MİMARLIKTA GÖRSEL ANALİZ TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Ders Kitaplarında Tasarım
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Güvenirlilik, Geçerlilik Kaynakları ve Model Oluşturma
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
MİMARLIKTA GÖRSEL ANALİZ TEKNİKLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Görsel / Uzaysal Zeka.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
MİMARLIKTA GÖRSEL ANALİZ TEKNİKLERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
SANAT EĞİTİMİ.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
ANLAMA TEKNİKLERİ I: OKUMA EĞİTİMİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
SANAT FELSEFESİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Sizce Teknoloji Nedir?.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

MİMARLIKTA GÖRSEL ANALİZ TEKNİKLERİ BaÜ mimarlık Y. Doç. Dr. Gaye BİROL

MİMARLIKTA GÖRSEL EĞİTİM bina bilgisi II MİMARLIKTA GÖRSEL EĞİTİM MİMARLIK EĞİTİMİNDE ALGILAMA VE GÖZLEM YAPMA BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI ÖNEMLİDİR. BU TÜR BECERİLERİN KAZANILMASI GÖRSEL EĞİTİM İLE BAŞLAR VE TÜM MESLEK YAŞAMI BOYUNCA DEVAM EDER. ÖĞRENCİNİN ÖZELLİKLE ÇEVRESİYLE NASIL GÖRSEL İLETİŞİM KURACAĞINI ÖĞRENMESİ GEREKLİDİR. GÖRSEL BİLİNÇ, DÜŞÜNSEL VE GÖRSEL BİLGİLERİ BİR ARADA TUTAN, HAYAL GÜCÜNÜN GELİŞMESİNE KATKIDA BULUNAN GÖRSEL HAFIZADA SAKLIDIR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II MİMAR ZENGİN BİR GÖRSEL HAFIZA KOLLEKSİYONUNA SAHİP OLMALIDIR. HAFIZANIN ZENGİNLİĞİ İSE GELİŞMİŞ VE ETKİN BİR ALGILAMAYA DAYANIR. GÖRSEL HAFIZANIN ZENGİNLEŞTİRİLMESİ, İLGİ ALANLARININ GENİŞLETİLMESİ VE ALGILAMANIN KOLAYLAŞTIRILMASI, YENİ BİLGİLERİN HAFIZAYA DEPOLANMASI DAİRESEL BİR SÜREÇ İÇİNDE GERÇEKLEŞİR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II GÖRSEL İLETİŞİM GÖRSEL İLETİŞİM, ÇEVREDEN GELEN UYARICI ETKİLERİN ALGILANMASI, HİSSEDİLMESİ VE KAVRANMASI SONUCU BELLEKTE İMAJ OLUŞTURMASI VE DAHA SONRA BU İMGELERİN GÖRSELLEŞTİRİLMESİ VE İFADE EDİLMESİ SÜRECİDİR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II UYARICI ETKİLERİ ALGILAYABİLME, KİŞİNİN İLGİ VE TUTUMUNA BAĞLI OLARAK DEĞİŞİR. ÇEVRENİN İNSANA GÖNDERDİĞİ MESAJLARIN ALGILANMASI, ALICININ İLGİ, TUTUM VE DEĞERLERİNE BAĞLI OLARAK ETKİNLİK KAZANIR. GÖRSEL EĞİTİM, KİŞİNİN İLGİ ALANLARINI GELİŞTİRMESİNE, DEĞER YARGILARINI OLUŞTURMASINA, ÇEVREYİ DUYARLI BİR BİÇİMDE GÖZLEMLEMESİNE VE ONA TEPKİ GÖSTERMESİNE OLANAK SAĞLAR. BaÜ mimarlık

ÇEVRE İLE GÖRSEL İLETİŞİM KURABİLMEK İÇİN; GÖRSEL KESKİNLİK bina bilgisi II DUYUSAL BİLGİNİN ALINMASINA VE İŞLENMESİNE İLİŞKİN ALGISAL-ZİHİNSEL SÜREÇ, GÖRSEL KESKİNLİK İLE GERÇEKLEŞİR; ÇEŞİTLİ ANLATIM TEKNİKLERİ YARDIMIYLA GÖRSELLEŞTİRME İLE SON BULUR. ÇEVRE İLE GÖRSEL İLETİŞİM KURABİLMEK İÇİN; GÖRSEL KESKİNLİK GÖRSEL ANLATIM BECERİLERİNE SAHİP OLMAK GEREKLİDİR. BaÜ mimarlık

KİŞİ GENELLİKLE İLGİ DUYDUĞU KONUYA YA DA DETAYA DAHA AYRINTILI BAKAR. bina bilgisi II GÖRSEL KESKİNLİK, KİŞİNİN ÇEVRESİNDEKİ ÇOK YÖNLÜ MESAJLARI HIZLA ALABİLME, BİLGİYİ AÇIK VE NET ŞEKİLDE GÖREBİLME YETENEĞİDİR. KİŞİ GENELLİKLE İLGİ DUYDUĞU KONUYA YA DA DETAYA DAHA AYRINTILI BAKAR. HERHANGİ BİR KİŞİNİN, BİR SANATÇININ, BİR MİMARIN VE BİR SOSYOLOĞUN BİR BİNAYA BAKTIĞINDA GÖRDÜĞÜ ŞEYLER FARKLIDIR. BU NEDENLE, GÖRSEL KESKİNLİK İLGİ ALANLARINA GÖRE AĞIRLIK KAZANIR. GÖRSEL EĞİTİMLE EDİNİLEN GÖRSEL KESKİNLİK BECERİSİ SANAT YAPITLARIINI DEĞERLENDİREBİLME/ELEŞTİREBİLME KAPASİTESİNİ DE YARATIR. BaÜ mimarlık

GÖRSEL MESAJLARI ALMA, GÖRSEL KESKİNLİK BECERİSİ İLE, bina bilgisi II GÖRSEL ANLATIM, ÇEVREDEN ELDE EDİLEN İMGE VE MESAJLARI GÖRSELLEŞTİRME BECERİSİDİR. SANATÇILAR, TASARIMCILAR, FOTOĞRAFÇILAR VE MİMARLAR YAPITLARI VE ÇEŞİTLİ ANLATIM TEKNİKLERİ İLE ÇEVREYE MESAJLAR VERİRLER. GÖRSEL MESAJLARI ALMA, GÖRSEL KESKİNLİK BECERİSİ İLE, GÖRSEL MESAJLARI VERME VE İLETME, GÖRSEL ANLATIM BECERİLERİNE BAĞLI OLARAK GELİŞİR. GÖRSEL KESKİNLİK VE GÖRSEL ANLATIM, BİRBİRLERİ İLE BAĞLANTILI OLMAKLA BERABER AYRI BECERİLER GEREKTİRİRLER. GÖRSEL EĞİTİM İÇİN HER İKİSİ DE BİLİNÇLİ OLARAK GELİŞTİRİLMELİDİR. BaÜ mimarlık

GÖRSEL MESAJ, ÜÇ DÜZEYDE GÖRSELLEŞTİRİLİR: GERÇEĞİ YANSITAN ANLATIMLAR bina bilgisi II GÖRSEL MESAJ, ÜÇ DÜZEYDE GÖRSELLEŞTİRİLİR: GERÇEĞİ YANSITAN ANLATIMLAR SOYUTLAMALAR SEMBOLLERİN KULLANIMI BaÜ mimarlık

bina bilgisi II GÖRSEL ANLATIM ESKİZLERİ, GERÇEKTE GÖREBİLDİĞİMİZ BİLGİLERİ İLETMEYE YÖNELİK ÇİZİMLER OLUP FOTOĞRAFIN GÖREVİNİ ÜSTLENİR VE ONUN TEMSİLİ ANLATIMINI YAPAR. MESAJIN İLETİLMESİNDE AMAÇ BİNA ÖZELLİKLERİNİN GERÇEĞİ YANSITAN ŞEKLİYLE TANITILMASIDIR. BU TÜR ESKİZ ÇİZİMLERİ, ÇİZEN KİŞİNİN ÇİZGİ KARAKTERİNİ DE YANSITIR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II ESKİZ ÜRETMEK VE DİĞER İNSANLARIN ESKİZLERİNİ OKUMAK VE ANLAMAK, GEREK KONUNUN GÖRSEL ANLATIMININ, GEREKSE GÖRME YOLLARININ ÇEŞİTLİLİĞİ HAKKINDA BİRİKİM SAĞLAMAKTADIR. ÇEVREDEN ALINAN MESAJLARIN GÖRSELLEŞTİRİLMESİNDE KULLANILAN BİR DİĞER YAKLAŞIM “SOYUTLAMA” DIR. SOYUTLAMA, GÖRSEL İLETİŞİMDE DAHA GÜÇLÜ VE ÖZÜ ORTAYA ÇIKARTMAYA VE ANLAMI VURGULAMAYA YÖNELİK BİR BASİTLEŞTİRME OLARAK TANIMLANABİLİR. BaÜ mimarlık

GÖRSEL HAFIZA, SOYUTLAMA İLE ZENGİNLEŞİR. bina bilgisi II HERHANGİ BİR ANDA GÖRÜLEN BİLGİLERİ, BELLEKTE DAHA ÖNCEDEN OLUŞTURULAN GÖRSEL BİRİKİMLE BİRLEŞTİREREK DÜZENE SOKABİLMEK VE KISA SÜREDE ANLAM İFADE EDECEK ŞEKİLDE GÖRSELLEŞTİREBİLMEK İÇİN, SOYUTLAMAYA BAŞVURULUR. GÖRSEL HAFIZA, SOYUTLAMA İLE ZENGİNLEŞİR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II BaÜ mimarlık

ALGILAMA, ASLINDA BİR SOYUTLAMA SÜRECİDİR. bina bilgisi II ALGILAMA, ASLINDA BİR SOYUTLAMA SÜRECİDİR. ALGILAMA GENELLİKLE BİLİNÇALTI VE REFLEKS DÜZEYİNDE OLUŞURKEN, SOYUTLAMA GÖRSEL BİR MESAJ İLE BİRLEŞTİRİLDİĞİNDE AMAÇLI VE BİLİNÇLİ BİR DÜZEYE GETİRİLEBİLMEKTEDİR. SOYUTLAMA, VURGULANMASI İSTENEN ETKİYİ SAĞLAMAK AMACIYLA ÇEŞİTLİ ŞEKİLLERDE İFADE EDİLEBİLMEKTEDİR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II EZKİZ, BİR SOYUTLAMADIR. ESKİZİ YAPAN KİŞİ SEÇİCİDİR. BİR VEYA BİRKAÇ GÖRÜNÜMÜ DİĞERLERİ ARASINDAN SEÇER, YORUMLAR, VURGULAR VE ÖNE ÇIKARIR. GÖRME VE ALGILAMA YOLUYLA KİŞİNİN BİÇİM REPERTUVARI GELİŞİR VE ZENGİNLEŞİR. BELLİ BİÇİMLERE BAĞLANMA VE SAPLANMA YERİNE, SOYUTLAMA VE BİÇİMSEL KAVRAMLARI OLUŞTURMA ŞANSI DOĞAR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II BaÜ mimarlık

bina bilgisi II SEMBOLLERİN KULLANIMI, GÖRSEL İLETİŞİM KURMADA SEMBOLLERİN BASİTLEŞTİRİLMİŞ BİR FORMUDUR. GERÇEĞİ YANSITAN GÖRÜNTÜ YERİNE GEÇEBİLECEK, ONU ÇAĞRIŞTIRAN BİR SİMGE İLE İFADE EDİLİR. BAZI KAVRAM VE DÜŞÜNCELERİN SEMBOLLEŞTİRİLMESİNİ SAĞLAR. VENTURİ, MİMARLIKTA ÇAĞRIŞIMSAL ANLAMLARIN ÖNEMİNİ VURGULAR. KLASİK FORMLARI SOYUTLAYARAK, İŞARET VE SİMGE HALİNE GELECEK BİÇİMDE BASİTLEŞTİRMİŞTİR. SİMGENİN ORTAYA KOYDUĞU ANLAM, HER KÜLTÜRÜN KENDİ DEĞERLERİ BAĞLAMINDA NETLEŞİR. BaÜ mimarlık

GÖRSEL İLETİŞİM KURMADA TEMEL BECERİLER bina bilgisi II GÖRSEL İLETİŞİM KURMADA TEMEL BECERİLER GÖRSEL İLETİŞİM KURARKEN GÖZLEMLERİN VE DÜŞÜNCELERİN SÖZCÜKLER YERİNE ÇİZİMLE NOT ALINMASI VE ÇİZEREK KAYDEDİLMESİ GEREKLİDİR. BU İŞLEM HEM GÖRSEL BİRİKİM OLUŞTURMAYI SAĞLAR, HEM DE MİMARLIKTA YAPICI VE YARATICI OLMAYA YARDIMCI OLUR. DAHA ÖNCE TOPLANAN BİLGİLERİN GEREKTİĞİNDE İNCELENMESİNE OLANAK SAĞLADIĞI İÇİN, TASARIMCI İÇİN GÖRSEL NOT ALMA SON DERECE ÖNEMLİDİR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II HAFIZAYA KAYDEDİLMİŞ GÖRSEL BİLGİ, ÇİZİMLE NOT ALMANIN ÖTESİNDE BAZI BECERİLER GEREKTİRİR. GÖRSELLEŞTİRİLEN BİLGİ, KİŞİNİN ALGILAMA GÜCÜ VE KAPASİTESİNE BAĞLI OLARAK KAYDEDİLİR. ALGILAMA GÜCÜ DE GÖZLEM YAPABİLME KADAR DÜŞÜNME YETENEĞİ İLE GELİŞİR. BİR OBJEYE İKİNCİ KEZ BAKILDIĞINDA YENİ MESAJLAR ALINIR, ÖNCEKİ BİLGİLER İSE ÇAĞRIŞIMLA YENİ ANLAMLARIN ORTAYA ÇIKMASINA YARDIMCI OLUR. BU SÜREÇ İÇİNDE GÖRSEL NOT ALMA, GÖRSEL İPUÇLARI İLE HAFIZAYI MOTİVE EDEREK ESNEK DÜŞÜNMEYE DE YARDIMCI OLABİLMEKTEDİR. BaÜ mimarlık

HAYAL GÜCÜNÜ GELİŞTİRME BECERİLERİDİR. bina bilgisi II YARATICILIK İÇİN ÖN KOŞUL OLAN GÖRSEL İLETİŞİM, GÖRSEL ANALİZLE GERÇEKLEŞİR. GÖRSEL NOT ALMA ALIŞKANLIĞINI KAZANMAK İÇİN GÖRSEL ANALİZ YAPARKEN BAZI TEMEL BECERİLERE SAHİP OLMAK GEREKMEKTEDİR. BUNLAR: GÖZLEM YAPMA ALGILAMA AYRINTIYI FARKETME HAYAL GÜCÜNÜ GELİŞTİRME BECERİLERİDİR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II GÖRSEL NOT TUTARKEN BAŞARILI OLABİLMEK İÇİN BU BECERİLERİN HER BİRİNİ SÜREKLİ DENETLEMEK GEREKLİDİR. BU TEMEL BECERİLER GRAFİK DÜŞÜNMEYİ DESTEKLERKEN AYNI ZAMANDA PROBLEMLERİ ANALİZ ETME, ÇÖZÜM GELİŞTİRME VE BU ÇÖZÜMLERİ BAZI TEMEL İLKELERE GÖRE TEST ETME ALIŞKANLIĞI KAZANDIRIR. TASARIM PROBLEMLERİ İÇİNDE YAŞADIĞIMIZ ÇEVRE HAKKINDA GÖRSEL VE DÜŞÜNSEL BİLGİ SAHİBİ OLMAYI GEREKTİRİR. NE KADAR ÇOK ŞEY GÖRÜP ONU KAYDEDERSEK, KAYDEDİLEN HAKKINDA DÜŞÜNÜRSEK VE BÖYLECE GÖRSEL BİRİKİMİMİZİ ARTTIRIRSAK, TASARIM KONUSUNDA BAŞARILI OLMA ŞANSIMIZ O DENLİ ARTACAKTIR. BaÜ mimarlık

BAKMAK VE GÖRMEK FARKLI SONUÇLAR VEREN İKİ EYLEMDİR. bina bilgisi II GÖZLEM YAPMA HERHANGİ BİR KONUDA GÖZLEM YAPMAK VE ONU GÖRSELLEŞTİRMEK İÇİN ÖNCE ONA İLGİ DUYMAK VE BU İŞİ NE AMAÇLA YAPTIĞININ BİLİNCİNDE OLMAK GEREKİR. BAKMAK VE GÖRMEK FARKLI SONUÇLAR VEREN İKİ EYLEMDİR. OBJELERİ GÖRMEDEN ONLARA BAKAN İNSANLAR, ONLARI HATIRLAMAK İSTEDİKLERİ ZAMAN YETERSİZ BİLGİYE SAHİP OLDUKLARINI VE HATIRLAYAMADIKLARINI FARKEDERLER. BAKMAK, ALGILAMADAN YÜZEYSEL BİR BİLGİ SAĞLAMAKLA GERÇEKLEŞİR. BEYNİN “KISA DÖNEM HAFIZASI” NA GİRİP SONRA HEMEN SİLİNEN BU TÜR BİLGİLERİ İNSANIN YENİDEN HATIRLAMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II GÖRMEK, ALGILAMA VE KAVRAMA İLE BİRLİKTE OLUŞUR VE BÖYLECE KALICI BİLGİ ELDE ETMEK SAĞLANIR. BEYNİN “UZUN DÖNEM HAFIZASI” NA YERLEŞEN BU TÜR BİLGİLER GEREKTİĞİ ZAMAN BİREY TARAFINDAN KOLAYCA HATIRLANIP KULLANILABİLMEKTEDİR. MİMAR, ÇEVREYE DAİMA FARKLI BİR GÖZLE BAKAR VE UZUN DÖNEM HAFIZAYI CANLI TUTMA ÇABASI İÇİNDE SÜREKLİ GÖZLEM YAPAR. ANCAK SADECE GÖRME VE BİLGİYİ UZUN DÖNEM HAFIZAYA YOLLAMA DOĞRU BİR GÖZLEM İÇİN YETERLİ OLAMAMAKTADIR. GÖZ-EL-BEYİN KOORDİNASYONU, GÖRÜLENİN ÇİZİLMESİ VE BİLGİNİN BU SIRADA UZUN DÖNEM HAFIZAYA GİTMESİ KONUNUN EKSİKSİZ KAYDEDİLMESİNİ SAĞLAR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II GÖZLEM YAPARKEN BAŞLANGIÇTA KARŞILAŞILAN GÜÇLÜK, BİRÇOK MESAJIN İÇİNDEN HANGİSİNİN ALINIP ÇİZİLECEĞİNE KARAR VERMEDE ZAMANIN VERİMLİ BİR ŞEKİLDE KULLANILAMAMASINDAN KAYNAKLANMAKTADIR. SERBEST EL ÇİZİM BECERİSİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOĞU ZAMAN GÖZLEM YAPMAYA YÖNELİK, BİNALARIN ALGILANAN ÖZELLİKLERİNİN DESEN ÇİZİMİ İLE ÖĞRENCİLERİN BU İŞE BAŞLAMALARI TERCİH EDİLMEKTEDİR. MEVCUT BİNALARIN GÖZLEM YAPILARAK ÇİZİMİ SIRASINDA ÖĞRENCİ KENDİ AMAÇLARINA YÖNELİK BİLGİYİ DÜŞÜNEREK VE SORGULAYARAK GÖRSELLEŞTİRMEKTEDİR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II ŞELALE EVİ’NDE ANALİZ EDİLEN KONU, KUVVETLER DENGESİ İÇİNDE DEVİNİM YARATAN BÜTÜNÜ ANLATMAK AMACIYLA SEÇİLMİŞ BİRKAÇ ÇİZGİ İLE GÖRSELLEŞTİRİLMİŞTİR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II MEVCUT BİNALARIN GÖRÜNÜŞLERİNİN ESKİZ ÇİZİMLERİ, EL BECERİSİ KADAR GÖZLEM BECERİSİ, DİĞER BİR DEYİŞLE NEYİ ÇİZMEK GEREKTİĞİNE KARAR VERME BECERİSİNİ ZORUNLU KILAR. BÖYLECE ALGILAMA AMACIYLA UYUMLU HALE GELİR VE GÖRSEL DENEYİMLER AYIKLANMAYA BAŞLANIR. İNSANIN SİNİR SİSTEMİ VE GÖRME KAPASİTESİ ÇEVREDEN GELEN TÜM MESAJLARI ALMAYA YETERLİ DEĞİLDİR. DOYGUNLUK EŞİĞİ DENİLEN SINIR AŞILDIĞINDA KİŞİ ŞAŞIRIR VE SEÇİMSEL ALGILAMANIN KONTROLÜ KAYBOLUR, SONUÇTA KİŞİNİN GÖZLEM YAPTIĞI KONUYA İLGİSİ AZALIR. BU NEDENLE GÖZLENEN VE ALGILANAN BİLGİLER AYIKLANMIŞ VE AMACA UYGUN SEÇİLMİŞ OLURSA DİKKAT KONU ÜZERİNDE YOĞUNLUK KAZANIR. İLGİ SÜREKLİLİK KAZANDIĞINDA DA SERBEST EL ÇİZİMLER DAHA KOLAY ÇİZİLİR, BAŞARISIZLIĞA NEDEN OLAN VAZGEÇME VE İLGİYİ KAYBETME İÇGÜDÜSÜ YENİLMİŞ OLUR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II BaÜ mimarlık

bina bilgisi II EĞİTİLMİŞ BİR GÖZE SAHİP OLMAK, GÖRME DUYARLILIĞINI GELİŞTİRMEK İÇİN SIK SIK ÇEVREYİ ANALİZ EDEN ÇİZİMLER YAPMAK GEREKMEKTEDİR. GÖZLEME DAYALI BU TÜR ÇİZİMLER, KISA ZAMANDA ÇOK AZ ÇİZGİ İLE İFADE EDİLEBİLEN, İLK ALGILADIĞIMIZDA ZİHNİMİZE YERLEŞEN VE GÖRSEL ETKİYİ İFADE EDEN ESKİZLERDİR. KISA ZAMANDA SONUCA ULAŞMAK VE İFADEYİ GÜÇLENDİRMEK İÇİN, VURGULANMASI İSTENEN ETKİYİ ÖN PLANA ÇIKARTARAK, DİĞER TAMAMLAYICI BİLGİLERİ AÇIK UÇLU BIRAKMAK, SIK SIK BAŞVURULAN BİR YAKLAŞIMDIR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II BaÜ mimarlık

bina bilgisi II GÖZLEM YAPARKEN EN AZ ÇİZGİ İLE ÖZÜ ANLATMA BECERİSİ KAZANMAK İÇİN, SONUCA KOLAYCA ULAŞILABİLEN, BASİT, ANCAK BÜTÜNÜ ANLATAN, ANLAMLI ÇİZİMLERİN SIK SIK TEKRARLANMASI GEREKMEKTEDİR. MEKANSAL ETKİ ANALİZLERİ DE İÇİNDE YAŞAYARAK, HİSSEDEREK, HEYECAN DUYARAK, DÜŞÜNEREK ALGILAMA VE GÖZLEM YAPMA BECERİSİ KAZANDIRIR. AYRICA ESKİ EVLER, AYRINTILARI KOLAY FARKEDİLEBİLİR OLMASI VE İLGİYİ TUTAN BİR DİZİ GÖRSEL ETKİ SAĞLAMASI NEDENİYLE GÖZLEM YAPMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN EN UYGUN KONULARDIR. BaÜ mimarlık

bina bilgisi II BaÜ mimarlık

bina bilgisi II BaÜ mimarlık

bina bilgisi II BaÜ mimarlık

bina bilgisi II BaÜ mimarlık

bina bilgisi II BaÜ mimarlık