M ATEMATIK ÖĞRETIMINDE Ö ZEL EĞITIM
Destek Özel Eğitim Hizmetleri ve Hizmetler Kaynak Oda Eğitimi Sınıf içi yardım Özel Eğitim Danışmanlığı
Kaynak Oda Eğitimi
Sınıf İçi Yardım
Özel Eğitim Danışmanlığı İlkeleri: 1.Danışan, danışma sürecine gönüllü olarak katılır. 2.Danışan, danışmanın görüş ve önerilerini kabul etmek zorunda değildir. 3.Danışma sürecinde yer alan görüşler gizli tutulur. 4.Danışma, danışanın işi ile ilgili sorunlar için yapılır.
Danışmanlık Süreci Çözüm Önerilerinin Uygulanması Sonuçların Değerlendirilmesi Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi Sorunun Belirlenmesi Giriş
Öğretimsel Uyarlamalar Tipik bir ilköğretim birinci kademe programında şu alanlar yer alır. Temel beceriler (okuma-yazma ve matematik) Konu alanları (sosyal bilgiler ve fen bilgisi) Sanat (müzik ve güzel sanatlar) Beden eğitimi Özel gereksinimli kaynaştırma öğrencilerinin tümü için ayrıca, İşlevsel yaşam becerileri(günlük yaşam,okul yaşamı, toplumsal yaşam ve iş yaşamı için gerekli beceriler İşlevsel akademik becerileri (para kullanımı,saati söyleme vb. beceriler) Temel beceriler (sosyal, iletişimsel, devimsel vb. beceriler)
KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNE YÖNELİK UYARLAMALAR Ek öğretim amaçları belirlemek Öğretim içeriğini farklılaştırmak Öğretim içeriğini basitleştirmek İki şekilde yapılır 1- Kaynaştırma öğrencisi için söz konusu amaçların daha basitleri belirlenebilir. 2-Kaynaştırma öğrencisi için, daha az sayıda konu ya da beceri belirlenebilir.
Öğretim Sunumunda Uyarlamalar Öğretim Girdisinde Uyarlamalar Öğretim zorluk düzeyinde-niteliğinde-sunuluş biçiminde- araç gereçlerinde… Öğretim Çıktısında Uyarlamalar Öğrenciden beklenen görevlerin zorluk düzeyinde
Bireysel Uyarlama Planı Hazırlama ve Uygulama Öğrenci ve sınıf hakkında bilgi toplamak Ne tür uyarlamalar yapılacağını belirlemek Uyarlamaları planlamak ve yürütmek Yapılan çalışmaları değerlendirmek
EKEK