GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ.
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA MOTİVASYON
Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğretim Planlaması.
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
MOTİVASYON (GÜDÜLENME) HALİME KOZALAK 4-B
MOTİVASYON.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
DİĞER BİLİŞSEL KURAMLAR VE GÜDÜLENME
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
ÇOCUĞU SINAVA HAZIRLANAN AİLELER
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
MOTİVASYON.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
MOTİVASYON.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
GÜDÜLER VE İŞ TATMİNİ BU SUNUM PROF DR. RANA ÖZEN KUTANİŞ TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MOTİVASYON.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
GÜDÜLENMEYİ GELİŞTİRMEDE ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
MOTİVASYON.
MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
5.1. GÜDÜLEME GÜDÜLEME Güdüleme, örgütün ve bireylerin ihtiyaçlarını tatminle sonuçlanacak bir iş ortamı yaratarak bireyin harekete geçmesi için.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
OKULDE BİREYLER SAA.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
MOTİVASYON Psikolojik Danışman Emre Cesur. Motivasyon Nedir?  Bireyin hareket ve davranışlarını başlatan güçtür.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
FEEDBACK (GERİ BİLDİRİM)
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma Dr. Nevin Dölek

Bir atı suya götürebilirsiniz ama suyu içmesini sağlayamazsınız. İngiliz Atasözü Bir atı suya götürebilirsiniz ama suyu içmesini sağlayamazsınız.

Güdülenme Davranışı, başlatan, yönünü belirleyen, çabanın sürmesini sağlayan içsel durum ve dış şartların bütünüdür. (Kleinginna ve Kleinginna, 1981)

Arabayı harekete geçiren kontak anahtarı ve yönü belirleyen ön tekerlek

İçsel ve dışsal Otonom ve sosyal Performans ve Görev Güdülenme Çeşitleri İçsel ve dışsal Otonom ve sosyal Performans ve Görev

Beklenti ve Değer Kuramı Atkinson Başarı ve başarısızlık beklentilerimin benim için önemi ve anlamı Düşünce hatalarından arınma

Düşünce hataları Kara gözlüklerle Bakma/Felaket tellallığı Olumluları Saymama/Kişisel iskonta Ya hep ya hiç düşüncesi/Mükemmeliyetçilik Zihin okuma Müneccimlik Çöpe atılması gereken etiketler Kendini başarısızlığa programlama

Başarı Yüklemesi Kuramı Rotter, Weiner Başarı ve başarısızlıklarımızı neye atfediyoruz? Başarı ve başarısızlıklarımızı içsel ve durumsal nedenlere bağlamak Çabayı yüceltmek

Sorumluluk yükleme Bu cesaretimi kırdı. Beni herkesin içinde aptal gibi hissettirdin. Moralim bozuldu. Bu seminer çok öğretici. İşler yokuş aşağı gidiyor. Laflarınla içimi karartıyorsun

Sosyal Öğrenme Kuramı Model Olma Ödüller Davranış Değiştirme Programları

İhtiyaçlar Kuramı İhtiyaçların tatmin edilmesi Hanks, McKeachie, Gilligan, Crowne ve Marlow

İhtiyaçlar Kuramı Fiziki ihtiyaçlar Güvenlik Aidiyet ve Kabul Özgünlüğünün farkedilmesi Kontrol/Bağımsızlık ve Güç Değişiklik ve Eğlence Potansiyelini kullanma Yaratıcı ifade

Sınıf Ortamı ve Güdülenme 1. Endişe düzeyi 2. Duygusal ton 3. Başarının gayrete bağlanması 4. İlginin çekilmesi 5. Sonuçların Bilinmesi 6. Sınıfın Amaç ve Ödül Sistemi 7. Öğrencilerin Etkili Olma ve Bağlılık Güdülerini Dikkate Almak

Öneriler 1. Derse öğrencilerinize güdülenmeleri için bir neden vererek başlayın:

Öneriler 2. Öğrencilerden neleri başarmalarını istediğinizi kesin ve açık bir şekilde belirtin:

Öneriler 3. Öğrencilerinize kısa-vadeli amaçlar belirlemeleri için yardımcı olun:

Öneriler 4. Sözlü veya yazılı övgü kullanın:

Öneriler 5. Sınavları ve notları akıllıca kullanın:

Öneriler 6. Öğrencilerde merak, şüphe, keşif , araştırma, kontrol etme ve fantezi kurma isteğini arttırın:

Öneriler 7. Zaman zaman beklenmedik davranışlarda bulunun:

Öneriler 8. Öğrencilerin iştahını kabartın:

Öneriler 9. Öğrencilerinizin tanıdığı veya bildiği örnekler verin:

Öneriler 10. Kavramları veya prensipleri uygularken beklenmedik durumlara uygulayın:

Öneriler 11. Örneklerde ve uygulamalarda öğrencilerin daha önce öğrendiği bilgileri kullanın:

Öneriler 12. Derslerinizde oyunlar, deneyler ve gösterim araçları kullanın:

Öneriler 13. Birbiri ile çatışan güdüleyicileri en aza indirin:

Öneriler 14. Öğrencinin derse katılımını olumsuz olarak etkileyecek durumlardan kaçının: