ÇOK KATMANLI MİMARİLER. Katman: Ortak işi yapan kodların bir yerde toplanması Örneğin hemen hemen her projemizde veri tabanı kullanırız, bunun için veritabanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ASP.NET MVC Nedir ? Neden Gereksinim Duyulmuştur ?
Advertisements

Nesneye Yönelik Programlama
SGB.NET’İN TEKNİK ALTYAPISI
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ
C# İsim uzayları(namespace)
KOŞUL İFADELERİ onbirc.com/133.
İSİM UZAYLARI.
İşletim Sistemlerine Giriş – 2 Kaynakların Paylaşımı
Veri İletiminde Hata Kontrol Yöntemleri
İSİM UZAYLARI (Name Space)
Çevre ve Orman Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
Proxy-DNS Nedir?.
KOŞUL İFADELERİ GMGNKJG.
AĞ PROTOKOLÜ.
BTP 108 BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİ AĞ KAVRAMI Birden çok bilgisayarın birbirine bağlı olarak kullanılmasıyla oluşturulan çalışma biçimine bilgisayar ağı.
RAID Nedir?.
2- OSI BAŞVURU MODELİ & TCP/IP MODELİ
Çerez(Cookie) Kullanımı Oturum Yönetimi
VERİ TABANI ve YÖNETİMİ
Nesne Tabanlı Programlama
Çevre ve Orman Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE).
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Simülasyonların Kullanımı
METODLAR Canan Işıl. 1 İçindekiler Açıklamalar, Örnekler, Sorularınız? Kaynakça, Teşekkürler..
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
Bilgisayar Programlama
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Görsel Programlama Dr. Muhammet Balcılar
Net Class Framework ’ ün en üst yapısına İsim Uzayı denir. İsim uzayları ; pascal programlama dilinde 1990 ve hatta öncesinden beri varolmuş, C’de yer.
Klavye Dilini Değiştirmek Disket, CD-ROM gibi saklama birimlerini biçimlendirme Disketleri kullanılabilir yani veri depolamaya hazır hale getirmek için.
Sistem ve Ağ Yönetiminde Parola Yönetim Zorlukları
Koşul İfadeleri ve Akış Kontrolü Yazdığımız uygulamanın hangi koşulda nasıl davranacağını belirterek bir akış kontrolü oluşturabilmek için koşul ifadelerini.
Test Driven Development (TDD) Nedir?
İŞLETİM SİSTEMLERİ İşletim sisteminin, kolay ve hızlı kullanım, kaynak verimliliği gibi kıstasların dışında, ortamında saklanan bilgilerin, gerekse izinsiz.
NOTEPAD++.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
C# İsim Uzayları (Namespace)
HAZIRLAYAN:SEMİH KÜRTÜNCÜ
WEB PROGRAMCILIĞI.
ASP.NET Web FORMS -> MVC FRAMEWORK
Microsoft Office Access
Web Tasarımı ve Adobe Muse
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
E- Lojistik nedir E-lojistik adından da anlaşılacağı gibi elektronik tabanlı lojistiktir. Bir başka ifadeyle; lojistik süreçlerin gerçekleştirilmesinde.
Yazılım Geliştirmenin Robotik Hali NETIGMA 1.
Veritabanı Yönetim Sistemleri - I
NetKafem Kullanımı Basit, Maliyeti Düşük, İşlevleri Güçlü
Örneklem Dağılışları ve Standart Hata
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Konu : WİNDOWSTA VERİ DEPOLAMA YÖNTEMLERİ Hazırlayan : Güray Mantar
C dili kullanıcıya kendi ihtiyacı olan bir fonksiyonu yazma imkanı vermiştir. Bir sayının faktöriyelini almaya ihtiyaç duyduğumuzu ve aynı zamanda asal.
Kurumsal Java Nedir? Bora Güngören Portakal Teknoloji Yeditepe Üniversitesi
-YAZıLıM ALT YAPı VE KONFIGÜRASYON YÖNETIMI -HASTANE BILGI YÖNETIMI HAZıRLAYAN : SAMET ALABEY
Öğretim Görevlisi Alper Talha Karadeniz Ağ Temelleri
Kullanıcı Kılavuzu: Hızlı İpuçları
Asp.Net Veritabanı İşlemleri
OSI Modeli 6. Hafta Dersi.
PROXY SERVER YASİN ÇAKIR
LDAP ( LİGHTWEİGHT DİRECTORY ACCESS PROTOCOL )
Kaynakların Paylaşımı
İNTERNET PROGRAMCILIĞI 2
Nesneye Dayalı Programlarla Nesne İlişki Haritalanması
OSİ Modeli.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Asp.Net Veritabanı İşlemleri
PHP FRAMEWORKLERİN KARŞILAŞTIRILMASI ve LARAVEL FRAMEWORKÜN İNCELENMESİ Hakan KÖR1, Hasan ERBAY2 1Hitit Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Merkezi, Çorum 2Kırıkkale.
Sunum transkripti:

ÇOK KATMANLI MİMARİLER

Katman: Ortak işi yapan kodların bir yerde toplanması Örneğin hemen hemen her projemizde veri tabanı kullanırız, bunun için veritabanı üzerinde işlem yapan kod parçalarımız olması lazım. Bu bizim veri katmanımız (data layer).

Katmanlı mimari; iş yükünü parçalara ayırarak, bizlere daha verimli ve kolay müdahale edilebilen yapı sunar. Kimileri vakit kaybı olarak görebilir, Ancak artılarını ve eksilerini sıraladığınız zaman emin olun çok daha fazla artısı olan bir program yazma modelidir katmanlı mimari.

Veri Katmanı (Data Tier): En alt katmandır. Diğer katmanlardan bağımsız çalışır. Veri tabanına erişim katmanıdır. Kendisine gelen parametreleri işler, düzenler ve hazır hale getirir. Yeni oluşturduğu bu parametreleri ise iş katmanına gönderir.

İş Katmanı (Business Logic Tier): Orta katmandır. Sunum katmanı ve veri katmanı ile sürekli etkileşim içerisindedir. Sunum katmanından aldığı istekleri, veri katmanına iletir. Veri katmanından dönen parametrelerin ise geçerlilik kontrolünü yaparak sunum katmanına geri gönderir. Katmanlar arasında en fazla görev alan katmandır.

Sunum Katmanı (Presentation Tier): Bu katman projemizin arayüzünü oluşturan katmandır. Burada hiçbir işlem yapılmaz. Yalnızca kullanıcıdan alınan istek parametreleri iş katmanına iletilir. İşlem sonunda da iş katmanından gelen sonuçları kullanıcıya sunar.

Katmanlı mimari kullanımı; zamandan tasarruf ettirir, kod parçalarının sade ve anlaşılır olmasını sağlar, katmanları framework haline getirerek farklı projelerde kullanma imkanını sunar, hata riskini azaltır, değişiklikleri merkezi olarak tek bir noktadan yapmamıza olanak sağlar.

Katmanları oluştururken kaybedilen zaman, proje şekillendikten sonra ortaya çıkacak olası düzenlemelerde ve hatalarda fazlasıyla telafi edilebilir. Örneğin; proje bitiminde sunucu değiştirmek zorunda kaldığımız bir senaryoda, değişiklikler katmanlı mimari ile kısa sürede gerçekleştirilir. Aksi durumda ise bağlantı tanımladığımız her noktayı özel olarak güncellememiz gerekir. Burada harcanan zaman ise, projenin büyüklüğü ile doğru orantılı olarak artar.

Yazdığımız kodların sade ve anlaşılır olması, projeyi devralan yada yeni katılan yazılımcılar için büyük avantajdır. Projenin kaldığı yerden sorunsuzca devam edebilmesi için sade ve anlaşılır olması her zaman bir artıdır.

Proje içerisinde oluşturmuş olduğumuz class dosyalarını, farklı projelerde de kullanabilmekteyiz. Önceden yazmış olduğumuz yapıları tekrar tekrar yazmak yerine, kütüphanemizdeki class dosyalarından yararlanarak, hem zamandan, hem proje maliyetinden tasarruf etmiş oluruz