SİMÜLASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Duran Uygur
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Simülasyonların Kullanımı
Problem Çözme Süreci.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
YANSITICI DÜŞÜNME.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Benzetim (Simulasyon)Tekniği
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER)
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
KAVRAM HARİTALARI.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

SİMÜLASYON

Simülasyon nedir? Simülasyon tanımını yapacak olursak gerçek sistemin modelinin tasarımlanması ve bu model ile sistemin işletilmesi amacına yönelik olarak, sistemin davranışını anlayabilmek veya değişik stratejileri değerlendirebilmek için deneyler yürütülmesi sürecidir.

Simülasyon, bir olayın gerçekleştirilemediği durumlarda yada gerçekleştirilebilse bile tehlikeli olduğu durumlarda kullanılır.

Simülasyonun Tarihçesi Kullanımları 1600’lü yıllara kadar uzanır 1800’ lerden beri belli başlı dünya güçlerinin ordu planlarını düzenlemede kullanılıyor 1950’ lerde Soğuk Savaş döneminde Pentagonun önemli bir silahı oldu.İlk uygulamalar uluslararası ilişkileri tehdit eden olası senaryolarla ilgiliydi. 1950 ‘lerden beri simulasyonların kullanımı iş ve tıp camiasının eğitiminde başlıca materyal olarak görülüyor.

SİMÜLASYONUN KULLANIM ALANLARI Belirli kararların sonuçlarını ve gidişatlarını tahmin etmekte Gözlemlenen sonuçların sebeplerini belirlemede

Yatırım yapmadan önce problem alanlarını belirlemede Değişikliklerin etkilerini ortaya çıkarmada Bütün sistem değişkenlerinin bulunmasını sağlamada kullanılabilmektedir.

SİMÜLASYON TÜRLERİ Simülasyon (benzetim) programlarının iki ayrı grup etrafında toplayabiliriz: Simülasyon programı bazı konuları öğretmek amacıyla, Simülasyon programı aynı zamanda bazı konuların nasıl gerçekleştirilebileceğini açıklamak amacıyla geliştirilir.

1- FİZİKSEL SİMÜLASYONLAR Bu türdeki simülasyon da bilgisayar ekranı üzerine bir fiziki nesnenin sunulmasının yanında, bireyin ona ilişkin bilgileri kazanabilmesine yönelik bir ortam ve durum söz konusudur.

Fiziksel bir simülasyon, örneğin, mekanik bir deneyde bir kurşunun hızının, açısının veya diğer parametrelerini değiştirerek öğrencinin cisim hareketlerini izlemesini sağlayan bir programdır.

2-Süreç ve İlerlemeye Yönelik Simülasyon Programları Süreç simülasyonları bazı konuların öğretilmesini sağlamaya yönelik olarak geliştirilir. Bu teknik yardımıyla bazı konuların öğrencilere yöntem ve usuller hakkında veya konular hakkında gözle görülmeyen ortamlar içinde bilgilendirmeye yönelik yardım sağlanır.

3-İşlem Yollarını Belirten Simülasyon Programları Bu tekniğin temel amacı, yapılacak davranışı ve işlemler sırasının öğretilmesine yöneliktir. Yani pilot ya da şoför yetiştirmek için izlenecek yollar ve usullerin öğretilmesini hedefler.

4-Durumları gösteren, tanımlayan simülasyon programları İşlevsel simülasyonlar farklı konumlardaki insanların davranışları ve görüşleri ile bir noktada birleşmelerini sağlar. Durumların simülasyonunu içeren programlar bireylerin farklı durumlardaki davranışları ve tutumları ile ilgilidir.

SİMÜLASYON DİLLERİ GPSS(III) GASP(4) DYNAMO SIMSCRIPT II.5 Q-GERT PROMODEL

SİMÜLASYONUN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI Simülasyon bir sistemin uzun bir zaman boyunca çalışılmasına ve sonuçlarının irdelenmesine imkân verir. Simülasyon, sistem verilerinin detaylı olmadığı durumlarda kullanılabilir. Simülasyon modeli üzerinde daha sonra yapılacak analiz için veri, çoğu kez gerçek hayatta olduğundan daha ucuz elde edilir.

DEZAVANTAJLAR Simülasyon modelleri pahalı ve geliştirilmesi zor modellerdir. Simülasyon modellerinin stokastik yapısı, gerçek sistemle ilgili ancak tahminlerde bulunmayı sağlar Simülasyon modelleri probleme en iyi çözümü bulmak yerine alternatif çözümleri karşılaştırır.

SİMÜLASYONUN KULLANIM ALANLARI Askeri Eğitim Sağlık Eğlence Mimarlık Fen ve Matematik alanların da kullanılabilmektedir.

İşletme politikaları ve uygulamalarındaki (bakım kapasitesi, tesislerin, yedek uçakların vb.) değişiklikleri test etmek için bir havayolu şirketi tarafından büyük bir havaalanındaki operasyonların simülasyonu

En iyi trafik akışını belirlemek için, trafik ışıklarının simülasyonu,

Ekonomik politika kararlarının etkilerini tahmin etmek için ekonomi simülasyonu

Savunma ve saldırı silah sistemlerini değerlendirmek için büyük çaplı askeri savaşların simülasyonu,

Ulaşım hizmetlerinin işletilmesi ve tasarımı, Hastane veya restoran gibi servis organizasyonlarının tasarımlarının tespiti

SİMÜLASYON VE EĞİTİM

1-SİMÜLASYON VE ÖĞRETMEN Amaç gerçek ortamlarda geliştirmenin güç, tehlikeli ve pahalı olduğu durumlarda öğrencilere gerçeğin bir benzeri üzerinde çalışma olanağı sağlamaktır.

Simülasyonlar ögretmen açısından; Metin, Test, Canlandırma, Seslendirme, Alıştırma-uygulama gibi pek çok tasarım seçeneğinin uygulanmasına olanak tanırlar.

ÖĞRETMENLERİN SİMÜLASYON UYGULAMALARINDAKİ ROLÜ NEDİR? Hazırlık basamağını hedef dil aracı ile yürütürler/yönetirler, Simülasyonun öğrencilerin ilgileriyle ilintili olmasını sağlarlar,

Öğrencilerin ihtiyaçlarına bağlı olarak karışık veya farklı seviye grupları oluştururlar, Simülasyon esnasında grubun kullandığı dil ve öğrencilerin katılımını gözlemlerler.

2- SIMÜLASYON VE ÖGRENCI Simülasyon öğrencilerin interaktif olarak öğrenme sürecine katılımlarına olanak sağlayan animasyonların kullanılması, öğrencilerin anlamakta güçlük çektikleri kavramları zihinlerinde daha kolay yapılandırmaları sağlanabilmektedir.

Simülasyon uygulamalarının ögrencilere yararları: Öğrencilerin olaylar ve süreçler hakkında kendi bilişsel modellerini oluşturmasını, araştırmasını, uygulamasını ve bilgilerini etkili bir şekilde geliştirmesini amaçlar. Öğrencilere bir görevi başarma veya bir sorunu birlikte çözme şansı verir. Alıştırma sırasında hata düzeltme sorununu ortadan kaldırır.

Öğrencilere yeni kelimeleri ve yapıları tecrübe etmelerine izin verir. Öğrencilere kendi seçimlerini yapmaları ve karar vermeleri özgürlüğünü sağlar. Öğrencilere seçim ve kararlarının kendi deneyimlerinde temellendirilmesine olanak sağlar. İşbirliği ve beraber çalışma becerilerini kuvvetlendirir.

3-SIMÜLASYON VE BILGISAYAR Eğitimde bilgisayarın yeri büyüktür. Simülasyonda eğitimde önemli bir araçtır ve bilgisayarda planlanır, hazırlanır, tasarlanır doğal olarak simülasyonda bilgisayarsız bir hiç gibidir. Simülasyon kullanımında bilgisayarın rolü azımsanmayacak kadar büyüktür

Simülasyonda Bilgisayara Düşen Görevler 1-Renk kullanımı Programın sunuluşunda etkili olan değişkenlerden renk kavramı ve renklerin kullanımı, öğretim programı kullanımında çok etkilidir. Renk kullanımı, programda öğrenci tarafından saklı tutulan bilginin miktarının artırma özelliği taşır.

2- Görüntülerin netliği ve keskin oluşu Bilgisayar ekranındaki grafiklerin tasarımı, yüksek yoğunluk veya düşük yoğunluk olarak tanımlanır ve anlaşılır. Yüksek yoğunluk ile ekrandaki şekiller içinde görülmeyen noktaların sayısının miktarı, etkili ve doğru kullanıcıya net olarak sunar.

Simülasyon ögretiminde bilgisayar kullanımı konusunda gerçekleştirilen bazı araştırmalarda aşagıdaki bulgular elde edilmiştir: Bilgisayar simülasyon yolu ile öğrencilerin öğretim hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacaktır. Geleneksel öğretimle karşılaştırıldığında; bilgisayar programları öğrenme zamanında %20 ile %40 arasında tasarrufu sağlar. Bilgisayarın simülasyon yolu ile öğretim alanında kullanılması, geleneksel öğretime oranla, öğrenci başarısını olumlu yönde etkilemekte ve güdüyü arttırmaktadır.

Simülasyonda bilgisayar kullanılmasındaki en önemli avantaj etkileşimdir. Benzeşimde canlandırma gibi bir gerçekliğin taklidini öğrenciye sunar ancak bu gerçekliğe ilişkin değişkenlerin durumunu farklı koşullar ve değerler bağlamında incelemeye, onlarla etkileşmeye izin verir. Çünkü klasik bir video da bazı şeyleri anlatmaya belki yardımcı olabilir ama orada öğrenci etkileşimi yoktur.

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER NEHİR MANSUROĞLU EDA AKDAĞ FATMA ARSLANTAŞ FATMA ATMACA NESLİHAN KUNDAKCI ŞULE ESEN HİLAL UĞUZ MEDİNE GÜZEL ZERRİN KIMIŞOĞLU ŞEYMANUR YAMAN