BÜTÇE UYGULAMA SÜREÇLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
Ödeneklerin Kullanılması
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme MADDE 9 : Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler.
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
Kamu Harcama Süreci.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
Ödenek üstü harcama MADDE 70.- Kamu zararı oluşturmamakla birlikte bütçelere, ayrıntılı harcama programlarına, serbest bırakma oranlarına aykırı.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Aralık 2009, ANKARA Yükseköğretim Kurumları Bütçelerinin Yeniden Yapılandırılması Yükseköğretim Hizmetleri Dairesi.
olarak tanımlanmıştır.
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile ilgili Mevzuatlar, Uygulamalar, Sorunlar ve Çözümleri Mürüvet ÇETİNER Strateji Geliştirme Daire.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
GENEL BÜTÇENİN HAZIRLAMA SÜRECİ Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
ŞERAFETTİN AYDEMİR KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI ŞUBE MÜDÜRÜ TEL
BÜTÇE MEVZUATI VE UYGULAMA SUNUMU
1 BÜTÇE Hazırlık Uygulama ve Sonuçları Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı Bütçe ve Kesin Hesap Daire Başkanı V. Yalova, 02 Haziran 2008.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2009 BÜTÇE HAREKETLERİ.
Stratejik Planlama ve Performans Esaslı Bütçeleme MADDE 9 : Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2010 BÜTÇE HAREKETLERİ.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
BÜTÇE TEKLİFİ HAZIRLAMA KLAVUZU
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2017 ŞUBAT AYLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU
OCAK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2017 MAYIS AYLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2017 NİSAN AYLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU
BÜTÇE VE PERFORMANS ŞUBESİ
BÜTÇE UYGULAMALARI VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MALİ HUKUK DERS NOTLARI
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

BÜTÇE UYGULAMA SÜREÇLERİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI Mali Hizmetler Uzmanı Gökçe Z. DURMAZ KAYA

Bütçe Mevzuatı 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Anayasanın 161-162-163. maddesi 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Yılı Bütçe Kanunları Bütçe Çağrısı ve eki Bütçe Hazırlama Rehberi Yatırım Genelgesi ve eki Yatırım Programı Hazırlama Rehberi Bütçe Uygulama Tebliğleri ve diğer İlgili Mevzuat

BÜTÇENİN YASALAŞMA SÜRECİ Bütçenin TBMM’de Görüşülmesi - TBMM Plan Bütçe Komisyonu - Genel Kurul Bütçenin Onaylanması ve Yürürlüğe girmesi - 31 Aralık Cumhurbaşkanı (RG) - 1 Ocak Yürürlük (İcra)

Uygulama Süreci (Özel Bütçeli İdareler) MALİYE BAKANLIĞI (BÜMKO) ÖZEL BÜTÇELİ İDARELER Mali Hizmetler Birimi ( SGB ) Harcama programı Teklifi Bütçe İşlemi Talepleri Harcama Birimleri Ödeme Emri Belgesi Vize Edilen Program Bütçe işlemleri Ödenek Talebi Bütçe işlemi Talebi Ödenek Gönderme Belgesi Bütçe İşlemi Ödenek Talebi Bütçe işlemi Talebi Ödenek Gönderme Belgesi Bütçe İşlemi

Kurumsal Bütçeleme 2010 yılında yükseköğretim kurumlarının bütçeleme düzeyi farklılaştırılarak, harcama birimlerinin ayrı olarak gösterildiği birim (başkanlık, fakülte, yüksekokul vb.) esaslı bütçeleme yerine ödeneklerin toplu olarak tertiplendiği kurum esaslı bütçelemeye geçilmiştir. Yükseköğretim kurumlarının bütçe teklifleri tek bir kurumsal kod altında kurumsal sınıflandırmanın III ve IV üncü düzeyinde (00.01 Üst yönetim, akademik ve idari birimler) hazırlanarak e-bütçe sistemine girilerek hazırlanmaktadır.

Ödenek Dağılımı Üniversiteler Bütçe Uygulama ve Bütçe İşlemleri Modülü TERTİP KBÖ. 38.10.00.01-09.4.1.00-2-03.2.1.01 75.000 38.10.04.32-09.4.1.00-2-03.2.1.01 25.000 38.10.04.41-09.4.1.00-2-03.2.1.01 15.000 38.10.06.56-09.4.1.00-2-03.2.1.01 38.10.06.83-09.4.1.00-2-03.2.1.01 20.000 Üniversiteler Bütçe Uygulama ve Bütçe İşlemleri Modülü Birimlere Ödenek Dağılım Alt modülü

Ödeneklerin Kullanılmasının Esasları Özel bütçeli idareler ve sosyal güvenlik kurumları ayrıntılı finansman programlarını hazırlar ve harcamalarını bu programa uygun olarak yaparlar.          Ayrıntılı harcama ve finansman programlarının hazırlanmasına, vize edilmesine, uygulanmasına ve uygulamanın izlenmesine dair usûl ve esaslar Maliye Bakanlığınca belirlenir.

Ödeneklerin Kullanılmasının Esasları(Devam) (5018/31) Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir. Harcama yetkilileri bütçede öngörülen ödenekleri kadar, ödenek gönderme belgesiyle; kendisine ödenek verilen harcama yetkilileri ise tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapabilir.

Ödeneklerin Kullanılmasının Esasları(Devam) Kamu idareleri, bütçelerinde yer alan ödeneklerin üzerinde harcama yapamaz. Bütçeyle verilen ödenekler, tahsis edildikleri amaçlar doğrultusunda yılı içinde yaptırılan iş, satın alınan mal ve hizmetler ile diğer giderlerin karşılanmasında kullanılır. Ancak, ait olduğu malî yılda ödenemeyen ve emanet hesabına alınamayan zamanaşımına uğramamış geçen yıllar borçları ile ilama bağlı borçlar, ilgili kamu idaresinin cari yıl bütçesinden ödenir.   Cari yılda kullanılmayan ödenekler yıl sonunda iptal edilir.            

Ödeneklerin Kullanılmasının Esasları(Devam) - Harcama birimleri AFP ‘de yer alan oranlar dahilinde harcayacaklardır. - Harcama yetkilileri, serbest bırakılan ödeneklerin üzerinde veya Ödenek Gönderme Belgesindeki ödenekleri aşan tutarda ödeme emri düzenleyemeyecek ve bu ödenekleri aşan bir harcama yapamayacaklardır.

Ödeneklerin Kullanılmasının Esasları(Devam) (5018/70) Ödenek Üstü Harcama Kamu zararı oluşturmamakla birlikte bütçelere, ayrıntılı harcama programlarına, serbest bırakma oranlarına aykırı olarak veya ödenek gönderme belgelerindeki ödenek miktarını aşan harcama talimatı veren harcama yetkililerine, her türlü aylık, ödenek, zam ve tazminat dahil yapılan bir aylık net ödemeler toplamının iki katı tutarına kadar para cezası verilir. Mevzuata aykırı veya kamu zararı oluşan işlemlerde ise, harcama yetkilileri işlemin sonucuna göre; idari, mali veya cezai sorumlu olabilirler.

Ödeneklerin Kullanılmasının Esasları(Devam) Elektrik, doğalgaz, su, telefon, bilgiye abonelik ve internet erişimi gibi mal ve hizmet alım giderlerinin, serbest ödenek yetersizliği nedeniyle zamanında ödenmemesi suretiyle ek mali yük oluşturularak kamu zararına neden olunmaması bakımından, tertipler itibariyle serbest ödenekler öncelikle bu giderlere ilişkin faturaların ödenmesinde kullanılacaktır. **NOT: Personel Çalıştırılmasına yönelik Hizmet Alımlarında eğer toplam personel sayılarında bir artış var ise Maliye Bakanlığı’nın 11.03.2015 Tarih ve 2659 Sayılı Yazısına istinaden Maliye Bakanlığı’ndan UYGUN GÖRÜŞ alınarak alımların yapılması gerekmektedir.

Ödeneklerin Kullanılmasının Esasları(Devam) - Ödeme Emri Belgesi düzenlenirken Fonksiyon kodlarından doğru kodlarının seçilmesi - Ödeme Emri Belgesi düzenlenirken gelir – gider işlemlerinde yansıtma kodlarının mutlaka kullanılması

Ayrıntılı Harcama Programı(AHP/AFP) Ayrıntılı Harcama Programı (AHP): KMYK Kanuna ekli (I) sayılı cetvelde yer alan idarelerin, aylar itibariyle yapabilecekleri harcamaları gösteren ve tertip düzeyinde oluşturulan programı, Ayrıntılı Finansman Programı (AFP): 5018 sayılı Kanuna ekli (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan idarelerin, aylar itibariyle yapabilecekleri harcama (tertip düzeyinde) ve tahsil edebilecekleri gelir miktarları ile net finansmanın kullanımına ilişkin öngörülerini gösteren programı, ifade eder.

Ayrıntılı Harcama Programı(AHP/AFP) AHP/AFP’lerin harcama kısmı tertip düzeyinde hazırlanıp Bakanlıkça bu düzeyde vize edilmektedir. Ancak harcama birimlerince 4. düzeyde kodlar doğru seçilmek üzere harcama yapılacaktır. Örneğin; 03.2.6.01 kodundan deney tüpü alırken 03.2.6.02 Tıbbi Malzeme Alımları kodu kullanılmamalıdır.

BÜTÇE İŞLEMLERİ Serbest Bırakma AHP/AFP Revize işlemi Ödenek Aktarma Ödenek Ekleme Ödenek Devri Ödenek İptali Ek Ödenek

BÜTÇE İŞLEMLERİ Bütçe işlemlerine ilişkin yetki, KMYK Kanunu ve yılı Bütçe Kanunlarında tanımlanır. Maliye Bakanlığı her yıl bütçe işlemleri ile ilgili olarak idarelerde uygulama birliği ve kolaylığı sağlamak üzere bütçe işlemlerine ilişkin esas ve usulleri kapsayan bir uygulama genelgesi yayımlar.

AHP/AFP Revize işlemi AHP ile AFP’nin gider, gelir ve net finansman bölümlerinde yıl içinde yapılacak her türlü değişiklik işlemini ifade eder. Genel bütçeli idareler(I) ile hazine yardımı alan özel bütçeli idarelerin (II)AHP/AFP’lerinde değişiklik yapma yetkisi Maliye Bakanlığına aittir.

Serbest Bırakma Özel bütçeli idareler ve sosyal güvenlik kurumları ayrıntılı finansman programlarını hazırlar ve harcamalarını bu programa uygun olarak yaparlar. Serbest bırakma işlemi 3 er aylık dönemlerle yılda 4 kez yapılır.

Ödenek Aktarma Belli bir bütçe tertibine tahsis edilmiş olan ödeneğin, KMYK Kanunu, yılı bütçe kanunu ve diğer kanun hükümlerine dayanılarak bir tertipten düşülüp başka bir tertibe eklenmesi işlemlerini ifade eder.

Ödenek Aktarmaları (Genel İlkeler-KMYK Madde 21) Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçeleri arasındaki ödenek aktarmaları kanunla yapılır. Ancak, merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri, aktarma yapılacak tertipteki ödeneğin, yılı bütçe kanununda farklı bir oran belirlenmedikçe yüzde beşine kadar (Bütçe Kanundaki oran yüzde 20) kendi bütçeleri içinde ödenek aktarması yapabilirler. Bu şekilde yapılan aktarmalar, yedi gün içinde Maliye Bakanlığına bildirilir.

Ödenek Aktarmaları (Bütçe Uygulama Tebliği) Aktarma işlemi ile; ödenek eklenecek tertibin kesintili başlangıç ödeneğinin (KBÖ) yüzde 20’si esas alınır.

YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 2014 AKTARMA YAPILMAK İSTENEN TERTİPLERİN MEVCUT ÖDENEK DURUM CETVELİ (%20 SINIRI AŞAN) (TL) KURUM DÜZEYİNDE MEVCUT ÖDENEK DURUMU TERTİP AÇIKLAMA BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEK EK ÖDENEK EKLENEN KURUM İÇİ AKTARMA TOPLAM ÖDENEK SERBEST ÖDENEK YILSONU TAHMİNİ HARCAMA SERBEST ÖDENEKTEN KALAN KURUM İÇİ AKTARMA ( %20 sınırı) NET FİNANSMAN FAZLALIĞI OLARAK GELİRLİ ÖDENEK KAYDI GELİR FAZLASI ÖDENEK KAYDI ÖZ GELİRDEN TAHAKKUK ARTIĞINDAN DÜŞÜLEN 38.10.00.01-01.3.9.00-2-03.5 HİZMET ALIMLARI 67.000,00 0,00   20.000,00 38.10.00.01-09.4.1.00-2-03.2 TÜKETİME YÖNELİK MAL VE MALZEME ALIMLARI 5.416.000,00 1.500.000,00 6.916.000,00 6.763.877,33 152.122,67 TOPLAM NOT: 5018 sayılı Kanunun 21 inci maddesi ile 6512 sayılı Kanunun 6/2 inci maddesinin hükmü uyarınca aktarma yapılacak (ekleme yapılacak) tertibin kurum düzeyindeki başlangıç ödeneğinin %20'si alınmaktadır. 38.10.00.01-09.4.1.00-2-03.5 Memurlar tertibinin %20'si 13.400.-TL'dir. Aktarma yapacağımız miktar bunu aştığı için işlemimiz %20 sınırını aşmaktadır. Bu durumda bir/birden fazla tertiplerden bu tertibe 13.400.- TL ödenek eklenir ve kalan miktar olan 6.600.-TL için Maliye Bakanlığı'ndan ödenek aktarma talebi yapılır. BİRİM DÜZEYİNDE 38.10.04.32-09.4.1.00-2-03.5 8.000,00 6.637,71 1.362,29 13.400,00 38.10.04.36-09.4.1.00-2-03.2 6.600,00 28.000,00 13.237,71 14.762,29

KURUMSAL TERTİBİ DEĞİŞTİREN AKTARMA İŞLEMİ Ödenek Aktarmaları TERTİP EKLENEN DÜŞÜLEN 38.10.38.10-09.4.1.00-2-03.2 50.000 38.10.38.10-09.4.1.00-2-03.5 38.10.09.04-09.4.1.00-2-03.2 25.000 38.10.06.83-09.4.1.00-2-03.2 10.000 38.10.04.32-09.4.1.00-2-03.2 15.000 38.10.04.42-09.4.1.00-2-03.5 KURUMSAL TERTİBİ DEĞİŞTİREN AKTARMA İŞLEMİ

Ödenek Aktarma-Aktarma Yasakları Personel giderleri tertiplerinden Aktarma yapılmış tertiplerden Yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden, diğer tertiplere Cari nitelikli tertiplerden (ör:03 Mal ve Hizmet Alımları) Sermaye Nitelikli tertiplere (ör: 06 Sermaye Giderleri) aktarma yapılamaz. Ödenek eklenen tertipten düşme yapılamayacağından idareler bu yönde aktarma işlemi yapamayacağı gibi aktarma talebinde de bulunamayacaktır.         

Ödenek Ekleme İlgili kanunları gereğince, bütçede mevcut veya yeni açılacak bir tertibe ödenek ilave edilmesi işlemlerini ifade eder. Gelirli ödenek kaydı Gelir fazlası karşılığı Likit karşılığı Şartlı bağış ve yardım karşılığı Diğer

Ödenek Devir Harcanmayan kısmının ertesi yıla devredeceği ilgili kanunlarla hüküm altına alınmış olan her türlü ödeneğin bütçe ile ilişkisinin kurulması ve kullanımına imkân sağlanması amacıyla mevcut veya yeni açılacak bir tertibe eklenmesi işlemleridir. Akreditif artığı karşılığı, Yüklenme artığı karşılığı, Devreden dış proje kredileri karşılığı, Şartlı bağış ve yardımların devri Diğer ödenek devir işlemleri

Ödenek İptali Muhtelif kanunlarla verilmiş olan yetkilere istinaden bütçe ödeneklerinin iptal edilmesi işlemini ifade eder.

Yüklenmeye Girişilmesi (KMYK Kanunu Madde 26) Yüklenme, usulüne uygun olarak düzenlenmiş sözleşme esaslarına veya kanun hükmüne dayanılarak iş yaptırılması, mal veya hizmet alınması karşılığında geleceğe yönelik bir ödeme yükümlülüğüne girilmesidir. Bütçede yeterli ödeneği bulunmayan işler için yüklenmeye girişilemez. Yüklenme süresi malî yılla sınırlıdır. Harcama yetkilileri, tahsis edilen ödenekler dahilinde yüklenmeye girebilirler. Yüklenmeye girişilen tutara ait ödenekler saklı tutulur; başka iş yaptırılması, mal veya hizmet alınması için kullanılamaz.   

Yıl İçinde Ödenek Talep ve Değişiklikleri Yıl içinde harcama birimlerinin ödenek ekleme, aktarma, revize gibi bütçelerinde değişiklik veya ekleme talepleri İlgili Harcama biriminin öncelikli ihtiyaçları ve Kurumun likit kaynakları, Mevzuatın izin verdiği sınırlar dahilinde Başkanlığımızca değerlendirilip, Birimlerin mağdur olmaması için gereken işlemler ivedilikle yerine getirilmektedir.

TEŞEKKÜRLER