SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
Advertisements

İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Uzaktan Eğitim Kuramları
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Bilgisayar Destekli Eğitim
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
GEZi GÖZLEM.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Program Tasarım Modelleri
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Öğretmen Merkezli Egitim
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
AKVARYUM TEKNİĞİ.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Bilimleri Fakültesi
FELSEFE BÖLÜMÜ.
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BİREYSEL ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Çoklu Zeka Teorisi.
Çoklu Zeka Teorisi.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
Aktif Öğrenme Teknikleri Köşelenme
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
FELSEFE BÖLÜMÜ.
Sunum transkripti:

SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

1- GEZİ GÖZLEM TEKNİĞİ Gezi Tekniği Gezi, okul ve sınıf içinde yapılan eğitsel çalışmaları tamamlamak ve eğitimin yaşamIa bağlantısını kurmak amacıyla yapılan planIı ziyaretlerdir.

Amaç; derste öğrenilenleri gerçek yaşamla bağdaştırmaktır. Bir ünite öğrenildikten sonra uygulanması daha verimli olur.

Gözlem Tekniği Bir olayın, bir gerçeğin ya da bir nesnenin planlı ve sistematik şekilde izlenmesine ve incelenmesine gözlem denir. Gözlem tekniği önemli bir doğrudan bilgi edinme tekniğidir.

Gezi ve Gözlem Tekniğinin Özellikleri Nelerdir? Öğrenci merkezlidir. Dafa fazla duyu organı kullanılır.

Gezi ve Gözlem Tekniğinin Yararları Nelerdir? Öğrencinin ilgisini çeker, onları öğrenmeye motive eder. Olayları gerçek ortamında görmek mümkündür. İlk elden somut yaşantılar kazandırır.

Gezi ve Gözlem Tekniğinin Sınırlılıkları Nelerdir? Çok iyi planlama gerektirir. Sorumluluğu fazladır. Disiplin sorunIarı yaşanabilir. Ekonomik değildir.

2- SERGİ TEKNİĞİ Derste öğrenilen konuyla ilgili düzenlenmiş sergileri gezme etkinliğine sergi tekniği denir. Bu teknikte öğrencinin aktif katılımı sağlanarak, yaratıcılık ve artistik yeteneği gelişir. Öğrenci sorumluluk duygusu, yöneticilik becerisi geliştirebilir.

Sergi Tekniğinin Özellikleri Nelerdir? Öğrenci merkezlidir. Eğitsel değer taşıyan durumlara sanatsal yorumlar katar. Bireysel ya da grup öğretimi şeklinde gerçekleşebiIir.

Sergi Tekniğinin Yararları Nelerdir? Kalıcı öğrenme sağlar. Yaratıcılık ve artistik yeteneği geliştirir. Proje yeteneğini geliştirir.

Sergi Tekniğinin Sınırlılıkları Nelerdir? Zaman alıcıdır. Sınıf içi etkinlikler iyi anlaşılmamışsa ürün ortaya koymak zor olabilir.

3- Görüşme Tekniği Görüşme, bir konu ya da sorunla ilgili bir kişinin ya da uzmanın görüşIerini alma işidir. Görüşme tekniğinin uygulanması konusunda öğrenciler bilgilendirilmelidir.

Görüşme Tekniğinin Özellikleri Nelerdir? Öğrenci merkezlidir. Etkili iletişim becerisi gerektirir.

Görüşme Tekniğinin Yararları Nelerdir? İlgi çekici ve motive edicidir. Sosyalleştirme açısından etkilidir. Görüşme Tekniğinin Sınırlılıkları Nelerdir? Fazla zaman gerektirebilir. Görüşülecek kişiye ulaşmak kolay olmayabilir.