİ VE SENSÖRLER
DİJİTAL (DSLR) Fotoğraf Makineleri
TEK OBJEKTİFLİ REFLEKS MAKİNALAR (SLR - Single Lens Reflex)
ÖRTÜCÜ HIZI (OBTÜRATÖR, ENSTANTANE) NEDİR?
FOTOĞRAFTA ALAN DERİNLİĞİ
Fotoğraf Terimleri- Enstantane
Fotoğraf Terimleri- ISO
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) Doç. Dr. Eminnur Ayhan
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 3-1 Doç.Dr Eminnur Ayhan GÜZ dönemi
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 3- 3 Eminnur Ayhan
Temel fotoğraf teknİklerİ
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
Fotoğraf Terimleri- Diyafram
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
KAMERA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ ESMA ERDOĞANLI 11/G
Sunum transkripti:

Neden Fotoğraf Çekeriz ???

Dünyayı değiştirmek için… Düşlediğim, hayalini kurduğum bir dünyayı yaratabilmek için fotoğraf çekiyorum…

Fotoğraf çekmek için önce Fotoğraf makinemizi tanımamız gerekir..

Fotoğraf makineleri 2’ye ayrılır. SLR ve DSLR

SLR (Single-lens reflex), objektifi değiştirilebilen filmli makinalara verilen isimdir.

. DSLR (Digital single-lens reflex), yine objektifi değiştirilebilen dijital makinalara verilen isimdir. Diğer bir ifadeyle DSLR teknolojik değişimin profesyonel fotoğraf makinalarına yansımasıdır. DSLR‘ de CCD veya CMOS sensör üzerine algılama yapılırken SLR‘de film üzerine algılama yapılır.

SLR VE DSLR ARASINDAKİ FARKLAR DSLR ile çekmiş olduğumuz karemizi anlık izleyebilir ve silebiliriz. SLR’da bu mümkün değildir. Sonucu ancak tab ettirdikten sonra görebilirsiniz. DSLR’da fotoğraflarımızı harici depolama alanlarında saklayabiliriz (SD kart). Depolama sınırımız SD kart kapasitesi kadardır. SLR’da film kapasitesi kullanılır. DSLR’da fotoğraf üzerinde oynama imkanımız vardır. İster makina üzerinde istersek çekim sonrasında bilgisayarımızda istediğimiz değişiklikleri yapabiliriz. SLR’da bu karanlık oda teknikleri ile kadrajlama, parlatma, yakma, ve bazı özel teknikler ile fotoğraf üzerinde oynama yapılabilir. Ancak bu sistemler tamamen kimyasal tepkilerle meydana gelir ve farklı uzmanlık ister. Artık çoğu DSLR’da video çekim olanağı dahi vardır. SLR ile bu mümkün değildir.

Fotoğraf makinelerinin 3 temel taşı… Diyafram Enstantane ISO

DİYAFRAM Diyafram olarak kullandığımız terimin İngilizcede iki farklı şekilde kullanılıyor olması biraz kafa karıştırıcıdır.’Diaphraam’ ile anlatılan geçen ışık miktarının ayarlayan yapraklı mekanizma iken bizim burada kullandığımız diyafram ‘Aparture’ terimine karşılık gelir ve ‘Açıklık ‘ kelimesi ile ifade edilebilir. Açıklık çapını, dolayısıyla da geçen ışığın miktarını belirleyen bu yaprakların hareketidir.

Filme(veya CCD’ye ) düşecek ışık miktarının ne kadar geniş veya dar bir aralıktan objektif yardımı ile makineye gireceğini belirler.

Diyaframı ne kadar çok açarsak, filmin üzerine o kadar fazla ışık düşer. Diyafram “stop” olarak tanımlanan bir “F” değeri ile ifade edilir. ”F” değeri küçüldükçe diyafram daha fazla açılır, değer büyüdükçe diyafram daha fazla kısılır.

Fotoğraf makinelerin de diyafram 1,1. 4,1. 8,2. 0,2,8,4. 0,5 Fotoğraf makinelerin de diyafram 1,1.4,1.8,2.0,2,8,4.0,5.6,8,11,16,22,… sayısal şeklinde gider. Bu değerlere ek olarak ara duraklar vardır.( örn; 3.5). Her bir değer, bir önceki değerden iki kat fazla ışık anlamına gelir.

Açık diyafram(sayısal olarak küçük değer) odakladığımız objeyi netleştirirken, bu odak mesafesi dışında kalan objeleri ise mesafe ile orantılı olarak uzaklaştıkça bulanıklaşır(blur).

Kapalı diyafram(sayısal olarak büyük değer)kadrajımızın içindeki objelerin net alanın daha fazla olmasına olanak sağlar.

ENSTANTANE(perde hızı) Film veya sensör(CCD) üzerine düşecek olan ışığın süresini belirler.Bu işlev için bir perde kullanılır ve çekim şartlarına göre belirlediğimiz zaman periyodu içinde açık tutulur ve ardından da kapanır. Bu zaman dilimi içinde lens ve diyaframdan giren ışık, film( sensör,CCD) üzerine yansıtılır.

Enstantane, obtüratör, perde, shutter, pozlama süresi ve örtücü gibi isimler anlatımlarda biri kullanılır. Genelde pozlama süresi kullanılır.

30,15,8,4,2,1,1/2,1/4,1/8,1/15,1/30,1/60,1/125,1/250,1/500,1/1000,… dizesi şeklinde gider ve fotoğraf filmi ya da CCD üzerine ışığın kaç saniye boyunca düşeceğini belirler. Bir stop noktası, kendinden önceki veya sonrakinin iki katı veya yarısı kadar ışığı sağlar film üstüne.

Kısa pozlama: Hareketi dondurma, çok ışığın olduğu durumlarda optik algılayıcıya düşen ışığı azaltmak için hızlı enstantane değeri kullanarak çekim yapılmasıdır.

Uzun pozlama: Kaydırma (İng: ‘Panning’) gibi hareketin devamlılığını fotoğrafa yansıtmak için, ortamda az ışık olduğunda optik algılayıcıya düşen ışığı arttırmak için yavaş enstantane değeri kullanarak çekim yapılmasıdır.

Bulb: (Türkçe karşığı sınırsızdır; Kısaltması: B): Enstantane değerinin makinenin izin verdiği en yavaş enstantaneden daha da yavaş olmasını istediğiniz durumlarda makinanın B modunu devreye sokarak istediğiniz kadar uzun pozlama yapabilirsiniz. Kimi modellerin mod tekerinde ‘Bulb’ için ayrı bir konum bulurken çoğu DSLR modelinde enstantaneyi 30 veya 60 saniyeden bir kademe daha yukarı aldığınızda karşınıza çıkar. Bu şekilde çekim yaparken uzaktan kumanda veya deklanşör kablosu kullanılması yararlı olacaktır çünkü doğrudan deklanşör düğmesini kullanmak makinede titreşime neden olacaktır.

Fotoğraf çekerken uzun pozlama gerekirse 1/50sn veya daha uzun olan bir süre pozlama yapılacaksa, makineyi sabitlemek gerekmektedir. Tripod 3 ayak sistemi kullanmalıyız. Sabitlemezsek, aksi takdirde fotoğraf bozulmuş bir şekilde çekilir.

Diyafram ve enstantane birbirlerine bağımlıdır ve birbirlerine yardımcı olurlar. Birbirlerine ters orantılıdır ama makineden içeri giren ışığı dengelemek amaçlı arttırılıp veya azaltılabilir. Işık doğru ayarlanmaz veya dengelenemez ise, overexpose(patlama) ya da underexpose(eksik pozlama, fotoğrafın karanlık olması) oluşur.

ISO ASA – ISO : Eski fotoğrafçıların ASA olarak tanımladığı ISO, filmin ışığa duyarlılık hassasiyetini belirler. ISO değerleri, genel olarak 50,100,200,400,800,1600,.. katları şeklinde gider. Ama çoğunlukla ara değerler de kullanılır ( 80,125,160 gibi. Profesyonel makinelerde çoğunlukla görülür.) Kimyasal fotoğrafçılıkta (günümüz de özel çekimler haricinde kullanılmıyor), fotoğraf üzerindeki kimyasal yapının daha duyarlı olması, dijital fotoğrafçılıkta ise, elektronik olan ışığa duyarlı sensörlerin daha duyarlı olması ile sağlanır. 200 ISO ile çekilen bir fotoğraf, tüm diğer parametrelerin aynı olması koşulunda ( diyafram, enstantane, ışık koşulları), 100 ISO ile çekilmiş olana göre iki kat fazla değerde ışık alır.

Filmin veya CCD’nin ışığa olan duyarlılığı yükseldikçe yani ISO değeri arttıkça, fotoğrafta “grain” adı verilen kumlanmalar oluşacaktır. Dijital fotoğraflarda oluşan bu kumlanmanın adı ise “noise” yani çok küçük noktacıkların oluşmasıdır. Bu pozisyonda yüksek ISO değerleri bize hızı sağlarken, düşük ISO değerleri de fotoğrafta netlik sağlayacaktır. Ama bazı durumlarda netlik yerine, hız ve ışıktan kazanım daha gerekli olup önem kazanır. Örnek olarak gece çekmemiz gereken bir fotoğraf, ama yanımızda tripod da yok. Bu pozisyonda uzun pozlama yapılmaz. Yapılması takdirde görüntüyü net olarak elde edilmez. Fakat ISO’yu birkaç stop arttırıp, pozlama süresini de birkaç stop düşürerek, böylece kısa bir zaman diliminde titretmeden fotoğrafı çekilebilir. Ama sonuçta küçük kumlanma(noise) razı olmak şartıyla. Gerekli olmadıkça fotoğrafın netliği açısından yüksek ISO değerlerini tercih etmemeliyiz.

Fotoğraf çekmek insanın gözünü,aklını ve yüreğini aynı hizaya getirmesidir.