Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Advertisements

EĞİTİMDE YAPILANDIRICI YAKLAŞIM
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
YAPILANDIRMACILIK.
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Programdan Sorular.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARGÜMANTASYON.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

Öğrenme Düzeyi Araştırması 3: TÜRKÇE Özet Sonuçlar

PROGRAMIN TEMEL YAKLAŞIMI Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yapılandırıcı yaklaşım merkeze alınmakla birlikte, çoklu zekâ, beyin temelli öğrenme, öğrenci merkezli eğitim, bireysel farklılıklara duyarlı eğitim, sarmal, tematik ve beceri yaklaşımı gibi çeşitli eğitim yaklaşımlarından da yararlanılmıştır. Yapılandırıcı yaklaşıma göre öğrenme sürecinde öğrencinin ön bilgilerini harekete geçirme, gelişim düzeyini dikkate alma, etkili iletişim kurma, anlama, sorgulama, bilgiyi uygulama ve değerlendirme önemli kavramlardır. Öğrenci merkezli öğrenmeyi temel alan yapılandırıcı yaklaşım, öğrenme sürecinde öğrenci katılımına,iş birlikli öğrenmeye ve öğretmen rehberliğine ağırlık vermektedir.

Temel Beceriler Türkçe Dersi Öğretim Programı içerdiği öğrenme alanları ve kazanımlarla öğrencilerde aşağıdaki temel becerilerin gelişmesini sağlayacaktır. Bu programla ulaşılması beklenen temel beceriler; 􀂃 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, 􀂃 Eleştirel düşünme, 􀂃 Yaratıcı düşünme, 􀂃 İletişim, 􀂃 Problem çözme, 􀂃 Araştırma, 􀂃 Bilgi teknolojilerini kullanma, 􀂃 Girişimcilik, 􀂃 Karar verme, 􀂃 Metinler arası okuma, 􀂃 Kişisel ve sosyal değerlere önem verme

Türkçe Dersi Öğrenme Alanları Dinleme Öğrenme Alanı 1. Dinleme Kurallarını Uygulama 2. Dinlediğini Anlama 3. Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme Konuşma Öğrenme Alanı 1. Konuşma Kurallarını Uygulama 2. Kendini Sözlü Olarak İfade Etme 3. Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma Okuma Öğrenme Alanı 1. Okuma Kurallarını Uygulama 2. Okuduğunu Anlama 3. Anlam Kurma 4. Söz Varlığını Geliştirme 5. Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma Yazma Öğrenme Alanı 1. Yazma Kurallarını Uygulama 2. Kendini Yazılı Olarak İfade Etme 3. Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma Görsel Okuma ve Görsel Sunu Öğrenme Alanı 1. Görsel Okuma 2. Görsel Sunu

Türkçe Araştırma Sınavı Sonuçları

Türkçe Araştırma Sınavı Sonuçları

Türkçe Araştırma Sınavı Sonuçları

Türkçe Araştırma Sınavı Sonuçları