UYUM EĞİTİMİ KONGRE ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
REHBERLİK DERS II.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İBNİ SİNA İLKÖĞRETİM OKULU
REHBERLİK.
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
Sevgili Öğrencilerimiz ;
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
Sağlıkla ilgili önlemler alma
BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG BRİFİNG DOSYASI
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
DİCLE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DURABEYLİ İLKÖĞRETİM OKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ETİK SÖZLEŞME.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
BEŞİR BALCIOĞLU ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
ÖĞRETİM YILI EĞİTİM- ÖĞRETİM VE MEVZUAT UYGULAMALARI. ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Vali Nevzat Ayaz Anadolu Lisesi.
REHBERLİKLE ELELE.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rıza Ertuğrul Eryılmaz Anadolu Lisesi Tanıtım Semineri
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÖĞRETİM YILI CUMHURİYET İLKOKULU ORTAOKULU
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Rehberlik Servisini Tanıyalım
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
REHBERLİK DERS II.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

UYUM EĞİTİMİ KONGRE ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Sevgi ALKAN ÖZDEMİR Aylin SEZER KARSLI REHBERLİK SERVİSİ KONGRE ANADOLU LİSESİ 2012-2013

İÇERİK TARİHÇEMİZ MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN TANITIMI

Okulumuz…

TARİHÇEMİZ Adını, Cumhuriyetimizin temelinin atıldığı Sivas Kongresi'nden almıştır. Okulumuzun 1970 yılında eğitim-öğretime başladığı bina aslında Sivas Lisesinin binası olup 1890'da temeli atılıp 1894’te tamamlanmıştır. Sivas Kongresi esnasında Sultani diye anılan okul; Atatürk ve çalışma arkadaşlarına karargâh olarak tahsis edilmiş ve müdür odası da Gazi'nin hizmetine sunulmuştur. 1925'te Atatürk eşi Lâtife Hanım'la Sivas'a geldiklerinde, Atatürk ve Lâtife Hanım burada kalmışlardır.

TARİHÇEMİZ… Okul ve müze olarak kullanılan bina, 1971 Şubatında Sivas Lisesi modern eğitime geçmek üzere yapılan yeni binasına taşınmış, mevcut binası da Kongre Lisesi olarak hizmet vermeye başlamıştır. Kongre Lisesi'nin ilk müdürü Vasfiye Tokuş, 28 Şubat 1982'ye kadar müdîrelik görevini sürdürmüştür. 4 Eylül 1981'de Kenan Evrenin emriyle okulun müzeye tahsis işlemleri başlatılmıştır. Bunun üzerine Kongre Lisesi geçici olarak Cumhuriyet Ortaokuluna taşınmıştır. Devrin Başbakanı Bülent Ulusu ve Milli Eğitim Bakanı Hasan Sağlam'ın direktifiyle Kongre Lisesi öğrencileri için yeni bir okul inşaası teşebbüsüne geçilmiştir. Bu arada çeşitli zorluklar nedeniyle Atatürk İlkokuluna taşınmak zorunda kalan Kongre Lisesi, 1987 yılına kadar bu binada eğitimine devam etmiştir..

TARİHÇEMİZ… Kongre Lisesi halen eğitimini sürdürdüğü yeni hizmet binasına, 17 Aralık 1987 Perşembe günü yapılan büyük bir törenle taşınmıştır. Okulumuzun bir ana binası, ona bağlı spor salonu ve bir bağımsız (erkek) öğrenci pansiyonundan oluşmaktadır. Okulun toplam alanı 15.000 m2’dir.

MİSYONUMUZ Ülkemizin en iyi üniversitelerine her yıl artan sayıda öğrenci yerleştiren, teknolojik donanıma sahip ve teknolojiyi çok yönlü kullanabilen, sportif, sosyal ve kültürel etkinliklerle adından söz ettiren, okulundan gurur duyan öğrencilerin yetiştiği güçlü bir eğitim kurumu olmak.

VİZYONUMUZ Biz Kongre Anadolu Lisesi olarak; Türk Millî Eğitiminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda; öğrencilerimizi Atatürkçü düşünce sistemini davranış haline getirmiş, çağdaş, demokratik lider özelliklerine sahip, okuduğu okula bağlılık duygusu gelişmiş, kültürel ve manevi değerlerine saygılı, kendine güvenen, erdemli, düşünen, düşündüğünü ifade eden ve uygulayan, laik gençler yetiştirmek için varız.

ÖĞRENCİLERDEN BEKLENEN DAVRANIŞLAR Öğrencilerin uyacakları kurallar ve beklenen davranışlar MADDE 5 –Öğrencilerden: a) Atatürk inkılâp ve ilkelerine bağlı kalmaları ve bunları korumaları, b) Hukuka, toplum değerlerine ve okul kurallarına uymaları, c) Doğru sözlü, dürüst, erdemli ve çalışkan olmaları; güzel ve nazik tavır sergilemeleri; kaba söz ve davranışlarda bulunmamaları; barış, değerbilirlik, hoşgörü, sabır, özgürlük, eşitlik ve dayanışmadan yana davranış göstermeleri,

ÖĞRENCİLERDEN BEKLENEN DAVRANIŞLAR ç) Yöneticilere, öğretmenlere, diğer görevlilere, arkadaşlarına ve çevresindeki kişilere karşı saygılı, hoşgörülü davranmaları; küçükleri ve yaşlıları korumaları, engelliler ile yardıma muhtaç durumda olanların yardımına koşmaları, d) Başkalarının da kendisi gibi insanlık ailesinin onurlu ve saygın bir üyesi olduğunu unutmamaları; ırk, renk, cinsiyet, dil, din, milliyet ayrımı yapmaksızın herkese karşı iyi davranmaları; insan hak ve özgürlüğü ile onurunun korunması için gerekli duyarlılığı göstermeleri, e) Tutumlu olmaları; millet malını, okulunu ve okul eşyasını kendi öz malı gibi korumaları, zarar vermemeleri ve zarar verdiklerinde ödemeleri, f) Sağlığa zararlı ve bağımlılık yapan maddeleri kullanmamaları, bu tür maddelerin kullanıldığı yerlerde bulunmamaları, g) Her çeşit kumar ve benzeri oyunlardan, bu tür oyunların oynandığı ortamlardan uzak kalmaları, ğ) Okula ve derslere düzenli olarak devam etmeleri,

ÖĞRENCİLERDEN BEKLENEN DAVRANIŞLAR h) Çevrenin doğal ve tarihi yapısını korumaları, çevreyi kirletmemeleri ve güzelleştirmek, geliştirmek için katkıda bulunmaları, ı) Kitapları sevmeleri ve korumaları; kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı kazanmaları; boş zamanlarını faydalı işler yaparak geçirmeleri, i) Sorumluluk bilinciyle trafik kurallarına uymaları ve davranışlarıyla örnek olmaları, j) Fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerini uyumlu olarak yönetmeleri; beden, zekâ ve duyguları ile bunları verimli kılacak irade ve yeteneklerini geliştirmeleri; kendilerine saygı duymayı öğrenmeleri, böylece dengeli bir biçimde geliştirdikleri varlıklarını aile, toplum, vatan, millet ve insanlığın yararına sunmaları, k) İnsan hakları ve demokrasi bilincini özümsemiş ve davranışa dönüştürmüş olmaları, kötü muamele ve her türlü istismara karşı duyarlı olmaları,

ÖĞRENCİLERDEN BEKLENEN DAVRANIŞLAR l) Toplam kalite yönetimi anlayışı ile ekip çalışmalarında rol almaları, m) Okul, öğrenci veli sözleşmesine uygun davranmaları, n) İnsana ve insan sağlığına gereken önemi vermeleri, o) Savaş, yangın, deprem ve benzeri olağanüstü durumlarda topluma hizmet etkinliklerine gönüllü katkı sağlamaları ve verilen görevleri tamamlamaları, ö) Zararlı, bölücü, yıkıcı, siyasi ve ideolojik amaçlı faaliyetlere katılmamaları, bunlarla ilgili amblem, afiş, rozet, yayın ve benzerlerini taşımamaları ve bulundurmamaları, p) Bilişim araçlarını kişisel, toplumsal ve eğitsel yararlar doğrultusunda kullanmaları, r) Bilişim araçlarını; zararlı, bölücü, yıkıcı ve toplumun etik kuralları ile bağdaşmayan ve şiddet içerikli amaçlar için kullanmamaları; bunların üretilmesine, bulundurulmasına, taşınmasına yardımcı olmamaları ve sanal ortamlarda da bu doğrultuda davranmaları beklenir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı

Konu Başlıkları Psikolojik Danışma ve Rehberlik Nedir? Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerinin Amacı Nedir? Okullarda Rehberlik Servisi Niçin Bulunur? Rehberlik Servisinde Hangi Hizmetler Verilir?

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Nedir? Bireyin kendini tanıması, gerçekçi kararlar alabilmesi, potansiyelini geliştirebilmesi, sorunlarla baş edebilmesi ve çevresine uyum sağlayabilmesi için uzman kişilerce sunulan hizmetlerdir.

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Nedir? Psikolojik danışma ve rehberlik; okulda başarı ve akademik gelişme, bireysel ve toplumsal ilişkiler, kişisel, eğitsel ve meslekî gelişim alanlarında grupla veya bireysel olarak öğrencilere, ihtiyaçlarını karşılamaları, sorunlarını gidermelerinde sistemli ve profesyonel bir yardım süreci ve hizmetleridir.

Okullarda Rehberlik Servisleri Niçin Bulunur? Endüstrileşmenin getirdiği meslek seçimi olgusu. Günümüzde öğrencilerin meslekleri algılayabilmesi, tanıyabilmesi ve kendisine uygun olanı seçebilmesi için onları yakından tanıması gereklidir. Bireysel Farklılıkların Eğitimde Dikkate Alınmasının Zorunluluğu. Okullarda toplumun çok değişik kesimlerinden gelen; ilgi, yetenek, kapasite, değer açısından farklı öğrencilerin bir arada bulunması. Farklı öğretim programlarına, uygun öğrencilerin yerleştirilmesi için psikolojik incelemelerin yapılması, öğrencilerin niteliklerine uygun programlara kendiliklerinden yönelmelerini sağlamak. Öğretim yöntem ve tekniklerinin değişmesi ve gelişmesi. Konu alanlarından hız alan eğitim programlarının yerini öğrenciden hız alan eğitim programları alması vb.

Okullarda Rehberlik Servisleri Niçin Bulunur? Öğretim yöntem ve tekniklerinin değişmesi ve gelişmesi. Konu alanlarından hız alan eğitim programlarının yerini öğrenciden hız alan eğitim programları alması vb. Günümüzde önleyici ruh sağlığı çalışmalarının öneminin artması, kavranması. Köyden kente göç, nüfus artışı vb nedenlerle okullardaki sorunların fazlalaşması.

Rehberlik Servislerinde Hangi Hizmetler Verilir?/ Verilmesi Gerekir? Rehberlik ve Psikolojik Danışma’da; Öğretmen, Öğrenci, Velilere hizmet verilmektedir.

Rehberlik Servislerinde Hangi Hizmetler Verilir? Psikolojik danışma Bireyi tanıma: Testler ve Test Dışı Teknikler Bilgi toplama ve yayma: seminerler, sunumlar, grup çalışmaları.. Vb. Yöneltme ve yerleştirme: Uygun üst öğrenim kurumuna yerleşmesini sağlama. İzleme: Verilen hizmetlerin yararlı olup olmadığını belirleme. Alıştırma – oryantasyon Müşavirlik (konsültasyon): Yönetici, öğretmen ve velilere yönelik Araştırma ve değerlendirme

KİMSEYE ZORLA REHBERLİK YAPILAMAZ! yardım gereksinmesi olana, yardım isteyene, yardımı kabul edene REHBERLİK HİZMETİ VERİLİR…

İHTİYAÇ DUYDUĞUNUZ HER AN BAŞVURABİLİRSİNİZ.. OKUL MÜDÜRÜ MÜDÜR YARDIMCILARI REHBERLİK SERVİSİ SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİ

UYUM EĞİTİMİ KONGRE ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TEŞEKKÜRLER  Sevgi ALKAN ÖZDEMİR Aylin SEZER KARSLI REHBERLİK SERVİSİ KONGRE ANADOLU LİSESİ 2012-2013