ARDAHAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İÇİNDEKİLER Sayfa No İÇİNDEKİLER Sayfa No İlin Tarihi, Coğrafi, Ekonomik ve Kültürel Durumu 3-3-5 Disiplin Olayları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
Advertisements

ÖZBEKİSTAN KIRGIZİSTAN KAZAKİSTAN
HAZIRLAYAN:HANDE ENGİN 9-C 87
Kozan İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLÇE TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU 1865–1923 yılları arasında Vilayet olan Kozan, 1926 yılında yapılan.
Avusturya.
Doğu Anadolu Bölgesi.
SBEP ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI Türkiye’de değişik iklim tipleri ve Yeryüzü şekillerinin farklılığına bağlı olarak farklı farklı hayvancılık.
DOĞU ANADOLU BÖLGESİ.
Karadeniz İklimi Hazırlayanlar: Onat Özçelik, Meltem Tutar,
ÜRETTİKLERİMİZ.
Konu : türkiye’de iklim bölgeleri
Gaziantep, Güneydoğu Anadolu Bölgesinin en büyük, Türkiye’nin ise 6
Belçika.
NEVŞEHİR COĞRAFYASI HAZIRLAYANLAR BAHAR KİRŞAN
SOSYAL BİLGİLER COĞRAFİ BÖLGELER GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ.
Coğrafi Bölgeler.
ADIM ADIM TÜRKİYE.
5.SINIF SOSYAL BİLGİLER BÖLGEMİZİ TANIYALIM “AKDENİZ BÖLGESİ”
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Norveç.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
ÇAYIRALAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yüksekova Kadıköy Köyü İlköğretim Kurumları
Türkiye’nin coğrafi konumu
Yüksekova 50. Yıl Ortaokulu
ULAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Macaristan.
TOKAT Tokat,uygarlıkların merkezi olan Anadolu' da, zengin doğal kaynakları, jeostratejik konumu nedeni ile, beyliklerin, devletlerin ve imparatorlukların.
Yüksekova Cemal Sala İlköğretim Kurumu
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ
RİZE İYİDERE KAYMAKAMLIĞI BÜYÜKÇİFTLİK İLKÖĞRETİM OKULU
ORDU-AYBASTI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. Tarihçe Karadeniz’e paralel olarak uzanan Canik Dağları’nın Kuzey Yamaçlarında Bolaman Irmağı’nın sol kolu.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ARDAHAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİN TARİHİ Ardahan İli yaklaşık 3000 yıllık bir geçmişe sahiptir. İlimiz, M.S.628 yılında Hazar Türklerinin eline.
a)Tarihi Tut ve çevresinin tarihi çok eskilere dayanmaktadır
Büyük Oluklu. Büyük Oluklu OKULLARIN GENEL DURUMLARI.
FOÇA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
KÜTAHYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU …… İlinin kuruluşu …….
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
1 Yüksekova Cumhuriyet İlköğretim Kurumları 2012.
Lüksemburg.
ÇORUM İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
SARUHANLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 14/01/2016BRİFİNG.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI AKPINAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DAMAL İL ÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNGİ ( ) 1/41.
FINDIKLI-RİZE-TÜRKİYE.  Fındıklı, Rize İlinin 60 Km doğusunda yer alan bir sahil ilçesidir. Yüzölçümü 409 Km2 olan ilçenin doğusunda Arhavi, batısında.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN BAŞLICA İKLİM TİPLERİ
MARMARA BÖLGESİ.
Türkiye’de Arazi Kullanımı
ULAŞ İLÇESİ BRİFİNG DOSYASI EKİM İLÇENİN TARİHİ, KÜLTÜREL, NÜFUS VB. BİLGİLERİ: İlçemizin yerleşim tarihi oldukça eskidir. Kuruluş tarihi bilinmemekle.
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
T.C. SAİMBEYLİ KAYMAKAMLIĞI İl ç e Milli Eğitim M ü d ü rl ü ğ ü 2016 BRİFİNG DOSYASI.
T.C. GÖLYAKA KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YAŞADIĞIMIZ BÖLGE.
GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
ETKİNLİK ÇALIŞMA SUNUSU
TÜRKİYE’NİN PLATOLARI
Marmara Bölgesini Tanıyalım
Karşılaştırmalı Eğitim
DOĞU ANADOLU BÖLGESİ Doğu Anadolu bölgesi Anadolu topraklarındaki konumunda doğuda yer alması nedeniyle Birinci Coğrafya Kongresi tarafından 1941 yılında.
ARDAHAN ili ve özellikleri Zeliha IŞIK
Hollanda Yüz ölçümü: km 2 Nüfusu: İdare şekli:Meşruti Krallık Başkenti:Amsterdam Önemli şehirleri :Rotterdam, Groningen, Eindhoven Dili:Hollandaca.
1.GİRİŞ- DOĞU ANADOLU BÖLGESİ 2.FIRAT NEHRİ 3.AĞRI DAĞI 4.VAN GÖLÜ 5.MUŞ OVASI 6.HAZAR GÖLÜ 7.TORTUM ŞELALESİ 8.ÇIR ŞELALESİ 9.SARI KAMIŞ ORMANI 10.MERCAN.
Sunum transkripti:

ARDAHAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1

İÇİNDEKİLER Sayfa No İÇİNDEKİLER Sayfa No İlin Tarihi, Coğrafi, Ekonomik ve Kültürel Durumu Disiplin Olayları 3131 Nüfus-Çağ Nüfusu ve Demografik Durumu Taşımalı Eğitim İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Fiziki Mekanıl Milli Eğitim Müdürlüğünün Fiziki Mekanı 8 Pansiyonlu Okullar 3737 İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Personel Durumu 9-10 Seviye Belirleme Sınavı (SBS) 3838 Araç –Gereç ve Demirbaş Durumu 11 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 39 Öğretmen Durumu 1212 Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) 40 Öğrenci, Öğretmen ve Okul/Kurum Sayıları 1313 Yaygın Eğitim Kurumları 4141 Okul, Derslik, Şube ve Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayıları Yaygın Eğitim Okur Yazar Oranları 4242 FATİH Projesi Kapsamında Verilen Bilişim Cihazları 1717 Meslek Edindirme Kursları 4343 Eğitim Amaçlı Bilgisayar Kullanım Oranı 18 Özel Öğretim Kurumları Örgün Eğitim Okullaşma Oranları Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısının Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenci Sayısı Yüzdesi Yıllık Zorunlu Eğitim Kapsamında İlkokul/Ortaokul Sayıları 2323 Dershaneler Eğitim Öğretim Yılı 1. Sınıflar Yeni Kayıt Öğrenci Durumu Projeler (Yerel, Ulusal ve Uluslar arası) 4747 Ortaokul Mezun Öğrencilerin Ortaöğretim Kurumlarına Kayıt Yüzdesi 2626 Ulusal/Uluslararası Bilimsel Etkinlikler İkili Eğitim Yapan Okul Sayısı 2727 Fiziki Yatırım Gerçekleşmeleri Birleştirilmiş Sınıflı İlkokul Sayısı 28 İnşaat Bütçe 5252 Okul Terkleri Sorunlar ve Çözüm Önerileri

İLİN TARİHİ,COĞRAFİ, EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU Ardahan İli yaklaşık 3000 yıllık bir geçmişe sahiptir. İlimiz, M.S.628 yılında Hazar Türklerinin eline geçerek Ardahan adını almıştır yılında Alparslan tarafından fethedilerek Selçuklu egemenliğine giren Ardahan 1551 Kanuni Sultan Süleyman döneminde Osmanlı İmparatorluğu topraklarına dahil olmuştur. Bölge Osmanlı yönetiminde uzunca bir süre Çıldır Beylerbeyliği olarak adlandırılmıştır Osmanlı-Rus Savaşı sonunda savaş tazminatı olarak 13 Temmuz 1878 Berlin Antlaşmasıyla Ruslara bırakılan Ardahan, 1918 Brest-Litowsk Antlaşmasıyla Anavatana kavuşmuş ise de 30 Ekim 1918 Mondros Mütarekesi ile Ordumuzun çekilmesi sonucu, Ermeni ve Gürcülerin işgaline hedef olmuştur. 30 Kasım 1918 tarihinde Kars’ta kurulan Milli Şura Hükümeti tarafından Mondros Mütarekesi şartları reddedilmiş, I. Ardahan Kongresi Ocak 1919 ve II. Ardahan Kongresi Ocak 1919 ile kurtuluşa giden yol açılmıştır. Milli Şura Hükümeti, Kurtuluş Savaşımızla bütünleşerek Kazım Karabekir Paşa ve Halit Paşa Komutasındaki Şanlı Ordumuz tarafından 23 Şubat 1921 tarihinde kurtarılmıştır. Cumhuriyetin ilanından sonra il olan Ardahan, 1926 yılında ilçe yapılarak, Kars iline bağlanmıştır. Ardahan ilinin kuruluşu ’ dir 3

COĞRAFİ ÖZELLİKLERİ: İlimiz Doğu Anadolu bölgesinin kuzeydoğusunda ve m yükseklikte yer alır. Anadolu’nun kuzeydoğusunda yer alan Ardahan ili, doğu ve kuzeydoğusunda Gürcistan ve kısmen de Ermenistan, güney ve güney doğusunda Kars, güney batısında Erzurum ve kuzeyde Artvin illeri ile sınırlıdır. İlimiz Posof ilçesinde Gürcistan ile Türkiye arasında bağlantıyı sağlayan Türkgözü gümrük kapısı bulunmaktadır. Türkiye ile Gürcistan Devleti arasındaki ticari ilişkiler gün geçtikçe geliştiğinden sınır kapısının yörenin ekonomisine katkısı da gün geçtikçe artmaktadır. İl alanı ana çizgileriyle m yükseltide ovaların yer aldığı dalgalı yapıya sahip bir plato görünümündedir. İl topraklarının görünümü çoğunlukla sıra dağlarla bölünmüş, bunların arasında yüksek düzlükler, ova ve vadiler şeklindedir. İlin en yüksek noktasını oluşturan Kısır dağı 3190 m yüksekliktedir. İlin en önemli akarsuyu Kura Nehridir. 90 km uzunluğundaki Kura nehri vadisi çok önemli doğal ve tarihi zenginlikleri içerisinde barındırmakta olup, ekolojik turizm potansiyeli yüksektir. İlin en büyük ovaları Ardahan ve Göle ovalarıdır. Bu ovalarda tahıl, yem bitkileri ve büyük oranda çayır otu üretimi yapılmaktadır. Çıldır ve Aktaş gölleri ilin önemli su kaynaklarıdır. İlimiz karasal iklime sahip olmakla beraber, Karadeniz etkisinin de yer yer görüldüğü ilimizde kışlar uzun ve sert, yazlar ılık ve yağışlı geçmektedir. Posof ilçemizde yer yer Karadeniz iklim özellikleri görülmektedir. İlimiz bitki örtüsü olarak alpin çayırlar ve yer yer iğne yapraklı Sarıçam Ormanları (yaklaşık %20) ile kaplıdır. İlimize bağlı 5 adet ilçe bulunmaktadır. Bunlar Çıldır, Damal, Göle, Hanak ve Posof ilçeleridir. 4

EKONOMİK ve TARİHİ ÖZELLİKLERİ: Ardahan ilinin ekonomisi hayvancılık ve tarıma dayanır. Sanayi sektörü fazla gelişmemiştir. Hayvancılık: Geniş mer'a ve çayırlarındaki zengin bitki örtüsü hayvancılığın gelişmesini sağlamıştır. En çok sığır ve koyun beslenir. Koyun yetiştiriciliğinde mor ve ak karaman, sığır besiciliğinde ise yüksek verimli Doğu Andolu kırmızısı vezavod veya kalakan türleri hakimdir. Arıcılık gelişmiştir. Tarım: Elverişsiz iklim şartları tarla tarımını engeller. Akarsu boylarında tarım yapılır. Buğday, arpa, çavdar ve az miktarda patates yetiştirilir. Sanayi: Ardahan'da sanayi fazla gelişmemiştir. İlde hayvancılığa bağlı olarak süt toplama merkezleri, küçük çaplı mandıralar yer alır. İlimiz; çok önemli tarihi, doğal ve turistik değerlere sahiptir. Urartu, Med, Pers, Roma, Sasani, Selçuklu, İlhanlı, Karakoyunlu, Akkoyunlu, Safavi ve Osmanlı uygarlıklarına ev sahipliği yapan yörede birçok tarihi eser ve kalıntı bulunmaktadır. Anadolu’nun kuzeydoğusunda bir serhat şehri konumundaki Ardahan’da çok sayıda tarihi kale ve kuleler, cami ve köprüler, şapel ve kiliseler, çeşme ve hamamlar ilin tarihi ve kültürel mirasını oluşturmaktadır. 5

DEĞİŞİM ERKEKKADINERKEKKADIN TOP TOP TOP TOP TOP %0,42+%0,85+%0,45+%0, %1,65+%0,73+%2,47+%0, %8.5-%1.87-%1,30-% %2,43-%5,03+%1,45-%3, %14,8+%2.64+%2,05+%6, %7,6+%14,12-%0,21-%0, %0,59-%0,70+%1,03-%0,51 NÜFUS VE DEMOGRAFİK DURUMUNÜFUS VE DEMOGRAFİK DURUMU ADNKS GÖRE İL İLÇELERİN NÜFUSU 6

ÇAĞ NÜFUSU VE DEMOGRAFİK DURUMU ADNKS GÖRE İL İLÇELERİN ÇAĞ NÜFUSLARI İlçe Adı DEĞİŞİM % OKULÖNCESİİLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİMOKULÖNCESİİLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİMOKULÖNCESİİLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİM (3-5 Yaş)(6-13 Yaş)(14-17 Yaş)(3-5 Yaş)(6-13 Yaş)(14-17 Yaş)(3-5 Yaş)(6-13 Yaş)(14-17 Yaş) MERKEZ %0.71+%1.71-%1.18 ÇILDIR %3.14+%5,33-%22.76 DAMAL %6.75+%5.93-%4.77 GÖLE %0.28+%6.90+%0.95 HANAK %2.41+%31.50-%5.11 POSOF %4.31+%27.32+%6.05 TOPLAM

Valilik Hizmet Binasında 3. kat 1200 m2 alan ve 26 Odada hizmet vermektedir İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN FİZİKİ MEKANI 8

12 YILLIK ZORUNLU EĞİTİM KAPSAMINDA İLKOKUL/ORTAOKUL SAYILARI

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1.SINIFLAR YENİ KAYIT ÖĞRENCİ DURUMU

12 YILLIK ZORUNLU EĞİTİM KAPSAMINDA 1.SINIFLAR YENİ KAYIT VE ARTIŞ ORANLARI 12 YILLIK ZORUNLU EĞİTİM KAPSAMINDA İMAM HATİP ORTAOKULLARININ KAYIT DURUMU

BALIKESİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ /90 ÖĞRENCİ BAŞINA MALİYET TAŞIMA YEMEK 1 Günlük Yıllık959,83424,79 Taşıma Merkezi Sayısı 33 Taşınan Yerleşim Birimi Sayısı 169 Toplam Öğrenci Sayısı 2799 Yıllık Taşıma Maliyeti TL ,31 Yıllık Yemek Maliyeti TL ,23 Toplam Maliyet ,54 33

BALIKESİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ /90 Taşıma Merkezi Sayısı 18 Taşınan Yerleşim Birimi Sayısı 153 Toplam Öğrenci Sayısı 1923 Yıllık Taşıma Maliyeti TL ,00 Yıllık Yemek Maliyeti TL ,98 Toplam Maliyet ,98 ÖĞRENCİ BAŞINA MALİYET TAŞIMA YEMEK 1 Günlük6,632,57 Yıllık1.062,

BALIKESİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ /90 Taşıma Merkezi Sayısı 32 Taşınan Yerleşim Birimi Sayısı 171 Taşınan Öğrenci Sayısı 2786 Taşıma Merkezi Sayısı 33 Taşınan Yerleşim Birimi Sayısı 169 Taşınan Öğrenci Sayısı 2799 İlkokul+OrtaokulOrtaöğretim Eğitim Öğretim Dönemi Taşınan Öğrenci Sayısı Tüm Öğrenci Sayısı Oran % Taşınan Öğrenci Sayısı Tüm Öğrenci Sayısı Oran % , , , ,69 35

PANSİYONLU OKULLARIN KAPASİTE VE KAPASİTE KULLANIM ORANLARI

Memur kadrolarının yetersizliği sebebiyle hizmette aksama yaşanmaktadır. ÇÖZÜM-1 Tayinlerin önüne geçmek için mahallen memur atamaları yapılmalı ve engelli vatandaşlarımızın normda gözükmemesi sağlanmalıdır. Konut sıkıntısı ve ağır kış koşulları sebebiyle öğretmenlerimiz barınma sıkıntısı çekmektedirler. ÇÖZÜM-2 İlçe merkezlerine öğretmenlerin barınma ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte lojmanlar yapılmalıdır. İstatistik ve Bütçe Yatırım birimlerinin işleri teknik bilgi ve uzmanlık gerektiren işlerdir. Ancak gerekli nitelikte personel bulunmamaktadır ÇÖZÜM-3 Bu alana yönelik idari kadrolara alanda uzman kişilerin atanması daha doğru bir yaklaşım olacaktır. İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde araç alımı yapılamadığından, okullarımıza hizmetin ulaştırılması açısından sorun yaşanmaktadır. ÇÖZÜM-5 İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine hizmet aracı kiralamak üzere ödenek tahsis edilmelidir. SORUNLAR ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Arz ederim. 53