Biedermeier Aysegül Evrin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Konulu Çalışma Toplantısı
Advertisements

Öz (saf) Şiirin Özelliklerinin Özeti
HAZIRLAYAN:Melis Doğa URAL
Hazırlayan: Merve BOYUN
Sonuç Raporu Turizm alanında yabancı dilin gereksinimi 355 röportaj sonucunda hazırlandı, yedi Avrupa ülkesinde uygulandı “SLEST” çalışma grubu tarafından.
HAZIRLAYAN: TDE ÖĞRETMENİ BURCU ARICAN
ALIYA.
Hazırlayan: Duygu Özkan
Çağdaş Dünya Sanatı.
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
Çağdaş Dünya Sanatı.
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
Iguazú Wasserfälle Iguazú Şelaleleri Sie bestehen aus ca. 270 Wasserfällen auf einer Länge von 2.5 Km, bei der die Wassermassen zum Teil bis 80m in die.
Ferdinand Victor Eugène Delacroix
HazIrlayan: Bumin Gereçci 9/B
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER VE DEKORASYON
( YEDİ TANE MELEK SENİ BU ANDAN İTİBAREN KORUSUN )
Baikalsee Baykal gölü (Sibirien) Seine Tiefe ist so groß, dass sein Wasser das ganze Land mit einer Schicht von 20 cm überfluten könnte. Öyle derindir.
Naturalismus Aysegül Evrin.
GÖSTERMEYE BAĞLI DÜZYAZI TÜRLERİ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
MITKOMMEN: Birlikte gelmek İch komme mit  Bende geliyorum (seninle) Kommst du mit?  Sende geliyor musun? (benimle/bizimle) ABSCHREIBEN: Bir yerden yazmak,kopyalamak.
WAHRE LIEBESGESCHICHTE Eine Schockierende wahre Geschichte..... Hut ab vor dieses Brautpaar. Nehmen Sie sich Zeit, und schauen sich die Geschichte bis.
Rönasans Hareketleri’nin İTALYA ‘da Başlamasının Nedenleri
MODALVERBEN.
SENSİZLİGİN 18 YIL OLDU ÖLÜMÜNE ALIŞAMADIM… 2 Heute Abend bin ich wieder allein Habe Dich gesucht İn meinen Erinnerungen Du warst in meinen Traenen Ich.
SELAMLAŞMALAR. Merhaba, selamlar… Hallo Hallo Grüss dich Grüss dich Grüss Gott Grüss Gott.
Hast du deinen Job satt? / Artık işin çekilmez mi geliyor?
Es Selamu Aleykum Hoş geldiniz Herzlich willkommen.
Allgemeine Verhaltensregeln – genel görgü kuralı Hand geben - tokalaşma Eine Armlänge Abstand - bir kol boyu mesafe Nicht anstarren - dik dik bakmak.
Efes'te Seni Bekledim‏ Ephesos (griechisch Ἔ φεσος, hethitisch vermutlich Apaša, lateinisch Ephesus), in der Landschaft Ionien gelegen, war im Altertum.
“Die Dinge haben sich verändert” Automatisch HER SEY NASIL DA DEGISTI.
KLASSE KK KUNSTRAUM M MUSİKRAUM B B BİBLİOTHEK DİE KÜCHE DİE KANTİNE S SCHLAFRAUM.
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Prof. Dr. Sevinç Sakarya Maden
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
„Geldwäschecompliance“ „Kara Para Aklamada Compliance“
Das Abitur am Istanbul Lisesi
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
HABİB BEKTAŞ.
DIE UHRZEITEN Almanca'da saatler ifadeleri iki şekilde söylenir resmi ve gayri resmi saatler. Resmi olmayan saat ifadeleri 1-12 arasındaki rakamlarla ifade.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Iguazú Wasserfälle Iguazú Şelaleleri (Brasilien/Argentinien)
ICH HABE DIR DEN NAMEN LIEBE GEGEBEN
BAROK RESİM SANATI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Ludwig van Beethoven 1770 yılında Bonn’da mütevazı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelmiştir. İlk müzik öğretmeni babasıdır. Alkolik bir müzisyen olan.
Deutsche Leistungsvergabe. İch Fahre Gerne İch mag reisen.
AŞK YARASI Liebeswunde
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
Vorbereiten Cüneyt kızılkan. thema faust Faust ist ein Werk von Johann Wolfgang von Goethe in fast seinem ganzen Leben. Das Spiel, das im Alter von.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
Almanya’daki Bir Numaralı Yatırım Merkeziniz Kuzey Ren-Vestfalya Dr
sokaktaki ölüler üzerinden atlayarak kaçmaya,
Passiv (Edilgen Çatı) Etken : Er schreibt den Brief.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Das Abitur am Istanbul Lisesi
BAROK VE KLASİK DÖNEM.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SABAHATTIN ALI Er wurde am 25. Februar 1907 in Edirne geboren.
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
Iguazú Wasserfälle Iguazú Şelaleleri (Brasilien/Argentinien)
Sunum transkripti:

Biedermeier Aysegül Evrin

Begriff Der Begriff Biedermeier wurde zunächst von den Realisten zur Kritik der Literatur der Restaurationszeit verwendet. In der Jahrhundertwende vom 19. zum 20. Jahrhundert wandte sich die Bedeutung des Begriffs ins Positive. Man verband damit Vorstellungen von der "guten alten Zeit„.

II. Historischer Hintergrund 1815 wurde der Wiener Kongress eingeleitet, bei dem die Neuordnung Europas geregelt wurde. Die Zeit zwischen 1815 und 1848 war geprägt von den deutschen Fürsten, welche sich für eine Restauration einsetzten, und dem "Jungen Deutschland" (Studenten und Professoren), das nach Freiheit und einer politischen Einheit strebte. 1815 kam es zur Gründung des Deutschen Bundes zwischen 39 Einzelstaaten. 

III. Philosophischer Hintergrund Der philosophische Hintergrund der Restaurationszeit war v. a. von der Philosophie Friedrich Hegels (1770- 1831) und seinen Schriften geprägt: Phänomenologie des Geistes (1806),  Wissenschaft der Logik (1812/16),  Enzyklopädie der philosophischen Wissenschaften (1817) und Grundlinien der Philosophie des Rechts (1831)

1. Literatur des Biedermeier Die Biedermeierdichtung versuchte dem Konflikt zwischen Wirklichkeit und Ideal sowie den politischen Spannungen eine heile poetische Welt mit dem Ziel der Harmonisierung entgegenzusetzen. Bevorzugt wurden kleine literarische Formen

In der biedermeierlichen Literatur wurden folgende Themen dargestellt: Unterordnung unter das Schicksal, politische Haltung des Mittelwegs, Schätzung des inneren Friedens und kleinen Glücks, Bedacht auf Ordnung, Hang zum Pietismus, Interesse für Natur und Geschichte

Dabei kamen oft die biedermeierlichen Lebensgefühle wie Resignation, Weltschmerz, Schwermut, Stille, Verzweiflung und Entsagung zum Ausdruck, die nicht selten zu Hypochondrie und Selbstmord führten.  Grillparzer,Lenau und Mörike beispielsweise litten in ihren letzten Lebensjahren an Hypochondrie;  Stifter und Raimund dagegen gingen in den Freitod. Sprachliche Kennzeichen biedermeierlicher Literatur sind besonders die Schlichtheit in Form und Sprache, Volkstümlichkeit, Detailgenauigkeit und Bildlichkeit.

 1.1 Lyrik im Biedermeier Die biedermeierliche Lyrik zeichnet sich sowohl in ihrer Form als auch in ihrem Inhalt vor allem durch Einfachheit und Volksliedhaftigkeit aus. Wichtige Themen waren: Liebe, Religion, Vergänglichkeit, Entsagung und häusliches Glück.

1.2 Epik im Biedermeier In der Epik waren im Biedermeier kurze Erzählformen, wie z. B. Novelle und Kurzgeschichte, beliebt. Die wichtigste epische Kleinform in der Biedermeierzeit war die Novelle.  Die bekanntesten Beispiele für Novellen des Biedermeiers: Die Judenbuche Annette von Droste-Hülshoffs,  Die schwarze Spinne Jeremias Gotthelfs  Der arme Spielmann Franz Grillparzers

Trotz der Tendenz zu kleinen Formen in der Biedermeierzeit entstanden auch größere epische Dichtungen. Wichtige Beispiele: Die von Karl Immermann verfassten Romane Die Epigonien. Familienmemoiren in neun Büchern (1836) und Münchhausen Eine Geschichte in Arabesken (1838/39) Mörikes Maler Nolten (1832) Stifters Der Nachsommer (1857)

1.3 Biedermeierliches Drama Die drei bedeutendsten Dramatiker des Biedermeier stammen aus Österreich:  Grillparzer, Nestroy und Raimund Einstellung zur Welt der drei Autoren: eine melancholische und pessimistische Sicht

2. Literarische Formen Balladen Novellen Kurzgeschichten Studien/ Skizzen (bes. Stimmungsbilder) Verserzählungen Volkslustspiele, wie Possen, Komödien und Zauberstücke

Skizze/Studie: Ein Skizze/Studie ist ein selbständiger, jedoch formal und stilistisch bewusst unausgestalteter Prosatext. Diese Erzählform überschneidet sich häufig mit anderen, z. B. der Erzählung, der Kurzgeschichte oder dem Bericht. Zauberstück: Ein Zauberstück ist eine Spielvorlage, die übernatürliche Requisiten und Personal beinhaltet. Man unterscheidet zwischen: ….

Zauberspiel (z. B. Raimund: Die gefesselte Phantasie), Zaubermärchen (z. B. Raimund: Der Verschwender), Zauberposse (z. B. Nestroy:Der böse Geist Lumpazivagabundus; Raimund: Der Barometermacher auf der Zauberinsel) Zauberoper (z. B. Schikaneder: Die Zauberflöte).

3. Vertreter Annette Freiin von Droste- Hülshoff (1797-1848) Jeremias Gotthelf (1797-1854) Franz Grillparzer (1791-1872) Karl Leberecht Immermann(1796-1840) Nikolaus Lenau (1802-1850) Eduard Mörike (1804-1875) Johann Nestroy (1801-1862) Ferdinand Jakob Raimund (1790-1836) Adalbert Stifter (1805-1868)

4. Werke Die Ahnfrau (1817) - Grillparzer Maler Nolten (1832) - Mörike Der böse Geist Lumpazivagabundus oder Das liederliche Kleeblatt (1832) - Nestroy Die Epigonen. Familienmemoiren in neun Büchern (1836) - Immermann Heidebilder (1841/42) - Droste-Hülshoff Der Hochwald (1841) - Stifter

Die Judenbuche. Ein Sittengemälde aus dem gebirgichten Westfalen (1842) - Droste-Hülshoff Die schwarze Spinne (1842) - Gotthelf Der arme Spielmann (1848) - Grillparzer Ein Bruderzwist in Habsburg (1848) - Grillparzer Don Juan. Ein dramatisches Gedicht (1851) - Lenau Bunte Steine (1853) - Stifter Der Nachsommer (1857) - Stifter Die Jüdin von Toledo (1872) – Grillparzer

Biedermeier Dönemi 1815* ve 1848* yılları arasında Orta Avrupa'da yaşanmış olan bir devirdir. Bu dönemde burjuva sınıfı güçlenmiş ve sanat, her sınıftan insanın ortak duygusal anlayışı olmaya başlamıştır. Bu sözcüğün kendisi tarihle ilgili bir terimdir fakat genellikle edebiyat, müzik, görsel sanatlar ve iç mimari gibi sanat dallarından bahsetmek için kullanılmaktadır.

"Biedermeier" sözcüğü, ilk olarak Alman doktor Adolf Kussmaul ile avukat Ludwig Eichrodt ikilisinin ortak yazmış oldukları şiirler için seçmiş oldukları "Gottlieb Biedermaier" takma adında görülmüştür. Bu takma ad da Joseph Victor von Scheffel'in 1848'de yayınlamış olduğu iki şiirin isminden türetilmiştir.

Bu dönemin başlamasında etkili olan iki güç vardır: Biedermeier Dönemi, bu yıllar arasında yaşanmış olan her günü kapsamamakla birlikte o yıllar arasında hakim olmuş olan modayı, sanatsal zevkleri vb. ifade etmektedir. Bu dönemin başlamasında etkili olan iki güç vardır: İlki, büyüyen şehirleşme ve gelişen endüstrileşmenin yeni bir orta sınıf yaratması ve bu insanların sanatı bambaşka algılayıp sanattan farklı beklentiler içinde olması; ikincisi ise Napolyon Savaşlarının ardından dönemin en büyük diplomatlarından Klemens von Metternich'in uygulamış olduğu politik baskılardır.

Sanata getirilen sıkı kontrol ve şiddetli sansürlemeler, sanatçıları ve halkı politikadan uzak durmaya itmiş ve böylelikle insanlar kendi çevrelerine, evlerine zaman ayırmışlardır. Evin ve ev yaşamının önemi dile getirilmiş, profesyonel anlamda mobilya dizaynı ve iç dekorasyonun temelleri atılmıştır.

Biedermeier Üslubu Sanatta özellikle Almanya, Avusturya, Kuzey İtalya ve İskandinav ülkeleri burjuvazisinin beğenisini yansıtan yeni-klasikçilik ve romantizm arsında geçiş dönemi üslubu. Napoléon Savaşları’nın ardından 1825-35 arasında Avrupa’da yaşanan yoksulluk döneminde gelişti. Adı, orta sınıfın lüks merakını hicveden “Papa Biedermeier” adlı karikatür kahramanından kaynaklandığından küçültücü bir anlam içermekteydi. Orta sınıf, aile yaşamına, özellikle mektup yazmak dolayısıyla yazı masası kullanmak ve boş zamanları değerlendirmek gibi kişisel etkinliklere önem veriyordu.

Bu akımı temsil eden ressamlar arasında Almanya’da: Bu tür ailelerde yaygın olarak gece toplantıları düzenleniyor, gece toplantılarının vazgeçilmez ögesi piyano yoksa Biedermeier evi yeterince döşenmiş sayılmıyordu. Bu gece toplantıları, yükselmekte olan orta sınıfın kitap, dans ve şiir okuma gibi kültürel ilgilerinin pekiştirilmesine olanak veriyordu. Bu etkinlikler, ya tür resmi ya da tarihsel resim niteliği gösteren ve çoğunlukla duygusal bir yaklaşımla ele alınan Biedermeier resminin konularını teşkil ediyordu. Bu akımı temsil eden ressamlar arasında Almanya’da: Fran Krüger, Georg Friedrich Kersting, Julius Oldach, Carl Spitzweg Ferdinand Georg Waldmüller sayılabilir.

Biedermeier dönemi. Alman edebiyatında Vormaerz (Mart Öncesi) adıyla anılan 1848 Devrimi öncesinin iki akımından biri Biedermeier üslubuydu(*). 1814’te Viyana Kongresi ile başlayan bu dönem, yaklaşık 1830’lara değin sürdü. Her tür eylem ve siyasetten uzaklaşarak kendi küçük çevresine çekilen burjuvazinin yaşama ve düşünme biçimini simgeleyen bu ad, edebiyattan önce giyimde ve mobilyada kullanıldı.

Yeni atı-lımlar yerine eskiyi koruma eğiliminde olan bu anlayıştaki yapıtlarda siyasetten uzak durma, büyük kahramanlıklar yerine küçük şeylerle ilgilenme, geçmişe özlem ve doğaya yakınlık duyma gibi ortak yönler görülür. Şiir ve öykü alanında dönemin en önemli temsilcisi Eduard Mörike ve Avusturya kökenli Adalbert Stifter’dir.

Halk şarkıları, balad ve doğa şiirlerinin yanı sıra, Mörike’ nin öteki yapıtlari: Maler Nolten (1832; Ressam Nolten) Mozart’ın Prag yolculuğu sırasında geçirdiği bir günü anlatan Mozart auf der Reise nach Prag (1856; Mozart Prag Yolunda, 1971) Küçük şeylerden yola çıkarak doğa yasasına, tanrısal güce ulaşmak isteyen Stifter’in en önemli yapıtlari: Bunte Steine (1853; Renkli Taşlar) ile günlük yaşamdan uyumun egemen olduğu bir kesit veren Der Nachsommer dir (1857; Yaz Sonu).

Dönemin tiyatro alanındaki en önemli temsilcileri, üçü de Viyanalı olan Franz Grillparzer, Ferdinand Raimund ve Johann Nestroy’dur. O yıllarda Viyana’da hâlâ geçerliliğini koruyan barok tiyatro ile klasik dönem Alman tiyatrosunu örnek alarak kendine özgü psikolojik-gerçekçi bir üslup geliştiren Grillparzer’in oyunlarında, düş gücüne, oyunculuğa ve görkemli dekora dayanan Viyana halk tiyatrosunun özellikleri de görülür. Grillparzer, gerçek olay ve sorunları ele almak yerine, izleyiciyi, sözcükler kadar mimiklerin de önem taşıdığı, şiir dolu, düşsel bir dünyaya sokmak ister; bir yandan da insanın yazgısının belirlenmiş-liğini gösterir.