MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ALAN/DALA GEÇİŞ VE ÖĞRENCİ KAYITLARI Müdür Yardımcısı Erol DEMİR Rehber Öğretmen Gökhan ERDUL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEOG Tercih ve Yerleştirme Sistemi
Advertisements

ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ YÜKSEK ÖĞRETİME HAZIRLAYAN LİSELER FEN LİSESİ FEN LİSESİ ANADOLU LİSESİ ANADOLU LİSESİ YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSE.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİM GEÇİŞ VE KONTENJANLAR
ŞEVKET POZCU KIZ MESLEK VE TEKNİK LİSESİ
STAJ ÇALIŞMASI VE ESASLARI Mesleki Ve Teknik Eğitim Yönetmeliği Md 58
ALANA GEÇİŞ SEÇKİN ŞENTÜRK.
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
ANADOLU TEKNİK ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Öğretim Yılı 9. Sınıf Alan Seçimi Bilgilendirme Toplantısı
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
2014 YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA (AMP) ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME KILAVUZU.
NEVVAR SALİH İŞGÖREN TEK. VE END. MESLEK LİSESİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
2014/2015 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME e-KILAVUZU 1 MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
BALGAT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2014 / 2015 ÖĞRETİM YILI ALAN YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ TANITIM TOPLANTISI: HOŞGELDİNİZ.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (TEOG)
HAZIRLAYAN MELTEM PİROĞLU
2013 SBS SİSTEMİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE 3 ÖNEMLİ UNSUR BULUNMAKTADIR 1.SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) 2.YBP (YILSONU BAŞARI PUANI) 3.OYP(ORTAÖĞRETİME.
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YİĞİTLER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ALAN SEÇİMİ.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
YENİMAHALLE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
ANADOLU TEKNİK ve ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ
HAZIRLAYAN MEHMET UĞUR BAHADIN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
Temel eğitimden orta öğretime geçiş sınavının adıdır.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
Destek Eğitim Odaları.
TEMEL ÖGRETIMDEN ORTA ÖGRETIME GEÇIS SINAVI Eğitim ve Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ALAN SEÇİMİ. ALANLARA TERCİH VE YERLEŞTİRME ANADALU TEKNİK/ANADOLU MESLEK PROGRAMINDA ALANA GEÇİŞ.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
ANADOLU TEKNİK /ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME Ayşegül ENÖN Rehber Öğretmen.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
TERCİH DÖNEMİ ORTAOKUL SONRASI TARSUS ORTAÖĞRETİM KURUMLARI.
11.SINIFTA ÖĞRENİM GÖRECEK ÖĞRENCİLER İÇİN
ANADOLU TEKNİK / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI (EK MADDE 1) İLE YATAY GEÇİŞ
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ALAN/DALA GEÇİŞ VE ÖĞRENCİ KAYITLARI Müdür Yardımcısı Erol DEMİR Rehber Öğretmen Gökhan ERDUL

2005 – 2006 Öğretim Yılından itibaren ortaöğretim kurumlarının öğretim süresi kademeli olarak 4 yıla çıkarılmış ve 9’uncu sınıf genel liseler ile mesleki teknik ortaöğretim kurumlarında ortak sınıf olarak kabul edilmiştir.

HANGİ ALAN, HANGİ MESLEK?

Hangi Alan, Hangi Meslek? Bu kararı verirken…. Eğitimime devam etmek istediğim okulun kuruluş amacı… İlgilerim, yeteneklerim… Gelecekle ilgili hayallerim, hedeflerim… Hedeflerim gerçekçi mi? SBS performansım… İlköğretim diploma notum… 9. sınıftaki (lise ortamı ve lise dersleri) performansım… Kendime güvenim…

Hangi Alan, Hangi Meslek? 1. Eğitimime devam etmek istediğim okulun kuruluş amacı… Meslek Liseleri: Amaç iş hayatına nitelikli ara eleman yetiştirmektir. Meslek lisesinde eğitim genel anlamda mesleki olarak verilir Ders konuları mesleğe yöneliktir, öncelik meslek derslerindedir, staj ve pratik ön plana çıkar Genel bilgi derslerinin sayısı ve saati azdır, Meslek lisesini bitirdiğinizde sistemli ve istekli çalışma ile üniversitede kendi alanınızla ilgili ilgili bir bölümü rahat bir şekilde veya normal bir bölümü yüksek performans sergileyerek kazanabilirsiniz Ama derslere önem vermez sadece liseyi bitirseniz de lise bittiğinde bir meslek sahibi olursunuz….

Hangi Alan, Hangi Meslek? 1. Eğitimime devam etmek istediğim okulun kuruluş amacı… Genel Liseler: Amaç, akademik performansı yüksek öğrencileri bir üst öğrenim kurumuna yerleştirmek Akademik eğitim açısından meslek lisesinden daha etkilidir Ders konuları üniversiteye yöneliktir, temel derslere ağırlık verilir (Matematik Türkçe Fen) Genel liselerde uygulama olmadığı için sürekli teorik dersler görülür ve akıcı bir ders anlayışı vardır Genel liseye gitmeye karar veren bir kişinin mutlaka şunu iyi anlaması gerekir Bu liseyi bitirmek ona hiç bir şey kazandırmaz hiç bir meslek sahibi yapmaz. Ama sistemli ve düzenli ders çalışmayı kendine meslek edinirse bir üst öğrenim programlarına yerleşebilmek açısından şansı en üst seviyede olur.

Hangi Alan, Hangi Meslek? 2. İlgilerim yeteneklerim… Alan seçiminde, ilgilerin yanında yetenekler de çok önemlidir. İlgi olmadan yetenekliyim diye bir meslek yapılamayacağı gibi ilgim var ama yeteneğim yok ben bu işi çok seviyorum diyemeyiz. İlgi ve yeteneklerimizi nasıl belirleriz? Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi

Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi http://mbs.meb.gov.tr

Hangi Alan, Hangi Meslek? 3. Gelecekle ilgili hayallerim, hedeflerim… 4. Hedeflerim gerçekçi mi? Gelecekle ilgili ne gibi hayallerimiz var? Bu hayalleri gerçekleştirmek için hedef belirledik mi? Belirlediğim hedefe uygun performansı sergiliyor muyum, potansiyelim uygun mu?

Hangi Alan, Hangi Meslek? 5. SBS Performansım İnsan yedisinde neyse yetmişinde de odur… SBS, YGS-LYS’nin aynasıdır.

Meslek Lisesi mi Genel Lise mi ? 6. İlköğretim diploma notum İlköğretim diploma notu, potansiyelimizin bir göstergesidir, istisnalar dışında lise hayatındaki notlarınızda çok fazla değişiklik olmaz Alan seçiminde %40 etkisi olacaktır

Meslek Lisesi mi Genel Lise mi ? 7. 9. sınıftaki performansım Bu yılki performansınız, not bilgileriniz geleceğinizi şekillendirmede bir göstergedir. Alan seçimine %60 etkisi olacaktır.

Meslek Lisesi mi Genel Lise mi ? 8. Kendime güvenim Kendinize güveniyor musunuz? Seçeceğiniz bölümde yapabileceğinizin en iyisini yapabileceğinize inanıyor musunuz?

Hangi Alan, Hangi Meslek? Zübeyde Hanım Kız Meslek Lisesi dışında bir okul seçmeyi düşünüyorsanız…. Yaşadığınız bölge ve ulaşım şartlarını dikkate alınız, Öğrenim görmek istediğiniz bölümün seçtiğiniz okulda bulunup bulunmadığını ve kontenjanlarını araştırınız.

Hangi meslek lisesi, hangi bölümler? Zübeyde Hanım Kız Meslek Lisesi’nde öğrenim görmeye devam etmek istiyorsanız… Tercihlerinizden ilk sıraya okulumuzu yazınız, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü: 105 Grafik ve Fotoğrafçılık Bölümü: 64 Yiyecek İçecek Hizmetleri Bölümü: 64 Giyim Üretim Teknolojileri Bölümü: 64 El Sanatları Bölümüne 64 öğrencinin alınacağını biliniz,

10. Sınıfa geçen öğrencilerimizin alan tercih ve alana geçiş işlemleri aşağıdaki hususlara uygun olarak gerçekleştirilecektir. Aşağıdaki açıklamalarda yer alan Alan Geçişi işlemi, sınıf tekrarına kalmamış olan 2012-2013 öğretim yılında 9. sınıflarımızda okuyan öğrencilerimizi ilgilendirmektedir.

Sınıf tekrarı durumuna düşenler hariç, 2012-2013 öğretim yılında 9′uncu sınıfta öğrenim gören tüm öğrenciler alan tercihi yapacaktır. Alana Yerleştirme Puanı öğrencinin 9′uncu sınıf yıl sonu başarı puanının %60′ı ile ilköğretim diploma puanının %40′ı toplanarak hesaplanacaktır.

Öğrencilerin sağlık durumlarının, öğrenim görmek istedikleri mesleğin öğrenimine elverişli olması gerekir. Okul müdürlüklerince, gerektiğinde, öğrencinin sağlık durumunun yerleştirildiği alanda öğrenim görmesine elverişli olup olmadığının raporla belgelendirilmesi istenebilecektir.

Öğrenci tercihleri, ilgili okul müdürlüklerince belirlenen kontenjanlar ve Alana Yerleştirme Puanı çerçevesinde puan üstünlüğüne göre e-Okul sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir. Yerleştirme sonunda açık kontenjanı bulunan alan ve okullar e-Okul sisteminde duyurulacaktır.

Başvuru süresi içinde alan tercihi yapamayan öğrenciler ile tercih ettikleri herhangi bir alana yerleştirilemeyen öğrenciler, okul müdürlüklerince açık kontenjanı bulunan bir alana yerleştirilecektir.

Tercihleri doğrultusunda alana yerleştirilen öğrencilerin velileri öğrencinin yerleştirildiği okul müdürlüğünde e-Okul sistemi üzerinden alana devam edeceğine ilişkin onay işlemi yaptıracaktır. Bu onay işlemini yaptırmayan öğrenciler, Alana Yerleştirme Puanları göz önünde bulundurularak, 9′uncu sınıfı okuduğu okulda açık kontenjanı bulunan bir alana okul müdürlüklerince yerleştirilecektir.

Tercih listesini doldurmadan önce öğrencinin, mesleki rehberlik amacıyla hazırlanan Mesleki Bilgi Sistemi portalına (http://mbs.meb.gov.tr) girerek mesleki gelişim, kendini tanımaya destek olabilecek ölçme araçları, eğitim ve iş piyasasına ilişkin bilgi kaynakları incelemesi, gerçek ilgi ve yeteneklerine ilişkin bilgi edinmesinde yarar görülmektedir.

Meslek ve Teknik Eğitim Yönetmeliği’nin 52′inci maddesine göre; anne ve/veya babasına ait çalışır durumda bir iş yeri olup anne veya baba mesleği ile ilgili alana kayıt yaptırmak isteyenler kontenjana bakılmaksızın kayıt yaptırabileceklerdir.

* SUNUM 2011 – 2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLGİLERİ DOĞRULTUSUNDA HAZIRLANMIŞTIR. 2012 – 2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINA AİT MEB KAYNAKLI RESMİ YAZI HENÜZ YAYINLANMAMIŞTIR. *