BOLOGNA- BERGEN SOCRATES/ERASMUS ECTS/DİPLOMA EKİ 24.11.2004 Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
AB Eğitim Programları Koordinatörlüğü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Türkiye Bologna Rehberlerinin Katkılarıyla
Hayatboyu Öğrenme Programı
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Lifelong Learning Programme (LLP) Erasmus
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
European Credit Transfer System (ECTS)
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
İstanbul Teknik Üniversitesi
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ERASMUS GÜZ TOPLANTISI Diploma Eki Çalıştayı Prof. Dr. Süheyda Atalay 5 Kasım 2010 ERZURUM.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
European Credit Transfer System ECTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi)
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
AB EĞİTİM, KÜLTÜR,GENÇLİK PROGRAMLARI Prof. Dr. Selda Önderoğlu AB Ofisi.
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
LOGO Akdeniz Belediyeler Birliği Gençlik Bilgilendirmesi Sunumu Antalya Büyükşehir Belediyesi Eurodesk Temas Noktası.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Tanınma. Erasmus Öğrencisinin gitmeden önce yapması gerekenler – “Öğrenim sözleşmesi/anlaşması” (Learning Agreement) DİKKAT: Öğrenim Sözleşmesi karşı.
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI
Genel Bilgilendirme Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Kurum Koordinatörü 07 Ekim 2009 Tanışma Toplantısı.
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
Toplumda Hayat Boyu Öğrenme Kültürü ve Farkındalığının Oluşturulması
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Kalite Güvencesi ve ECTS G.Ü.ADEK Eğitim Komisyonu.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
ERASMUS BÖLÜM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Uluslararası İlişkiler ve Programlar Ofisi
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Oryantasyon Eğitimi Prof. Dr. Mete TAYANÇ
ERASMUS STAJ HAREKETLİLİGİ ORYANTASYON PROGRAMI
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
BOLOGNA SÜRECİ ÖĞRENCİLERLE BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI
Sunum transkripti:

BOLOGNA- BERGEN SOCRATES/ERASMUS ECTS/DİPLOMA EKİ Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen

BOLOGNA SÜRECİ: TARİHSEL GELİŞİM Bologna Öncesi Erasmus programı başlatıldı, 1987 (Mobility) Bologna “Magna Carta Universitatum”, 1988 Sorbonne Bildirisi, 1998 Bologna Bildirisi, 1999 Salamanca Kongresi, 2001 Prag Bildirisi, 2001 Graz Kongresi, 2003 Berlin Bildirisi, Eylül 2003 Bergen Bildirisi, Mayıs 2005

BOLOGNA BİLDİRİSİ-1999 (1) 29 Avrupa ülkesi Eğitim Bakanı Amaç: Avrupa Yüksek Öğretim Alanı’nın kurulması (2010) Avrupa eğitim sisteminin rekabet gücünün artırılması Uyum için reformlar Siyasi açıklama + eylem planı Sistematik izleme süreci

BOLOGNA BİLDİRİSİ-1999 (2) Eylem Planları: Kolay anlaşılır ve karşılaştırılabilir dereceler (readable and comparable degrees) İki temel seviye (two main cycles) : lisans ve lisansüstü Ortak kredi sistemi (ECTS) Hareketliliğin desteklenmesi ve engellerin kaldırılması (Mobility) Kalite Güvencesi konusunda işbirliği Yükseköğretimde “Avrupa Boyutu”

32 ülke Eğitim Bakanı Bologna Bildirisine destek yenileniyor Üç yeni konu ekleniyor : 1. Yaşam boyu öğrenim (Lifelong Learning) 2. Yükseköğretim kurumları ve öğrencilerle işbirliği 3. Avrupa Yükseköğretim Alanının çekiciliğinin artırılması PRAG BİLDİRİSİ-2001

33 ülke Eğitim Bakanı katılımı 33 ülke Eğitim Bakanı katılımı EUA, EURASHE, ESIB’e vurgu EUA, EURASHE, ESIB’e vurgu Kalite Güvencesi 2005’e kadar : Kalite Güvencesi 2005’e kadar : - Akreditasyon Kuruluşunun yapısı, sorumlulukları, - Program değerlendirilmelerinin başlaması, öğrenci katılımı, - Program değerlendirilmelerinin başlaması, öğrenci katılımı, sonuçların yayınlanması, sonuçların yayınlanması, - Akreditasyon / sertifikasyon sistemi, - Uluslararası işbirliği ve katılım, - ENQA : görevli kuruluş BERLİN BİLDİRİSİ-2003 (1)

Ortak kredi sisteminin (ECTS) yaygınlaştırılması Ortak kredi sisteminin (ECTS) yaygınlaştırılması İki seviyeli sistemin 2005’e kadar uygulanmaya başlanması İki seviyeli sistemin 2005’e kadar uygulanmaya başlanması Değişimin özendirilmesi Değişimin özendirilmesi Diploma Eki (2005) Diploma Eki (2005) BERLİN BİLDİRİSİ-2003 (2)

Eğitimde Avrupa boyutunun güçlendirilmesi Eğitimde Avrupa boyutunun güçlendirilmesi (ortak programlar, Avrupa içerikli modüller) (ortak programlar, Avrupa içerikli modüller) Bilgi toplumu oluşturma (2010) Bilgi toplumu oluşturma (2010) araştırmanın önemi (EHEA ve ERA) araştırmanın önemi (EHEA ve ERA) 3 seviyeli sisteme geçiş, doktora 3 seviyeli sisteme geçiş, doktora Bergen (2005) : Değerlendirme Bergen (2005) : Değerlendirme

SOCRATES LEONARDO DA VINCI YOUTH AVRUPA BİRLİĞİ GENÇLİK VE EĞİTİM PROGRAMLARI Mesleki EğitimGençlik Genel Eğitim Türkiye Ulusal Ajansı

SOCRATES – :Erasmus – :Socrates – : Socrates 2 (1850 million euro)

SOCRATES AMAÇLARI:  Eğitimde Avrupa boyutunu gerçekleştirme  AB’de dil öğreniminin desteklenmesi  Kurumlararası işbirliği ve değişimin sağlanması  Açık ve uzaktan eğitimin desteklenmesi  Eğitim uygulamaları ve malzemeleri geliştirilmesi

SOCRATES KATILIMCI ÜLKELER EU Austria Belgium Denmark Germany Finland France Greece Ireland Italy Luxembourg Netherlands Portugal Spain Sweden UK Cyprus Czech Republic Estonia Hungary Latvia Lithuania Associated Countries Bulgaria Romania TURKEY EEA Iceland Liechtenstein Norway Malta Poland Slovakia Slovenia

Comenius: Okul projeleri, Dil projeleri, Okul Gelişim Projeleri Okul eğitim kadrosunun eğitimi, Comenius Ağları Grundtvig: Yetişkinlere yönelik eğitim faaliyetleri (yaşamboyu eğitim) Lingua : Dil öğreniminin geliştirilmesi, az konuşulan dillere öncelik Minerva: Eğitimde bilgi-iletişim teknolojileri kullanımı, açık-uzaktan eğitim projeleri SOCRATES ETKİNLİK ALANLARI COMENIUS Okul Öğretimi ERASMUS Yüksek Öğretim GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi LINGUA Dil Eğitimi MINERVA Uzaktan Eğitim SOCRATES

ERASMUS ETKİNLİKLER:  Öğrenci Değişimi (Student Mobility)  Öğretim Üyesi Değişimi (Teaching Staff Mobility)  Müfredat Geliştirme (Curriculum Development)  Yoğun Programlar (Intensive Programs)  Konulu Ağlar (Thematic Networks)

ERASMUS Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değişimi: Ev sahibi kurumun Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi olmalı En az bir AB üyesi ülke yer almalı Partner kurumla ikili anlaşmaların yapılması Öğrencinin gittiği okulda geçirdiği sürenin ve aldığı derslerin tanınması Bu amaçla, ECTS sisteminin hayata geçirilmesi Diploma Eki hazırlanması

ERASMUS Öğrenci Değişimi: Değişim süresi 3-12 ay Değişim sonrası alınan kredilerin tanınması Misafir ülkede öğrenim ücreti ödenmez Kendi okulunda bir diploma programında kayıtlı olması Sadece bir kez Erasmus hibesinden yararlanılabilinir

DEĞİŞİM RAKAMLARI yüksek öğretim kurumu, 31 ülke katılıyor - Programa Katılan Toplam Öğrenci Sayısı 2001/ / ’den beri 1.2 milyon Erasmus Öğrencisi - Giden Değişim Öğrenci Sayısı Hedef 2010/11Türkiye Toplam ERASMUS

ODTÜ’DE ERASMUS ERASMUS UNIVERSITY CHARTER (Mayıs 2004) ERASMUS UNIVERSITY CHARTER (Mayıs 2004) Şu anda 43 Avrupa üniversitesi ile anlaşma Şu anda 43 Avrupa üniversitesi ile anlaşma Giden öğrenciye Mali Destek: Giden öğrenciye Mali Destek: 500 € + ayda 300 € 500 € + ayda 300 € 2004/Eylül: 22 Giden, 15 Gelen Erasmus Öğrencisi 2004/Eylül: 22 Giden, 15 Gelen Erasmus Öğrencisi

AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (ECTS) ECTS: Bir programın amacına ulaşmak için gerekli olan öğrenci iş yüküne (student workload) dayanan öğrenci merkezli bir kredi sistemidir. Programın amaçları açıklanırken kazanılacak -Öğrenme çıktıları (Learning Outcomes) - Beceriler (Competencies) belirtilmelidir.

ECTS KREDİSİ Öğrenci İş Yükü (Student Workload) : Planlanan öğrenim aktivitelerini tamamlamak için gerekli toplam zaman düşünülerek verilen yük Planlanan öğrenim aktivitelerini tamamlamak için gerekli toplam zaman düşünülerek verilen yük Derse katılma Derse katılma Seminer Seminer Bağımsız veya özel çalışma Bağımsız veya özel çalışma Sınav, ödev Sınav, ödev

ECTS KREDİSİ Kural : 1 akademik yılda 60 ECTS saat/yıl ( 37,5-45 hafta/yıl) 1 ECTS= çalışma saati

ECTS KREDİLERİ NASIL VERİLİR? Her bir ders için belirlenen öğrenme çıktılarına (learning outcomes) ulaşmak için ortalama bir öğrencinin iş yükü (student workload) tahmin edilerek gerçekçi bir şekilde verilir. Her bir ders için belirlenen öğrenme çıktılarına (learning outcomes) ulaşmak için ortalama bir öğrencinin iş yükü (student workload) tahmin edilerek gerçekçi bir şekilde verilir. Toplam kredi= 60 ECTS/ yıl Toplam kredi= 60 ECTS/ yıl Tüm zorunlu ve seçmeli derslere, tez çalışmasına ve proje çalışmasına ECTS kredisi verilmelidir. Tüm zorunlu ve seçmeli derslere, tez çalışmasına ve proje çalışmasına ECTS kredisi verilmelidir. Öğrencilerin başarıları yerel/ulusal notlarla değerlendirilir Öğrencilerin başarıları yerel/ulusal notlarla değerlendirilir Kredi transferi için ulusal notlar ECTS notuna çevrilir Kredi transferi için ulusal notlar ECTS notuna çevrilir

ECTS NOTLANDIRMA SİSTEMİ KALIR NOT F FX 10E 25D 30C 25B 10A Dersi alıp başarılı olan öğrencilerin yüzdesi ECTS notu

ECTS’İ DESTEKLEYEN DÖKÜMANLAR - Bilgi Paketi (Information Package) - Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) - Not Çizelgesi (Transcript of Records) Bilgi Paketi/Kılavuz (Information Package) - Öğrenci el kitabı - Ders kataloğu - Kurum hakkında bilgi - Tüm programlar hakkında bilgi - Gerekli tüm pratik bilgiler içermeli.

Bölüm: Jeoloji Mühendisliği 1. Yıl 1. Dönem 1. Yıl 2. Dönem MATH119 Calculus I(4-2)5 8 PHYS105 General Physics I(3-2)4 6,5 CHEM111 General Chemistry I(3-2)4 6 GEOE105 Introduction to Geological Engineering(2-0)2 3 ENG101 Development of Reading and Writing Skills I(4-0) ,5 ECTS MATH120 Calculus II (4-2) 5 8 PHYS106 General Physics II (3-2) 4 6,5 CHEM112 General Chemistry II (3-2) 4 6 CE101 Civil Engineering Drawing (2-2) 3 4 ENG102 Development of Reading and Writing Skills II (4-0) 4 6 TOTALS 30,5 Ders Kredi TOTALS DersKredi ECTS 20

Bölüm: Jeoloji Mühendisliği 2. Yıl 1. Dönem 2. Yıl 2. Dönem ECTS MATH255 Intermediate Intro. to Differential Equations(4-0) 47 ECON210 Principles of Economics(3-0) 35 ES221 Engineering Mechanics I(3-0) 35 GEOE209 Physical Geology(2-2) 35 GEOE213 Mineralogy(2-4) 45 Non-technical Elective(3-0) 35 TOTALS 2032 DersKredi ECTS ES224 Strength of Materials(3-0) 35 CENG230 Computers and Fortran Programming(2-2) 34 GEOE208 Mapwork(2-2) 35 GEOE210 Petrography(1-4) 35 GEOE214 Principles of Stratigraphy(2-2) 35 ENG211 Advanced Reading and Oral Communication(3-0) 34 TOTALS 1828 DersKredi

DİPLOMA EKİ Bütün birinci ve ikinci seviye programlarından 2005 yılı itibari ile mezun olanlara ücretsiz olarak verilecek olan dokümandır Amaç: akademik tanınmayı (recognition) ve şeffaflığı (transperancy) sağlamak Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından geliştirilmiştir Diploma ve/ya transcriptin yerine geçmez

8 Anabölümü vardır: 1. INFORMATION IDENTIFYING THE HOLDER OF THE QUALIFICATION (Name, Date of birth, Student Identification Number or code) 2. INFORMATION IDENTIFYING THE QUALIFICATION (Name of qualification and title conferred, Name and status of awarding institution, Language of instruction) 3. INFORMATION ON THE LEVEL OF THE QUALIFICATION (Level of qualification, Official length of programme, Access requirements) DİPLOMA EKİ

4. INFORMATION ON THE CONTENTS AND RESULTS GAINED (Mode of study, Programme details (modules or units studied), the individual grades/credits obtained, Grading scheme) 5. INFORMATION ON THE FUNCTION OF THE QUALIFICATION (Access to further study, Professional status) 6. ADDITIONAL INFORMATION (Additional information, Further information sources) 7. CERTIFICATION OF THE SUPPLEMENT (Date, Signature, Official stamp or seal) 8. INFORMATION ON THE NATIONAL HIGHER EDUCATION SYSTEM DİPLOMA EKİ