Kurumsal Reklam Kuruluşun ürün ve hizmetlerinin yerine kuruluşun imajına fayda sağlamaya çalışan, ücreti ödenmiş medyanın kullanımı şeklindedir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Advertisements

TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
Uluslararası gelişmeler,
Kalabalık bir ofis, çeşitli departmanlar ve büyük ajansların sahip olduğu diğer olanaklar sizi kolayca aldatabilir. Geçerli olan, ajansın gerçek dürtü.
AVİVASA EMEKLİLİK VE HAYAT A.Ş.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
Uluslararası İş Etiği.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
 BİLFORCE; hızla dönen ve gelişen dünyada, baş döndüren teknolojik gelişimlerin en temel dinamiği olan Bilişim ve Yazılım sektöründeki.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
SUNUM.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
1 Corporate 1 KURUMSAL BANKACILIK Corporate. 2 2 KURUMSAL BANKACILIK Finansbank 90’ lı yılların ikinci yarısından başlamak üzere, giderek ihtiyaçları.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
İŞLETMELERİN EKONOMİDEKİ ÖNEMİ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
Lider yapan pazarlama gerçekleri
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MAKRO EKONOMİYE GENEL BAKIŞ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
“PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ”
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Hisse Senetleri ve Piyasalarda Alım Satım İşlemleri
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama İlkeleri.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç.
LOBI HOME GAYRIMENKUL BIREYSEL VE KURUMSAL DANı Ş MANLıK HIZMETLERI.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
1929 BUHRANI VE türkİye ekonomisi üzerİne etkİleri
AKENERJİ Elektrik Üretim A.Ş.,1989 yılında kurulmuştur ve Türkiye’nin ilk özel elektrik üretim şirketlerinden birisidir. Çerkezköy, Bozüyük, İzmir-Kemalpaşa’da.
ODTÜ İŞLETME Özel sektör ve kamu kuruluşlarının, değişen çevre koşullarına uyum göstererek, etkili, kârlı ve verimli bir şekilde yönetilmelerine.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
powered by Biotekno Çözümlerimizle İşinizde Değer Yaratalım JetSMS TC Numarasına SMS.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Logo.
TASARRUF, YATIRIM VE FİNANSAL SİSTEM
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ADNAN BALİ Türkiye İş Bankası A.Ş. Genel Müdürü
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
“İŞSİZLİKLE MÜCADELEDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ”
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Finansallaşma ve sektöre bakış 2018
R. Hakan Özyıldız Kamu bankacılığı R. Hakan Özyıldız
Sunum transkripti:

Kurumsal Reklam Kuruluşun ürün ve hizmetlerinin yerine kuruluşun imajına fayda sağlamaya çalışan, ücreti ödenmiş medyanın kullanımı şeklindedir.

Bir başka tanımla ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılmadığı, bir şirketin kuruluş ya da finansal çıkarlarını duyurmak amacıyla yaptığı özel reklamcılıktır. * Kurumsal reklam halkla ilişkiler hedefini başarmak amacıyla ödemesi yapılmış reklam araçlarını kullanmak için dizayn edilen melez bir faaliyet olarak tanımlanmaktadır.

Konsept reklamcılığı Genel promosyon reklamcılığı İyi niyet reklamcılığı İmaj reklamcılığı Kamu hizmeti reklamı Kimlik reklamcılığı Toplumsal içerikli reklamlar Prestij reklamcılığı

Kurumlar toplumsal sorumluluklarını sergilemek, iyi imaj oluşturmak için ürettikleri mal ve hizmetlerle ilgili olmayan reklamları kullanmaya 1970lerde kullanmaya başlamışlardır.

Kuruluşlar bazen de kirlilik yaratarak çevreye zarar verdikleri, ekolojik dengeyi bozdukları, enerji kaynaklarını tasarruf gerektiğinde boş yere kullandıkları, ilaç, kozmetik ve yiyecek yapımında kullanılan bazı malzemelerin ve dizaynının çocukların emniyetini sağlamadığı gibi konularda sorumlu tutulmaktadır. Böyle durumlarda halkı bilgilendirici, olayları aydınlatıcı bilgilerin verilmesi gerekmektedir.

Bunun yanı sıra kurumlar isimlerinde meydana gelen değişiklikleri, kimlik değişimlerini de halka duyurmak için kurumsal reklam kampanyalarından faydalanmaktadırlar. Buradaki amaç reklamın üstün ve güçlü yönlerinin halkla ilişkiler kampanyasıyla ulaşamadığı yerlere destek vermesini sağlamaktır.

Kurumsal Reklamın Amaçları - Bir kurumun farkına varılmasını sağlamak Yatırımcılar üzerinde olumlu bir etki yapmak, kurumun finansal gücünü ve sağlamlığını göstermek Kamuoyunu bilgilendirmek Kurumu iyi bir işveren olarak göstermek, yeni mezunları, tecrübeli yöneticileri kurumun sunduğu iş imkanları konusunda bilgilendirmek ve kuruluşa başvurmalarını teşvik etmek

Çalışanları motive etmek Kuruluşa karşı olumlu bir imaj ve ün oluşturmak Politik kadrolara, kuruluşun ulusal ekonomiye sağladığı katkıları hatırlatmak, Kamuoyunu önderlerine, baskı gruplarına ve yerel topluluklara kuruluşun sosyal sorumluluk anlayışını yansıtmak

Kuruluşa karşı yapılan suçlamalara karşılık vermek, yanlış düzeltmeleri değerlendirmek Büyüyen bir kuruluş olduğunu kamuoyuna göstermek Kuruluşun isim değişikliğini duyurmak

Kurumsal Reklamlarda… Okuyucunun dikkatini çeken ve bir soru ortaya atan ilgi çekici bir başlık Okuyucuyu istenen sonuca götürmeye yarayan bir metin Duyguları ortaya koymakta yardımcı olabilecek sanatsal unsurlar İlgili okuyucuların daha fazla bilgi alabilecekleri bir adres, kuruluşu destekleyen bir logo Reklamda verilen mesajların birbirinden ayrılmasını sağlayan görsel kullanımı önemlidir.

Kurumsal reklamlarda; Kuruluşun ürettiği ürün ve hizmetlerin veya görev alanlarının genişlemesi bir liste halinde sıralanabilir. En son araştırma ve gelişmelerin sonuçları ve kalite kontrolünün derecesi belirtilebilir Ekolojik dengelerin bozulmaması için alınan önlemler sıralanabilir Kuruluşun topluma yönelik olarak yaptığı sosyal ve kültürel faaliyetler belirtilerek istihdam edilen işgücü ve niteliği açıklanabilir

Kuruluşun tüketici haklarına saygılı olduğu vurgulanabilir Ödüllendirmelerden bahsedilebilir Birleşme ya da ayrılma durumlarında yeni isim ve logo bildirilebilir Tüm kurumsal faaliyetler hakkında bilgilendirme yapılabilir.

77 ülkede 100 milyon müşteriye hizmet vermek…Başka bir deyişle her gün milyonlarca bakış açısıyla karşılaşmak, biri için beyaz olanın bir başkası için siyah olabileceği fikrine daima açık olmak demek. Bizim için her farklı bakış açısı sizi yakından tanımak, ürünlerimizi, hizmetlerimizi ve bankacılık anlayışımı geliştirmek için bir fırsat. Çünkü biliyoruz ki, farklı bakış açıları dünyamızı zenginleştirir.”

Okuyucu, ilk olarak bu 78 Türk büyüğünün Türk tarihinde iz bırakmış kişiler olduğunu düşünmektedir. Ancak metin okunduğunda adı yer alan bu 78 kişinin lise son sınıf öğrencileri olduğu ve isimlerinin yanında okudukları öğretim kurumunun adının yer aldığı görülmektedir. Bu isimlerin altında yer alan paragrafta şöyle denilmektedir: “Onlar henüz buluşlarıyla, siyasi veya tarihi başarılarıyla tarihe geçmediler. Ama eminiz geçecekler. Geleceğin Türkiye’sini onlar inşa edecek, ülkemiz onların omuzlarında yükselecek…Onlar bugünün “Altın Gençleri”, yarının Türk büyükleri. 2002 ÖSS’de ilk sıraları alarak bunun ilk işaretlerini verdiler. Bankamız “Altın Gençler”e inanıyor ve her yıl onları ödüllendiriyor. 78. yılımızda 78 gencimizi ödüllendiriyoruz. Gelecek yıl, bu listede 79 genç olacak. Bu sayı yıldan yıla artacak, yüzlerce öğrencimiz bu ödülden faydalanacak. Bugün ödül kazanan öğrenciler, gün gelecek bu ödülü verenler olacak. Türkiye’nin bankası ise her zaman var olmaya ve Türkiye için çalışmaya devam edecek.”

Bu paragrafın altında ise verilen ödüllerle ilgili bir açıklama yer almaktadır. Bu açıklamada şöyle denilmektedir: “Bu liste ÖSYM’den alınan EA ham puanları üzerinden hazırlanmıştır. Listede yer alan Altın Gençler’in 500 Milyon TL destek ödülü, başarı plaketi ve İşnet’ten 1 yıl ücretsizİnternet aboneliğinden oluşan ödüllerini almak için adres ve telefonlarını (0212) 316 09 15 numaralı faksa, Türkiye İş Bankası Halkla İlişkiler Müdürlüğü, İş Kuleleri, 4. Levent İstanbul adresine veya halklailiskiler@isbank.com.tr’ye ulaştırmaları rica olunur.”

“Türkiye İş Bankası Cumhuriyet henüz 1 yaşındayken Ulu Önder Atatürk’ün direktifleriyle kuruldu. Bir bankadan çok daha fazlası oldu. Türk milli sermayesini oluşturmak ve gelişimime destek olmak gibi çok önemli bir görevi tek başına üstlendi. Adına yakışır bir biçimde hayati önem taşıyan pek çok sektörün kuruluşuna özcülük etti, sayısız ilke imza attı. Ülkemizle birlikte gelişti, güçlendi.” “Bugün İş Bankası sadece finans sektöründe değil, iştirakleriyle birlikte enerjiden cama, telekomünikasyondan turizme, otomotivden tekstile ekonominin birçok alanında sizler için değer yaratmaya devam ediyor. İş Bankası’nı İş Bankası yapan ilkelerden asla ödün vermeden, haksız rekabete yol açmadan, kuruluşundan bugüne aynı inanç ve heyecanlar sizler için çalışıyor. Türkiye’nin bankası, tam 79 yıldır iş başında.”

“Bugün Türkiye İş Bankası, özel sektör bankaları arasında, mevduatta 1 yatırım fonlarında 1., kredilerde 1., bireysel kredilerde 1., öz kaynaklarda 1., bilanço büyüklüğünde 1. 80. yılımızda biz çalışmaya, rakamlar konuşmaya devam…”

“81. Kuruluş yıldönümümüzü kutlarken, Kumbara’dan Yatırım Fonu’na, Bankamatik’ten İnternet Bankacılığı’na, bugünün pek çok yaygın hizmet ve ürününü bankacılık sektörüne kazandırmanın ve her zaman ilklere imza atmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Tam 81 yıldır, bu ülkenin insanlarıyla yan yana, omuz omuza, geleceğimizi inşa ediyor ve bununla gurur duyuyoruz.”